Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 januari 2018, 17:21   #421
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Inderdaad. Toen werd de bezetter uit onze contreien verdreven.
En Vlaanderen kreeg een francofone en fanatiek francofiele bezetter. Wanneer in 1830 de hitsige Waaltjes en Brusselse francofone bourgeois per se uit de Verenigde Nederlanden weg wilden, ok voor mij volstrekt geen probleem. Maar ze moesten met hun tengels van Vlaanderen af blijven. Wij zaten in de Nederlanden op onze plaats en wij zaten er goed. Antwerpen en Gent vaarden er wel bij.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:25   #422
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Als het klopt wat jij uitkraamt bestaan er op Belgique na, weinig landen die van het toppunt van democratie kunnen verdacht worden.

Jij hebt blijkbaar nog nooit het oproepingsbericht bekeken dat je krijgt om je eraan te herinneren dat de stemming verplicht is .
Er zijn inderdaad weinig landen die betiteld kunnen worden als het toppunt van democratie.
In in die beoordeling zouden verschillende elementen moeten meespelen, waarvan één de participatiegraad aan verkiezingen is.

Verder staat in de grondvod dat de stemming verplicht is, en is het bijgevolg dat dat herinnerd wordt op de stembrief.
Terwijl in de kieswet enkel het niet opkomen vermeld is als strafbaar feit.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:27   #423
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of u het nu leuk vindt of niet. U bent Belg.
Neen. De bezetter betitelt mij als b., maar ik ben het niet.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 17:28   #424
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En Vlaanderen kreeg een francofone en fanatiek francofiele bezetter. Wanneer in 1830 de hitsige Waaltjes en Brusselse francofone bourgeois per se uit de Verenigde Nederlanden weg wilden, ok voor mij volstrekt geen probleem. Maar ze moesten met hun tengels van Vlaanderen af blijven. Wij zaten in de Nederlanden op onze plaats en wij zaten er goed. Antwerpen en Gent vaarden er wel bij.
Je moet dat begrijpen, quercus.
Leopold II had zwarte negerkes nodig om voor hem te werken, en de francofone bezetter Vlaamse.
Zo gaat dat in alle kolonies.
Oud 9 januari 2018, 18:06   #425
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn inderdaad weinig landen die betiteld kunnen worden als het toppunt van democratie.
In in die beoordeling zouden verschillende elementen moeten meespelen, waarvan één de participatiegraad aan verkiezingen is.

Verder staat in de grondvod dat de stemming verplicht is, en is het bijgevolg dat dat herinnerd wordt op de stembrief.
Terwijl in de kieswet enkel het niet opkomen vermeld is als strafbaar feit.
Moeten staat op stal, naast "zou moeten".

De participatiegraad is niet alleen een nep-argument van jou maar ook van de sossen.
Als de participatiegraad wel een geldig argument was om de stemplicht te verantwoorden bestond de stemdwang in véél meer landen. Niet dus. Er bestaan bitter weinig landen die zichzelf het etiket "'democratie" op kleven die de burgers hun stem afdwingen. Belgique is één van de weinigen, en jij verdedigt dit omdat jouw partij pro stemdwang is.

Wat de Belgische grondvod waard is weten we al langer dan vandaag: Zoveel als twee blaadjes wc-papier. Niet eens genoeg om je gat af te vegen zonder je handen vol stront te krijgen.
Het helpt niet om daar de kieswet bij te sleuren die enkel het "niet opkomen" strafbaar stelt. Zelfs dat is al jaren niet meer het geval. Ik heb 19 jaar geleden al ervaren dat dit bullshit is, na een poging om de wet na te komen. Mijn door de Spaanse guardia civil getekende bewijs dat ik niet kon "opkomen" omdat ik in Spanje verbleef mocht ik in mijn gat steken. Ik heb er nooit meer iets over gehoord. Ik herinner mij nog wel dat de guardia die het bewijs tekende dat ik nodig had mij vierkant uitlachte. Wat een achterlijk land was Belgique dat daar nog stemplicht bestond? In één moeite veegde de Spanjaard mij onder mijn neus dat Belgique ook bekendheid genoot wegens een pedofiele massamoordenaar die in Spanje nooit vervroegd had kunnen vrijkomen.

Een hele tijd later viel het eurocentje van minister van just is just Mie Turtelboom. Zij liet via de media weten dat "niet-opkomers" niet meer zouden beboet worden.

Daar gaat je rode nep participatiegraadargument.
Oud 9 januari 2018, 18:28   #426
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Neen. De bezetter betitelt mij als b., maar ik ben het niet.
Schoofzak is een jokkebrok... Moest je dat niet zijn, dan zat je nu niet van je hoge Belgische pensioen te slurpen dat je verdient door een hopelijk heel plezante maar in elk geval veeel te korte carrière in dienst van het vaderland dat veel te kwistig zijn eigen elite & dienaren financieel bedient.
Die schoofzak toch... een leven lang in dienst van zijn land, dat hem in ruil verwent met excessief veel pensioengeld dat andere mensen die het met veel minder moeten stellen op moeten hoesten en hij gaat nog wat aan nestbevuiling doen...

Soms denk ik dat mama schoof je vroeger meer rammel had moeten geven...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 18:36   #427
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Moeten staat op stal, naast "zou moeten".

De participatiegraad is niet alleen een nep-argument van jou maar ook van de sossen.
Als de participatiegraad wel een geldig argument was om de stemplicht te verantwoorden bestond de stemdwang in véél meer landen. Niet dus. Er bestaan bitter weinig landen die zichzelf het etiket "'democratie" op kleven die de burgers hun stem afdwingen. Belgique is één van de weinigen, en jij verdedigt dit omdat jouw partij pro stemdwang is.

Wat de Belgische grondvod waard is weten we al langer dan vandaag: Zoveel als twee blaadjes wc-papier. Niet eens genoeg om je gat af te vegen zonder je handen vol stront te krijgen.
Het helpt niet om daar de kieswet bij te sleuren die enkel het "niet opkomen" strafbaar stelt. Zelfs dat is al jaren niet meer het geval. Ik heb 19 jaar geleden al ervaren dat dit bullshit is, na een poging om de wet na te komen. Mijn door de Spaanse guardia civil getekende bewijs dat ik niet kon "opkomen" omdat ik in Spanje verbleef mocht ik in mijn gat steken. Ik heb er nooit meer iets over gehoord. Ik herinner mij nog wel dat de guardia die het bewijs tekende dat ik nodig had mij vierkant uitlachte. Wat een achterlijk land was Belgique dat daar nog stemplicht bestond? In één moeite veegde de Spanjaard mij onder mijn neus dat Belgique ook bekendheid genoot wegens een pedofiele massamoordenaar die in Spanje nooit vervroegd had kunnen vrijkomen.

Een hele tijd later viel het eurocentje van minister van just is just Mie Turtelboom. Zij liet via de media weten dat "niet-opkomers" niet meer zouden beboet worden.

Daar gaat je rode nep participatiegraadargument.

Dat was al van ver voor Turtelboom het geval...
Probeer maar eens terug te vinden wanneer een parket effectief gewone burgers vervolgde voor het niet komen stemmen. Kiezers hee, ik spreek niet over mensen die opgeroepen waren voor een kies of tel lokaal.
Oud 9 januari 2018, 18:53   #428
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat was al van ver voor Turtelboom het geval...
Probeer maar eens terug te vinden wanneer een parket effectief gewone burgers vervolgde voor het niet komen stemmen. Kiezers hee, ik spreek niet over mensen die opgeroepen waren voor een kies of tel lokaal.
Lees mijn post nog eens, Panda.....

Ik weet al van vorige eeuw, en uit eigen ervaring, dat kiezers die lak hadden aan de stemdwang niet meer beboet werden.

Ik vermoed dat Turtelboom komaf maakte met de opkomstdwang ( tegen grondwet én kieswet in, je moet het maar doen als minister van Justitie ) omdat ik lang niet de enige was die zijn gat veegde aan de opkomstdwang.

Ik heb het ooit opgezocht en het is altijd weer van datum: Veruit de meeste grond- en kieswetovertreders bevinden zich in Brussel en Wallonië.
Brusselaars en Walen moeten een beetje ontzien worden, hé?
Oud 9 januari 2018, 18:55   #429
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Integendeel. De Franstalige bezetter heeft de Vlamingen met geweld van hun vaderland beroofd, en heeft hen later (tevergeefs) ook nog van hun moedertaal proberen te beroven. Sinds j?*ren berooft de intussen berooide bezetter de Vlamingen van hun geld.
Wedden dat jij het, weeral, niet begrepen hebt?
Totaal belachelijk.
U denkt toch niet dat uw geschiedenisvervalsing overal gesmaakt wordt ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 19:06   #430
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees mijn post nog eens, Panda.....

Ik weet al van vorige eeuw, en uit eigen ervaring, dat kiezers die lak hadden aan de stemdwang niet meer beboet werden.

Ik vermoed dat Turtelboom komaf maakte met de opkomstdwang ( tegen grondwet én kieswet in, je moet het maar doen als minister van Justitie ) omdat ik lang niet de enige was die zijn gat veegde aan de opkomstdwang.

Ik heb het ooit opgezocht en het is altijd weer van datum: Veruit de meeste grond- en kieswetovertreders bevinden zich in Brussel en Wallonië.
Brusselaars en Walen moeten een beetje ontzien worden, hé?
Neen, niet akkoord. Iedereen met meer dan 5 gram hersens weet dat de overheid al minstens dertig jaar (wellicht meer zelfs) geen enkel gevolg geeft aan de telkenmale terugkerende lijst met een paar honderdduizenden thuisblijvers. De plicht, en de bijbehorende theoretische bestraffing bij overtreding bestaat enkel op papier, voor velen is dat zelfs al heel hun volwassen leven. Dat was al zo toen ik voor de allereerste keer naar het stemlokaal moest, en ondertussen ben ik ook aan de eerste grijze haren toe.
Oud 9 januari 2018, 19:09   #431
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal belachelijk.
Het steekt precies Henri....

Nooit geen geschiedenisboek in handen gehad....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 19:13   #432
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen hoor, gewoon op naar de volgende N-VA blunder.
Dat zal niet lang meer duren.
Wie veel doet kan veel fouten maken, wie weinig doet maakt er minder.......er zijn er zelfs die geen fouten maken...........maar wel de fouten van de eerste groep bekritiseren.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 19:17   #433
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Totaal belachelijk.
Henri 1 , zij nekeer serieus nu...................Lees nekeer wat je zelf schrijft......
Oud 9 januari 2018, 19:33   #434
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Het steekt precies Henri....

Nooit geen geschiedenisboek in handen gehad....
Echte geschiedenisboeken wel.

Maar inderdaad geen fake geschiedenisboeken met serieuze leugen en onjuistheden.
Met name ook over de 2de wereldoorlog en zo.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 19:50   #435
TREBRON
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Maar inderdaad geen fake geschiedenisboeken met serieuze leugen en onjuistheden.
Henri 1 ; moet je er echt weer die oorlog bijslepen?????????????
Je gaat toch niet ontkennen dat de Francophonen en en de Franslievende Vlamingen er alles aan gedaan hebben om de Vlaamse taal te doen uitsterven. Kijk maar zelf eens na vanaf welk jaar een Vlaming pas hoger onderwijs of Universiteit mocht volgen van die Heren. Ik ben zeker dat er ergens een niet vervalst boek zal bestaan waarin je dat terugvind.
PS. Degrelle was wel een Waal hoor.....................
Oud 9 januari 2018, 20:13   #436
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar mijn beste zitten de volgens u "serieuze leugens"....

Was de hongersnood dat volgens u...

Was het verschil tussen belastingsinning tussen noord en zuid er volgens u niet...

Moesten de Vlamingen destijds niet ofwel creperen ,ofwel in Wallonië gaan werken...

Me dunkt dat u véél over de tweede wereldoorlog hebt gelezen,maar over de rest niet al te véél...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 20:21   #437
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Henri 1 ; moet je er echt weer die oorlog bijslepen?????????????
Je gaat toch niet ontkennen dat de Francophonen en en de Franslievende Vlamingen er alles aan gedaan hebben om de Vlaamse taal te doen uitsterven. Kijk maar zelf eens na vanaf welk jaar een Vlaming pas hoger onderwijs of Universiteit mocht volgen van die Heren. Ik ben zeker dat er ergens een niet vervalst boek zal bestaan waarin je dat terugvind.
PS. Degrelle was wel een Waal hoor.....................
een Waal die onder de Belgische vlag opereerde, en die daarenboven de hoogste nazi-onderscheiding kreeg, nl. het Ijzeren Kruis :
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg degrelle.jpg‎ (60,6 KB, 19x gelezen)
Bestandstype: jpg votez belge votez degrelle.jpg‎ (72,4 KB, 19x gelezen)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 20:21   #438
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Henri 1 , zij nekeer serieus nu...................Lees nekeer wat je zelf schrijft......

Lezen kan hij wel vermoed ik want hij reageert toch na iedere post.
Serieus zijn is moeilijker.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2018, 21:13   #439
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, niet akkoord. Iedereen met meer dan 5 gram hersens weet dat de overheid al minstens dertig jaar (wellicht meer zelfs) geen enkel gevolg geeft aan de telkenmale terugkerende lijst met een paar honderdduizenden thuisblijvers. De plicht, en de bijbehorende theoretische bestraffing bij overtreding bestaat enkel op papier, voor velen is dat zelfs al heel hun volwassen leven. Dat was al zo toen ik voor de allereerste keer naar het stemlokaal moest, en ondertussen ben ik ook aan de eerste grijze haren toe.
Dan heb ik minder dan vijf gram hersens want ik weet het pas sinds ik het zélf meemaakte. En ik ben er pas zeker van sinds Turtelboom liet horen dat er geen boete meer geriskeerd werd voor het negeren van de wet betreffend opkomstplicht.
Oud 9 januari 2018, 21:16   #440
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal belachelijk.
Dat is geen geschiedenisvervalsing maar dat zijn feiten. Dat JIJ de waarheid niet wil geweten hebben, en nog minder kan smaken, begrijp ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be