![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die brief van die 'godsdienstleerkracht' eens gelezen.
Ik denk dat ze 't meest boos was omdat die 2 tieners eerst van de traktaties van de Turkse bakker, aangeboden omwille van zijn ramadan, genoten hebben, en dan tòch nog 't lef hadden om te weigeren de haathut te betreden. Stel je voor... Ach, eind goed, al goed! ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() Laatst gewijzigd door SDX : 17 mei 2019 om 11:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() In mijn verknipt brein ben ik de tekst aan het veranderen van dat liedje van The Strangers over de rijkswacht. Dus ipv "bij de rijkswacht" kan men zingen over "in de haathut". In de haathut daar worde gij nen terrorist In de haathut van de wieg tot uw doodskist |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mens deed in feite ook maar wat de Vlaamse Overheid haar opgedragen heeft.
Citaat:
De Vlaamse jeugd moet ge-deradicaliseerd worden door moskeeën te bezoeken, zodat ze met eigen ogen kunnen aanschouwen hoe vredelievend islam is, en niets, totaal niets te maken heeft met allahu akbar brullende islamitische terroristen en hun terreuraanslagen. Het feitelijke gevaar van politieke islam mag onder geen beding onder de aandacht gebracht worden, wordt zelfs letterlijk onder de moskeemat geveegd.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat daar enkel 'vrede' gepredikt wordt.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kijk, je schijnt hier het probleem niet te zien dat die juf er blijkbaar problemen mee heeft dat haar argumentatie openbaar is gemaakt. Maar staat ze erachter of niet ? Citaat:
Citaat:
Stel dat er een brief openbaar gemaakt wordt waarin politie agent Jan Van Pimpelzele schrijft: "meneer, de reden waarom ik U een bekeuring uitschreef, is omdat U twee maal door het rode licht bent gereden en daardoor fietsers die groen hadden, hard hebt doen remmen. Uw gevaarlijk rijgedrag werd dus, conform de wetgeving ter zake, door mij geverbaliseerd". Denk je dat "politie agent Jan Van Pimpelzele" er problemen mee zou hebben dat die brief openbaar wordt gemaakt ? Of is het eerder die andere die zich belachelijk maakt ? Indien er redenen zijn waarom die juf het toch ambetant vindt dat haar brief openbaar werd gemaakt, is dat toch duidelijk omdat ze wel weet dat ze niet zo stevig in haar argumentatieve schoenen staat he. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog eens, in welke mate is het storend voor die dame om haar naam geassocieerd te zien aan een boodschap die ze wil uitdragen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag de school de kinderen dwingen om zwemlessen te volgen? Mag de school de kinderen dwingen om in de lessen biologie de voortplanting te studeren? Mag de school de kinderen dwingen om naar de evolutietheorieën te luisteren? Mag de cultuur aan bod komen? Het systeem vraagt nu eenmaal dat kinderen gedwongen worden om die lessen te krijgen, willen of niet. Wat het systeem duidelijk mankeert, daarentegen, zijn de lessen om de gekregen informatie kritisch te benaderen, en dat is eigenlijk de kern van het probleem. Maar dat is een andere discussie.
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 17 mei 2019 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Overheid legt dit dus blijkbaar (ook) op. Zònder de mogelijkheid om die lessen/informatie, kritisch te benaderen, hetgeen BA zegt, klopt dus. Kritiek op islam is niet gewenst. De reden van dat 'ILC' is immers om kritiek in de kiem te smoren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel dus, op mijn eigen manier, de vraag: zou de reactie dezelfde zijn indien het zou gaan om een jongen (of meisje) die weigert om Breendonck te bezoeken voor de redenen die ik in mijn heb beschreven. Indien ja: waarom? Indien neen: waarom?
![]() |
![]() |
#432 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen Laatst gewijzigd door No Apologies : 17 mei 2019 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier is de essentie, maar ik werkte het daar verder uit: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De lessen godsdienst bestaan voor jou niet, precies...
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kort: - als Breendonck dient om snotterpropaganda opgesolferd te krijgen: is inderdaad het door het strot jagen van een moreel standpunt - als Breendonck dient om het feit van de holocaust te illustreren, is dat gewoon deel van de feitelijke geschiedenisles, en moet er niet gemord worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat jij nogal vlot aanneemt dat ouders die hun kind in een katholieke school voor godsdienst inschrijven ook gediend zijn met moskeebezoek...
Laatst gewijzigd door Anna List : 17 mei 2019 om 13:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En is het een KEUZE vak dat de OUDERS gekozen hebben, dan neem ik aan dat de ouders expliciet akkoord gaan met zulke bezoeken aan de gebedenhuizen van de GEKOZEN confessie he. Maar dat is dan geheel vrije keuze. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 mei 2019 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lessen godsdienst zijn facultatief, met zedenleer als alternatief.
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |