Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2021, 22:32   #421
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ah, ok, ik dacht dat het de moslims waren
Die ook .... en nu hebben ze water en dan moet ge ze weer redden.
Oud 17 juli 2021, 00:16   #422
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Sorry, maar wié gedraagt zich hier dégoutant?
Vloms crapuul, (M/V) zoals Gipsy terecht opmerkte.
Oud 17 juli 2021, 00:40   #423
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Base? Hoezo Base, Wat Base??
Voor de slechte verstaander: Kelder.
'k Weet het, flauw graptje.
Oud 17 juli 2021, 03:33   #424
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ah, ok, ik dacht dat het de moslims waren
Neen, neen, volgens Di Rupo is het weeral de schuld van de NVAAAAAAAAAAAAAAAA

Weer of geen weer het was weer de NVAAAAAAAAAAAAAAAA
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 17 juli 2021 om 03:55.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 03:49   #425
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Neen, neen, volgend Di Rupo is het weeral de schuld van de NVAAAAAAAAAAAAAAAA
En ...fier nu, na dat juweeltje van schrijfkunst uit de virtuele pen te hebben geperst?
Oud 17 juli 2021, 05:29   #426
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Het Vlaams crapuul komt weer bovendrijven op dit forum. How low can you go.
Ik vind dat Walen te lange tenen hebben. Het is niet omdat men in het algemeen leedvermaak heeft, en het nu toevallig zij zijn die daarvoor zorgen, dat ze zich speciaal geviseerd moeten voelen he. Het is even leuk dat er Moffen verzuipen, dan Walen he. Geen discriminatie.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 06:13   #427
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Reacties zoals bv in #10 komen niet toevallig van forumleden die hun adoratie voor het Blok niet onder stoelen of banken steken. Extreem recht dus.
Ge wilt dat niet inzien he Panda, maar het is opvallend dat gij al even extreem kunt denken als die-hard originele militanten met hoog blokgehalte. Les extrêmes se touchent.
En neen, geen adoratie hier voor welk politiek extremisme in het platlandje dan ook. Ik blijf me virtueel verschuilen in het meertalige niet-zo-open Lëtzebuerg, heuveltjes incluis.
Zelfs als het me op een verbasterde Duitser doet lijken, oder Ja?

Voor zover ik het zie behoort een opsplitsing bij jullie wel degelijk tot de mogelijkheden in de toekomst, zeker met de groeiende ingesteldheid. Dat het een oplossing is voor politieke problemen is, naar mijn aanvoelen, pure achterlijkheid. Het zou/zal ze alleen nog wat extremer maken.

Ik blijf toekijken uit de verte, vandaag wel actief met mijn financiële posities in die regio verder te verkleinen want ...geen vertrouwen meer. Trop is teveel geweest.
Ainsi soit-il
Oud 17 juli 2021, 06:39   #428
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik vind dat Walen te lange tenen hebben. Het is niet omdat men in het algemeen leedvermaak heeft, en het nu toevallig zij zijn die daarvoor zorgen, dat ze zich speciaal geviseerd moeten voelen he. Het is even leuk dat er Moffen verzuipen, dan Walen he. Geen discriminatie.
Neen dat is walgelijk.
Mensen zijn dierbaren, huisdieren en bezit kwijt. Een meisje van 15 is meegetrokken door de Ourthe en nog steeds vermist.
Het land kon rouwen maar lijkenpikken is nu eenmaal beschaafder
Oud 17 juli 2021, 07:15   #429
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Neen, neen, volgens Di Rupo is het weeral de schuld van de NVAAAAAAAAAAAAAAAA

Hoe vaak heeft NVA geregeerd ? en wie bestuurd Wallonië?

In ieder geval is het duidelijk dat de verantwoordelijke politici al jaren hebben zitten slapen en niets hebben gedaan met om dit soort rampen te voorkomen.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 07:17   #430
cato

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen dat is walgelijk.
Mensen zijn dierbaren, huisdieren en bezit kwijt. Een meisje van 15 is meegetrokken door de Ourthe en nog steeds vermist.
Het land kon rouwen maar lijkenpikken is nu eenmaal beschaafder
Deze mensen zijn het slachtoffer geworden van jaren lang slecht bestuur.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 07:26   #431
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hoe vaak heeft NVA geregeerd ? en wie bestuurd Wallonië?

In ieder geval is het duidelijk dat de verantwoordelijke politici al jaren hebben zitten slapen en niets hebben gedaan met om dit soort rampen te voorkomen.
In 2017 sloot Jambon(minister van Binnenlandse Zaken) 4 van de 6 kazernes van de Civiele Bescherming. Dit past uiteraard volledig in de visie van de N-VA om België onwerkbaar te maken en af te breken.

Leuk detail: de kazerne van zijn eigen gemeente blijft open. Uiteraard is dat toeval. We hoeven hier helemaal niet achterdochtig om te doen.
Oud 17 juli 2021, 07:34   #432
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
In 2017 sloot Jambon(minister van Binnenlandse Zaken) 4 van de 6 kazernes van de Civiele Bescherming. Dit past uiteraard volledig in de visie van de N-VA om België onwerkbaar te maken en af te breken.

Leuk detail: de kazerne van zijn eigen gemeente blijft open. Uiteraard is dat toeval. We hoeven hier helemaal niet achterdochtig om te doen.
Het geld om met ons klein landje ocmw en redder van de wereldbevolking te spelen, om de mediagroepen als DPG-media rijkelijk te subsidiëren, om tig regeringen en parlementen overeind te houden, ... moet ergens van komen natuurlijk. De put nog veel dieper graven zit er niet echt in. Besparen op de (diensten voor de) eigen bevolking, en deze belasten, dat is de enige mogelijkheid.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Laatst gewijzigd door Vlad : 17 juli 2021 om 07:35.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 07:44   #433
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het geld om met ons klein landje ocmw en redder van de wereldbevolking te spelen, om de mediagroepen als DPG-media rijkelijk te subsidiëren, om tig regeringen en parlementen overeind te houden, ... moet ergens van komen natuurlijk. De put nog veel dieper graven zit er niet echt in. Besparen op de (diensten voor de) eigen bevolking, en deze belasten, dat is de enige mogelijkheid.
er zijn gewoon veel te veel mensen

en alleman wilt goed eten en ne iphone
Oud 17 juli 2021, 07:48   #434
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zit toch geen baarlijke nonsens te kwekken. Wereldwijd zijn er 82 miljoen vluchtelingen. 26 miljoen zijn hun land ontvlucht. Indien België OCMW en redder van de wereldbevolking zou zijn dan zouden al die vluchtelingen toch hier zitten? Niet dus.
Oud 17 juli 2021, 07:50   #435
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Deze mensen zijn het slachtoffer geworden van jaren lang slecht bestuur.
Ah ja?
Heeft het bestuur schuld aan het feit dat er zo veel regen gevallen is in Wallonië? Ik las nochtans dat als diezelfde hoeveelheid regen in Vlaanderen gevallen was, de gevolgen veel erger zouden geweest zijn.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 07:55   #436
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ah ja?
Heeft het bestuur schuld aan het feit dat er zo veel regen gevallen is in Wallonië? Ik las nochtans dat als diezelfde hoeveelheid regen in Vlaanderen gevallen was, de gevolgen veel erger zouden geweest zijn.
zo is dat, de mens heeft geen noemenswaardige impact op het weer
Oud 17 juli 2021, 08:22   #437
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja?
Wel, dan kunnen de Walen eens met de verzuipende Vlamingen lachen he. Zo brengen we elkaar vreugde
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 08:28   #438
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WYSIWYG Bekijk bericht
Wie deze neerslag en de desastreuse gevolgen voor een relatief beperkt gebied aan klimaatopwarming linkt, weet niet wat het woord klimaat betekent
Klimaat zou het gemiddelde weer (temperatuur, wind, neerslag,... )over 30 jaar zijn. Een aantal van 30 wordt meestal genomen omdat men dan heel veel kans heeft om een klokvormige of Gausscurve te krijgen bv. de lengte van 30 leerlingen. In toxicologie worden meestal groepen van 30 proefdieren genomen. Op die manier kan men groepen zinvoller met elkaar vergelijken en ook trends nagaan.
Klimaatveranderingen zijn er altijd geweest. Persoonlijk vind ik het erg oppervlakkig om zo maar CO2 als voornaamste oorzaak te zien. Er zijn tientallen andere oorzaken. Nog oppervlakkiger vind ik dat de mens door wat minder CO2 te produceren invloed zou uitoefenen op die veranderingen. Een volwassen mens produceert alleen om in leven te blijven ongeveer 1 kg CO2 per dag uit. Bij inspanningen kan dit tot 40x meer oplopen. Maar in vergelijking tot de totale C en CO2 is dit verwaarloosbaar.
De huidige transitie van energieproductie is niet goed of niet slecht. Er heeft reeds de transitie van dierlijke energie naar machines plaats gevonden. Het grote gevaar van de huidige klimaatdoctrine is dat zij als een soort religie dient om de toegevoegde waarde ongelijkmatig te verdelen: de rijken zullen veel rijker worden, de armen moeten offers brengen.
Het zou goed zijn moest over dit onderwerp een draad worden opgestart. Er zijn er hier ongetwijfeld die meer kennis hebben en het onderwerp wordt te oppervlakkig behandeld in algemene pers.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.

Laatst gewijzigd door Valentinus : 17 juli 2021 om 08:30.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 08:42   #439
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ja?
Het ongetwijfeld ook de fout van Wallonië dat er in Duitsland 122 doden zijn gevallen.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2021, 09:02   #440
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ja?
Ik denk niet dat overstromingen van het type in de Ardennen mogelijk zijn in vlakkere streken zoals Vlaanderen. Ik denk dat het in Vlaanderen dan ook eenvoudiger is om maatregelen te nemen. Meer wachtbekken, hogere oevers, enz. Maar hoe je in de Ardennen dorpjes aan de voet van een heuvel beschermt?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be