![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok, we hebben alle wagens in België gelimiteerd op 120km/u
En wat nu met de buitenlandse wagens, de Corp Diplomatic en Prins laurent ?
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja da's inderdaad vrij onzinnig op zich maar ik zie niet meteen een alternatief ( bedenk ook de historische context ) wat maakt dat je dus die snelheden als arbitraire maximumsnelheden hebt en daar waar nodig kan men dat naar believen anders aangeven : dat is alvast de theorie ervan en tot voor kort was het nog enigszins zinvol : nu staat het landschap zowat bezaaid met snelheidsborden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#424 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je verdere post erop nagezien lijkt me dat echter niet... en denk ik dat jij nu abuis bent wat dat misbegrepen betreft ik verdedig nergens je stelling Citaat:
en dan spreken we nog alleen maar over inzittende niet over de andere weggebruikers Citaat:
zowel in reactietijd als in effectieve remafstand of tijd om wat te ontwijken scheelt het je kan dus wel degelijk spreken over oorzaak in de zin van zodra je wat moet ingrijpen ( het waarom is weer wat anders ) .... en dat je moet ingrijpen is een evidentie en triviaal als je remmen Citaat:
en wat blijkt .... het helpt en de staatskas die gespekt geraakt heeft als bijkomende voordeel dat men verder kan investeren Citaat:
in tegendeel , ook daar werkt men aan maar de logia zegt ons ook dat dat 1) niet onmiddellijk kan veranderen 2) hopen geld kost 3) niet volledig vast ligt in welke zin dit of dat beter kan : je zit dus met een stuk empirische vaststelling 3) niet te vergeten ! snelheidsafhankelijk is |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
de verkeersituatie is lange niet meer vergelijkbaar met die van vroeger noch onze maatschappelijke eisen inzake verkeersveiligheid, comfort andere weggebruikers etc 'k zou zeggen... de tijd is meer dan rijp om dat volledig over een andere boeg te gaan gooien .... de technologie is er alvast klaar voor alleen zit ge met die verdomde internationale afspraken met de landen die dat nog wel traditioneel kunnen regelen ik herinner me dat voorbeeld van dat speciale bord aan ronde punten met voorrang die de zaak eenvoudiger en vooral overzichtelijker moesten maken... dat is terug afgeschoten omwille van de europese conventies |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Schande dat het niet verplicht is. Maar het jammere is natuurlijk, dat het dan de fietsers zijn die beboet worden voor het feit dat andere weggebruikers zich veel permitteren. Met het risico vandien dat ze nog wat onvoorzichtiger gaan rijden, gezien de fietser toch beschermd is met een fietshelm (en zij met een metalen kooi ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb geen probleem met heroriëntering van het budget, integendeel.
Citaat:
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zelfs de vergelijking tussen een fietshelm en de ( schijnbaar voor de hand liggende) autogordel, gaat niet op |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
gewoon rationeel de zaken die je nu kan realiseren doe je en terwijl plan je de volgende zaken die veel langer en véél meer zullen kosten het leuke is dat je ze deels kan financieren door de opbrengsten van het eerste |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#431 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus als er een ander beleid zou zijn dan kost het controleren van onveilig rijden aan de hand van vastsellingen door politiebeambten en hun bestaande middelen plots zogoed als niets meer ? Citaat:
2) die rechtvaardiging is helemaal niet nodig... het staat op zich 3) je doet het hier voorkomen alsof het zo zou zijn dat we nu drastisch beboeten tegen al te hoge snelheden maar dat die 'botte' maatregelen allemaal later niet meer nodig zou moeten nadat de fijnere maatregelen ze vervangen hebben dat is niet zo met wat geluk kunnen we later allen maar zeggen dat die 'botte' maatregelen in de kast blijven liggen en slechts sporadisch moeten gebruikt worden het is zelfs meer dan evident dat ze nog 'botter' worden ![]() Laatst gewijzigd door praha : 9 juni 2007 om 23:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 9 juni 2007 om 23:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dan vraag ik me af wat je wel zei ....
( neem me nu niet op die beeldspraak ) Citaat:
waar zei ik dat ? als ik al wat zei in die richting dan ging dat over de infrastructuur en niet over die snelheidsbeperkingen op zich Citaat:
teneinde verdere misverstanden te voorkomen.... waarom vind jij dat een 'botte' maatregel ? Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 10 juni 2007 om 00:18. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zal er eens een nacht over slapen, want mijn hoofd is een beetje vol. CU.
![]() |
![]() |
#435 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, Ik heb nu een wagen die 180km/u kan.
Stel nu, dat ik door de investering van een paar €100 de topsnelheid limiteer tot 120km/ zonder iets te veranderen aan het motorvermogen. 1 truk is dus het aanpassen van het motormanagment, dat de motor in 5de maar 3000 rpm mag draaien. Of het aanpassen van de reductieverhoudingen in de versnellingsbak. Vertel het eens, verkeersregelende groenen en andere regelneven? Je kan moelijk verwachten dat een fabrikant zoals een Renauld of een Mercedes speciale motoren of zelfs hele wagens gaat bouwen alleen voor de Belgische markt. Ja hoor , ik zie het al passeren. Een BMW 7 reeks met een 1300 CC motor. Dus wat gaan we doen? Vanaf nu alle wagens die nieuw ingevoerd worden limiteren? Dan koop ik me een wagen die gisteren ingevoerd werd...Of het aankopen van een jonge 2de handswagen. Of gaan we het gewoon zodanig spelen dat alle wagens vanaf dag X niet sneller dan 120km/u mogen? Zodanig dat iedere wagenbezitter effe aan loopt te hikken tegen een walgelijke meerkost. En hoe dit te controleren?
![]() |
#437 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daar werkt men omzeggens niet aan. De steenwegen worden nog altijd volgebouwd, fietspaden, vooral aan ronde punten, worden nog altijd zo gevaarlijk mogelijk gelegd, enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ten tweede, waarom stoppen bij een valhelm en niet ineens een heel harnas? Het was toch de bedoeling meer mensen zich met de fiets te laten verplaatsen. Dat doet men niet door ze te verplichten zo'n onnozel plastieken potske op te zetten. Ten derde moet ik u bedanken mijn stelling te bewijzen dat het bij velen hier gaat om een bijna onweerstaanbare drang tot regelneverij en bedilzucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() het zal dan wel elders zijn, want na nachtje slaap heb ik besloten dat ik hier voorlopig weer even genoeg tijd heb verspild.
het beste.