Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2007, 16:13   #421
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Lao Tzu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Als ik al 30 jaar in Marokko zou wonen, dan ben ik waarschijnlijk wel Marokkaan.
Raar. Dat druist in tegen alle wetenschappelijke beweringen.
Oud 9 maart 2007, 16:15   #422
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik al 30 jaar in Marokko zou wonen, dan ben ik waarschijnlijk wel Marokkaan.
Als u zich gedraagt en voelt als een Marokkaan, dan bent u een Marokkaan. Als u zich gedraagt en voelt als een Vlaming/belg, dan bent u een Vlaming/belg. Waar u woont, heeft hier niets mee te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
Je kan lid zijn van een volk op basis van ethnische of op basis van culturele overwegingen. Beide definities zijn geldige definities, maar die van Pretorian slaat uiteraard nergens op.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 maart 2007 om 16:16.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:20   #423
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Kunnen wij ooit een Marokkaan zijn? Neen. En voor je erover begint, de Joden zien zichzelf als een volk dus neen zij kunnen nooit Vlaming zijn.
Mensen kunnen wel vlaming onder de vlamingen worden zoals fdw steeds zegt en terecht,alleen is het nu eenmaal zo dat deze zeldzaam zijn.

Als ik morgen naar marokko verhuis dan zal ik mij aanpassen en de taal leren,is het minste wat ik kan doen.
Ik zal ook geen vlaams spreken in bv een decascoop als ik hun taal machtig genoeg ben omdat ik weet dat het irritant is aangezien anderen niet weten wat je zegt en zonder men het beseft je die persoon mss zit uit te maken.

Ik ben het in gent tegen gekomen toen ik nog verkeerde;ik en m'n lief liepen gewoon op voetpad en opeens steken er marokkanen over en opeens zonder enige aanleiding/reden begonnen ze duidelijk tegen ons in hun taaltje te broebelen en ik ben ervan overtuigd dat het mss wel iets in de richting zal geweest zijn;dienen zijn lief zou ik wel eens willen pakken en/of mee wa lelijkaard is die ect....Ik denk dat ik er wel eens dicht zou kunnen bijzitten.

Soit;zelfs m'n ex ondertussen die helemaal niet vb gezind was stond het niet aan en zegde zelfs luidop tegen die pummels dat ze nederlands moesten spreken.
Tja,dan verschieten mensen dat mensen racist worden
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:23   #424
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Als u zich gedraagt en voelt als een Marokkaan, dan bent u een Marokkaan. Als u zich gedraagt en voelt als een Vlaming/belg, dan bent u een Vlaming/belg. Waar u woont, heeft hier niets mee te maken.

Je kan lid zijn van een volk op basis van ethnische of op basis van culturele overwegingen. Beide definities zijn geldige definities, maar die van Pretorian slaat uiteraard nergens op.

Een vlaming die zich bekeerd tot de islam is voor mij geen vlaming meer.Deze gaat in tegen onze manier van leven(waarden en normen enz...)ook al zou deze persoon een blanke vlaming zijn met vlaamse ouders.
Sorry,die hebben echt afgedaan voor mij of het zou moeten zijn dat ze dan toch uiteindelijk dan zelf met beide ogen en oren kunnen aanzien dat het toch is zoals wij zeggen,verkeerd,vrouwonvriendelijk enz...
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:23   #425
IlluSionS667
Banneling

IlluSionS667's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tja,dan verschieten mensen dat mensen racist worden
Om het op zijn Zuid-Afrikaans te zeggen :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kandas
Wat is die verskil tussen 'n toeris en 'n rassis?

Antwoord: Twee weke!

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 9 maart 2007 om 16:24.
IlluSionS667 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:32   #426
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
"De jood" bestaat niet, mijn beste man, de godsdienst is geen monoliet en de categorie werd ingevoerd door niet-joden.

als we over joden praten, laten we dan eenvoudigweg eens naar de staat Israël kijken: daar moet men niet joods-gelovig zijn, maar wel zijn joodse bloedafstamming kunnen aantonen om staatsburger te worden.
grossfaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:34   #427
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grossfaz Bekijk bericht
als we over joden praten, laten we dan eenvoudigweg eens naar de staat Israël kijken: daar moet men niet joods-gelovig zijn, maar wel zijn joodse bloedafstamming kunnen aantonen om staatsburger te worden.
Dat is 1 van de criteria, niet de enige. 20% van de staatsburgers is islamiet.
Oud 9 maart 2007, 16:36   #428
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Toon ze eens. Als ik 30 jaar functioneer in een Marokkaanse maatschappij, zal ik hoogstwaarschijnlijk ook enkele cognitieve wijzingen ondergaan hebben die typisch zijn aan die maatschappij.
Het is zelfs de kern van de opdracht voor een antropoloog inzake veldwerk.

Laatst gewijzigd door Praetorian : 9 maart 2007 om 16:37.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:37   #429
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is 1 van de criteria, niet de enige. 20% van de staatsburgers is islamiet.
bullshit. Die 20% betreft niet-verdreven originele inwoners van dat gebied dat nu de staat Israël omvat.

Ken uw geschiedenis hé dumbo.

Daarbij, ik heb het al genoeg aan Europese en Amerikaanse joden gevraagd wat hen bindt. En geloof is daar niet dè bindende factor, eerder een bron van verdeeldheid. Jood wordt je door bloedafstamming via de moeder en op geen enkele andere manier wordt je in die gemeenschap geaccepteerd. In de staat Israël kan je zelfs geen staatsburger worden.

Laatst gewijzigd door grossfaz : 9 maart 2007 om 16:50.
Oud 9 maart 2007, 16:49   #430
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Erg vreemd voor iemand die philosemitische literatuur schrijft en een Duits-klinkende naam heemt.

De Joodse gemeenschap is al eeuwenlang vrij gesloten en heeft doorheen de geschiedenis een eigen volksvreemde identiteit aangekweekt en onderhouden. De meeste Joden beschouwen zich trouwens zelf eerst als Jood en dan pas als Vlaming/belg. Vanuit dezelfde redenering kan ik geen Marokkaan als Vlaming beschouwen wanneer deze zich gedraagt als een Marokkaan en zich voelt als een Marokkaan.

Deze uitspraak bewijst nogmaals hoe bekrompen u bent. Het is toch niet omdat je erkent dat Joden een volk apart zijn, dat je een antisemiet of "nazi" bent, zeker? Mocht dat zo zijn, dan zouden de meeste zionisten ook antisemieten zijn
Tjah, kennelijk heb je pech.

In het geheel niet. Kennelijk heb je K. McDonald gelezen, onwetenschappelijke invulling van de evolutionaire psychologie op het grappige af. De enige reden waarom hij nog een leerstoel heeft, is omdat hij wettelijk niet kan worden verwijderd.
Het jodendom kent meer sektarische varianten dan het christendom, iets wat totaal wordt ontkend door McDonald. Ook heeft historisch onderzoek bewezen dat mensen zoals Herzl een zeer kleine minderheid waren qua gedachtegoed, zie bv. I. Schorsch (Columbia university). De kenmerken die McDonald aanwees, waren totaal niet terug te vinden in historisch onderzoek.
In Antwerpen is door socio-economische en religieuze redenen er een duidelijke trend naar ghettovorming opgetreden, het is dan ook een broeihaard van sektarisch denken. Idem met bv. Calvinisten in Zuid-Oost Nederland.

Correctie, jij wilt dat ze aangeduid worden als een apart volk. Net zoals Huntington de wereld indeelde volgens 1 bepaald criterium om vervolgens een algemene apocalypse te voorspellen.
Oud 9 maart 2007, 16:52   #431
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Het was een zeer fijne betoging.
Op naar 6 mei.
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen

Laatst gewijzigd door HFV : 9 maart 2007 om 16:52.
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:53   #432
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Het was een zeer fijne betoging.
Op naar 6 mei.
èn 15 maart.
Oud 9 maart 2007, 16:54   #433
Praetorian

Standaard

Citaat:
bullshit. Die 20% betreft niet-verdreven originele inwoners van dat gebied dat nu de staat Israël omvat.

Ken uw geschiedenis hé dumbo.

Daarbij, ik heb het al genoeg aan Europese en Amerikaanse joden gevraagd wat hen bindt. En geloof is daar niet dè bindende factor, eerder een bron van verdeeldheid. Jood wordt je door bloedafstamming via de moeder en op geen enkele andere manier wordt je in die gemeenschap geaccepteerd. In de staat Israël kan je zelfs geen staatsburger worden.
Ik ken mijn geschiedenis en ik zeg u dat 20% van de staatsburgers islamieten zijn. Ik heb dit onlangs nog gelezen in een tekst van Arthur Hertzberg.

En ik zeg u dat dit 1 van de criteria is om staatsburger te worden, maar niet de enige. Lees de grondwet. Die afstammingsregel is ontstaan om geen restricties op te leggen voor mensen die wilden emigreren vanuit Europa naar Israel.
Oud 9 maart 2007, 16:55   #434
grossfaz
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik ken mijn geschiedenis en ik zeg u dat 20% van de staatsburgers islamieten zijn. Ik heb dit onlangs nog gelezen in een tekst van Arthur Hertzberg.

En ik zeg u dat dit 1 van de criteria is om staatsburger te worden, maar niet de enige. Lees de grondwet. Die afstammingsregel is ontstaan om geen restricties op te leggen voor mensen die wilden emigreren vanuit Europa naar Israel.

hier verspil ik mijn tijd niet aan hoor.
Oud 9 maart 2007, 16:55   #435
HFV
Partijlid

HFV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mocht het hier echter in de grondwet staan dat je moet afstammen van Vlaamse ouders je zou nogal steigeren...
Wij zijn geen nationalistische solidaristen, ook geen solidaristische nationalisten, maar wel nationaalsolidaristen. Dat wil zeggen, dat bij ons Nationalisme en Solidarisme één geworden zijn; één zodanig dat het ene zonder het andere voor ons niet meer bestaat." - Joris van Severen
HFV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 16:57   #436
Praetorian

Standaard

Citaat:

hier verspil ik mijn tijd niet aan hoor.
Meestal doe je dat wel, maar dan wordt je geband van studentenfora omdat je een onwetende/irritante kl**t bent. Politics is zeker jouw laatste toevluchtsoord?
Oud 9 maart 2007, 17:04   #437
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian
Citaat:
Welke "wetenschap" inspireert je?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:06   #438
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Welke "wetenschap" inspireert je?
Clash of the civilisations van SH onder andere.
Oud 9 maart 2007, 17:07   #439
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HFV Bekijk bericht
Mocht het hier echter in de grondwet staan dat je moet afstammen van Vlaamse ouders je zou nogal steigeren...
"HIER" ??
voor jou is "hier" in Canada....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2007, 17:07   #440
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
èn 15 maart.
Om 3 april maar niet te vergeten!

Laatst gewijzigd door Lao Tzu : 9 maart 2007 om 17:07.
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be