![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En Vlaanderen kreeg een francofone en fanatiek francofiele bezetter. Wanneer in 1830 de hitsige Waaltjes en Brusselse francofone bourgeois per se uit de Verenigde Nederlanden weg wilden, ok voor mij volstrekt geen probleem. Maar ze moesten met hun tengels van Vlaanderen af blijven. Wij zaten in de Nederlanden op onze plaats en wij zaten er goed. Antwerpen en Gent vaarden er wel bij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In in die beoordeling zouden verschillende elementen moeten meespelen, waarvan één de participatiegraad aan verkiezingen is. Verder staat in de grondvod dat de stemming verplicht is, en is het bijgevolg dat dat herinnerd wordt op de stembrief. Terwijl in de kieswet enkel het niet opkomen vermeld is als strafbaar feit.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. De bezetter betitelt mij als b., maar ik ben het niet.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leopold II had zwarte negerkes nodig om voor hem te werken, en de francofone bezetter Vlaamse. Zo gaat dat in alle kolonies.
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De participatiegraad is niet alleen een nep-argument van jou maar ook van de sossen. Als de participatiegraad wel een geldig argument was om de stemplicht te verantwoorden bestond de stemdwang in véél meer landen. Niet dus. Er bestaan bitter weinig landen die zichzelf het etiket "'democratie" op kleven die de burgers hun stem afdwingen. Belgique is één van de weinigen, en jij verdedigt dit omdat jouw partij pro stemdwang is. Wat de Belgische grondvod waard is weten we al langer dan vandaag: Zoveel als twee blaadjes wc-papier. Niet eens genoeg om je gat af te vegen zonder je handen vol stront te krijgen. Het helpt niet om daar de kieswet bij te sleuren die enkel het "niet opkomen" strafbaar stelt. Zelfs dat is al jaren niet meer het geval. Ik heb 19 jaar geleden al ervaren dat dit bullshit is, na een poging om de wet na te komen. Mijn door de Spaanse guardia civil getekende bewijs dat ik niet kon "opkomen" omdat ik in Spanje verbleef mocht ik in mijn gat steken. Ik heb er nooit meer iets over gehoord. Ik herinner mij nog wel dat de guardia die het bewijs tekende dat ik nodig had mij vierkant uitlachte. Wat een achterlijk land was Belgique dat daar nog stemplicht bestond? In één moeite veegde de Spanjaard mij onder mijn neus dat Belgique ook bekendheid genoot wegens een pedofiele massamoordenaar die in Spanje nooit vervroegd had kunnen vrijkomen. Een hele tijd later viel het eurocentje van minister van just is just Mie Turtelboom. Zij liet via de media weten dat "niet-opkomers" niet meer zouden beboet worden. Daar gaat je rode nep participatiegraadargument.
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die schoofzak toch... een leven lang in dienst van zijn land, dat hem in ruil verwent met excessief veel pensioengeld dat andere mensen die het met veel minder moeten stellen op moeten hoesten en hij gaat nog wat aan nestbevuiling doen... Soms denk ik dat mama schoof je vroeger meer rammel had moeten geven... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was al van ver voor Turtelboom het geval... Probeer maar eens terug te vinden wanneer een parket effectief gewone burgers vervolgde voor het niet komen stemmen. Kiezers hee, ik spreek niet over mensen die opgeroepen waren voor een kies of tel lokaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet al van vorige eeuw, en uit eigen ervaring, dat kiezers die lak hadden aan de stemdwang niet meer beboet werden. Ik vermoed dat Turtelboom komaf maakte met de opkomstdwang ( tegen grondwet én kieswet in, je moet het maar doen als minister van Justitie ![]() Ik heb het ooit opgezocht en het is altijd weer van datum: Veruit de meeste grond- en kieswetovertreders bevinden zich in Brussel en Wallonië. Brusselaars en Walen moeten een beetje ontzien worden, hé?
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U denkt toch niet dat uw geschiedenisvervalsing overal gesmaakt wordt ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Europees Commissaris
|
![]() Wie veel doet kan veel fouten maken, wie weinig doet maakt er minder.......er zijn er zelfs die geen fouten maken...........maar wel de fouten van de eerste groep bekritiseren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je gaat toch niet ontkennen dat de Francophonen en en de Franslievende Vlamingen er alles aan gedaan hebben om de Vlaamse taal te doen uitsterven. Kijk maar zelf eens na vanaf welk jaar een Vlaming pas hoger onderwijs of Universiteit mocht volgen van die Heren. Ik ben zeker dat er ergens een niet vervalst boek zal bestaan waarin je dat terugvind. PS. Degrelle was wel een Waal hoor..................... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Was de hongersnood dat volgens u... Was het verschil tussen belastingsinning tussen noord en zuid er volgens u niet... Moesten de Vlamingen destijds niet ofwel creperen ,ofwel in Wallonië gaan werken... Me dunkt dat u véél over de tweede wereldoorlog hebt gelezen,maar over de rest niet al te véél... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#438 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is geen geschiedenisvervalsing maar dat zijn feiten. Dat JIJ de waarheid niet wil geweten hebben, en nog minder kan smaken, begrijp ik.