Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2016, 14:03   #421
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Volgens mij verkassen die bedrijven eerder opdat die parasieten in het verre buitenland nog willen werken voor 100 dollar per maand.
Als jij morgen ook terug wil gaan werken ....6 op de 7 ....12 uur per dag ...zonder ziekteverzekering....zonder pensioen...zonder werklozenkas....zonder jaarlijks verlof...eindejaarspremie....verlofgeld....voor dat loon ...Wel dan is de kans heel groot dat die bedrijven hier blijven

Allez schol...doe uw kameraden eens de groeten in Café den Bonten os
En van wat gaat witmenske zijn Iphone dan betalen ?
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 14:05   #422
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens mij verkassen die bedrijven eerder opdat die parasieten in het verre buitenland nog willen werken voor 100 dollar per maand.
Als jij morgen ook terug wil gaan werken ....6 op de 7 ....12 uur per dag ...zonder ziekteverzekering....zonder pensioen...zonder werklozenkas....zonder jaarlijks verlof...eindejaarspremie....verlofgeld....voor dat loon ...Wel dan is de kans heel groot dat die bedrijven hier blijven

Allez schol...doe uw kameraden eens de groeten in Café den Bonten os
De 7% werkende armen in België doen een enorme persoonlijke opoffering om Belgische bedrijven hier te houden. De gekken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2016, 14:20   #423
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
En van wat gaat witmenske zijn Iphone dan betalen ?
Stilaan komt inderdaad het besef dat er ook voor die spotgoedkope producten uit armtierige landen nog kopers uit de rijkere landen moeten worden gevonden.....en ja die worden uiteraard zeldzamer.....Het zal uiteindelijk kiezen worden tussen werk en bijgevolg dure meubels of geen werk maar goedkope meubels.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2016 om 14:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2022, 14:43   #424
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vrees dat dat niet zal gaan, ik mag geen situps doen, ik heb iets in m'n nek dat m'n knie doet blokkeren (oid), ik ben autistisch door overmatig wiet smoren, ik kan niet solliciteren noch achter 'n computerscherm zitten, ik heb geen sociale vaardigheden maar ik overweeg thai boksen, daar heeft m'n nek noch rug last van, is lekker stoer en asociaal.

Naar 't schijnt ga ik er dan ook vele beter gaan uitzien dan 'n ander forumpersonage dat ik van haar noch pluim ken en nooit gezien heb.

Is da niks?
Ik had u gewaarschuwd.
Oud 22 juli 2022, 07:39   #425
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stilaan komt inderdaad het besef dat er ook voor die spotgoedkope producten uit armtierige landen nog kopers uit de rijkere landen moeten worden gevonden.....en ja die worden uiteraard zeldzamer.....Het zal uiteindelijk kiezen worden tussen werk en bijgevolg dure meubels of geen werk maar goedkope meubels.
Heel wat mensen hebben een burn-out omdat ze op het werk opgejaagd worden.
Nog meer dan in het verkeer wanneer ze 's avonds naar huis rijden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2022, 07:40   #426
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heel wat mensen hebben een burn-out omdat ze op het werk opgejaagd worden.
Nog meer dan in het verkeer wanneer ze 's avonds naar huis rijden.

In het verkeer tijdens kantooruren is niet afgejaagd, maar opgefokt door de ondragelijke traagheid.
Oud 22 juli 2022, 07:43   #427
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In het verkeer tijdens kantooruren is niet afgejaagd, maar opgefokt door de ondragelijke traagheid.
Oud 23 juli 2022, 13:36   #428
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Ik vrees dat dat niet zal gaan, ik mag geen situps doen, ik heb iets in m'n nek dat m'n knie doet blokkeren (oid), ik ben autistisch door overmatig wiet smoren, ik kan niet solliciteren noch achter 'n computerscherm zitten, ik heb geen sociale vaardigheden maar ik overweeg thai boksen, daar heeft m'n nek noch rug last van, is lekker stoer en asociaal.

Naar 't schijnt ga ik er dan ook vele beter gaan uitzien dan 'n ander forumpersonage dat ik van haar noch pluim ken en nooit gezien heb.

Is da niks?
Wordt iemand autistisch van wiet ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 april 2023, 12:21   #429
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Al een jaar uit de arbeidsmarkt door een domme maar toch ernstige val van de trap thuis, twee rugwervels en vijf gebroken ribben. Hieronder een zeer recente foto van de tweede operatie, 9 schroeven en 7 titanium staven verwijderd. Nu een maand revalidatie en daarna weer maanden intensieve fysiotherapie. Daarna terug een ingreep aan de onderste wervel vanwege ernstige artrose.....Ik zou graag ruilen met een gezond persoon zodat ik weer aan het werk kan en mezelf financieel wat meer kan permiteren....

Oud 18 april 2023, 14:35   #430
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Al een jaar uit de arbeidsmarkt door een domme maar toch ernstige val van de trap thuis, twee rugwervels en vijf gebroken ribben. Hieronder een zeer recente foto van de tweede operatie, 9 schroeven en 7 titanium staven verwijderd. Nu een maand revalidatie en daarna weer maanden intensieve fysiotherapie. Daarna terug een ingreep aan de onderste wervel vanwege ernstige artrose.....Ik zou graag ruilen met een gezond persoon zodat ik weer aan het werk kan en mezelf financieel wat meer kan permiteren....

Veel beterschap alvast maar toch...

hebben ze u in't ziekenhuis met zo'n brakke plakkers naar huis gestuurd?

Ik ben onlangs ook geopereerd en zit ook met een snee van pakweg 20cm lang maar die zag er toch altijd wel een beetje beter verzorgd uit dan uw euh... plakwerk.
Oud 18 april 2023, 18:00   #431
Indomitable
Minister-President

Indomitable's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Veel beterschap alvast maar toch...

hebben ze u in't ziekenhuis met zo'n brakke plakkers naar huis gestuurd?

Ik ben onlangs ook geopereerd en zit ook met een snee van pakweg 20cm lang maar die zag er toch altijd wel een beetje beter verzorgd uit dan uw euh... plakwerk.
Dank u. Die foto was van de voorbije zaterdag, de verplegers in het St-Augustinus zh waren het net aan het verzorgen.
Oud 20 april 2023, 14:52   #432
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat ik hier al eerder heb verkondigd wordt nu bevestigd door een neurochirurg, nl. dat veel mensen nodeloos thuiszitten met een rugklacht.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...het-werk.dhtml

Deze situatie zou zo snel mogelijk rechtgezet moeten worden, door o.a. controle-artsen af te sturen op iedereen die thuiszit met een (ingebeelde) rugklacht. Het huidige misbruik van ons systeem rijst de pan uit.
Misschien niet echt on-topic en de topic is al te lang om nog helemaal te doornemen maar waar ik me aan stoor is dat de term "langdurig zieken" tegenwoordig zo'n negatieve blijklank heeft gekregen.

Er is geld tekort dus we gaan de langdurig zieken aanpakken.
Arbeid moet beloond worden dus de uitkering voor langdurig zieken moet naar beneden.

Bedenkt er ook ooit iemand wel eens dat lang niet alle langdurig zieken profiteurs zijn?
Dat er ook massa's mensen zijn die best willen werken maar het niet meer kunnen? En dat die het beu zijn altijd over dezelfde kam geschoren te worden?

Ik heb me daar nooit echt druk over gemaakt maar wel sinds ik nu ongeveer al een jaar thuis zit en niet liever zou willen als dat ik morgen terug kan beginnen.
Maar toch hoor ik tegenwoordig bij een soort van profiteurs, de langdurig zieken... Alsof ik ooit achter mijn ziekte heb gevraagd. Meer nog; ik heb ze hoogstwaarschijnlijk opgelopen op mijn werk.
Oud 20 april 2023, 14:53   #433
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank u. Die foto was van de voorbije zaterdag, de verplegers in het St-Augustinus zh waren het net aan het verzorgen.
Ah oke.
Geruststelling.
Oud 21 april 2023, 19:58   #434
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat ik hier al eerder heb verkondigd wordt nu bevestigd door een neurochirurg, nl. dat veel mensen nodeloos thuiszitten met een rugklacht.

http://www.hln.be/hln/nl/33/Fit-Gezo...het-werk.dhtml

Deze situatie zou zo snel mogelijk rechtgezet moeten worden, door o.a. controle-artsen af te sturen op iedereen die thuiszit met een (ingebeelde) rugklacht. Het huidige misbruik van ons systeem rijst de pan uit.
Een neurochirurg is een man v.d. theorie.
In werkelijkheid gaat het meestal (niet altijd) om échte rugklachten. Niet plezant !
Oud 21 april 2023, 20:03   #435
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Misschien niet echt on-topic en de topic is al te lang om nog helemaal te doornemen maar waar ik me aan stoor is dat de term "langdurig zieken" tegenwoordig zo'n negatieve blijklank heeft gekregen.

Er is geld tekort dus we gaan de langdurig zieken aanpakken.
Arbeid moet beloond worden dus de uitkering voor langdurig zieken moet naar beneden.

Bedenkt er ook ooit iemand wel eens dat lang niet alle langdurig zieken profiteurs zijn?
Dat er ook massa's mensen zijn die best willen werken maar het niet meer kunnen? En dat die het beu zijn altijd over dezelfde kam geschoren te worden?

Ik heb me daar nooit echt druk over gemaakt maar wel sinds ik nu ongeveer al een jaar thuis zit en niet liever zou willen als dat ik morgen terug kan beginnen.
Maar toch hoor ik tegenwoordig bij een soort van profiteurs, de langdurig zieken... Alsof ik ooit achter mijn ziekte heb gevraagd. Meer nog; ik heb ze hoogstwaarschijnlijk opgelopen op mijn werk.
Dit is dus een échte getuigenis uit het dagelijks leven.
Iets helemaal anders dan de theorie v.e. neuro-chirurg.
Oud 21 april 2023, 20:05   #436
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik voel met je mee.
Onrecht en onrechtmakende praat kan ik niet verdragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be