Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2019, 15:28   #421
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
De komende vijf jaar mogen de allochtonen geen nieuwe strafbare feiten plegen, ze moeten een cursus volgen en zijn verplicht om hun studies verder te zetten of om werk te zoeken.

Misschien mogen ze ook eens naar de Rode Duivels de komende weken?
Maar een Belg die dat doet komt er niet zo goedkoop vanaf.
Hier wordt duidelijk met twee maten en gewichten gewogen.

Citaat:
Celstraffen tot zes jaar voor reeks gewapende overvallen.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180620_0...nde-overvallen
Citaat:
Geen celstraf voor allochtonen na 6 gewapende overvallen.
https://sceptr.net/2019/09/mechelen-...de-overvallen/

Laatst gewijzigd door daiwa : 9 november 2019 om 15:29.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 12:20   #422
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

https://www.hln.be/in-de-buurt/vilvo...agen~aed22ec7/

Dit is er ook wel eentje van, temeer daar "meneer" na enkele maanden al terug op vrije voeten stond ....???
Het zou jou kind maar eens zijn, hoe voelt zoiets dan aan?
Gewoon schandalig dergelijke gang van zaken.
Oud 28 november 2019, 12:33   #423
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht

Dit is er ook wel eentje van, temeer daar "meneer" na enkele maanden al terug op vrije voeten stond ....???
Er zijn nog heel veel brave autochtonen in Vlaanderen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 14:29   #424
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier ook weer, hoe zullen de ouders van dat aangerand kind zich voelen?

Citaat:
Volgens de rechter is hij goed geïntegreerd en daarom mag hij ongestraft kinderen aanranden.

Afghaan krijgt geen straf na aanranden jongen (12) in Blankenberge.
https://sceptr.net/2019/11/afghaan-k...vIkKC97_peAGE0
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2019, 18:37   #425
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...iten~a4ae6bcc/

Hier kan je je ook wel enkele vragen bij stellen over de werking van ons rechtsysteem.
Oud 14 juli 2020, 10:37   #426
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...gt-1-jaar-cel/

De rechter in Leuven heeft de man nu veroordeeld omdat hij de negationismewet overtreden heeft en aangezet heeft tot haat en geweld tegen de joodse gemeenschap. In een uitgebreid en bijzonder goed gemotiveerd vonnis achtte de rechtbank beide tenlasteleggingen bewezen. "De goedkeuring van de genocide is aangetoond door het opsporingsonderzoek", stelde de rechter. "Vanuit maatschappelijk oogpunt moeten we de beklaagde een halt toeroepen."

Is dit vonnis ergens online te vinden ?

Hij noemde zijn huis "adelaarsnest" betreft het doet me denken aan volgende commotie:

https://www.zerohedge.com/political/...ops+to+zero%29

ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 10:51   #427
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Tja, in België kan je beter, in groep, in Brussel wat etalageramen gaan ingooien en plunderen dan uw tuin te versieren met symbolen.

Moet er "vanuit maatschappelijk oogpunt" aan die plunderaars geen halt worden toegeroepen?

Laatst gewijzigd door Skobelev : 14 juli 2020 om 10:53.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 11:05   #428
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Tja, in België kan je beter, in groep, in Brussel wat etalageramen gaan ingooien en plunderen dan uw tuin te versieren met symbolen.

Moet er "vanuit maatschappelijk oogpunt" aan die plunderaars geen halt worden toegeroepen?
Unia heeft duidelijk andere prioriteiten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 16:29   #429
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het ergste is dat de gewone autochtone bevolking al volop aan zelfcensuur doet uit schrik om een racistische etiket opgekleefd te krijgen. Of erger!

Vorige zaterdag ging een vriendin van mij naar de supermarkt waar ze vaste klant is. Ze had geen mondmasker bij en werd meteen op haar nummer gezet. Ze betaalde vijf euro voor een masker en de kous leek af te zijn. LEEK, want terwijl ze nog aan de kassa stond om te betalen kwam er een koppel kleurlingen de winkel in.....allebei zonder mondmasker. Zij werden niet terecht gewezen en gingen gewoon verderde winkel in.

Ik kwam mijn vriendin tegen toen ik mijn hondje uit liet. Zij kwam net terug van de supermarkt en was ondersteboven van de vernedering die ze pas had moeten slikken. Ze vertelde mij dat ze uitgevlogen was tegen het betreffende personeelslid. Zij voelde deze handelswijze aan als omgekeerd racisme. De winkelbediende zweeg schuldbewust....maar het allochtone koppel deed zonder mondmasker boodschappen.

Onder geen beding liet ik de betreffende supermarkt nog één cent aan mij verdienen. Het is ook nog een van de duurste, maar mijn vriendin is 80 jaar oud en slecht te been. Zij blijft daar klant omdat de supermarkt het dichtst bij ligt.

Dit voorval is bijlange niet uniek, maar dagelijkse kost. Eén van de vele waar het Vlaams Belang slapend rijk van wordt.
Oud 14 juli 2020, 16:33   #430
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het ergste is dat de gewone autochtone bevolking al volop aan zelfcensuur doet uit schrik om een racistische etiket opgekleefd te krijgen. Of erger!

Vorige zaterdag ging een vriendin van mij naar de supermarkt waar ze vaste klant is. Ze had geen mondmasker bij en werd meteen op haar nummer gezet. Ze betaalde vijf euro voor een masker en de kous leek af te zijn. LEEK, want terwijl ze nog aan de kassa stond om te betalen kwam er een koppel kleurlingen de winkel in.....allebei zonder mondmasker. Zij werden niet terecht gewezen en gingen gewoon verderde winkel in.

Ik kwam mijn vriendin tegen toen ik mijn hondje uit liet. Zij kwam net terug van de supermarkt en was ondersteboven van de vernedering die ze pas had moeten slikken. Ze vertelde mij dat ze uitgevlogen was tegen het betreffende personeelslid. Zij voelde deze handelswijze aan als omgekeerd racisme. De winkelbediende zweeg schuldbewust....maar het allochtone koppel deed zonder mondmasker boodschappen.

Onder geen beding liet ik de betreffende supermarkt nog één cent aan mij verdienen. Het is ook nog een van de duurste, maar mijn vriendin is 80 jaar oud en slecht te been. Zij blijft daar klant omdat de supermarkt het dichtst bij ligt.

Dit voorval is bijlange niet uniek, maar dagelijkse kost. Eén van de vele waar het Vlaams Belang slapend rijk van wordt.
Moest ik erbij geweest zijn, het kot was te klein.
Dit zijn dingen die absoluut niet kunnen.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 17:08   #431
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ander voorval waarvan zeker geen onverdraagzame extreem rechtse Blokkers van verdacht kunnen worden. Mijn buurvrouw uit het appartement net boven mijn garage hangt elk jaar de dag voor de Vlaamse feestdag haar antieke leeuwenvlag aan haar balkon. s'Nachts werd haar luxueuze vlag aan repen gescheurd en op de oprit van mijn garage achtergelaten.
Na het vandaliseren van het huis van De Wever, en de poederbrieven aan leden van beide Vlaams-nationalistische partijen moeten gewone Vlamingen het ontgelden.
Ze zijn toch zo verdraagzaam, de behoudsgezinde Belgen, nietwaar?

Ik heb nooit eerder zoveel agressie en haat tegenover Vlaams-nationalisten meegemaakt. Maar de toestand was dan ook nooit eerder zo bedreigend voor het voortbestaan van het Belziekske.

Dat belooft voor na de verkiezingen in 2024.
Oud 14 juli 2020, 17:20   #432
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Moest ik erbij geweest zijn, het kot was te klein.
Dit zijn dingen die absoluut niet kunnen.
Die dingen zijn, niet toevallig, dagelijkse kost. Op al het bestaande gepamper van mensen van vreemde origine, Unia, enz. komen nu ook nog mysterie-calls bovenop. Van de vrije meningsuiting én vrije keuze blijft steeds minder over. Het is nooit genoeg. De aanslagen op de vrije meningsuiting volgen elkaar is sneltreinvaart op. Zelfs het internet wordt aan banden gelegd. Alsof dat helpt. Integendeel! Het protest is niet weg maar woekert ondergronds verder.
Oud 14 juli 2020, 17:34   #433
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

+ Die winkelbedienden beseffen dat niet.
Wat zegde Einstein ook weer over de domheid van mensen ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 17:39   #434
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

In Bayonne is onlangs een buschauffeur doodgeslagen omdat hij "jongeren" niet op de bus wou laten zonder tiket en zonder mondmasker.
Voor de winkelbediende was dat misschien ook geen eenvoudige keuze. Wie zou hem bijstaan als het misloopt ? De politie ? Het Belgisch gerecht ?
Oud 14 juli 2020, 17:52   #435
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
In Bayonne is onlangs een buschauffeur doodgeslagen omdat hij "jongeren" niet op de bus wou laten zonder tiket en zonder mondmasker.
Voor de winkelbediende was dat misschien ook geen eenvoudige keuze. Wie zou hem bijstaan als het misloopt ? De politie ? Het Belgisch gerecht ?
die houden zich liever bezig met dit soort "Comedy Capers" :

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/07...gt-1-jaar-cel/

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2020, 18:47   #436
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
+ Die winkelbedienden beseffen dat niet.
Wat zegde Einstein ook weer over de domheid van mensen ?
Laat er Einstein maar buiten. De relativiteitsgekte heeft al schade genoeg veroorzaakt. De westerse wereld is vergeven van geïndoctrineerde en gebrainwashte mensen die aan zelfcensuur doen om niet voor racist of extreemrechtse nazionalist te worden uitgescholden. Of erger.
Oud 10 september 2020, 18:13   #437
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Vlaams verbod op onverdoofd slachten in strijd met Europees recht”, zegt advocaat-generaal Europees Hof

Sinds 1 januari 2019 is het in Vlaanderen verboden om dieren te slachten zonder dat die eerst verdoofd worden.
Dat geldt ook voor rituele slachtingen in religieuze kringen. Verschillende joodse en moslimverenigingen trokken daarop naar het Grondwettelijk Hof, dat de vraag voorlegde aan het Europees Hof van Justitie.

Advocaat-generaal Gerard Hogan oordeelt nu dat het decreet, dat al dateert van 2017, effectief ingaat tegen het Europees recht, meer bepaald tegen de godsdienstvrijheid.

De Europese lidstaten mogen geen verbod op onverdoofd slachten invoeren dat ook geldt voor de slacht in het kader van een religieuze rite, oordeelt Hogan.

Voor religieuze slachtingen moeten ze in een alternatief verdovingsprocedé voorzien, waarbij de verdoving omkeerbaar is en niet de dood van het dier tot gevolg heeft.
Als je dit leest denk je toch spontaan dat het om een slechte grap gaat.
Om religieuze redenen mag je de doodstrijd van dieren tot glorie van een god simpelweg verlengen.
Dit is toch niet normaal.
Welke krachten zijn er hier achter de schermen aan het werk geweest?

Daarom moet men als land supervoorzichtig zijn met afspraken "die in Europees kader" gemaakt worden.
Een simpel zinnetje kan de eigen evenwichtige wetgeving onderuit halen.
Echt een wereldvreemde houding van die advocaat-generaal.
Benieuwd wat het hof uiteindelijk zal oordelen.

Een toemaatje :
Uit politiek correcte hoek wordt nog steeds volgehouden dat het vermaledijde Marrakesh maar een intentieverklaring is en geen enkel invloed zal hebben op onze eigen wetgeving.
Ongetwijfeld zal de dag komen dat het tegendeel zal bewezen worden en tegelijk het gelijk van de nu gehoonde tegenstanders( o.a. N-VA ).

https://www.hln.be/wetenschap-planee...ac58/#comments
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 18:59   #438
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Om religieuze redenen mag je de doodstrijd van dieren tot glorie van een god simpelweg verlengen.

Daarom moet men als land supervoorzichtig zijn met afspraken "die in Europees kader" gemaakt worden.

Een toemaatje :
Uit politiek correcte hoek wordt nog steeds volgehouden dat het vermaledijde Marrakesh maar een intentieverklaring is en geen enkel invloed zal hebben op onze eigen wetgeving.
Ongetwijfeld zal de dag komen dat het tegendeel zal bewezen worden en tegelijk het gelijk van de nu gehoonde tegenstanders( o.a. N-VA ).

Aan de ene kant ben ik ook voorstander van het onverdoofd slachten. Dat kost alleen maar geld zonder toegevoegde waarde.

Aan de andere kant is dit natuurlijk weer een voorbeeld van linkse activistische rechters die hun voeten vegen aan onze waarden en wetten.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2020, 19:06   #439
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht

Een toemaatje :

Ik vind dat ze die vent bij een eventuele operatie vergeten te verdoven zo zal hij weten hoe dat aanvoelt onverdoofd slachten.
De zoveelste knieval voor een terugkeer naar de middeleeuwen ons opgedrongen door barbaren die ons "hier" willen komen vernietigen.
Oud 10 september 2020, 19:20   #440
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind dat ze die vent bij een eventuele operatie vergeten te verdoven zo zal hij weten hoe dat aanvoelt onverdoofd slachten.
De zoveelste knieval voor een terugkeer naar de middeleeuwen ons opgedrongen door barbaren die ons "hier" willen komen vernietigen.
Alles moet zo rap gaan dat sommige dieren nog leven als ze in twee gezaagd worden.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be