Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2021, 18:48   #421
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
In de academie van het VB leren ze de aankomende kaderleden blijkbaar niet meer wat de betekenis is van het begrip 'avondland'

Het zoveelste teken dat de cretinisering van Vlaanderen alarmerende proporties aanneemt. +/- 25% van het electoraat overweegt om voor de Braune Bataillonen te stemmen, en kent niet eens het begrip 'avondland'.

Ignorance is bliss.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 18:50   #422
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Dat was niet het woord dat gebruikt werd. Als men iemand quotteert doet men dat zonder een eigen twist eraan te geven. Als men niet laf en achterbaks is natuurlijk.
Dit is een forum waar het DOODNORMAAL is dat een persoonlijke mening wordt meegegeven.
Avondland sluit veel beter aan bij de teneur van de rechtse racisten. Ze moeten dat woord toch graag horen ? Lekker pessimistisch, dus perfect geschikt in de rechtse cafépraat.

Waarom zou anders Pegida, Pegida heten ?
Patriotische Europäer gegen die Islamisierung des Abendlandes (PEGIDA),

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 18:51   #423
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
In de academie van het VB leren ze de aankomende kaderleden blijkbaar niet meer wat de betekenis is van het begrip 'avondland'

Het zoveelste teken dat de cretinisering van Vlaanderen alarmerende proporties aanneemt. +/- 25% van het electoraat overweegt om voor de Braune Bataillonen te stemmen, en kent niet eens het begrip 'avondland'.

Ignorance is bliss.
Gelukkig zijn er nog panda's in Pairi Daiza......
WYSIWYG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 18:52   #424
De Rode Willem

Standaard

Citaat:

Ignorance is bliss.
Tja de racistisch rechtsen die Pegida niet meer kennen ?

Oud 6 juli 2021, 18:54   #425
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dit is een forum waar het DOODNORMAAL is dat een persoonlijke mening wordt meegegeven.
Avondland sluit veel beter aan bij de teneur van de rechtse racisten. Ze moeten dat woord toch graag horen ? Lekker pessimistisch, dus perfect geschikt in de rechtse cafépraat.

Waarom zou anders Pegida, Pegida heten ?
Ha, u bepaalt de teneur?
Ik herken zulke mensen.
Kim Jong Oen heeft een jobke voor u.
Oud 6 juli 2021, 18:55   #426
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja de racistisch rechtsen die Pegida niet meer kennen ?
Over wie heeft u het?

Laatst gewijzigd door WYSIWYG : 6 juli 2021 om 18:55.
Oud 6 juli 2021, 18:58   #427
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het leuk & instructief is om het débacle van de buiten gesjotte n-va apparatsjik die het Blok wou uit het cordon halen regelmatig eens in herinnering te brengen.
De epic fail waarbij de Blok leiding het initiatief nam om dat doldwaze initiatief te castreren terwijl de N-VA leiding de betrokkene buiten stampte blijft 15 jaar na datum nog altijd niet doorgeslikt te zijn... Nul komma nul geleerde lessen.

Sommige mensen blijven echt steken in hun obsessies, het lijkt wel een getuigen van Jehovah-conventie.
Vertel ons liever wat er mis zou zijn aan een dominant blank Europa.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 18:59   #428
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ha, u bepaalt de teneur?
Ik herken zulke mensen.
Kim Jong Oen heeft een jobke voor u.
Ik bepaal niets, beste jongen
Die pessimistische teneur, die maken jullie zelf. Zagen en klagen....niets is goed, alles is slecht.
Ik duid gewoon het woordje Avondland als beter bij jullie rechts racistische praat passend, zoals ze bij rechtse racisten van Pegida al door hadden

Straks gaat u nog schrijven dat ik die naam voor die racistenbende heb verzonnen....Of beweert u nu dat Kim Oen de PEDIGEZEN een jobke kan aanbieden omdat ze het woordje Avondland gebruiken ?

Oud 6 juli 2021, 19:02   #429
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik bepaal niets, beste jongen
Die pessimistische teneur, die maken jullie zelf. Zagen en klagen....niets is goed, alles is slecht.
Ik duid gewoon het woordje Avondland als beter bij jullie rechts racistische praat passend, zoals ze bij rechtse racisten van Pegida al door hadden

Straks gaat u nog schrijven dat ik die naam voor die racistenbende heb verzonnen....Of beweert u nu dat Kim Oen de PEDIGEZEN een jobke kan aanbieden omdat ze het woordje Avondland gebruiken ?
U had niet door dat ik 'racistische rechtsen' in het vet gezet had? Of doet u maar alsof, zoals gewoonlijk?
Oud 6 juli 2021, 19:02   #430
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Jij bent dus voorstander van een centraal bestuurd Europa met daarrond een sterk gemilitariseerde grens, en het recht om binnen te vallen bij de buren en ze een ruw militair lesje te leren als ze lastig doen.
Hm, dat doet me denken aan Augustus De Wever Cunctator (de eerste).
Oud 6 juli 2021, 19:03   #431
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Sorry...een overwegend dominant blank Avondland is niet meer realistisch.
En nu mogen jullie racisten emmeren over onvoorspelbare geschiedenis....de niet-blanke mensen in Europa gaan hier doodsimpel blijven.
Ze zijn economisch veel te nuttig. 1° omdat anders het vuile werk helemaal niet meer gedaan wordt 2° al zeker niet tegen de lonen waarvoor de migranten dat vuile werk willen doen 3° Om de loonkosten te drukken.

En nu moogt u er god en klein pierke bijhalen, de paus of Karel Dillen...dat is de realiteit van het Avondland. En dat zal de realiteit blijven.

Oud 6 juli 2021, 19:04   #432
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
U had niet door dat ik 'racistische rechtsen' in het vet gezet had? Of doet u maar alsof, zoals gewoonlijk?
Perfect dat u dat nog eens wil benadrukken.
Hoef ik het één keer minder te doen.

Oud 6 juli 2021, 19:06   #433
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Citaat:
Gwendolyn Rutten: "Onze manier van leven is superieur aan alle andere"
Open VLD-voorzitter Gwendolyn Rutten verdedigt in een interview in Het Laatste Nieuws "onze manier van leven", die "zonder enige twijfel superieur is aan alle andere in de wereld". "Voor sommigen is het een taboe om voor die superioriteit op te komen. We praten sommige achterlijke gebruiken goed met een misplaatst gevoel voor tolerantie en relativering. De radicale islam is niet het nieuwe normaal.""

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/04...ere-1-2958166/
Oud 6 juli 2021, 19:06   #434
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een beetje hypocriet natuurlijk. Geloof, net als politieke overtuiging zit in het hoofd, niet in het uiterlijk.
Juist, wie had het hier over uiterlijk ? Ik had het over mensen die zich duidelijk PROFILEREN als zijnde gelovende in lulkoek (ttz, religieus zijn, maar zich ook zo PROFILEREN "let op, ik ben een moslim, ik geloof in veel dwazigheden en wil dat gij mij als dusdanig erkent").

Iemand die er prat op gaat om in manifeste idiotie te geloven, en zich daar nog eens in te profileren, dat is een kieken. Het spreekt vanzelf dat men in een partij die meent te moeten zeggen hoe mensen moeten leven, men zo een kiekens beter weert, en ZEKER NIET kan vragen van daar "respect voor te hebben".

Als iemand van een andere partij dus de evidentie zegt "die mensen zijn idiote kiekens", dan heeft die gelijk. En wie daar, in plaats van beschaamd over te zijn dat hij kiekens steunt op beslissingsplekken en daar zelfs goeie relaties mee heeft, daar aanstoot aan neemt, dan is dat zelf een nog groter kieken.

Citaat:
Ik ben wel akkoord at men fundamentalistische extremisten zoals Jehova's maar ook islamieten van dat soort geen respect kan betuigen.
Elke gelovige is een idioot. Maar men heeft het recht om idioot te zijn, als men dat maar voor zich houdt. Respect willen vragen voor uw onnozelheid is erover, vooral als ge de pretentie hebt om anderen wetten op te dringen.

Citaat:
Met permissie, (eventueel zonder) maar ik ga hier niet akkoord. Ik kan aannemen dat in een verre oertijd enig racisitsch denken misschien voordelig was in de strijd om te overleven.
Dat is het nog altijd, maar ik ben het met U eens dat het waarschijnlijk niet de BESTE manier is, een van de redenen waarom ik mijzelf niet als een racist beschouw, toch geen huidskleur racist. Het punt is natuurlijk dat men heel goed kan argumenteren dat uw eigen clan belangrijk is, en dat alles wat die eigen clan nadeel berokkent, of zelfs maar in de weg loopt, nadelig is, en dus ideaal gezien geweerd, uitgeroeid, verjaagd, en zo voort dient te worden. Dat is in de grond wat voor mij "nationalisme" ergens is, maar dat is een heel diep en elementair gegeven. En ja uiteraard heeft dat een "racistisch" luik, in de zin dat volk dat niet de nakomelingen zijn van uw volk, meestal storende wezens zijn die uitgeroeid dienen te worden. Niettemin, en dat is precies de reden waarom ik denk dat het wat primitief is, dat is niet ALTIJD zo. Er zijn daar uitzonderingen op. Anderen buiten de clan willen afmaken is *in het algemeen* de goeie houding, maar is een beetje te simpel, en dingen kunnen subtieler.

Citaat:
In een moderne maatschappij (begonnen toen grotere steden ontstonden) is racisme een maatschappelijk ondermijnende factor waar geen enkel voordeel aan verbonden is.
Natuurlijk niet. Racisme, ttz, het vinden dat afstammelingen van mensen van een andere groep minder waard zijn dan de afstammelingen van uw eigen groep, is gewoon standaard geweest, doorheen het gros van de geschiedenis.

Denk jij dat men, zeg maar, in de 16de eeuw in Frankrijk een Engelsman evenwaardig vond aan een Fransman, en het niet zou getolereerd hebben dat men die Engelsman "discrimineerde" omwille van zijn origine ten opzichte van een Fransman, bijvoorbeeld voor een belangrijke functie ?

De aristocratie zelve was puur racistisch, want zij haalde haar privilege puur uit haar afstamming.

Denk jij dat men in de koloniale periode niet racistisch was, toch lang na het ontstaan van grote steden ? Denk je dat dat racisme niet ten voordele was van de kolonisatoren ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 19:09   #435
WYSIWYG
Minister-President

Standaard

Citaat:
En nu mogen jullie racisten emmeren over onvoorspelbare geschiedenis....de niet-blanke mensen in Europa gaan hier doodsimpel blijven.
Ze zijn economisch veel te nuttig. 1° omdat anders het vuile werk helemaal niet meer gedaan wordt 2° al zeker niet tegen de lonen waarvoor de migranten dat vuile werk willen doen 3° Om de loonkosten te drukken.

En nu moogt u er god en klein pierke bijhalen, de paus of Karel Dillen...dat is de realiteit van het Avondland. En dat zal de realiteit blijven.
U begrijpt het woord 'dominante' duidelijk niet. Bovendien deze tip voor u gratis: u mag gerust persoonlijke aanvallen vermijden, want de moderatie leest misschien mee en ik wil me met u kunnen blijven amuseren.
Oud 6 juli 2021, 19:10   #436
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als het uit zijn eigen kikkerpoel komt, vindt hij dat geen probleem

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2021, 19:10   #437
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De romeinen waren het eerste grote rijk dat dit besefte en in de praktijk bracht. Uiteraard niet uit humane redenen, maar puur omwille van efficiëntie.
Want jij denkt dat er in het Romeinse rijk geen onderscheid was tussen een ROMEIN en iemand die uit een kolonie kwam ? Het Romeinse recht was totaal anders voor een rasechte Romein en een niet-Romein.

Maar waarom 2000 jaar geleden gaan zoeken ? Denk je dat men ten tijde van de kolonies in Afrika en Zuid Amerika het nut totaal ingezien had van af te zien van racisme ? Denk je dat men op de plantages in Amerika niet racistisch was ? Denk je dat het niet in het voordeel van de plantage eigenaars was om racistisch te zijn ?

Dus waar zit dat gigantische evidente rationele voordeel voor eigen volk van niet racistisch te zijn, sinds meer dan 2000 jaar, zodat men het nadien nooit meer is geweest ?
Oud 6 juli 2021, 19:12   #438
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beter de teksten van het coiffeurke lezen : een dominant BLANK avondland.
Dat zou toch een evidentie moeten zijn.

Ga jij, mocht een of andere Afrikaanse leider zeggen dat hij een dominant zwart Afrika wil, met de mensen van ginder, en niet met een meerderheid Chinezen, die uitmaken voor racist of voor iemand die wat verstand in zijn kop heeft ?
Oud 6 juli 2021, 19:14   #439
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel, maar er zullen wat correcties moeten gebeuren die zachter waren geweest hadden we dat wat eerder gedaan he.

Maar goed, jij geeft dus toe dat Europa een minderheid aan blanken zal hebben binnen enkele decennia als we zo voortdoen.

Gaat Afrika een minderheid aan zwarten hebben ook ? Gaan ze ginder gedomineerd worden door blanken bijvoorbeeld ? Of door Chinezen ?
Welke ethnie zal dominant zijn in Afrika binnen enkele decennia ? En dewelke zal dat in Europa zijn ?
Oud 6 juli 2021, 19:15   #440
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij enorm veel verbeelding hebt over wat er in de academie van het VB wordt onderwezen ; misschien moet jij daar maar gaan les geven want blijkbaar is het daar toch niet echt zoals jij je inbeeldt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be