![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Minister
|
![]() 1 woord: Aralmeer. Oezbekistan, 1986-nu. Gevonden in Snoeck, 1993 (!). Politiek & hervormingen doorvoeren? Ja, bij tijd & wijle..[edit]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mephisto : 16 augustus 2005 om 00:18. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Betaal jij een Toyta Prius voor me? Ik wil wel, maar kan niet.
Dat is 't 'm nu net! Deze thread heb ik opgestart omdat ik wil dat de overheid die voor jou betaalt (als 'm milieuvriendelijk is toch), en dat voor alle wereldburgers. Heel concreet zou ik de productie van de op benzine rijdende wagens gewoon stopzetten, evenals die van diesel, en ieders auto zo laten ombouwen dat hij probleemloos op iets milieuvriendelijk rijdt, wat dan ook. Ik betaal nu al zoveel taxen en belastingen. Als daarbovenop nog eens de kostprijs van een nieuwe Prius komt moet me in de schulden steken om de bijdragen te betalen. En het stopzetten van de productie van "conventionele" wagens in België gaat toch al gebeuren. Daar niet van, maar uiteindelijk wil het zeggen dat er nog minder mensen in staat zijn de duurdere milieuvriendelijke technologie te betalen. Dus word ie niet ontwikkeld, wegens geen kopers. Terug naar paard en kar dan maar? Met voorbeeld Brussel.Hoe ga jij dan 1 miljoen veeleisende stedelingen bevoorraden van noodzakelijkheden zoals voedsel en verwarmingsbrandstof? En als alle diesels nu eens zouden rijden op plantenolie ... de kyoto-norm zou nog gehaald worden. ![]() Net een nieuwe dieselwagen gekocht. Mare, snap je niet dat alle dieselwagens tesamen meer landbouwgrond in zouden nemen dan het huidige landbouw areaal kan opbrengen? Is er echt te weinig landbouwgrond om voldoende plantenolie op te kunnen brengen? Op wereldschaal bekeken? Manipuleren dan die handel, of eufeminstischer 'dan zullen we de plantjes 'fine-tunen'! ![]() Er is te weinig landbouwgrond. Zelfs al planten we alles vol koolzaad waar nu geen landbouw is. Onze snel slinkende olievoorraden hebben miljoenen jaren nodig gehad om te ontstaan en aan te vullen. Hoe denk je dat te kunnen na-apen met planten van NU? En genetische manipulatie? Ik dacht net dat de hardcore groenen hier ook hard tegen zijn. Trouwens, ik ben er ook geen voorstander van. Regenwatertoilet. Ik mag dat nog niet eens instaleren officieel. Mijn woning is zonevreemd. Oei sja ... verstop je huis dan even als de overheid huis en huis langskomt om dat toilet op regenwater te laten werken. ![]() Staat het in een natuur- of landbouwgebied? Niet dat ik er zaken mee heb maar ... in het eerste geval kan je misschien veel boompjes planten als compensatie (voor de overheid en het milieu). Mijn huisje staat hier van 1928, aan de rand van een industriezone en de stad, ingekleurd door een of ander ambetantenaartje als zijn parkzone, om een groene buffer te spelen tussen stad en fabriek. De fabriek is nu al 15 jaar afgebroken, en tegenover onze straat is er nu een enorm verwilderd terrein. Bij de verkoop, zowel naar mijn schoonouders,als naar ons toe is er nooit iets van vermeld door de notaris. Totdat Steve Stunt zijn kruistocht begon. maar het directe resultaat is een woning die ik niet mag ecologiseren. En dan propagandeer jij de anti technologie? Ruimtevaartechnologie heeft ons al een hele hoop nieuwe, milieusparende dingen gegeven. Onderandere betere accu's, zoals de brandstofcellen. Jama, zei je daarnet niet dat de brandstofcellen niet makkelijk kunnen geproduceerd worden? :-s (Of zei dat iemand anders? :-s) Ik heb net gezegd dat brandstofcellen ecologisch nog niet neutraal zijn. en dat ze te duur zijn voor normaal gebruik. Eerst militiar en ruimtevaart geld om de ontwikkeling te betalen, dan pas high end gebruikers om de technologie volwassen te krijgen, en dan pas de kleine man. Dat is normaal de gang van zaken voor Hi-Tech, milieu of anders. Mijn voorstel is het militaire budget over te hevelen naar de ruimtevaart. Kostprijs hetzelfde voor iedereen, alleen veel meer nut en snellere return on investment.
![]() |
#424 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||||
|
![]() Citaat:
Jema, ik zei toch dat ik vind dat de staat ervoor moest zorgen dat iedereen zijn wagen milieuvriendelijk is? Citaat:
De naam 'Groentje' verwijst naar het feit dat ik groen ben in de politiek (en op vele andere vlakken). Ik ben niet eens bij een groene beweging ... mijn standpunten zijn natuurlijk wel groen. Maar stereotypeer mij aub niet... Ik ben er dus voor. Het zou toch een oplossing kunnen bieden? Citaat:
Als jij niets van de zonevreemdheid af wist, dan is het toch jouw schuld niet? Is jouw echt concreet gezegd dat je je toilet niet op regenwater mag aansluiten ofwat? Dat houdt toch geen steek? :-s Citaat:
Daar ben ik wel mee akkoord. [/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#427 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nee dat is waar, dat kan je nooit volledig controleren. Maar kernenergieproductie toch ook niet?? Ik ben eigenlijk echt verwonderd dat je hier tegen bent en tegen dat andere dus niet ... :-s Maar het verheldert ook wel waarom je zo pro kernenergie bent, want als je plantenolie als alternatief schrapt blijft er natuurlijk niet zo veel meer over... Ik kan me persoolijk moeilijk indenken wat er fout kan gaan als je ervoor zorgt dat er veel meer olie uit een plant komt. In de natuur gebeurt toch ook voordurend genetische selectie? Eigenlijk helpen we de natuur gewoon ... maar wordt ze dit keer in ons voordeel gemanipuleerd. Ik juich niet natuurlijke genetische modificatie ook niet toe, maar zoals ik al ergens vermeldde ... Ik heb niet echt vaste principes ... tenzij het principe :'De situatie vergt de juiste aanpak'. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Groentje-18
Citaat:
Citaat:
Maar de aannemer met diezelfde X5 met aanhanger betommolen en al naar een werf gaat is volkomen begrijpelijk. Maar ik zie niet in waarom die wagens zowiezo niet zouden mogen. De gebruikers ervan worden gestraft met de torenhoge brandstofkost. Zeker als je Madam in bontmantel is. Die kan dat niet inbrengen als beroepskost. En jeeps is zo'n raar gebruikt woord. Wat is een Jeep? Een wagen van het merk Jeep? Een terreinwagen, of een wagen met terreinrijdcapaciteit? Een wagen met 4wiel aandrijving? Of een wagen met een bepaalde bodemvrijheid? Een wagen van het merk Jeep is nu een overzware, potentieel terreinbruikbare mastodond met veel trekkracht. Terreinwagens. Elk merk heeft tegenwoordig wel een type wat in ruwer terrein uit de voeten kan. En een bestuurder die zijn wagen kent kan zelfs met een niet terreinwaardig voertuig rare stoten uithalen en door veel doorkomen. Terreinrijdwaardigheid. Weerom, het is het samengaan van bestuurder en techniek die de capaciteiten van een voertuig bovenhaalt. Er zijn achterlijke idioten die een Landrover defender vastrijden op een wei, en er zijn ervaren alle terrein rijders die met een 2pk door een moeras geraken. 4 wiel aandrijving? Een piepkleine Subaru Justy word standaard met AWD geleverd- All Wheel Drive. Je kan een Fiat Panda in 4*4 terrein uitvoering kopen. Nog niet te spreken over het lichte maar degelijke terreincrossertje Suzuki Samoerai. Of de Peperdure lamborghini Diablo. Ook een 4*4 versie, maar dan extreem niet terrein waardig. Bodemvrijheid? Mijn 1000cc minibusje heeft achterwiel aandrijving met 50pk. Maar hangt hoger op zijn 12" bandjes dan een doorsnee Landrover Freelander. Het is moeilijk er een criteria op te plakken. Citaat:
Citaat:
Rigoreus, op grote schaal getest, maar veilig voor de buitenomgeving. En protesteerders, die de integriteit van het geheel kunnen compromiteren, afschieten en tot soylent green verwerken. En er is een veiligere methode om planten een betere opbrengst te laten geven. Kweek, kruisen en uitkiezen.Dit is ook genetische modificatie, maar dan wat langzamer, en met minder kans op een idiote vergissing.
![]() |
![]() |
#429 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#430 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar inderdaad, de "jeeps" verbruiken veel meer dus in die zin worden de gebruikers wel 'geraakt', maar aan de andere kant ... Ik denk wel dat de mensen voordat ze dit voertuig kopen dit hard genoeg beseffen, en het er dus wel voor over hebben. Nu stel ik mij de vraag in welke mate je maar op mag vervuilen als je het maar betaald? Want in het huidig systeem mag je dus per definitie meer vervuilen als je meer betaald. Als dit geld nu zou gebruikt worden om hun vervuiling weer ongedaan te maken zou ik zeggen: dit systeem houdt steek. Dit is echter niet de realiteit. Je mag gewoon meer vervuilen en de aarde moet het maar zien te slikken, ook de armen ademen de extra vervuiling in en voelen die... de Belgische armen net zo goed als bijvoorbeeld Afrikaanse armen die bij wijze van spreken nooit zo'n tuig van kortbij hebben gezien... Toch word ook hun gebied vervuild, net zoals de rest van de planeet, en dat vind ik nu net zo oneerlijk... zij hebben er nooit van kunnen profiteren en toch worden hun kansen op een gezond en lang leven verkleind doordat anderen, die het zich wel kunnen permitteren, er op los vervuilen ... Ergens klopt er hier iets niet. Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Maar hoedanook, de methode die u hierboven voorstelt is natuurlijk wel verkiesbaar wegens waterdichter mocht er enig risico zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 augustus 2005 om 22:44. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Woffer , je legt het goed uit.
Een perfect voorbeeld. Het syndroom van Down. 1 chromosoom wat een deel meer heeft, en wat krijg je. Mensen, die niet tussen de rest passen, om het eufimistisch te zeggen, de perfecte kinderen van god, de onschuld zelve. Groentje-18 Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 19 augustus 2005 om 07:13. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turkje. Een een eerlijke "leiding" is het antwoord. Inkomsten die uitgegeven worden tot het doel waarvoor ze "inkomst" zijn.
Helaas behoort dat niet tot de "Belgische Monarchistische Democratie"
![]() |
#436 | |||||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Die taxen zijn dus idd om 'de zakken te vullen', maar het is niet dat dit rechtstreeks wordt gestort op de rekening van onze ministers, het wordt wel degelijk goed gebruikt. Ook missen de taksen hun effect niet: Er zijn veel mensen die de bijhorende taksen in het oog houden bij het kiezen van een auto en opteren daarom soms voor een minder vervuilende auto. Het is dus simpel te kakken op het systeem, als je het zelf niet draaiende moet houden....[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door woffer : 19 augustus 2005 om 11:17. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Oeps ja ... je hebt gelijk. Aangezien de genen worden gelezen per 3 zeker om de eiwitten te maken... Misschien dan zorgen dat er net die 3 genen anders zijn? Maar dat wordt dan moeilijk zeker ...
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
|
![]() Citaat:
Dit klopt gedeeltelijk. Het verschil tussen een lichte vracht en een personenwagen ligt in de laadcapaciteit in verhouding tot de het aantal zitplaatsen. Met 2 of 3 personen op 1 rij([size=1]de voorste dus[/size]) is het simpel, geen afscherming vereist. Indien de wagen in theorie met 2 rijen zitplaatsen voorzien kan worden, moet deze mgelijkheid onbruikbaar gemaakt zijn. Wel is een bepaalde laadcapaciteit vereist, anders zou een Smart al voldoen. Met 2 rijen is een vaste, niet verwijderbare afscherming nodig. En dan moet de laadruimte een bepaald afmeting hebben. Ah zo zit het. ![]() Zo ken ik mensen die een oude mercedes (10 �* 15 jaar) hebben en er ieder jaar taks op betalen , en mensen die een nieuwe dikke jeep gekocht hebben met waarschijnlijk evenredig verbruik en die een pak minder betalen ... Dan stel ik me vragen over de logica. Politici maken de wetten, logica hoort daar niet bij, alleen egoïsme Helaas is dit inderdaad de hele essentie vrees ik. Verschrikkelijk dat zoiets mogelijk eigenlijk, en dan nog onder het mom van democratie ... België wordt niet voor niets het belastingsparadijs der rijken genoemd... :-s Maar inderdaad, de "jeeps" verbruiken veel meer dus in die zin worden de gebruikers wel 'geraakt', maar aan de andere kant ... Ik denk wel dat de mensen voordat ze dit voertuig kopen dit hard genoeg beseffen, en het er dus wel voor over hebben. Nu stel ik mij de vraag in welke mate je maar op mag vervuilen als je het maar betaald? De vervuiler betaald is toch een groene slogan? En een nieuwe BMW X5 vervuild al stukken minder dan een oude WV Golf1. Het huidige systeem van verbruikers betalen de schade, is prima in orde. Helaas.... Misschien is het wel een goede slogan, maar ik vind het niet bepaald rechtvaardig of logisch ... Want in het huidig systeem mag je dus per definitie meer vervuilen als je meer betaald. Als dit geld nu zou gebruikt worden om hun vervuiling weer ongedaan te maken zou ik zeggen: dit systeem houdt steek. Dit is echter niet de realiteit. Je mag gewoon meer vervuilen en de aarde moet het maar zien te slikken, ook de armen ademen de extra vervuiling in en voelen die... de Belgische armen net zo goed als bijvoorbeeld Afrikaanse armen die bij wijze van spreken nooit zo'n tuig van kortbij hebben gezien... Toch word ook hun gebied vervuild, net zoals de rest van de planeet, en dat vind ik nu net zo oneerlijk... zij hebben er nooit van kunnen profiteren en toch worden hun kansen op een gezond en lang leven verkleind doordat anderen, die het zich wel kunnen permitteren, er op los vervuilen ... Ergens klopt er hier iets niet. Tuurlijk klopt het niet, de vervuiler betaald is een andere manier om te zeggen:"we heffen belastingen en vullen onze eigen zakken", indien het wel zou toegepast worden, dan heeft de kleine man er alleen voordeel bij. Allé, ik ben dan toch niet de enige die dat systeem afkeurt. Wat bedoel je met: "indien het wel zou toegepast worden dan heeft de kleine man er alleen voordeel bij?" [/quote]
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
|
![]() Citaat:
De overheid natuurlijk. Vandaar de titel van deze thread... De oplossing is niet meer overheid, maar ander overheidsbeleid.
![]() |
![]() |