![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Uw voornaamste reden tot atheïsme is... | |||
geen bewijs voor het bestaan god. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 40,48% |
niet gelovig opgevoed. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Vertrouwen kwijt in religie door oorlog, pedofilie... |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
het lijkt een sprookje. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,14% |
door wetenschap is god overbodig. |
![]() ![]() ![]() |
13 | 30,95% |
andere. |
![]() ![]() ![]() |
9 | 21,43% |
Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Maar dat heeft niets met god te maken maar alles met sociale structuren, dominantie en territorium gedrag binnen de eigen stam te maken en met overbevolking. Zet teveel primaten in een te klein hok en je krijgt strijd." Hewel het is toch juist daarom dat ze niet mochten eten van die appelboom in de hof van Eden en die primaten bewijzen nog dagelijks dat ze geen stap verder hebben afgelegd en geen iota verder zijn geëvolueerd ondanks dat ze in die appel gebeten hebben. Wie had dan gelijk? God de Vader die aan zijn kinderen zei blijf van die appel af julie zijn nog te Klein of de stomme 'kind'-primaat die dacht dat hij het beter wist en weigerde naar wijze raad te luisteren? In feiten staat die appelboom er nog altijd en zijn de primaten nog altijd te dom en te stom en te veel vervuld van hun eigen bekrompenheid om te begrijpen dat die appelboom daar niet staat voor Eigen eer en glorie maar om gedeeld te worden met Jan en alleman. Die primaten zijn inderdaad nog niet hun primaatzijn ontgroeid. Moeten we dat God verwijten of moeten we eindelijk inzien dat we zelf verantwoordelijk zijn voor wat we doen en/of laten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stilstand, ter plaatse trappelen, achteruitgang.... als het al niet ondergang wordt... verzekerd en dan maar roepen dat God een sadist is en/of niet bestaat ipv van eindelijk zijn Eigen meninges te gebruiken zoals het hoort. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enfin we zullen wel God blijven hebben, als troost, om de schuld op af te schuiven, want van kinderen kan men toch niet meer verwachten! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is een wijdverbreid misverstand dat atheïsme impliceert in “niets” te geloven. Atheïsme is het verwerpen van het idee van een omnipotente godheid die de mensheid en het heelal heeft geschapen en ons leefregels heeft opgelegd omdat daar simpelweg geen bewijs voor is, niets meer en niets minder. Alles wat men daarna bedenkt over zijn eigen leven heeft geen directe link meer met atheïsme. Zo is het heel goed mogelijk om atheïst te zijn en te geloven in het paranormale of te geloven in aliëns of zelfs kabouters (om maar wat absurds te noemen).
![]() |
#425 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ondanks het feit dat ik mezelf als skepticus beschouw geloof ik inderdaad wel in een aantal zaken. Ik acht het bvb inderdaad zeer waarschijnlijk dat er ander buitenaards leven is. Dit hoeft niet noodzakelijk in organische vorm te zijn. Ik geloof ook dat we ooit in staat zullen zijn denkende machines te bouwen die een zelfbewustzijn zullen hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wij zijn nog steeds dezelfde soort die vanuit eden is verbannen, maar nu voorzien van schulden en zonden. (volgens de sprookjesboeken) Citaat:
Citaat:
En verantwoordelijkheid is nou eenmaal heerlijk om af te schuiven op je imaginaire vriendje, als het tegen valt.
![]() |
![]() |
#428 |
Minister-President
|
![]() gelovigen en atheisten zijn 1 pot nat.
ze geloven beide in iets dan niet kan worden bewezen.
![]() |
#429 | |||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar nu kan ik mij 2 labels veroorloven, anders maar één ![]() Maar het A(geen)-theïsme is: (Wiki) Theïsme is een godsdienstfilosofische opvatting die
Dat de meeste (alle?) skeppers ook atheïst zijn verbaast mij geenszins. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar dan geen bevoegdheden geven over wapens ![]() ![]()
Orwell's 1984 was een waarschuwing! GEEN HANDLEIDING! Atheïsme is geen geloofssysteem. Het vertelt niet hoe en wat je moet denken. Het is het resultaat van denken! Laatst gewijzigd door microwezen : 24 juli 2014 om 16:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
dus ook het feit/theorie dat god niet bestaat. een echte skepticus is dus een agnosticus.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juli 2014 om 16:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee.
En nog maar een keer: Met jouw stelling is niet-voetballen ook een sport.
![]() |
#432 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
idem met geloven.
![]() |
![]() |
#433 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gezien de afwezigheid van bewijs trek ik logische conclusies wie die logische conclusie niet durft trekken is gewoon een lafaard ik zal , itt tot een gelovige, onmiddellijk mijn mening herzien indien het bewijs geleverd wordt. en ja als niet geloven een geloof is dan is iemand die geen strips verzamelt ook gewoon een stripverzamelaar wie dat niet begrijpt moet een paar uurtjes Bendegem gaan volgen ![]() Laatst gewijzigd door 1207 : 24 juli 2014 om 16:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
tja ik heb dan ook nergens beweerd dat "niet-geloven" ook een geloof is. Ik zei Citaat:
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 24 juli 2014 om 16:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als je zegt dat gelovigen en atheïsten allebei IN iets geloven wat niet bewezen kan worden en het daarom 1 pot nat is (= hetzelfde). Wat zeg je dan inhoudelijk want blijkbaar heb ik je verkeerd begrepen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Namelijk dat niet-geloven en geloven 1 pot nat is. DUS zijn niet-voetballen en voetballen beiden een sport (1 pot nat).
![]() |
![]() |
#437 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op een bepaald moment moet men ook conclusies trekken. Deze conclusies moeten aantoonbaar zijn. Trekken wij de zwaartekracht in twijfel? Neen, omdat alles wat we tot nu toe waargenomen hebben het bestaan van de zwaartekracht bevestigt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb al meermaals gemerkt dat gelovigen ons in het hoekje van agnost willen stoppen.
De redenering is: er is geen bewijs dat er geen god is, dus bent uw niet zeker, dus bent u agnost. Maar dit is niet volledig juist. 100% zeker zijn we inderdaad van niets, deze discussie werd reeds gevoerd. Maar is de aanname voldoende om beslissingen te nemen? Bij een agnost niet, bij een skepticus wel. Zo gaat een sketpticus geen homeopathie nemen ook al kan hij niet met 100% zekerheid bewijzen dat het niet werkt. Er zijn voor de skepticus voldoende redenen om aan te nemen dat het niet werkt en op deze basis worden dan beslissingen genomen. Hetzelfde geldt voor het geloof. Er zijn voldoende redenen om aan te nemen dat er geen god bestaat en dus gaan we ook op deze basis beslissingen nemen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
maar jammer genoeg: is het niet aantoonbaar dat god bestaat. en het is ook niet aantoonbaar dat god niet bestaat.
![]() |