Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2007, 13:35   #421
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Bestaat er hier nog zoiets als serieuze media, als de bronnen elkaar over één fait divers als een verstoord sinterklaasfeestje al niet gelijkvormig kunnen berichten?
Het is idd heel erg gesteld met onze media, die blijkbaar sensatie belangrijker vindt dan feiten. Maar er zijn nog wel verschillen. GVA is pure riooljournalistiek.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:36   #422
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Tussen die reacties stonden er nog van mensen die daar wonen en die lieten een heel ander geluid horen... maar die citeer je hier waarschijnlijk liever niet. De man in kwestie is blijkbaar ook nog niet op de hoogte van het feit dat er geen slagermessen bij te pas zijn gekomen. Zelfs geen mesSEN. Er was welgeteld één mes.
Citaat:
Niet verwonderlijk dat de reacties worden verwijderd. Gisteren stonden daar gewoon duidelijke oproepen tot etnische zuivering (naar het voorbeeld van Servië) en het bulkte daar van de xenofobe praat. Of van nepreacties - zogezegd van allochtonen - enkel en alleen ter provocatie waarop sommigen maar al te gretig ingaan (misschien wel dezelfde als degenen die de nepreactie plaatsten). Een triestig schouwspel en serieuze media onwaardig. Niet dat de GVA serieuze media kan genoemd worden...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En over dat kloppen op het hoofd met een verkeersbord zwijgen we zedig?
Ik versta echt niet hoe jij hier een poging tot doodslag - ja Edina, van messteken en kloppen op het hoofd kun je doodgaan - nog kunt goed praten. Het enigste wat jou meest zorgen baart is die ''schoolmeestertik''.
Om de ernst van de zaken te kunnen inschatten (vermits je hier toch wel zwaarwichtige beschuldigingen uit): hoe is de toestand van de slachtoffers nu?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:38   #423
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

het zou gaan om steken in de benen en een hersenschudding...

nu ga je toch niet beweren dat het niet ernstig genoeg is, he Filosoof??
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:38   #424
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Toen ik 16-18 was kende ik Jean, uit Asse (echte naam). Hij was even oud en werkte als hulpje in een bedrijfje. Elke maandag kon Jean vertellen over zijn Za- et Zo-avond: meestal was er wel één van de twee avonden een vechtpartij geweest in de dancing waar hij en zijn maten gingen, en waar die van 't dorp ernaast "boel kwamen maken" of een tegen bezoekje van Jean & C° naar de dancing van dat ander dorp...
IMO niks nieuws dus, behalve dat het nu in de krant en op TV komt. En ja, er werd ook al eens een mes getrokken.
Waar ik uitging tussen 1970 en 74 werd alle weken enkele malen gevochten, meestal voor een lief, dienen ambras duurde juist geteld 5 sec. iedereen kwam ertussen en 5 minuten later stonden de 2 kemphanen aan den toog samen pinten te pakken en te verbroederen.
Ik heb daar enkele honderden vechtpartijen gezien en zelf gevoerd ook, nooit is daar ooit 1 mes of gebroken glas gebruikt, het waren daar dan ook allemaal vlamingen hé.
Een paar meisjes van bij ons hadden een paar Italianen leren kennen en uitgenodigd in de Maxim (ons dancingske), natuurlijk hadden die mannen daar ambras, er werd niet gevochten met die 2. Een week later vielen plots een paar honderd italianen binnen gewapend met baseballbats en bosijzers en sloegen alles en iedereen die ze te pakken kregen kort en klein. Deze lieverds kwamen van Charelroi. 1974 was voor mij toen reeds een teken dat ons België naar de kl.... zou gaan door nieuwe bewoners met andere gewoontes als wij.
Ps. Ik heb niets tegen Italianen, 't maar om te zeggen en aan te duiden dat er verschillen zijn.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:40   #425
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, jij begrijpt op gewoon niet wat ik zeg. Ik zal het speciaal voor bierke nog eens duidelijk herhalen: het feit dat er een sinterklaasfeest aan de gang was heeft niets met de feiten te maken. Of om het nog duidelijker te stellen: de ruzie tussen de kinderen had niets met het Sinterklaasfeest te maken. Dringt het stilaan door?
Euhm u ging toch van feiten uit.. geef dan eens het feit waarin geen verband gelegd wordt tussen het Sinterklaasfeest en de ruzie ?
En ten tweede stel ik m'n vraag opnieuw, wat zou u doen mochten uw kinderen lastig gevallen worden door met rotjes-werpende jongeren ?
Oud 4 december 2007, 13:40   #426
Banneling

Standaard

Citaat:
Om de ernst van de zaken te kunnen inschatten (vermits je hier toch wel zwaarwichtige beschuldigingen uit): hoe is de toestand van de slachtoffers nu?
De "Filosoof redenering" : ze kwamen er levend vanaf, dus is het maar een akkefietje.
Opgelet : dergelijke Filosoof redenering geldt enkel selectief voor geweldplegingen door allochtonen op autochtonen.
Ze geldt bij voorbeeld niet voor het Turkse slachtoffer van HVT.
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:41   #427
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net alsof het jou een zak kan schelen
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:41   #428
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De moeder ligt nog steeds in de kliniek. Heeft vast niks met die klop met het verkeersbord te maken, maar - ik ben even Edina voor - waarschijnlijk heeft het mens een te dunne schedelpan gehad.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:42   #429
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus: het slagen met verkeersborden is onaanvaardbaar, het steken met een slagersmes is onaanvaardbaar.

Is het gooien met bommetjes in een groepje kleine kinderen ook onaanvaardbaar volgens jou? of is dit toegestaan?
Heb je het nu nog niet door? Alles draait rond dé tik. Die onverantwoordelijke ouder had zijn losse handjes moeten thuishouden.

Moraal van het verhaal? Als er bommetjes worden gegooid naar jouw kinderen kun je eerst een paar keer vriendelijk vragen (kalm en beleefd blijven) of ze aub toch willen stoppen. Als dit niets uithaalt kun je beter het feestje afblazen en iedereen naar huis. Geen politie bellen want de aanwezigheid van een combi werkt nodeloos provocerend en stigmatiseert die arme stumperds alleen maar verder. En ze hebben het al zo moeilijk.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:43   #430
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat doet dat er toe?
De poging tot doodslag is er geweest.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2007, 13:44   #431
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De moeder ligt nog steeds in de kliniek. Heeft vast niks met die klop met het verkeersbord te maken, maar - ik ben even Edina voor - waarschijnlijk heeft het mens een te dunne schedelpan gehad.
Misschien liep ze gewoon in de weg toen die verrijkers "sportoefeningen" met hulp-apparatuur deden. Je moet maar durven nietwaar om allahtone sportievelingen te storen in hun vrije tijd.
Oud 4 december 2007, 13:45   #432
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Heb je het nu nog niet door? Alles draait rond dé tik. Die onverantwoordelijke ouder had zijn losse handjes moeten thuishouden.

Moraal van het verhaal? Als er bommetjes worden gegooid naar jouw kinderen kun je eerst een paar keer vriendelijk vragen (kalm en beleefd blijven) of ze aub toch willen stoppen. Als dit niets uithaalt kun je beter het feestje afblazen en iedereen naar huis. Geen politie bellen want de aanwezigheid van een combi werkt nodeloos provocerend en stigmatiseert die arme stumperds alleen maar verder. En ze hebben het al zo moeilijk.
en als je dan een beetje voor de geest haalt hoe die jongeren reageren...

Dan kom je als ouders buiten en reageer je van "wtf is hier aan de hand?"
waarop die snotapen met z'n allen rond je komen hangen en roepen en dreigen...

Want, zelfs Edina kan dat niet ontkennen... Om die tik te krijgen moet je dicht genoeg staan, he...

Als ze waren weggelopen nadat de vaders buiten kwamen of onder de indruk waren geweest, dan hadden ze nooit dicht genoeg kunnen staan om een tik te incasseren...
Vraag maar aan mijn moeder... Mijn broer heeft zo menig pedagogische tik vermeden
Oud 4 december 2007, 13:45   #433
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
wat zijn de feiten tot nu toe gekend...

Kleine kinderen onder de 10 gaan op een openbaar plein spelen na een sinterklaasfeestje en dit is niet naar de zin van enkele marokaantjes van om en bij de 12 jaar.

In een reactie worden rotjes naar die kinderen gegooid (op het plein of in het cafe)

Ouders komen erbij om hun kinderen te verdedigen.

Er volgt een terechtwijzing, al dan niet met een tik erbij (ik lees nergens erger dan een tik, dus ik ga er vanuit dat het geen pak slaag is of echt iets pijnlijks)

Die marokaantjes gaan hun broers halen van 14 - 15 jaar...

Hierop worden ouders geslagen met een verkeersbord en worden 2 vaders gestoken met een broodmes... (meerdere messen en ijzeren buis vind ik niet in alle bronnen terug, dus geen feit)

Klopt dit Edina??
Ongeveer wel ja. Behalve dat de aanleiding helemaal niet zo duidelijk is dan jij doet uitschijnen. En al evenmin de leeftijd van de kinderen en daders.
Oud 4 december 2007, 13:46   #434
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, jij begrijpt op gewoon niet wat ik zeg. Ik zal het speciaal voor bierke nog eens duidelijk herhalen: het feit dat er een sinterklaasfeest aan de gang was heeft niets met de feiten te maken. Of om het nog duidelijker te stellen: de ruzie tussen de kinderen had niets met het Sinterklaasfeest te maken. Dringt het stilaan door?

Bron?
Oud 4 december 2007, 13:47   #435
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Dus als uw kinderen (hopelijk heeft u die niet) op straat aan het spelen zijn, en andere kinderen gooien bommetjes naar uw kinderen kijkt u dan gewoon toe?
Alsof er maar 2 mogelijkheden zijn: toekijken of tikken uitdelen. Ik leef niet in jouw zwart-wit wereld, Bierke.
Oud 4 december 2007, 13:48   #436
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alsof er maar 2 mogelijkheden zijn: toekijken of tikken uitdelen. Ik leef niet in jouw zwart-wit wereld, Bierke.
Dat is een afwijkend antwoord, ik vraag wat jij zou doen, u blijkt namelijk een brede kijk te hebben op het "sociaal" leven
Oud 4 december 2007, 13:48   #437
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

wat is er niet duidelijk aan de aanleiding??

ze waren gaan spelen op dat pleintje en enkele marokaantjes vonden dat niet naar hun zin...

de leeftijden zijn hier en daar bevestigd. de oudste van die kinderen zou 10 geweest zijn en de grote broers 14-15 jaar...
Oud 4 december 2007, 13:49   #438
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeveer wel ja. Behalve dat de aanleiding helemaal niet zo duidelijk is dan jij doet uitschijnen. En al evenmin de leeftijd van de kinderen en daders.
De aanleiding is zeer duidelijk. Zij zijn daar baas op dat speelpleintje. Dat is hun speelpleintje, dat is hun straat en hun wijk.

Citaat:
03/12/2007 08:58

Die belgen moet zich niet moeien; wie is hier trouwens baas ? Wij toch. Er worden nog veel te weinig belge neergestoken of vermoord.

Rachida Elgouan, Antwerpen.
ID: 50769

Citaat:
03/12/2007 08:53

Waar klagen die belge over ? Sinteklaas moet afgeschaft worre. Binnekort zijn wij toch de baas over die belge

Redouan S., Antwerpen.
ID: 50763
Oud 4 december 2007, 13:52   #439
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
De "Filosoof redenering" : ze kwamen er levend vanaf, dus is het maar een akkefietje.
Opgelet : dergelijke Filosoof redenering geldt enkel selectief voor geweldplegingen door allochtonen op autochtonen.
Ze geldt bij voorbeeld niet voor het Turkse slachtoffer van HVT.
Filosoof is dan ook een aanhanger van de CGKR-doctrine: enkel een minderheid kan gediscrimineerd worden.
Oud 4 december 2007, 13:52   #440
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Bron?
De heilige linkse leer van de multiculturele correctheid.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be