Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2006, 22:27   #421
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
04/10 Allochtonen slaan zwangere dochter van 'Blokwatchter'... Stelletje hyprocrieten.
Weer een duidelijk voorbeeld van nul-tolerantie door extreem rechts.

Dit zijn mensen die hun eigen conservatieve mening willen opdringen d.m.v. geweld en niet het vermogen hebben zich te verplaatsen in de positie van de andere.

Het lijkt erop dat deze vormen van straatgeweld aan alle extremistische zijden van het politieke spectrum toenemen.

Vooral waar één van deze groepen de macht heeft of er invloed op heeft zien we buiten dit geweld op persoonlijke schaal, ook meer grootschalige vormen van geweld opduiken. Men gaat de staat gebruiken of willen gebruiken om deze vormen van geweld te laten uitvoeren.

Ondertussen gebruikt men vormen van psychologisch geweld om een aantal daarvoor gevoelige mensen te terroriseren door dit probleem buiten proportie in beeld te brengen.

Hiervoor worden vooral individuele incidenten gebruikt, omdat die meer op de emoties spreken, de beschrijving van wat gebeurd is makkelijker kan "aangepast" worden en men zo het zicht op het geheel verliest. Een schaamteloze stemmingmakerij van extreem rechts, bijvoorbeeld door helemaal niet betrokken mensen mee te beschuldigen en op te roepen tot algemene maatregelen tegen groepen van die mensen in plaats van de problemen zelf te willen aanpakken.
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 23:15   #422
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
denk jij dat die heren die dat meisje in haar zwangere buik schopten en stompten zich afgevraagd hebben op welke rechtsbasis, verdragen,afspraken ze dat mochten doen ? of beriepen ze zich misschien simpelweg op de sharia ? ... en mag onze democratie, onze samenleving zich dan verdedigen tegenover zo een aanslag ?
is er geen verschil tussen een staat die handelt tov burgers in haar functie van ordehandhaver en rechtspreker en tussen mensen die de wet overtreden?
Moet die staat niet zeker correct en wettelijk handelen?

ik zou graag de vraag beantwoord zien hoe je het wettelijk denkt te regelen om mensen van allochtone origine terug te zenden, hoeveel generaties gaan we zo terug?
zijn degenen die nog bloed van de spanjaarden, oostenrijkers, fransen enz... allemaal ooit bezetters hier geweest, in hun aders hebben ook terugzendmateriaal?
wil de eerste pure belg of vlaming rechtstaan aub?
Oud 6 oktober 2006, 23:34   #423
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lutifer Bekijk bericht
is er geen verschil tussen een staat die handelt tov burgers in haar functie van ordehandhaver en rechtspreker en tussen mensen die de wet overtreden?
Moet die staat niet zeker correct en wettelijk handelen?

ik zou graag de vraag beantwoord zien hoe je het wettelijk denkt te regelen om mensen van allochtone origine terug te zenden, hoeveel generaties gaan we zo terug?
zijn degenen die nog bloed van de spanjaarden, oostenrijkers, fransen enz... allemaal ooit bezetters hier geweest, in hun aders hebben ook terugzendmateriaal?
wil de eerste pure belg of vlaming rechtstaan aub?
zolang ze van Europese afkomst, en niet moslim zijn, mogen ze blijven.
Voor moslims: tot en met 3 generaties terug zou niet slecht zijn, voor degenen die gewerkt hebben, mogen ze hun pensioen verder blijven trekken in hun thuisland, de anderen krijgen een treinticket (vliegtuig is te duur), een voeselpakket voor onderweg, en een briefke van 50 euros voor de eerste dagen toe te komen.En goede reis...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2006, 23:39   #424
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Niet voor het één of het ander, maar vrouwen hebben niet bepaald iets om "in gaatjes" te steken. Of reken je die niet tot de noemer "mensen"?

Hoeveel vrouwen laat de islam trouwens toe? En vanaf wanneer zijn meisjes klaar om uitgehuwelijkt te worden voor de islam?
in de islam zijn vrouwen klaar vanaf dat ze hun maandstonden hebben.Je mag 4 echtgenotes hebben , maar zoveel concubine's je wilt. Je moet dat wel allemaal financiël de baas kunnen, subsidies van de staat krijg je er niet voor.Héél arme mannen hebben helemaal géén vrouw, je moet ze toch kunnen afkopen van haar vader...
Oud 6 oktober 2006, 23:46   #425
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ge vraagt er weer zelf om hé

Midden vorige eeuw werden de dommerikken op dezelfde wijze bewerkt door manipulatoren zoals we nu zien, eens aan de macht pasten die de rechtstaat aan aan de wil van het volk, allez dat dacht het volk, eigenlijk deden de manipulatoren niet meer uit dan hun eigen wensen uitvoeren, die ze aan de dommerikken opgelepeld hadden.
Het resultaat kennen we allemaal.
Als u het toepassen van onze rechtsregels op iedereen zonder onderscheid, "bescherming van links " noemt, dan zegt dat meer over u en uw opvattingen, dan over links.
Terug naar de middeleeuwen, het gepeupel wil het recht in eigen hand nemen, en een rechtspraak per bevolkingsgroep invoeren veronderstel ik ?
Dus u noemt het arresteren van gewelddadig krapuul - dat een zwangere vrouw in de buik schopt !! - waarna ze amper een paar uur worden vastgehouden, het parket zijn werk niet doet zolang er niets naar de pers gelekt wordt, d�*t is het correct toepassen van de rechtsregels ??
Als onze politici het laatste decennium die regels wél correct hadden afgedwongen, zou het blok nu niet zo groot zijn, en zouden er nu misschien geen (enfin, toch minder) witte marsen, 0110 en andere hypocriete festiviteiten nodig geweest zijn. Of denk je nu werkelijk dat ondertussen 1 op de 4 kiezers een neo-nazi is ? Het blok verspreidt een hoop nonsens en ze hebben ook hun hypocriete kantjes, daar moeten ze worden op aangepakt, maar ze zeggen ook een aantal dingen waar een kern van waarheid inzit. Die waarheid is jarenlang afgedaan voor racistisch, ze is geridiculiseerd. En dit blijft maar duren, nu blijkt dat de vlaamse jeugd het niet zo begrepen heeft op migranten, spreekt men van "vooroordelen" en "een gebrek aan kennis". Ik ben ook niet dol op de islam (de godsdienst, niet simpelweg mensen met een donker vel), maar ik heb wel de koran gelezen en kan een beetje meepraten over internationale politiek. Waar is mijn schrijnend gebrek aan kennis? Kritiek op een andere cultuur wordt op die manier gewoon gelijkgesteld aan achterlijkheid, het maakt iedere serieuze discussie onmogelijk !

Midden vorige eeuw was er een zware economische crisis en hadden de geallieerden de fout begaan van Duitsland onevenredig zwaar te straffen voor woI in het verdrag van Versailles, daarin ligt de oorzaak van woII. Overal in Europa stond extreem links en extreem rechts zeer sterk in de jaren 30, wij hebben de chance gehad dat die extremisten in de rest van Europa onder controle zijn gehouden. Met andere woorden, in iedere discussie over rechtse thema's hitler bijsleuren is intellectueel oneerlijk. Vele landen en leiders hebben boter op hun hoofd als het op de gruwelen van woII aankomt, maarja, de geschiedenis wordt door de overwinnaar geschreven.
Oud 6 oktober 2006, 23:47   #426
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vl_pieter Bekijk bericht
het interview met Patrick coeman :

" IK VECHT TEGEN BELANG , MAAR ... DADERS ZIJN ALTIJD MAROKKANEN.

ANTWERPEN - " Het zijn altijd dezelfden die voor problemen zorgen. Altijd de marokkanen " Uit de mond van iemand die geregeld het nieuws haaldt met acties tegen het Vlaams Belang en tegen racisme , klinkt dit erg opmerkelijk. Maar Patrick Coemand van de organisatie Blockwatch is het beu. Nog geen jaar nadat hij op de tram werd ineengeslagen door Marokkanen , kreeg zijn 16-jarige zwangere dochter maandag op school een trap in de buik - de vijftien daders waren opnieuw Marokkanen. " ik heb er lang over nagedacht of ik wel met het verhaal naar buiten moest komen" legt Coeman zijn innerlijke tweestrijd uit, uitgerekend vier dagen voor de verkiezingen. " Maar ik moet wel. Je moet dingen bij hun naam durven noemen.Noem het intellectuele eerlijkheid naar mijn kinderen toe"

Als er gradaties zijn in de groep mensen tegen de partij Vlaams Belang , dan zou patrick coeman aan de top van de piramide staan. De man gruwelt van alles wat extreemrechts is en is actief medewerker van de organisatie Blokwatch , die het doen en laten van het Vlaams Belang volgt. Enkele weken geleden haalde hij nog het nieuws toen hij zeventien kogels in zijn brievenbus vond,vermoedelijk het werk van extreemrechtse sympathisanten. Dié Patrick Coeman haalt nu zwaar uit naar de daders die maandag zijn 16-jarige dochter omsingelden en in de buik schopten. Coeman steekt het niet onder stoelen of banken , geen omfloerste bewoordingen : " De daders waren Marokkanen" !

Dilemma:

Dochter Jasmijn: " Ik stond met een vriendin op een wat afgelegen plekje. Ineens werden we ingesloten door vijftien Marokkanen , niet ouder dan veertien jaar. Dat ik een hoer was , zeiden ze.En een slet. Alleen maar omdat ik zestien en zwanger ben". Jasmijn probeerde weg te geraken, maar de tieners hielden haar tegen. Ze bekogeldenhaar met sigarettenpeuken en blikjes. Toen de schoolbel ging en ze zich door het gezelschap wurmde,kreeg Jasmijn een elleboogstoot en een stamp in de buik. Het meisje moest meteen naar het ziekenhuis. Daar werd gevreesd voor het leven van haar zes maanden oude ,ongeboren baby. Jasmijns buikspieren bleken zwaar geraakt en dat kon vroegtijdige weeën uitlokken. Zover kwam het gelukkig niet en als alles goed blijft , wordt het kindje geboren rond 5 januari. De vader is jasmijns 23-jarige vaste vriend , met wie ze al twee jaar samen is.Hoewel niet gepland ,is het kleintje meer dan welkom.

Patrick Coeman stond voor een dilemma. Op de vooravond van verkiezingen liggen zulke zaken gevoelig. Toch schreef hij uiteindelijk zelf een brief naar een aantal krantenredacties om het incident aan te kaarten. " Ik heb er lang over nagedacht. Het bekendmaken van z'on verhaal,uitgerekend op dit moment ,kan gevolgen hebben. Dat besef ik. Maar je lost problemen niet op door te zwijgen. Ik heb zelfs gebeld met een goeie vriend voor advies. Maar ik moest ermee naar buiten komen. Ookal nemen niet alle medewerkers van Blokwatch , aan wie ik het vooraf niet had gevraagd , me dat vandaag in dank af ". Coeman wil bewust niet de druippel noemen die de emmer liet overlopen maar het accident met zijn dochter is niet zijn eerste aanvaring met Marokkanen. Drie jaar geleden werd een Afrikaans pleegkind van Coeman het slachtoffer van zware pesterijen. Tien maanden geleden werd Patrick zelf ineengeslagen - hij zat veertig dagen thuis. Niet zo lang daarna overkwam zijn dochter hetzelfde. Onlangs werd ook zijn zoon lastiggevallen op een fuif. Alle incidenten hadden éé dingen gemeen : De daders waren Marokkanen!

" Maandagavond stond ik op het politiebureau " vertelt Coeman " Een agent zei me : ' je hebt een sterk dossier. Maar ik verwittig je : de daders zijn maar veertien jaar. Die houd het parket nooit vast'. En het was ook zo. Ze zijn nog dezelfde dag vrijgelaten. '' Ik zweer je : Dat is frustrerend! Had ik ook maar het minste signaal gekregen van het parket dat zoiets ernstig word genomen , had ik die brief nooit geschreven. Maar ze hebben mij geraakt. Mijn kinderen. Mijn eigen bloed ! '' Ook Jasmijn blijft gefrustreerd achter : " De boodschap is duidelijk. Slag gerust een zwangere vrouw. Zolang ze geen miskraam krijgt , is er geen probleem "

Even fanatiek :

En Patrick ? Die blijft ondanks alles bij Blokwatch. "Ik blijf even fanatiek" zeg hij. " En ik blijf ervan uitgaan dat elke Marokkaan een brave mens is tot hij het tegendeel bewijst". De school heeft alvast de procedure opgestart om de twee daders die het fysieke geweld gebuikten definitief te schorsen. Het parket liet intussen, met excuses aan de Familie Coeman , weten dat de zaak heropend wordt.

Het laatste nieuws , donderdag 5 oktober 2006

Tja mij lijkt dit artikel duidelijk genoeg. Voor mij geen commentaar. Eens kijken wat jullie allemaal hier op te zeggen hebben.
Een dringende oproep aan alle "verdraagzamen" ? Uw mening word hier gevraagd.Zijn er bewijzen genoeg deze keer? Of gaat het weer over nazi's, die liegen en bedriegen?
Oud 6 oktober 2006, 23:58   #427
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Een dringende oproep aan alle "verdraagzamen" ? Uw mening word hier gevraagd.Zijn er bewijzen genoeg deze keer? Of gaat het weer over nazi's, die liegen en bedriegen?
Bewijzen van wat? Als je niet zegt wat dat je denkt dat bewezen is...
Oud 7 oktober 2006, 00:37   #428
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
...Met andere woorden, in iedere discussie over rechtse thema's hitler bijsleuren is intellectueel oneerlijk. Vele landen en leiders hebben boter op hun hoofd als het op de gruwelen van woII aankomt, maarja, de geschiedenis wordt door de overwinnaar geschreven.
Dit is wel heel gemakkelijk. Welke ideologie laat het toe om moordfabrieken op te zetten? Sommige daden van andere westerse partijen zijn sterk te veroordelen, maar dat staat in geen enkele verhouding tot deze idiologisch gestuurde meervoudige moorden. Tel eens uit hoelang men bezig zou zijn moest elke moord een half uur onderzoek krijgen, zoals gebruikelijk op de TV.

Citaat:
En dit blijft maar duren, nu blijkt dat de vlaamse jeugd het niet zo begrepen heeft op migranten, spreekt men van "vooroordelen" en "een gebrek aan kennis".
Als die kinderen er veel meer stommiteiten uitslagen als hun leeftheidsgenoten, hoe moet dat dan genoemd worden? Of mochten de vragen niet gesteld worden? Voelt men zich weer aangevallen?

Citaat:
Het blok verspreidt een hoop nonsens en ze hebben ook hun hypocriete kantjes, daar moeten ze worden op aangepakt, maar ze zeggen ook een aantal dingen waar een kern van waarheid inzit.
De groep rond het blok doet veel meer dan dat. Onder andere voor de verkeerde informatie zorgen die dan door die klein mannen herhaald wordt. Schelden. Mensen over één kam scheren, mensen van allochtone afkomst en islamieten, walen, vlaamse politieke tegenstanders kunnen allemaal de rol van slechten krijgen. Waanzinnige complottheorieën ondersteunen. Maatregelen verkondigen die meer te maken hebben met adrealine dan met goed bestuur. Onzinnige programma's schrijven en de mensen daar mee misleiden. Flagrant met twee maten en twee gewichten meten. Hun gepensioneerde kiezers terroriseren door individuele incidenten uit te vergroten waardoor andere problemen met grotere gevolgen niet in de kijker komen. enz.

De mensen reageren allang zo emotioneel dat ze zich al aangevallen voelen als woorden rond dit thema nog maar vernoemd worden. Dus, om duidelijk te zijn, elke reactie rond dit thema, welk ook de argumentatie, zal mensen ervan overtuigen dat dit zowat het enigste probleem in de wereld is. En dus VB stemmen opleveren.
Oud 7 oktober 2006, 00:44   #429
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus u noemt het arresteren van gewelddadig krapuul - dat een zwangere vrouw in de buik schopt !! - waarna ze amper een paar uur worden vastgehouden, het parket zijn werk niet doet zolang er niets naar de pers gelekt wordt, d�*t is het correct toepassen van de rechtsregels ??
Als onze politici het laatste decennium die regels wél correct hadden afgedwongen, zou het blok nu niet zo groot zijn, en zouden er nu misschien geen (enfin, toch minder) witte marsen, 0110 en andere hypocriete festiviteiten nodig geweest zijn. Of denk je nu werkelijk dat ondertussen 1 op de 4 kiezers een neo-nazi is ? Het blok verspreidt een hoop nonsens en ze hebben ook hun hypocriete kantjes, daar moeten ze worden op aangepakt, maar ze zeggen ook een aantal dingen waar een kern van waarheid inzit. Die waarheid is jarenlang afgedaan voor racistisch, ze is geridiculiseerd. En dit blijft maar duren, nu blijkt dat de vlaamse jeugd het niet zo begrepen heeft op migranten, spreekt men van "vooroordelen" en "een gebrek aan kennis". Ik ben ook niet dol op de islam (de godsdienst, niet simpelweg mensen met een donker vel), maar ik heb wel de koran gelezen en kan een beetje meepraten over internationale politiek. Waar is mijn schrijnend gebrek aan kennis? Kritiek op een andere cultuur wordt op die manier gewoon gelijkgesteld aan achterlijkheid, het maakt iedere serieuze discussie onmogelijk !

Midden vorige eeuw was er een zware economische crisis en hadden de geallieerden de fout begaan van Duitsland onevenredig zwaar te straffen voor woI in het verdrag van Versailles, daarin ligt de oorzaak van woII. Overal in Europa stond extreem links en extreem rechts zeer sterk in de jaren 30, wij hebben de chance gehad dat die extremisten in de rest van Europa onder controle zijn gehouden. Met andere woorden, in iedere discussie over rechtse thema's hitler bijsleuren is intellectueel oneerlijk. Vele landen en leiders hebben boter op hun hoofd als het op de gruwelen van woII aankomt, maarja, de geschiedenis wordt door de overwinnaar geschreven.
Ben ik het 100% mee eens. Het is frustrerend om als rechts continu als kortzichtig en haatdragend aanzien te worden. Ik kan me niet uitspreken over aan ander, maar loop inderdaad ook niet zo hoog op met bepaalde culturele fenomenen, zoals steniging en besnijdenis. Anderzijds: wie ben ik om de wereldverbeteraar te spelen. Er zijn inderdaad dingen aan andere culturen waar ik van walg en die ik niet kan begrijpen en die ik daarom graag op hun plaats van herkomst houdt.
Tuurlijk ben je dan een racist. Nee, ik heb niets tegen Marokkanen, de meeste kunnen wel tof zijn, maar een heel groot deel zou nog toffer zijn op een ander (liefst in Marokko zijnde). Hetzelfde geldt ook voor andere volkeren en culturen die ons land beginnen te ontdekken. Iraniërs die hun mond lang genoeg dichtnaaien, krijgen toch gedaan wat ze willen. Persoonlijk weet ik niet wat zulk een actie in Iran zou uithalen.
Verdraagzaamheid, ja, maar er zijn limieten. Blijkbaar is onze Westerse cultuur de enige die deze niet kent. We noemen de onverdraagzaamheid van een andere cultuur dan maar barbaars, terwijl ik het juist bewonder hoe bepaalde volkeren er in slagen hun grenzen af te bakenen.
Geef toe dat we ergens zoogdieren zijn en als de ene groep zich in het territorium van dat van een andere groep soortgenoten begeeft, verloopt dat meestal ook niet zonder slag of stoot.
Misschien moeten we verdraagzaamheid als iets anders zien dan iedereen hier maar zijn ding laten doen. Misschien betekent het ieders grenzen erkennen, zowel cultureel als geografisch. Als een "leider" genoeg gekken meekrijgt, die hij kan overtuigen dat zijn ideologie zo goed is, dat hij ze met geweld aan heel de wereld kan opdringen, zijn we verkeerd bezig. Op dat punt zijn Bush en Bin Laden elkaar waard. Heeft één van de twee eigenlijk het warm water uitgevonden?
Oud 7 oktober 2006, 01:28   #430
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
terugsturen en verplichte gezinshereniging toepassen ?

ik denk dat als je één maand uitvoert, dat het hier op slag een pak veiliger zou worden ...
Ofwel terugsturen, ofwel kei, maar dan ook keihard penaliseren. I.e. dat crapuul gaat achter de tralies en komt er niet meer uit tot ze stoppen een gevaar voor de maatschappij te zijn. Als dat zou betekenen dat we duizenden en duizenden extra gevangenissen nodig hebben dan is dat maar zo.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 06:09   #431
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarnemer Bekijk bericht
Bewijzen van wat? Als je niet zegt wat dat je denkt dat bewezen is...
Dat culturen botsen ipv samenleven.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 07:29   #432
luc broes

Standaard

Citaat:
Weer een duidelijk voorbeeld van nul-tolerantie door extreem rechts.
Opmerkingen door Luc Broes
Dit zijn mensen die hun eigen conservatieve mening willen opdringen d.m.v. geweld wie gebruikt hier geweld?en niet het vermogen hebben zich te verplaatsen in de positie van de andere de dochter van blokwatch?.

Het lijkt erop dat deze vormen van straatgeweld ????aan alle ????extremistische zijden van het politieke spectrum toenemen.

Vooral waar één van deze groepen de macht wie zou dat wel zijn?heeft of er invloed op heeft zien we buiten dit geweld op persoonlijke schaal, ook meer grootschalige vormen van geweld opduiken welke?. Men gaat de staat gebruiken of willen gebruiken om deze vormen van geweld te laten uitvoeren bedoel je dat de staat criminelen niet meer mag straffen?.

Ondertussen gebruikt men vormen van psychologisch geweld wat zou dat dan wel zijn?om een aantal daarvoor gevoelige mensen te terroriseren door dit probleem buiten proportie in beeld te brengen stel je voor dat men minder aandacht moet besteden aan criminaliteit?.

Hiervoor worden vooral individuele incidenten gebruikt, omdat die meer op de emoties spreken is dat nu een beschuldiging tegen Coeman?, de beschrijving van wat gebeurd is makkelijker kan "aangepast" worden en men zo het zicht op het geheel verliest. Een schaamteloze stemmingmakerij van extreem rechts ik dacht dat Coeman als eerste de zaak naar buiten bracht, gevolgd door Bracke ,Van Peel en Brice DeRuyter, bijvoorbeeld door helemaal niet betrokken mensen mee te beschuldigen en op te roepen tot algemene maatregelen tegen groepen van die mensen in plaats van de problemen zelf te willen aanpakken voor zover ik weet vraag men enkel algemene maatregelen tegen criminelen.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 07:55   #433
luc broes

Standaard

Citaat:
Dit is wel heel gemakkelijk. Welke ideologie laat het toe om moordfabrieken op te zetten? Jammer genoeglaten meerdere ideologieën dit toe als het in hun kraam toe: nazisme, communisme enz..Sommige daden van andere westerse partijen zijn sterk te veroordelen, maar dat staat in geen enkele verhouding tot deze idiologisch gestuurde meervoudige moorden. Tel eens uit hoelang men bezig zou zijn moest elke moord een half uur onderzoek krijgen, zoals gebruikelijk op de TV.

Als die kinderen er veel meer stommiteiten ???? uitslagen als hun leeftheidsgenoten, hoe moet dat dan genoemd worden? Of mochten de vragen niet gesteld worden? Een onderzoek moet correct uitgevoerd worden en correct geïnterpreteerd. Alle vragen moeten zeker gesteld worden. Voelt men zich weer aangevallen?
Een van de vaststellingen: 75% van de Vlaamse jongeren wil geen relatie met een allochtoon. Besluit: ze zijn onverdraagzaam.
Hoe zou dat zijn bij moslimjongeren? En het besluit?
Hoe ernstig is dat allemaal?

De groep rond het blok doet veel meer dan dat. Onder andere voor de verkeerde informatie zorgen die dan door die klein mannen herhaald wordt. Zijn ALLE media samen zwakker dan de beperkte invloed van het VB? Dan moet het wel zeer overtuigende argumenten hebben.Schelden 'mestkevers, fascisten, racisten'???. Mensen over één kam scherenwie doet dat? doe jij dat over VB-ers?, mensen van allochtone afkomst en islamieten, walen, vlaamse politieke tegenstanders kunnen allemaal de rol van slechten krijgen. Waanzinnige complottheorieën ondersteunen???. Maatregelen verkondigen die meer te maken hebben met adrealine dan met goed bestuur bv geen snelbelg worden zonder taalkennis? splitsing van justitie?. Onzinnige programma's schrijven Vlaams zelfbestuur wordt door meer en meer Vlamingen geëist en de mensen daar mee 'misleiden' Oppositie voert oppositie, dat is nu eenmaal één van de vervelende kanten van de democratie!. Flagrant met twee maten en twee gewichten meten???. Hun gepensioneerde kiezers terroriseren ????door individuele incidenten uit te vergroten waardoor andere problemen met grotere gevolgen niet in de kijker komen. enz. Kunnen al de 'democratische' partijen die ALLE media in handen hebben het dan niet halen tegen die éne oppositiepartij met zeer beperkte middelen? Nogmaals dan moet het VB wel zeer overtuigende argumenten hebben.

De mensen reageren allang zo emotioneel dat ze zich al aangevallen voelen hoe zou dat komen?als woorden rond dit thema nog maar vernoemd worden. Dus, om duidelijk te zijn, elke reactie rond dit thema, welk ook de argumentatie, zal mensen ervan overtuigen dat dit zowat het enigste probleem in de wereld is. En dus VB stemmen opleveren Trek maar de juiste besluiten. Coeman deed het: noem de problemen bij naam en pak ze aan. Is die man nu ook te emotioneel?.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 08:43   #434
Banneling

Standaard

Citaat:
waarnemer;

Ondertussen gebruikt men vormen van psychologisch geweld om een aantal daarvoor gevoelige mensen te terroriseren door dit probleem buiten proportie in beeld te brengen.
Ik heb net de omgekeerde indruk. Ondertussen gebruikt men vormen van psychologisch geweld (demoniseringen, 0110-concerten, mediamanipulatie, ...) om de meer wakkere burger te ridiculiseren door bepaalde samenlevingsproblemen buiten proportie te minimaliseren en uit het beeld te houden.

Muslims are waging civil war against us, claims police union

By David Rennie, Europe Correspondent The Telegraph

Radical Muslims in France's housing estates are waging an undeclared "intifada" against the police, with violent clashes injuring an average of 14 officers each day.

Nicolas Sarkozy
Interior minister Nicolas Sarkozy was warned of an 'intifada'

As the interior ministry said that nearly 2,500 officers had been wounded this year, a police union declared that its members were "in a state of civil war" with Muslims in the most depressed "banlieue" estates which are heavily populated by unemployed youths of north African origin.

It said the situation was so grave that it had asked the government to provide police with armoured cars to protect officers in the estates, which are becoming no-go zones.

The number of attacks has risen by a third in two years. Police representatives told the newspaper Le Figaro that the "taboo" of attacking officers on patrol has been broken.

Instead, officers – especially those patrolling in pairs or small groups – faced attacks as soon as they tried to arrest locals.

Senior officers insisted that the problem was essentially criminal in nature, with crime bosses on the estates fighting back against tough tactics.

The interior minister, Nicolas Sarkozy, who is also the leading centre-Right candidate for the presidency, has sent heavily equipped units into areas with orders to regain control from drug smuggling gangs and other organised crime rings. Such aggressive raids were "disrupting the underground economy in the estates", one senior official told Le Figaro.

However, not all officers on the ground accept that essentially secular interpretation. Michel Thoomis, the secretary general of the hardline Action Police trade union, has written to Mr Sarkozy warning of an "intifada" on the estates and demanding that officers be given armoured cars in the most dangerous areas.

He said yesterday: "We are in a state of civil war, orchestrated by radical Islamists. This is not a question of urban violence any more, it is an intifada, with stones and Molotov cocktails. You no longer see two or three youths confronting police, you see whole tower blocks emptying into the streets to set their 'comrades' free when they are arrested."

He added: "We need armoured vehicles and water cannon. They are the only things that can disperse crowds of hundreds of people who are trying to kill police and burn their vehicles."
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 08:45   #435
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Wat gij al geen psychologich geweld noemt...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 10:14   #436
vl_pieter
Burger

vl_pieter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CutTheCrap Bekijk bericht
Die Coeman is rijp voor het gesticht. ( en diegene die dit artikel geschreven heeft mag wel eens een cursus Nederlands volgen, maar dit terzijde)
lol , ja sry voor de spellingsfouten , maar heb dit gewoon vlug overgetypt van de krant. mijn excuses
"Socialisme is niets anders dan het kapitalisme van de lagere klasse." O.Spengler
Oud 7 oktober 2006, 11:34   #437
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ongelooflijk ... en dan de Vlaamse jeugd een racistische instelling toeschrijven wegens te weinig kennis over allochtonen ...

me dunkt dat de Vlaamse jeugd meer kennis heeft over allochtonen dan de professoren die die studie uitvoerden ...
Logisch. Die professoren wonen dan ook in mooie villa's, vér van de problemen vandaan.
De beste stuurlui staan aan wal ....
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:41   #438
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
04/10 Allochtonen slaan zwangere dochter van 'Blokwatchter'

De 16-jarige Jasmijn Coeman kreeg maandag op de speelplaats van het SIHA in de Antwerpse Eikenstraat een pak slaag van een groepje allochtone jongens. Jasmijn is zes maanden zwanger.
Opmerkelijk: haar vader Patrick Coeman, medewerker van de organisatie Blokwatch (die extreemrechts in de gaten houdt) maakt het verhaal bekend.
Ben een brave mens maar zou iemand het wagen dit met mijn dochter te doen, heb ik geen politie nodig.
Ik zou het zelf wel oplossen, denk ik. En wie gaat me dat kwalijk nemen ?
Waarom houdt de Islamitische gemeenschap hier geen concerten voor verdraagzaamheid ?
Ik denk dat het antwoord daarop vrij simpel is. Onze beschaving staat al jaaaren verder. Dat is ook de reden waarom onze twee culturen nooit zullen kunnen samenleven.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2006, 11:46   #439
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is wel heel gemakkelijk. Welke ideologie laat het toe om moordfabrieken op te zetten? Sommige daden van andere westerse partijen zijn sterk te veroordelen, maar dat staat in geen enkele verhouding tot deze idiologisch gestuurde meervoudige moorden. Tel eens uit hoelang men bezig zou zijn moest elke moord een half uur onderzoek krijgen, zoals gebruikelijk op de TV.
Hoeveel moordfabrieken heeft het blok al gebouwd ? Er lopen aan de rechterkant van het blok wel een aantal mensen rond die heimwee hebben naar die tijd, het zou een goede zaak zijn wanneer deze een eigen partij oprichten. Dan zouden ze direct ook monddood zijn, zo'n partij haalt nooit de kiesdrempel (laat ons hopen).
Maar het blok als de nieuwe nazi's bestempelen, is zeer kort door de bocht. Ze zijn eerder een zeer conservatieve, populistische stem in de politieke wereld.
Over moordfabrieken gesproken, zegt de naam Stalin u iets ? Hij heeft meer mensen op zijn geweten dan Hitler. Toch zie ik overal alternatief volk lopen met communistische leuzen of portretten van Che op hun kleren. Hier in Gent is zowat de helft van de studentenbewegingen extreem links, tegenover slechts 1 liberale en 1 rechtse beweging. Veel van die linkse dwepen nochtans met hetzelfde soort moordenaars als diegene waarvoor ze de rechtsen uitschelden.
Ergens begrijp ik wel het verschil in perceptie, als extreem links langs komt, loop je vooral het risico dat ze je stickers of propaganda proberen te verkopen. Wanneer je als links uitziende mens skins tegenkomt, kan je maar hopen dat je loopschoenen aanhebt.

Dan zijn er nog de misdaden tegen de menselijkheid gepleegd door islamieten, de enige reden dat deze niet op dezelfde schaal gebeuren/gebeurd zijn is omdat deze landen daar technologisch niet toe instaat zijn. Had Hezbollah wat betere raketten gehad, er zouden meer dan 100 Israëlische doden gevallen zijn, als de VS er niet was om Israël te beschermen, zou dat land al lang platgewalst zijn door zijn buurlanden. Een leiders als Anwar Sadat die geprobeerd heeft een duurzame vrede met Israël te bekomen, werd na zijn pogingen door andere Arabische leiders als verrader en paria behandeld, en is uiteindelijk vermoord door de Moslim Broederschap.
En ondertussen maar zagen over de onverdraagzaamheid van een paar "polder nazi's".
Citaat:

Als die kinderen er veel meer stommiteiten uitslagen als hun leeftheidsgenoten, hoe moet dat dan genoemd worden? Of mochten de vragen niet gesteld worden? Voelt men zich weer aangevallen?
Ik zeg nergens dat er geen vragen gesteld mogen worden (integendeel), je hoeft die woorden dus ook niet in mijn mond te leggen. Over dat gebrek aan kennis, wie bepaalt er welke kennis de juiste is? Onze regering ? Allochtonenverenigingen, zoals de moslimexecutieve ? Vaak hoor je dat je bij een imam moet langs gaan als je vragen hebt over de islam, maar een objectieve bron kan je dat niet noemen, als ik vragen heb wil ik antwoorden en geen promo-praatje.
Citaat:

De groep rond het blok doet veel meer dan dat. Onder andere voor de verkeerde informatie zorgen die dan door die klein mannen herhaald wordt. Schelden. Mensen over één kam scheren, mensen van allochtone afkomst en islamieten, walen, vlaamse politieke tegenstanders kunnen allemaal de rol van slechten krijgen. Waanzinnige complottheorieën ondersteunen. Maatregelen verkondigen die meer te maken hebben met adrealine dan met goed bestuur. Onzinnige programma's schrijven en de mensen daar mee misleiden. Flagrant met twee maten en twee gewichten meten. Hun gepensioneerde kiezers terroriseren door individuele incidenten uit te vergroten waardoor andere problemen met grotere gevolgen niet in de kijker komen. enz.

De mensen reageren allang zo emotioneel dat ze zich al aangevallen voelen als woorden rond dit thema nog maar vernoemd worden. Dus, om duidelijk te zijn, elke reactie rond dit thema, welk ook de argumentatie, zal mensen ervan overtuigen dat dit zowat het enigste probleem in de wereld is. En dus VB stemmen opleveren.
Over twee maten en twee gewichten moeten de regeringspartijen zeer hard zwijgen. Wanneer er iets, een aanslag bv, met allochtonen gebeurt, krijgen we te horen dat we niet mogen veralgemenen, er komt één allochtoon uitleggen dat islam vrede is. Terloops: salam is vrede, islam betekent onderwerping; klein verschil toch wel.
Wanneer er anderzijds iets met skins of ander rechts krapuul gebeurt, mogen we ons verwachten aan strengere anti-discriminatie wetten, dan zijn plots 1 miljoen kiezers moreel verantwoordelijk voor wat 1 gek gedaan heeft, dan zijn die 1 miljoen mensen mestkevers enzovoort. Dit wordt dan allemaal vergoelijkt door te zeggen dat dergelijke uitspraken in een emotionele opwelling gepleegd werden. Mensen over 1 kam scheren zei je ?
Verkeerde informatie ? Ga maar eens langs op www.arabieren.be de helft van wat er daar staat, is historisch gewoon niet correct. Nochtans een site van de Vlaamse Overheid. Dan kan er ook nog wel wat gezegd worden over de berichtgeving van de vrt. Het was werkelijk degoutant om te zien hoe partijdig deze zich opstelden tijdens de laatste libanon crisis. Als je het nieuws een beetje volgde op de sites van persagentschappen, zenders als CNN en BBC world en Israëlische media als haaretz, kon je duidelijk zien hoe onze vrt telkens weer de Arabische nieuwsversie bracht. Dat zijn slechts 2 kleine voorbeelden.

Waar je wel gelijk in hebt, is dat er teveel op dit ene thema gefixeerd wordt. Daarom vind ik het een slechte zaak dat het blok hoe langer hoe meer de enige echte oppositie partij wordt. Groen stelt in al zijn naïviteit niets voor, de roden, blauwen en tsjeven zijn aan de macht. Blijft over: het blok. Maar eerlijk gezegd, een groot deel van hun mandatarissen kan je niet capabel noemen. Dit komt de kwaliteit van de politieke beslissingen niet ten goede, en geeft een te grote vrijheid aan enkelingen in machtsposities, aangezien ze zich niet hoeven te verwachten aan kritische vragen.
Oud 8 oktober 2006, 10:21   #440
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

blokwatchers aller landen jullie frut zal wel zuur worden...
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be