Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2023, 06:01   #45201
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De westerse (Angelsaxische) pers een paar dagen geleden. 'De overwinning is dicht bij' blijft men herhalen . Blijven vechten is de boodschap. Ondertussen verstengt Oekraïne de regels over welke zieken er niet hoeven te gaan vechten en wil het uitlevering van Oekraïnse vluchtelingen in andere landen om naar het front te sturen. De waanzin van oorlog.

Bijlage 118335
De Angelsaksische riool pers giet er altijd nog een schepje bovenop, de "kwaliteitspers" relativeert dan weer. Het is een subtiele propaganda machine met verschillende onderdelen, voor de verschillende klassen in de westerse maatschappij.
Er is daar niets authentieks aan, alles is deel van een geoliede machine, aangedreven door de financiële elite.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2023 om 06:02.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 06:05   #45202
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

De Secretary of the National Security and Defense Council (Danilov, Oekraïne, september 2023)

Citaat:
"If someone thinks that World War III has not started, then this is a big mistake. It has already begun, a certain time is going on in the hybrid period, and now it has entered an active phase. And if someone thinks that this is a showdown between Russia and Ukraine - this is a mistake, everything is much more complicated. "
Bron Slavyangrad

Laatst gewijzigd door Bach : 7 september 2023 om 06:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 06:10   #45203
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

patrickve

Citaat:
Nee, ik vrees dat de meeste mensen die je als Russofoob aanhaalt, zich juist laten misleiden om sympathie te hebben voor de Oekrainers. Ik ben bang dat die Oekrainse kindjes hen juist wel kunnen schelen, terwijl, als je het rationeel bekijkt, die Oekrainse kindjes nergens goed voor zijn in het kader van onze geneugten.
Nee hoor, anders zouden ze jouw veroordelen en terechtwijzen, dat doen ze niet.

Citaat:
De meeste "Russofoben" hier zouden graag hebben dat Oekraine wint. Ik denk dat dat niet in ons voordeel is. Dat lijkt teveel op WO I.
Natuurlijk zou dat in "ons" voordeel zijn, op korte termijn tenminste. Op lange termijn zit je wel met een paard van Troje.
Maar het probleem is dat ze dat onmiddellijk zullen gebruiken als springplank naar Rusland zelf, wat ze uiteraard willen, net als de nazi's, zijn de Russische minerale grondstoffen. Ze hadden ze bijna in de jaren 90 en die rotzak van een Poetin heeft daar een stokje voor gestoken. Vandaar de grote haat tegen Poetin bij de westerse elites.

Citaat:
Ik denk dat de meeste mensen hier juist niet echt denken in "gans de wereld dient enkel om mijn voordeel te bekomen" en dat is wat die mensen verkeerde situaties laat verkiezen. Het is spijtig genoeg een van de grote problemen van onze westerse na-oorlogse beschaving, om "om anderen te geven", en het heeft ons al enorm veel ambras aangedaan.
Je bent toch slim genoeg om door te hebben dat dat maar schijn is? Een dun laagje vernis om het graaien westerse multinationals en de westerse elite te verbloemen.

Citaat:
Zelfs ik moet soms even terug bezinnen omdat ik, mocht ik mijn gevoelens volgen, ook graag zou zien dat de Russen uit Oekraine geflikkerd worden.
Als ik mijn gevoelens zou volgen, en niet mijn verstand, zou ik graag zien dat China en Rusland West-Europa bevrijden van onze rotte elite. Maar gaat uiteraard niet gebeuren en is ook niet wenselijk, de verandering hier moet van binnenuit komen, maar het wordt een lange strijd tegen de stroom in.

Citaat:
Maar dan besef ik dat ik mij laat misleiden door goeiekope gevoelens, en dat zoiets niet bijdraagt tot mijn welzijn. Oekrainers zijn nergens goed voor (behalve misschien wat jonge Oekrainsen met dikke tetten, maar die zitten hier ondertussen al). We hadden 20 jaar geleden geen Oekrainers nodig, nu dus ook niet. Die mogen opgesmoord worden he.
Je vergeet het nut van al die goedkope arbeidskrachten voor onze elite.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 september 2023 om 06:11.
Oud 7 september 2023, 06:13   #45204
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Secretary of the National Security and Defense Council (Danilov, Oekraïne, september 2023)

Bron Slavyangrad
Het regime weet heel goed dat zonder directe NAVO interventie, uiteindelijk zijzelf de sigaar zullen zijn.
Oud 7 september 2023, 06:22   #45205
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Onder die man zie je een kakie legervest.
Ook een halve pop met vanboven rode plakband? Van ver zou je kunnen denken een bebloed lijk, maar de foto is te dicht genomen je ziet de details.
Ook de man die gehurkt in beeld is heeft een kakie militaire broek aan.
Dus ongeacht of het nu de Russen of de Oekrainers waren, het leger zit er voor iets tussen. Ofwel als organisator van een propaganda scene, ofwel als doelwit. Perfect logisch in een stad zo dicht bij de frontlijn.

Ze worden minder goed, onze regisseurs van "bloedbaden". Worden amateuristisch. Dat krijg je in gebieden waar Amerikaanse pro's niet meer durven komen.
Als je beter naar de foto kijkt zie je dat het een precisieraket was, de nabijgelegen winkeltjes en stallen hebben verbrijzelde ruiten maar zijn niet verwoest.
Je ziet ook enkele mannen op de achtergrond vanaf een afstand kijken, niemand wil deze militairen helpen behalve andere militairen.
Wat ik vernomen heb is dat de haat tegen het regime, het leger, in deze streek intens is. Beelden van "verminkte kindjes" zijn er niet, je ziet wel die met rood plastiek of plakband omwikkelde halve pop, maar duidelijk bedoeld voor foto's vanop een serieuze afstand. De echte masters of propaganda, de Amerikanen, waren hier duidelijk niet aanwezig, veel te gevaarlijk want de locals, vanaf ze Engels of andere buitenlandse talen horen, zullen dit onmiddellijk doorgeven aan de Russen en zij zijn uiteraard prime targets, zoals ook in het befaamde "pizza restaurant" in Kramatorsk.
Oud 7 september 2023, 06:29   #45206
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Op uw vraag ga ik niet antwoorden. Dat hoeft ook niet, het is hier geen Inquisitie.

Onderstaande video brengt wel een extra element naar voren dat veel te weinig belicht wordt en dat verzwarende elementen bevat. "Ze haten ons in het westen van Oekraïne", getuigt een gewonde marktkraamster. Waardoor de verdenking nog meer komt te liggen in de richting van de piste die door Militaire Samenvatting onderzocht werd.

VIDEO

(fig.)
Ik weet waarom ge niet wilt antwoorden. It’s fine. Het is gewoon intriest.
Oud 7 september 2023, 06:50   #45207
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik herinner u aan een verkeerde uitspraak van u, u ontkent niet dat u dat gezegd zou hebben maar wil dat ik ze terug ga opzoeken voor u.

Voltian:
"...Nee nee, het enige wat hij nog heeft zijn kernwapens. En hij weet goed dat hij die niet kan inzetten."

Daarbij hebt ge zelf gevraagd u aan uw eigen woorden te herinneren hier: https://forum.politics.be/showpost.p...ostcount=45123

Over intellectuele oneerlijkheid gesproken. In dat bericht over nucleaire optie zegt u ook een leugen merk ik. U beschuldigt me van iets wat ik nooit gezegd heb:
…waarvoor ik me achteraf geëxcuseerd hebt want het waseen uitspraak van R kipling en niet van jou?

Lees misschien ook de rest van mijn post en de posts ervoor en erna.

Is dit nu mij betrappen op een leugen?

Bach, misschien kunt ge gewoon stoppen met deze persoonlijke vete
Oud 7 september 2023, 06:51   #45208
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het zou heel goed kunnen, ik noch U zijn ter plaatse en weten het. De Russen hebben er geen enkel belang bij om bewust burgers te treffen in een zeer pro-Russische streek.
Je kunt natuurlijk Zelensky als bron van alle waarheid beschouwen dan zijn we uitgepraat.
Ok, de Russen kunnen het mogelijk ook geweest zijn.

It’s a start…
Oud 7 september 2023, 06:52   #45209
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb je het verkeerd, Rusland wil Europa helemaal niet binnenvallen. Waarom zouden ze ook? Wonen daar Russische minderheden?
Toegegeven: ze zijn veel te laks, die Europeanen.

Neen, Patrick is niet verkeerd want Russisch ongedierte verdelgen is geen sinecure. Men kan niet vroeg genoeg beginnen.
Oud 7 september 2023, 06:57   #45210
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Angelsaksische riool pers giet er altijd nog een schepje bovenop, de "kwaliteitspers" relativeert dan weer. Het is een subtiele propaganda machine met verschillende onderdelen, voor de verschillende klassen in de westerse maatschappij.
Er is daar niets authentieks aan, alles is deel van een geoliede machine, aangedreven door de financiële elite.
In maart 2023 klonk het identiek. De overwinningspropaganda is eigenlijk permanent. Het is een media mallemolen strategie om toch maar de oorlog te kunnen verder zetten, want 'de overwinning is nabij'. De media dragen hierdoor een verantwoordelijkheid bij het bloedvergieten. Ze zijn als een wapen. Wereldwijd in grote mate in handen van de CIA volgens Robert KennedyJr, presidentskandidaat, in een recent interview, met voorbeelden.

Naam: IMG_20230907_074928.jpg
Bekeken: 1973
Grootte: 457,4 KB
Oud 7 september 2023, 07:07   #45211
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Red face

Citaat:
In maart 2023 klonk het identiek. De overwinningspropaganda is eigenlijk permanent. Het is een media mallemolen strategie om toch maar de oorlog te kunnen verder zetten, want 'de overwinning is nabij'. De media dragen hierdoor een verantwoordelijkheid bij het bloedvergieten. Ze zijn als een wapen. Wereldwijd in grote mate in handen van de CIA volgens Robert KennedyJr, presidentskandidaat, in een recent interview, met voorbeelden.

Bijlage 118336
Een overwinning is nog veraf; minstens één jaar.
Benieuwd hoe de verouderde R. Tanks het zullen doen tegen de Amerikaanse Abrams die nu verscheept worden.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 07:12   #45212
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dus volgens U gaat het niet goed met het lenteoffensief?
Nochtans volgens Pandareus en co. gaat het wel goed er mee, fantastisch zelfs. U hebt dat nooit weerlegd, U concentreert al uw energie, al uw verontwaardiging in deze draad op mij.
Uw hypocrisie en dubbele standaard zijn torenhoog.

En ik vraag U NOGMAALS Maar geef eens antwoord wiens schuld waren de vele doden als gevolg van geallieerde bombardementen in Belgie volgens respectievelijk degene die tegen de Duitse bezetting waren en de collaborateurs?

U hebt geen enkel recht om hier uit de hoogte te komen doen wa een echt debat is onmogelijk met U. U blijft maar op de man spelen, ik kan dat ook, en heb er zin in, maar doe het niet.

Ik kom hier niet om U tot een ander inzicht te doen komen. Ik weet dat de extreme indoctrinatie in onze media z'n sporen achter laat, zeker bij mensen die niets van deze kwestie kennen. Maar ik ben zeker dat veel mensen die deze draad lezen om meer over deze kwestie te weten te komen, en niet, zoals U, om hun grote gelijk te bewijzen, of betaald worden om de belangen van onze elite te behartigen, dit debat zullen lezen en zich vragen zullen beginnen stellen bij de propaganda die ze dagelijks te slikken krijgen. Dat is mijn doel, niet om figuren (laat mij beleefd blijven en binnen de lijntjes van dit forum kleuren) zoals U te overtuigen. U kunt blijkbaar niet winnen met argumenten daarom speelt U weer op de bal, moet U mij persoonlijk kleineren. Maar dat feit alleen, en ook dat sommigen hier oproepen om mij te "cancellen" is voor mij net een teken dat ik goed bezig ben.
Dus omdat ik bij de NMBS werk ben ik "kaartjesknipper"? Ook weer zo n denigrerende visie van u op "ambtenaren", en anderen die volgens U minderwaardig zijn.

Voltian: Joy-toy actiefiguur.
????
Effe de historiek van deze recente episode:

Ge beschuldigt mij van de meest waanzinnige leugens
Dat laat ik voor een keer niet gebeuren en ik vraag u te wijzen op waar ik die leugens zou verkondigen
(Intermezzo met Bach over een leugen. Tof zenne
En Nu moet in om een of andere bizarre reden antwoorden op de vraag wie schuld heeft aan bombardementen in WO 2. Que?! Waar komt gij toch nu mee af?!

Gij moet zelf niet uit de hoogte doen, Tom. In my book zijn gratuite beschuldigingen van leugens, zonder argumentatie ook gewoon een persoonlijke aanval. En ik moet daar poeslief en geduldig op antwoorden zogezegd? Dat heb jk nu voor 1 keer niet laten passeren. En dan krijgen we dit…

Dat ge u beledigd voelt omdat ik “ga kaartjes knippen” zei, dat is uw zaak. Ik had evengoed kunnen zeggen, “ge in de tuin werken”. Dat ge u beledigd voelt heeft misschien meer te maken hoe je er zelf naar kijkt?…

Tot slot, ik neem me altijd voor als ik in discussie ga, dat er een mogelijkheid is dat mijn mening verkeerd is. Wat is anders het doel? Ge kunt niet bijleren als je niet open staat voor het gegeven dat je misschien zelf fout bent. Ik verwacht daardoor dezelfde houding van de discussiepartner (ik mag dat eigenlijk niet doen). In jouw specifiek geval, ben je zooooo hard vooringenomen dat je werkelijk nooit van mening kan/wil veranderen. Da’s om zot van te worden. Daarom probeer ik te vermijden in discussie te gaan met jou want het is vooraf een verloren zaak. Gebeurt soms toch, zoals nu. Maar maak je geen zorgen, er gaat gelukkig niet zoveel energie naar jou of deze thread… (als ik jou en Bach soms bezig zie, dan vraag ik me dat wel een beetje af van jullie, maar dat zijn mijn zaken niet, jouz goed recht)

Bon, ik zal ook nog op uw dm antwoorden.
Oud 7 september 2023, 07:22   #45213
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Benieuwd hoe de verouderde R. Tanks het zullen doen tegen de Amerikaanse Abrams die nu verscheept worden.

In maart 2023 ging het er nog om het zogenaamde lente offensief te ondersteunen via propaganda. De propaganda verklaart de vijand als zwak als ze mensen naar het front wil sturen en sterk als ze wil dat de bevolking meer geld ophoest voor militair materieel. Die schizofrene houding vind je ook terug in de berichten van velen.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 september 2023 om 07:23.
Oud 7 september 2023, 07:23   #45214
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Het probleem om dit soort topics te blijven lezen is het verslavend effect.
Ik heb nog nooit zoveel zakken chips gevreten als heden ten dage.

Laatst gewijzigd door Jay-P. : 7 september 2023 om 07:29.
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 07:23   #45215
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De CIA heeft vooral de Amerikaanse media in handen omdat daar overal oud-CIA medewerkers op de loondienst staan omdat die nog steeds security clearance hebben. De zogenaamde “people familiar with the matter”. Daarnaast krijgen ze bakken reclamegeld van de grote farma producenten waardoor die ook de inhoud bepalen.

Onze media heeft geen geld meer om een eigen mening te vormen en neemt dan maar de Amerikaanse media over, makkelijk en goedkoop. Dat was erg duidelijk te zien tijdens Trump en Corona.

Dus inderdaad, de Westerse media is enorm beïnvloed door de CIA en Big Farma.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 07:29   #45216
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Het probleem om dit soort topics te blijven lezen is het verslavend effect.
Ik heb nog nooit zoveel zakken Chips gevreten als heden ten dage.
Yup, niet gezond
Oud 7 september 2023, 07:34   #45217
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De CIA heeft vooral de Amerikaanse media in handen omdat daar overal oud-CIA medewerkers op de loondienst staan omdat die nog steeds security clearance hebben. De zogenaamde “people familiar with the matter”. Daarnaast krijgen ze bakken reclamegeld van de grote farma producenten waardoor die ook de inhoud bepalen.

Onze media heeft geen geld meer om een eigen mening te vormen en neemt dan maar de Amerikaanse media over, makkelijk en goedkoop. Dat was erg duidelijk te zien tijdens Trump en Corona.

Dit is dus het gevolg van gebrek aan deftige discussies. Claims als “de CIA heeft de media in handen” alsof dat reeds een algemeen geweten, breed geaccepteerd gegeven is dat geen bewijs meer nodig heeft.

In realiteit is dit een waanzinnige claim die stevig uitgedaagd zou moeten worden en degene die ze maakt zou met stevige argumenten moeten afkomen.

Maar, dat is niet nodig. We accepteren het als feit en bouwen daar dan een argumentatie op met dat uitgangspunt.

It’s just depressing…

Ooit was dit een forum waar ge echt nog goeie discussies kon voeren
Oud 7 september 2023, 07:36   #45218
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
De CIA heeft vooral de Amerikaanse media in handen omdat daar overal oud-CIA medewerkers op de loondienst staan omdat die nog steeds security clearance hebben.
Kennedy zegt in dat interview dat na het bekend worden in de jaren 70 hoe de CIA 400 journalisten in de VS in dienst had er een commissie werd opgericht. De CIA beloofde daar dit niet meer te doen, maar enkel in de VS.

Komt er op neer dat er nooit een einde kwam aan operation Mockingbird. Integendeel is het nu wereldwijd. En uiteraard zal Google je onmiddellijk zeggen "Operation Mockingbird is the name given to the United States Central Intelligence Agency's (CIA) involvement in the manipulation of the news published in the United States and across the world. Today, we can identify this kind of manipulation as fake news." Ha ha.

Ulfkote was een prestigieus journalist die een tip van de sluier oplichte over hoe de VS de Duitse journalisten in handen heeft. Niet lang na de publicatie van zijn ophefmakend boek waar hij uit de biecht klapt werd hij dood gevonden. Naderhand volgde nog wat pogingen tot media karaktermoord via hit pieces. Toeval of een waarschuwing aan de rest?

Citaat:
De zogenaamde “people familiar with the matter”. Daarnaast krijgen ze bakken reclamegeld van de grote farma producenten waardoor die ook de inhoud bepalen.

Het is ondertussen meer dan invloed. Het is controle. Europa betaalt hier een prijs voor die het niet terdege beseft. Het is ook absoluut niet evident deze situatie om te keren. Ik wil niet pessimistisch zijn, maar zie niet veel positieve ontwikkeling daaromtrent. Integendeel zelfs. VS controle over Europa is vergroot sinds dit nieuwe ijzeren gordijn.

Laatst gewijzigd door Bach : 7 september 2023 om 07:51.
Oud 7 september 2023, 07:38   #45219
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu goed dat is allemaal voor de petite histoire, wat telt is dat de Russen deze oorlog zullen winnen, en het Westen deze zal verliezen.

Wie laatst lacht, best lacht.
jij bent wel aan het lachen met dat bloedbad, en wij vinden het chocquerend..

er is daar niets in scene gezet, je ziet dat zo
het enige dat je zou kunnen vertellen is dat de GPS signalen in ukraine permanent gestoord worden zodat de raketten honderden meters naast hun doel landen.. Als je dit zou vertellen zou ik nog meegaan in uw verhaal en zou je idd kunnen uitleggen waarom ze ipv militaire doelen burgers treffen

uiteraard maakt het voor RU niet uit, het doel van RU is dat burgers allemaal geterroriseerd worden, dat middelen naar zorg van burgers gaat, dat er congestie en stress opgestapeld zit in UKR... en dat UKR op den duur kraakt onder die last van continu gebombardeerd te worden

ANderzijds, de RU zouden de efficientie moeten halen van UKR in vernietigen van militairmateriaal waren ze al lang tot aan de Poolse grens.. Dus je kan echt niet zeggen dat RU efficient oorlog voeren

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2023 om 07:42.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2023, 07:45   #45220
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht

hoh, de tanks alhoewel verouderd in een tank-tank gevecht verliezen ze natuurlijk, maar het gaat hier allemaal om

- spotten/detectie op grote afstand
- artillerie verwittigen die 20-30km ver buiten schietbereik van de wapens, de depots, artillerie, etc vernietigt (dat is ook het doel van raketten hé)
- en dan systeem doen kraken, zorgen dat het numerieke overwicht van RU in elkaar stuikt

ze maken 20 nieuwe tanks per maand, 200 per jaar, dat betekent dat ze met refurbishen nog 1000den tanks naar de frontlinie slepen, maar die voorraad zit er binnen een jaar erdoor

Laatst gewijzigd door brother paul : 7 september 2023 om 07:57.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be