Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2007, 17:13   #401
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dat stukje tekst toont eigenlijk perfect aan hoe jij en een groepje anderen er tegenover staan: wij zeggen dat niemand dat kan, en als we wat aan statistische interpretatie doen, vinden we zelfs "wetenschappelijke" argumenten om ons daarin te steunen, dus jij kan niet weten wat je zelf al dan niet kan... Wij vinden onze mening goed, dus wij weten het beter...
dat stukje duidt het inderdaad perfect, Sfax... zo simpel is dat
jij ziet dat anders, dan is het aan jou dat ergens te staven dat lijkt me evident
je egocentrisch standpunt kan je net zogoed doortrekken naar alle andere facetten van de werkelijkheid
bv. waarom laten we het rode licht niet over naar het weldunken/inschatten ... het is best denkbaar dat gij of een ander dat kunt zonder brokken te amken

Citaat:
Verdere discussie lijkt me dan ook niet nodig, want je gaat toch niet van dat standpunt afkomen.
dat leek me ook alzo

Citaat:
Rij jij dus gerust mooi volgens de regels, ik zalldat ook doen op mijn manier. Dat je me intussen vervloekt, dat neem ik er dan maar voor lief bij.
ik ben er vrij gerust in dat je dat zal doen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 17:18   #402
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Waarom wil jij een auto met topsnelheid 140 "ofzoiets" als je maar 120 mag rijden? Wil je weer snel kunnen optrekken of zo?

Omdat het:

LEUK is

Ik rij zelf 40.000 km+ per jaar. Af en toe in Duitsland (waar je dus al geen maximumsnelheid hebt) en ik rij hier geregeld te snel. Wel quasi alleen op de autostrades, maar heb je er enig idee van hoe doodsaai en slaapverwekkend het zou zijn als ik 40.000 km / jaar moest afleggen en nooit sneller dan 120 zou kunnen rijden? Ik ben er quasi zeker van dat de kans dat ik dan verongeluk veel groter is dan nu, waar ik als er niet veel verkeer is toch wat kan variëren
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:34   #403
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
dat leek me ook alzo
Mooi zo; de overblijvende "vragen" uit je betoog hoeven dan ook geen respons meer . De overblijvende "ik weet het beter"-opmerkingen evenmin... Verkeersveiligheid is niet gediend met welles-nietes spelletjes.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:37   #404
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Omdat het:

LEUK is

Ik rij zelf 40.000 km+ per jaar. Af en toe in Duitsland (waar je dus al geen maximumsnelheid hebt) en ik rij hier geregeld te snel. Wel quasi alleen op de autostrades, maar heb je er enig idee van hoe doodsaai en slaapverwekkend het zou zijn als ik 40.000 km / jaar moest afleggen en nooit sneller dan 120 zou kunnen rijden? Ik ben er quasi zeker van dat de kans dat ik dan verongeluk veel groter is dan nu, waar ik als er niet veel verkeer is toch wat kan variëren
Dat is nu net de reden waarom ons snelweg netwerk zo mottig is... je moet er 120 rijden maar zelfs 90 is er niet veilig. En als je over vier baanvakken naar een afrit wil over 200 meter zonder zelfs je richtingaanwijzers te gebruiken (je rijdt immers met een grote monovolume met een spoiler op het dak.... dynamische sportieve papa, weet je wel) dan mag je wel wat meer dan andere automobilisten.

Een jaartje terug was ik op weg naar Nederland om een vriendin van me te bezoeken. Ik zat op de uiterst linkse wegstrook. Een super-mega-bus a la

Met nog een spoiler op het dak om papa een dynamische papa te maken want anders overleeft hij zijn midlife crisis niet vond het nodig om een kleine wagen net voor me tegen de vangrail te crashen... Hij had zelfs zijn richtingsaanwijzers niet gebruikt. Gewoon die nissan micra in de vangrail keilen. Waarom ook niet?

Ik heb toen een serieus uitwijk maneuver mogen doen om niet in te rijden op beiden. Maar ik ben op de pechstrook wel achteruit gereden om te getuigen tegen de politie dat die autobus gewoon van rijstrook verwisselde zonder het gebruik van zijn richtingaangevers. Die flikken vonden het feit dat ik achteruit reed op een pechstrook niet eens erg gezien mijn getuigenis.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 9 juni 2007 om 20:38.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:37   #405
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Omdat het:

LEUK is

Klopt volledig...120km/u kan zeer slaapverwekkend zijn als je dat over een lange afstand moet rijden.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:39   #406
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Maar ik ben op de pechstrook wel achteruit gereden
Wat een onverantwoord gedrag...enig idee wat je had kunnen veroorzaken?!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:41   #407
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Snelheidsbeperking ?? Nog nooit van gehoord.
http://www.youtube.com/watch?v=6-KaNFD4il8
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 20:42   #408
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Klopt volledig...120km/u kan zeer slaapverwekkend zijn als je dat over een lange afstand moet rijden.
Inderdaad.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 21:09   #409
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, dat is eerder omdat "het volk" te dom is om de draagwijdte van bepaalde beslissingen te begrijpen. Directe democratie is een utopie.
Wat een geluk dan dat wij zulke zaken overlaten aan beroepspolitici. Anders hadden we misschien wel een torenhoge staatsschuld. Of een enorme belastingdruk. Of was de vergrijzing van de bevolking misschien niet voorbereid. Of was justitie een ramp. enz. enz.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 21:14   #410
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Als de kans bestaat dat jij een ander individu schade toebrengt of jezelf, dan is het in het belang van de maatschappij dat "je gestopt wordt".
Jouw recht op vrijheid stopt daar waar je iemand anders vrijheid inperkt.
Als u de kans een ander schade toe te brengen wilt vermijden kan u zelfs niet met de fiets of te voet buitenkomen. Zelfs dan vormt men een risico voor anderen en beperkt men volgens u dus diens vrijheid.

Risico is een onderdeel van het leven zelf. Men kan het proberen te minimaliseren maar op een bepaald moment worden de maatregelen die men dan moet nemen onredelijk of zelfs absurd. Zo was er enkele jaren terug iemand die de fietshelm wilde verplichten.
Oud 9 juni 2007, 21:16   #411
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
dat was dan gisteren

gedachten lezen, Rene ?
duurt meestal geen 2 seconden in één of ander ethish getint debat of je verwijst naar dat vermeende collectieve
Was misschien gisteren maar de gevolgen zijn er vandaag nog. Allez, wat hoúdt dat vermeende collectieve dan in waarnaar ik in "ethisch getinte debatten" naar verwijs?
Oud 9 juni 2007, 21:22   #412
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
argumentatie ten over dus ...

de arbitraire grens van net die 120 is natuurlijk nimmer hard te staven ...
wat wil je ? 121 km/h
Ik zou het op prijs stellen mochten politici even, los van idoleogische premissen, stilstaan bij de zin en onzin van absolute snelheidsbeperkingen.
Oud 9 juni 2007, 21:25   #413
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
maar bij deze neem je graag een uitzondering ?

snelheid is dé determinerende factor... hoe je dat wilt draaien of keren
zowel in risico als in gevolgen

aja ... weer een anders godsbewijs gevonden ?
ik zie niet in wat dat te bewijzen zou hebben tenzij een soort 'bevestiging' als je er al a priori vanuit zou gaan dat het zo is
voor mijn part doe jij dat dan ook
Ik wilde er maar op wijzen dat u in feite mijn stelling verdedigde. Misbegrepen blijkbaar. Zal de wijn wel weer geweest zijn.

Snelheid, absolute dan, is in schadeomvang een sterk determinerende factor, niet in oorzaak. Dat zou enkel zo zijn wanneer de snelheid zodanig hoog is dat die het verwachtingspatroon van de andere weggebruikers doorbreekt. U vergist zich hier dus.

Ik ga ervan uit dat als men iets voor verkeersveiligheid wil doen men maatregelen neemt die in de eerste plaats daaraan verhelpen en niet de staatskas spekken. Logisch toch. Als men met verkeersveiligheid inzit moet men beginnen met te erkennen dat het in grote mate een probleem van ruimtelijke ordening en weginrichting is en daar iets aan doen.
Oud 9 juni 2007, 21:28   #414
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
En het is bovendien bijzonder onzinnig auto's te produceren met een snelheid tegen 220 per uur in de wetenschap dat je er nergens MAG mee rijden. Auto's waarmee je dus wel een overtreding van de wet moet begaan wil je hun capaciteiten maximaal benutten. Tenzij je in Duitsland gaat rijden natuurlijk, maar dit is België!
Niet alleen op duitse autosnelwegen. Er zijn ook een hoop circuits waar men zich eens goed kan laten gaan. Merken als Caterham zij practisch daarvoor gemaakt.
Oud 9 juni 2007, 21:30   #415
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Snelheid, absolute dan, is in schadeomvang een sterk determinerende factor, niet in oorzaak. Dat zou enkel zo zijn wanneer de snelheid zodanig hoog is dat die het verwachtingspatroon van de andere weggebruikers doorbreekt. U vergist zich hier dus.
Ik hou er wel van als iemand af en toe de puntjes op de i zet.
Oud 9 juni 2007, 21:51   #416
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Mooi zo; de overblijvende "vragen" uit je betoog hoeven dan ook geen respons meer .
dát heb je dan weer fijntjes geregeld gekregen
Citaat:
De overblijvende "ik weet het beter"-opmerkingen evenmin...
waar stonden die nu ook alweer ?

Citaat:
Verkeersveiligheid is niet gediend met welles-nietes spelletjes.
de enigste mogelijkheid om het te ontrekken van die welles-nietes spelletjes zijn objectieve criteria ....

dus zoals ik al zei : dat gaat zover dat jij ( en anderen ) voor mijn part zelfs mag (mogen) genieten van een bepaalde uitzonderingsmaatregel indien jij ( en die anderen ) kan ( kunnen) hardmaken wat je (ze) beweren

dat moet erg eenvoudig te testen zijn met een simulator, niet ?

bovendien ik brgrijp je hele betoog trouwens niet
je zegt enerzijds dat je je niet onderwerpt aan heel die wetenschappelijk-statistische blahblah die je snelheid aan banden zou leggen daar waar jij denkt dat het jij het ook anders aan kan
anderszijds ben je gelijk akkoord voor een elektronische snelheidsregeling eveneens opgelegd door een zelfde techniek
Oud 9 juni 2007, 21:52   #417
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een geluk dan dat wij zulke zaken overlaten aan beroepspolitici. Anders hadden we misschien wel een torenhoge staatsschuld. Of een enorme belastingdruk. Of was de vergrijzing van de bevolking misschien niet voorbereid. Of was justitie een ramp. enz. enz.
Dat scenario is inderdaad niet geheel denkbeeldig. Maar goed, dank zij het puike werk dat onze vertegenwoordigers leveren, moeten we ons over dergelijke doemscenario's geen zorgen maken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2007, 21:54   #418
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Dat scenario is inderdaad niet geheel denkbeeldig. Maar goed, dank zij het puike werk dat onze vertegenwoordigers leveren, moeten we ons over dergelijke doemscenario's geen zorgen maken.
Onze vertegenwoordigers:

http://www.gva.be/nieuws/verkiezingen/quiz/
Oud 9 juni 2007, 21:56   #419
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
dat heeft meer te zien met het varieren van die snelheid dan die eeuwige 'magische' grens te overschrijden
wat je nu krijgt is dat iedereen die zich enerzijds nog ergens aan die regels wilt houden en anderszijds zo snel mogelijk wilt wezen die 120 km/h zowel als minimum en maximum zal proberen na te streven...
da's inderdaad behoorlijk saai
Oud 9 juni 2007, 21:59   #420
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was misschien gisteren maar de gevolgen zijn er vandaag nog. Allez, wat hoúdt dat vermeende collectieve dan in waarnaar ik in "ethisch getinte debatten" naar verwijs?
komkom ... je niet van den domme houden...

of neen je hebt gelijk die rode wijn van gisteren speelt me inderdaad nog wat de parten... uiteraard is vermeend niet van toepassing uit jouw gezichtspunt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be