![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Omdat ze haar keuzerecht uitoefent, ga jij vanuit je wijsheid rechter en beul spelen ? Vergeet niet van eerst de strafwet terug aan te passen hee, want de doodstraf bestaat bij ons niet meer.
Laatst gewijzigd door Pandareus : 23 augustus 2022 om 07:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is de reden waarom je nooit de wet zelf als "verschoning" voor het bestaan van een wet kan nemen he. Er moeten dus wel degelijk ANDERE concepten zijn, die niet uit de legale sfeer komen, maar uit andere overwegingen, om te argumenteren dat de wet zus of zo ZOU MOETEN zijn. Als de wet de enige bron van referentie is naar wat goed en slecht zou zijn, dan is er totaal geen reden om wetten te veranderen. Immers, elke verandering van de wet zou een aanfluiting zijn van de principes in de bestaande, die als enige bron van fundament kan gebruikt worden. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 08:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De beulen zijn die ongeboren kinderen degraderen tot een hoopje cellen om ze in stukken uit de baarmoeder te rukken.
![]() |
#424 | ||||||||||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je ‘een persoon’ gebruikt dat kan iemand dat opsplitsen in ‘natuurlijk persoon’ een ‘gerechterlijk persoon’ die beiden jurische termen zijn, waaraan plichten en rechten verbonden zijn. Daarom gebruik ik de term ‘mens’ waarmee ik de moderne mens bedoel, de homo sapiëns, zoals wij zijn. Citaat:
Die biologische eigenschappen van een menselijke zygoot, zijn uitzonderlijk. Ze hebben de potentie om zich te ontwikkelen tot een soortgenoot, een mens. En mensen onderscheiden zich op diverse vlakken van alle andere levende wezens. Citaat:
Daar snap ik geen bal van. Dat gaat in tegen alles wat ik ooit geleerd heb, tegen mijn ganse opvoeding, tegen alles wat mij gevormd heeft, tegen alles wat ik ben. Hoezeer ik je tracht te begrijpen, zoals ikzelf ook graag begrepen wil worden, dit lukt me niet. Hoe kun je nu voorstander zijn van vrije doodslag? Hoe kun je geen enkel probleem hebben met het doden van mensen? Zelfs de nazi's ontmenselijkten eerst de joden (untermenschen) om ze vervolgens gewetensloos te proberen uit te roeien. En dit gegeven dan als uitgangspunt nemen voor verdere redenatie? Ik snap dat anderen zeggen dat je niet logisch denkt. Heb jij dan geen geweten of zo? (geen verwijt) Citaat:
Juist! Maar wanneer wordt het bepaald? Helemaal in het begin. Daarom is het een argument om vanaf dan van iemand te kunnen spreken ipv over iets. Citaat:
Ik zie dat toch wel een klein beetje anders hoor. Als leeuwen op jacht gaan en een kudde dieren viseren, dan zouden ze volgens uw theorie, de sterkste dieren moeten nemen, zodat de zwakke overleven en het steeds makkelijker wordt om ze te vangen. Maar zoals je weet is net het omgekeerde waar. Ze vangen de onvolgroeide dieren, de zwakke dieren, de zieke dieren en zo houden ze juist de sterkste in stand, waardoor de kudde niet minder, maar net meer kansen heeft om te overleven. Het is juist dat volgens de evolutieleer, de sterkere soorten overleven, maar dat houdt niet in dat de homo habilis gedoodt werd door de homo erectus. De rechtopstaande mens had blijkbaar een evolutionair voordeel bij het kunnen rechtopstaan en heeft zich daardoor verder kunnen aanpassen dan zij die dat voordeel niet hadden. Maar als ik jou lees, lijkt het of je zegt dat de rechtopstaande mens de niet-rechtopstaande mens heeft moeten doden om als soort te kunnen overleven. Dat is natuurlijk niet zo. Of ik begrijp je verkeerd. Citaat:
Neen. Dat is helemaal niet zo. Abortus is een etische kwestie. Voor mij kan het niet omdat ik vind dat wanneer wij niet willen dat anderen mogen oordelen over ons recht om gewoon te bestaan, wijzelf ook niet mogen oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Ik heb daarbij helemaal geen wil, drang of wat dan ook om anderen minder goed te laten overleven, zoals je zegt. Voor mij klopt dit totaal niet. Citaat:
Citaat:
Het is niet normaal bij soortgenoten. De enige reden, die ik op dit moment kan bedenken, waarbij je dit kan verantwoorden is om zelf te kunnen overleven, als een soort van zelfverdediging. Maar in de meeste gevallen van abortus, is dit niet het geval. Citaat:
3) als ethiek die ons menselijk maakt en daardoor onze soort onderscheidt boven alle andere soorten. Als wij niet willen dat anderen mogen oordelen over ons recht om gewoon te bestaan, mogen wijzelf ook niet oordelen over het bestaansrecht van iemand anders. Dingen: matariële zaken. Planten: materie + biochemie Dieren: materie + biochemie + hersenen. Mensen: materie + biochemie + hersenen + ethiek. Sommige zullen die ethiek ‘geest’ noemen, anderen ‘ziel’, maar het is in elk geval iets extra dat dieren niet hebben. Citaat:
Omdat mensen hogere wezens zijn dan dieren. Citaat:
Dit zou ik nooit gezegd willen hebben. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk ontwikkelen wetenschappers/technologen binnenkort een goed functionerende techniek om een baarmoeder met foetus en al in een mannenlichaam in te planten.
Dan kunnen de mannelijke anti-abortus-activisten in hun eigen lichaam de 'ongeboren mens' tot ontwikkeling laten komen, en die - wellicht via keizersnede - ter wereld brengen. Ik vraag mij af of en zo ja hoevéél kandidaten daar dan voor te vinden gaan zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil wel de eerste man zijn die zwanger wordt, maar ook de eerste die abortus pleegt.
Ja, mijn lichaam.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 augustus 2022 om 16:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kortom, zelfs een pasgeborene is nog geen cognitieve "mens", en zit nog ergens op het niveau van ergens een geit of zo, he. Citaat:
Eens je de weg op gaat van te zeggen "deze manier van doen gaat aanleiding even LATER (in een alternatieve toekomst) tot het ontstaan van een cognitief interessante mens ; en ANDERS handelen (die de echte toekomst gaat geven) zodat die cognitief interessante mens er dan niet zal zijn, is equivalent aan de moord op die toekomstige mens in de alternatieve toekomst " zit je met een waanzinnige methodiek, omdat het niet-bevruchten van een willekeurige vruchtbare vrouw daar ook onder valt, bijvoorbeeld. Citaat:
Ik heb daar conceptueel niet het minste probleem mee, eerlijk gezegd. Ik heb het NIET over naasten of vrienden doden natuurlijk, nee, dat zou ik ook niet kunnen. Maar over onbekenden. Er is toch niet het minste conceptuele probleem om U in te denken dat als ge die doodt, dat praktisch kan zijn ? Dat veel dingen voor U kan oplossen ? En eerlijk gezegd, als ik zeker "storend" volk zie rondlopen, dan is het toch zelfs een plezier in gedachten om in te denken dat ge die afmaakt ? Daar zijn toch geen "gewetensproblemen" mee ? Ik zeg NIET dat ik in de praktijk mensen zou doden, in onze maatschappij, want ik zou direct opgepakt worden daar ; ik zou onhandig zijn en er misschien niet eens in lukken, ik zou zelf een pak slaag krijgen, zelf vermoord worden en weet ik veel. Dus in de praktijk is de kosten-baten analyse, voornamelijk door toedoen van het bestaan van een gerecht en politie en zo, en de moeite om aan wapens te geraken zo, negatief om zomaar gaan te doden. Ik heb het enkel en alleen over het conceptuele. Nee, onbekenden doden, dat stoort mij hoegenaamd niet als gedachte, in tegendeel. En jaja, ik heb ook geleerd dat dat "verkeerd" is en zo, maar ik kan mij geen goeie reden bedenken, als ik daar de "basis" van zou willen terugvinden. Ze hebben mij destijds ook gezegd dat niet in jezeke geloven ook slecht was. Ik vond dat nadien ook zever. Ik vind "liegen" stukken moeilijker, eerlijk gezegd. Doden lijkt mij een natuurlijke manier van doen te zijn, die helemaal verloren is gegaan in onze maatschappij. Citaat:
Citaat:
Want wat is "een geweten" anders dan een soort van uit de hand gelopen empathie ? Of een schuldgevoel dat men U aangepraat heeft ? Uiteindelijk wil je een zo leuk mogelijke tijd voor Uzelf en uw naasten, en daar is al de rest aan ondergeschikt (behalve het denken natuurlijk). Ik ken maar 1 soort schuldgevoel: het niet nakomen van een aangegane verbintenis met iemand die ik apprecieer, mijn naaste is, een vriend of zo. Dat is voor mij taboe. Zonder verbintenissen en afspraken, is geen schuldgevoel mogelijk he. Citaat:
Dus die genetica IS er al, ze is enkel nog niet "samengebracht", maar uiteindelijk IS er een zaadcel (we weten gewoon nog niet welke) en IS er een eicel die zal samensmelten. Het "begin" van dat genetische materiaal WAS er dus al, enkel in twee aparte vaatjes. Het enige wat die zygote is, is een extra stapje in het bouwen van dat toekomstige lichaam, maar heeft an sich niks bijzonders. Maar hier hebben we het weer over de biologische mens (die in dat opzicht niet veel verschilt van konijnen). Het enige dat eventueel van tel kan zijn is het COGNITIEVE en dat zal pas binnen 3 jaar of zo, als alle SPECIFIEKE KEUZEN en handelingen gebeuren die "nodig" zijn, beginnen te ontstaan. Citaat:
Wat WIJ gedaan hebben, is exact dat, met de Auruch, en andere gedomestikeerde dieren, maar daarvoor moet ge wat dieper nadenken. Dat is wat ons tot een succesrijker soort maakt dan leeuwen: wij begrijpen hoe de evolutie werkt, en wij selecteren de beesten die wij willen om die te domestikeren. Leeuwen zijn even dom als TV virologen, en maken hun prooien moeilijker vatbaar. Citaat:
Citaat:
Ik zeg niet dat erectus habilis is gaan de kop inslaan (hoewel dat heel goed mogelijk is), maar erectus heeft dan toch de habitat, of de prooien, of weet ik veel van habilis afgepietst zodat die eraan ging he. Citaat:
De eerste is een catastrofe. Gans de bevolking gaat eraan, behalve enkele gelukkige exemplaren die chance hebben, want ze hebben toevallig wat eigenschappen die hen de catastrofe laten overleven. Stel bijvoorbeeld dat de Grote Panda een mutant kent die klavertjes kan eten, terwijl de normale Grote Panda enkel maar bamboe kan eten. En nu verdwijnt alle bamboe. enkel die paar mutanten blijven over, alle anderen gaan dood, want genen bamboe nie meer. De Grote Panda is geevolueerd naar een klavertjes eter, want de enige grote panda's die het verdwijnen van bamboes hebben overleefd, zijn die paar mutanten. Maar de tweede is gewoon VERDRINGING en dat is de meer normale manier van doen. Stel dat er een mutant-leeuw is die 2 keer rapper kan lopen. In het begin zijn er zo weinig. Maar die vangt natuurlijk veel gemakkelijker de antilopen dan zijn peers. Die is veel "succesrijker", heeft meer nakomelingen. Maar dat wil niet zeggen dat er nu 10 keer meer leeuwen zullen zijn. Nee, die nakomelingen VERDRINGEN al die anderen van hun territorium. Ze zijn veel sterker omdat ze meer kunnen eten. Ze winnen telkens bij de jacht. Ze worden dominant. De anderen sterven uit ONDER DRUK VAN DIE NIEUWKOMERS. Dat is een vorm van afmaken he. Dat hoeft niet altijd directe moord te zijn, het is het aanslaan van habitat, eten van prooien, en dergelijke meer die maken dat die eerste leeuwen, die duizenden jaren succesvol waren, nu uitgerangeerd worden en dus indirect afgemaakt door hun opvolgers. Citaat:
Wij hebben spijtig genoeg veel idioter gedaan in onze kolonien. We hadden daar beter ook alles uitgeroeid en dat aangeslagen, maar spijtig genoeg zagen we niet in dat we niet eeuwig de superieuren zouden zijn, en nu ontploft ons dat in ons gezicht he. Op rooftocht gaan en alles wat in uw weg ligt, afmaken, ik vind dat normaal. Laatst gewijzigd door patrickve : 23 augustus 2022 om 16:54. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/eerste...eten~ad1deee1/ Maar ik had het u zeker gegund.
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 23 augustus 2022 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eerste dolfijn van een mensenkind bevallen ! Groot nieuws ! De "transdolfijn", de vrouw die zichzelf een rugvin liet aannaaien en nu als "dolfijn" door het leven gaat, is zwanger van een mensenkind ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry ik zit nogal vast in het binaire denken....
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de reactionaire reflex in de maatschappij, maar we moeten inderdaad naar de kern van het probleem gaan : de man die beslissingsrecht opeist inzake het toekomstige lot van de zygote of foetus in kwestie MOET het recht hebben om dat object in zijn eigen lichaam te voldragen en op de wereld zetten. Als de vrouw vanuit haar uniek keuzerecht dat ding niet langer wil, dan kan de goody-two-shoes plaastvervangende couveuse/baarmoeder spelen. Dat is tenslotte waar al die aspirant papa's of deugneuzen die dat voor anderen willen beslissen al jaren over zitten te memmen : "wat zijn onze rechten daarin" ?
|
![]() |
![]() |