Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2006, 00:13   #421
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Hmmm, interessante reply ! Zelf geloof ik niet in die 'implosie' waarin de optimisten geloven. Het volstaat enkele Samrah's te lezen, om te begrijpen dat die implosie er alvast niet voor deze eeuw in zit. Daarna is het vast te laat, gezien hun numerieke aangroei.

Wat Oriana Fallaci betreft, wat bedoelt ze met dat laten gaar koken? Wat stelt zij voor ? En hoe is dat te verwezenlijken met het leger dhimmies/multikulknuffelaars die de problemen niet eens bij naam durven te benoemen en met plezier collaboreren aan de intrede van het islamitisch paard van Troje?
Voor mij is het duidelijk, er komt oorlog tussen Moslims en Westerlingen waarvan ik op voorhand al weet dat wij die gaan winnen. De vraag is alleen hoe dat wij met de moslims omgaan.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:15   #422
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Bij ons in Nederland ligt het integratieprobleem toch anders. Het maakt de meeste mensen niet zoveel uit of vrouwen een hoofddoek dragen of niet. Of dat je sommige dagen de zang van een moskee kan horen. Bij ons is het grote probleem dat heel veel moslims niet goed Nederlands kunnen. Ze zijn vaak niet zo goed opgeleid, en dat zorgt er voor dat er onder deze groep mensen en hoge werkloosheid is door onder meer een slecht imago. Nu hebben de Nederlanders het gevoel dat ze moeten opdraaien voor deze ellende, en dat is ook wel zo. Maar we moeten niet vergeten dat het onze eigen schuld is dat we de mensen niet de kans hebben gegeven zich beter te laten scholen, kansen op te rapen, en zich maximaal te ontwikkelen.
Het probleem ligt in Nederland ongeveer zoals hier.
Het gaat hier ook over de gebrekkige opleiding en hoge werkloosheid.
Het verschil zit er hem in dat het probleem daar bespreekbaar is.
Waar was ook alweer die heisa over het weigeren om handjes te schudden van vrouwen ?
De moorden ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:16   #423
alharb
Provinciaal Gedeputeerde

alharb's schermafbeelding

Standaard

Aan Basy Lys: prachtige tekst! eentje om in te kaderen.

Ikzelf ben gematigd optimist: ik geloof dat met de juiste scholing het extremisme gebroken kan worden en dat een gematigde versie van de islam kan opstaan. Er is slechts een klein deel van de populatie dat zich van nature aangetrokken voelt tot een totale overgave aan religie. Samrah en yahyazakaria zijn hier goede voorbeelden van, maar we mogen ons niet blindstaren op enkele gekken.
Maar ik ben ook van mening dat we in de tussentijd alles moeten doen om een arabisering of aantasting van onze seculiere democratie te voorkomen. Geen islamitische scholen in Europa, geen hoofddoeken in de klas of op de werkvloer, geen halal eten 's middags op school, geen creationisme in de biologielessen,....
Oud 26 november 2006, 00:18   #424
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Het probleem ligt in Nederland ongeveer zoals hier.
Het gaat hier ook over de gebrekkige opleiding en hoge werkloosheid.
Het verschil zit er hem in dat het probleem daar bespreekbaar is.
Waar was ook alweer die heisa over het weigeren om handjes te schudden van vrouwen ?
De moorden ?
Hier. Waar was ook alweer die heisa over al die Dutroux's?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:18   #425
Banneling

Standaard

Citaat:
Niks van gehoord. De beelden in de Kerken lopen in ieder geval geen gevaar en ik heb moslims ook nog geen verbod op het homohuwelijk horen eisen, dus erg opdringerig vind ik de moslims niet.
In Italië moesten alle kruisbeelden uit de openbare scholen verwijderd worden, omdat een moslim zich daar aan stoorde. Enigszins verdedigbaar in staatsscholen, maar vanuit het oogpunt van respect voor het aanwezige cultuurhistorisch patrimonium valt er toch ook wat te opperen.

Sommige banken hebben het spaarvarkenfiguurtje uit hun publiciteit gehaald omdat moslims er zich aan storen. Dat gebeurt allemaal heel geleidelijk onder zeer subtiele druk.

En verder kennen we nu ook al het fenoneem van zelfcensuur, hartstochtelijk bedreven door de multikullies, en alweer onder druk van de moslims, na hun agressieve oprispingen tgo van de Mo-cartoons.

Intussen maakte het fenomeen van de gescheiden fitness centra zijn opgang, alsook het fenomeen van gescheiden zwemlessen, etc.

Binnenkort moeten zelfs de heidense kerststalletjes in de openbare gebouwen wijken, omdat moslims er zich aan storen.

In de Brusselse gemeentescholen krijgen alle kinderen (ook niet-moslims) voortaan alleen maar halal-maaltijden voorgeschoteld.

Niet opdringerig zei u?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:19   #426
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alharb Bekijk bericht
Aan Basy Lys: prachtige tekst! eentje om in te kaderen.

Ikzelf ben gematigd optimist: ik geloof dat met de juiste scholing het extremisme gebroken kan worden en dat een gematigde versie van de islam kan opstaan. Er is slechts een klein deel van de populatie dat zich van nature aangetrokken voelt tot een totale overgave aan religie. Samrah en yahyazakaria zijn hier goede voorbeelden van, maar we mogen ons niet blindstaren op enkele gekken.
Maar ik ben ook van mening dat we in de tussentijd alles moeten doen om een arabisering of aantasting van onze seculiere democratie te voorkomen. Geen islamitische scholen in Europa, geen hoofddoeken in de klas of op de werkvloer, geen halal eten 's middags op school, geen creationisme in de biologielessen,....
Ik heb Samrah anders nog geen radicale uitspraken horen doen.
Oud 26 november 2006, 00:20   #427
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... In de VS leven de moslims al evenzeer in hun ghetto's als de moslims hier. ...
"Getto" zou de indruk kunnen wekken dat de mohammedanen verplicht worden in die gebieden te gaan wonen. Het gaat in dit geval wel degelijk om "enclaves" die zij zelrf hebben uitgekerfd in onze wereld, enclaves waarin zij hun eigen wetten kunnen implementeren, los van de beschaafde wereld. Er zijn er honderden in Europa, �* la Molenbeek, waar de legitieme autoriteiten geen voet meer durven te zetten.

"Enclaves", niet "getto's".
Oud 26 november 2006, 00:20   #428
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb Samrah anders nog geen radicale uitspraken horen doen.
U leest met een rood brilletje of zo.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:23   #429
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met beledigen bedoelt ze karikaturen maken van Mohammed maken, hem uit maken voor ''Hetgeen wat Theo van Gogh altijd zei wat hem tot zijn dood leidde'' enzovoort enzovoort. Die daad keur is ten strengste af, want tenslotte; Wat iemand ook zegt of doet, je mag niemand vermoorden. Het begint bij begrip, en dan komt pas respect. En begrip, dat hebben velen niet t.o.v. moslims.
Als Nederlander zou je de draagwijdte van wat Theo van Gogh altijd zei moeten begrijpen.
Het betekent gewoon iemand met middeleeuwse opvattingen.
Oud 26 november 2006, 00:25   #430
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Of ze nu 6, 9 of 13 was, dat speelt geen rol. Wat wel geweten is dat een in de vijftig jarige persoon op zulke jonge meisjes kruipt volgens westerse waarden een pedofiel is. En dan mag hij een profeet of wat dan ook zijn, het blijft pervers.
bij ons stopt men zulke viespeuken in de gevangenis...en voor jaren!
Het feit dat men er ginder in de woestijn één aanvaardde als leider,inplaats van hem op te sluiten, zegt al veel...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:25   #431
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste kinderen stoppen zo snel mogelijk met school omdat ze er niet geaccepteerd worden. De volwassenen laten zich niet omscholen omdat er geen perspectief op een baan is. Leef je toch eens in in iemand anders situatie!
Wat een onzin. En jij trapt nog in die praatjes. Heb je nu nog altijd niet door dat dat de gemakkelljkste excuses zijn om het eigen falen te camoufleren?
Trouwens de meeste van die kinderen zitten in stedelijke concentratiecholen. Door wie worden ze dan niet geaccepteerd : door hun eigen geloofsgenootjes ?
Oud 26 november 2006, 00:25   #432
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Italië moesten alle kruisbeelden uit de openbare scholen verwijderd worden, omdat een moslim zich daar aan stoorde. Enigszins verdedigbaar in staatsscholen, maar vanuit het oogpunt van respect voor het aanwezige cultuurhistorisch patrimonium valt er toch ook wat te opperen.
Dat is zijn/haar goed recht daarover te klagen. Italië heeft een scheiding tussen kerk en staat. Het is niet alsof hij/zij daar Islamitische teksten voor in de plaats op de muur wou gaan kladderen. Maar het was wel hun eigen keus.
Citaat:
Sommige banken hebben het spaarvarkenfiguurtje uit hun publiciteit gehaald omdat moslims er zich aan storen. Dat gebeurt allemaal heel geleidelijk onder zeer subtiele druk.
Dat was hun eigen keus. Het is geen discriminatie, dus ze hadden het gewoon kunnen laten staan.
Citaat:
En verder kennen we nu ook al het fenoneem van zelfcensuur, hartstochtelijk bedreven door de multikullies, en alweer onder druk van de moslims, na hun agressieve oprispingen tgo van de Mo-cartoons.
Kun je een paar voorbeelden geven?

Citaat:
Intussen maakte het fenomeen van de gescheiden fitness centra zijn opgang, alsook het fenomeen van gescheiden zwemlessen, etc.
Dan fitnessen ze toch niet, of dan richten ze toch eigen fitnesscentra op? Aanpassen of oplossing zoeken.

Citaat:
Binnenkort moeten zelfs de heidense kerststalletjes in de openbare gebouwen wijken, omdat moslims er zich aan storen.
Er moet helemaal niks.
Citaat:
In de Brusselse gemeentescholen krijgen alle kinderen (ook niet-moslims) voortaan alleen maar halal-maaltijden voorgeschoteld.
In Nederland niet, want hier komt een verbod op het halal-slachten. Tenminste, als het aan de Partij voor de Dieren ligt.
Citaat:
Niet opdringerig zei u?
Alle voorbeelden zijn verzoeken.
Oud 26 november 2006, 00:29   #433
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niks van gehoord. De beelden in de Kerken lopen in ieder geval geen gevaar en ik heb moslims ook nog geen verbod op het homohuwelijk horen eisen, dus erg opdringerig vind ik de moslims niet.
Hoofddoeken in moskeen ook niet en we hebben ook niet geëist dat ze alcohol beginnen drinken.
Zo veeleisend zijn we ook niet..
Oud 26 november 2006, 00:30   #434
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Basy Lays.. je betrapt me helemaal op geen leugen.. Jij liegt... Zes jaar klopt niet.. Ik herhaal: Zes jaar klopt niet! Jij bent een leugenaar.
Gelukkig kan je de hier gepubliceerde teksten niet verdonkeremanen zodat we je leugenachtige manipulaties in het volle zonlicht kunnen plaatsen.

Citaat:
... Vraag eens aan je grootmoeder hoe oud mensen waren vroeger toen ze trouwden.. Ze zal je wel snel weten te zeggen dat het 13 jaar was of zo.. ...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Er is nog steeds een gigantisch verschil tussen een meisje van 6 dat uitgehuwelijkt wordt en een van 13, maar daar gaat het me niet om. Met die bewering dat onze grootmoeders 13 waren of zo toen ze trouwden lanceert Samrah weer een van haar grove leugens waar we intussen aan zouden moeten gewoon geworden zijn.

Voornamelijk afhankelijk van de leeftijd van de forumgangers zullen hun grootouders getrouwd zijn tussen 1900 en 1960. In die ganse periode was de modale leeftijd voor het huwelijk van een meisje tussen de 20 en de 30 jaar.
1° begin je over 13 terwijl Aisha uitgehuwelijkt werd op haar ZESDE jaar. Dat Mohammed nog drie jaar wachtte om haar te misbruiken is niet zeer relevant als men het over de huwelijksleeftijd heeft zoals jij doet in je post.

2° trouwden onze grootmoeders niet op hun 13de maar ligt de modale trouwleeftijd tussen de 20 en de 30.

Jij blijft dus liegen op alle fronten. Als het maar goed uitkomt voor Mohammed.
Oud 26 november 2006, 00:30   #435
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin. En jij trapt nog in die praatjes. Heb je nu nog altijd niet door dat dat de gemakkelljkste excuses zijn om het eigen falen te camoufleren?
Trouwens de meeste van die kinderen zitten in stedelijke concentratiecholen. Door wie worden ze dan niet geaccepteerd : door hun eigen geloofsgenootjes ?
Welke praatjes? Ik heb het hier over de feiten:
In de VS daar wordt eigen verantwoordelijkheid gepleit. De moslims in de VS zijn erg goed geintegreerd, spreken de taal door ervaring (in Nederland kun je goed leven van een uitkering), en accepteren tot op goede hoogte de cultuur. In Nederland, en waarschijnlijk België zitten de moslims opgesloten in een uitkering en worden ze niet gestimuleerd naar school te gaan, een baan te zoeken. En zij die een baan zoeken, komen veelal niet aan de bak, door het slechte imago. Een werkgever, die een Turkse of Arabische naam ziet staan op het CV, nodigt diegene meestal niet uit.
Oud 26 november 2006, 00:31   #436
Banneling

Standaard

Citaat:
[=liberalist_NL;2195395]Dat is zijn/haar goed recht daarover te klagen. Italië heeft een scheiding tussen kerk en staat. Het is niet alsof hij/zij daar Islamitische teksten voor in de plaats op de muur wou gaan kladderen. Maar het was wel hun eigen keus.
OK, maar dat neemt niet weg dat die moslims die steeds de mond vol hebben over respect wel even respect hadden kunnen opbrengen voor het cultuur-historisch patrimonium dat er was voor hun aankomst. En daar hoorden kruisjes in de klas bij.

Citaat:
Dat was hun eigen keus. Het is geen discriminatie, dus ze hadden het gewoon kunnen laten staan.
Eigen keus onder verregaande druk en chantage. Alvast geen uiting van respect voor de symbolen van de aanwezige leitcultuur.
Oud 26 november 2006, 00:31   #437
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

[quote=Samrah;2195150]Het is MIJN LAND MIJN LAND MIJN LAND MIJN LAND!!! Pech voor jullie héé! België is MIJN LAND!!![/quote]teruggeven of ik zeg het tegen de meester!
Dit land is niet meer van u, dan dat de sahara mij toebehoort.. .En weet wel, dat wetten veranderd,en/of afgeschaft kunnen worden....Eens komt er een wet, die bepaalt dat ge bvb.4 west-europese voorouders moet hebben om Belg te zijn, te worden, of te BLIJVEN!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2006, 00:32   #438
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
U leest met een rood brilletje of zo.
Wat ik tot nu toe heb gelezen, vond ik niet extreem. Maar dit is dan ook de eerste keer dat ik dialoog met Samrah voer, hé.
Oud 26 november 2006, 00:32   #439
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier. Waar was ook alweer die heisa over al die Dutroux's?
En wat heeft Dutroux ermee te maken ?
Was dat ook een moslim ?
Oud 26 november 2006, 00:34   #440
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

[quote=carlgustaaf;2195401]
Citaat:
Het is MIJN LAND MIJN LAND MIJN LAND MIJN LAND!!! Pech voor jullie héé! België is MIJN LAND!!![/quote]teruggeven of ik zeg het tegen de meester!
Dit land is niet meer van u, dan dat de sahara mij toebehoort.. .En weet wel, dat wetten veranderd,en/of afgeschaft kunnen worden....Eens komt er een wet, die bepaalt dat ge bvb.4 west-europese voorouders moet hebben om Belg te zijn, te worden, of te BLIJVEN!
Een land bestaat niet, en kan dus niet aan iemand toebehoren. Er bestaan enkel volkeren. Men kan zeer eenvoudig volwaardig lid worden van een volk.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 26 november 2006 om 00:34.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be