![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat de elite de staat in handen heeft genomen daar twijfel ik niet aan, dat er eentalige franse dominatie is zeer eenzijdig (elk vlaams baronnetje was dus een WAAL?). En "fransfiljons" toont aan dat met u rede niet helpt(/nooit zal helpen)! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Staatssecretaris
|
![]() De franstaligen voeren een geweldloze oorlog (incidenten in Voeren niet meegerekend) om hun lebensraum te vergroten. En dat is onaanvaardbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zolang het Nederlands "leitkultur" is in de Vlaamse staat en anderstalige minderheden zich loyaal opstellen, is er geen probleem. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Staatssecretaris
|
![]() Vlamingen zijn eigenlijk veel te braaf. Diegene die in Wallonië gaan wonen passen zich volledig aan en worden Walen onder de Walen. En de middenstanders uit de rand werken mee aan de Waalse annexatie door het Frans te hanteren en zo deels de aanpassing en de integratie van franstaligen onnodig maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
|
![]() Citaat:
Verstandige Flaminganten accepteren het bestaansrecht van Franstalige Vlamingen. Indien Brussel voor Vlaanderen kiest , is er geen enkel probleem om culturele waarborgen aan die Frankofone minderheid te verlenen. Beperkt tot het Brusselse zelf natuurlijk.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 20 augustus 2006 om 10:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
|
![]() Citaat:
faciliteiten afschaffen? Hoe gaan we dat doen? Met de stok? Waarom? Omdat weeral deze niet passen in uw "natie idee"? Als een natie enkel afhangt van "de taal" dan KAN een gebied waar meer franstaligen zijn dan nederlandstaligen (en dan zie ik franstalig als iemand die van bij de geboort in het frans werd aangesproken...en vice versa) geen onderdeel uitmaken van uw "natie". (natie is trouwens een begrip dat zeeeeer vaag is) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 20 augustus 2006 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op dat soort onzin hoort dus gewoon niet ingegaan te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik hoef daar niets mee aan te tonen, de affiche spreekt voor zichzelf.
Meer info over het bijhorende imperialistische programma kan u zelf vinden op http://fdf.be/cyberlettre/cyber10.htm. BTW, deze partij zit al 8 jaar in de Belgische regering. Laatst gewijzigd door baarle : 20 augustus 2006 om 10:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onkelinckx, Van Cauwenberghe, Van Eycken... Laatstgenoemde moest zelfs niet eens naar Wallonië trekken om zijn Vlaamse roots te verloochenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je begeeft je op glad ijs hoor. Als jij op arbitraire wijze secessie als territoriale oppervlakte wil reserveren voor gewesten, dan kan ik even arbitrair die oppervlakte waarbeneden secessie niet mogelijk is, uitbreiden tot territoria van een goeie 30.000 km², zoals................. België ![]() In de praktijk lijkt secessie zelfs mogelijk voor stadsstaten: Monaco, Liechtenstein, San Marino, Samnaun, Livigno,....... waarom dan niet 'Meulebeik' ? (Joost mag weten waarom ik dat uitgerekend tegenover jou zit te bepleiten-'t lijkt wel de omgekeerde wereld ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
U bent niet alleen een uiterst geborneerd taalnationalist, maar blijkbaar ook een etnische nationalist, een racist dus voor wie iemands wortels een doorslaggevende rol spelen. Laatst gewijzigd door baarle : 20 augustus 2006 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus voor u zal een Waal altijd een Waal zijn, een Vlaming altijd een Vlaming, ongeacht waar hij woont. Nooit zal hij de gebruiken en gewoontes van zijn nieuwe woonplaats overnemen. Dat Bourgeois of Anciaux Franstalige voorouders zouden hebben, so what? Ze hebben zich in Vlaanderen gevestigd en zijn Vlaming onder de Vlamingen geworden, net als de nakomelingen van de Vlamingen die zich in Wallonië gevestigd hebben Waal onder de Walen geworden zijn. Het woord 'integratie' komt in uw woordeboek niet voor, zoveel is wel duidelijk. Of u wilt gewoon de waarheid niet weten en blijft verder leven in uw door waanideeën beheerste imaginaire wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
|
![]() Wel als de gemeente 1/6 (dit cijfer is 'braaf') van de bevolking telt van dit "land" uw opmerking is ook belachelijk!
|
![]() |
![]() |