Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2023, 12:34   #45641
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Rusland is Afganistan of Vietnam niet. Ik denk niet dat Rusland bluft als ze zeggen dat deze oorlig 'existentieel' voor hen. Ik denk ook dat Rusland (net als Israël) nog steeds lijdt onder een collectief trauma ten gevolge van WO2. Ik vermoed dat men wel eens verkeerd de Russische psyche zou kunnen inschatten en dat het voor hen wel degelijk gaat om een grote patriotische oorlog 2.0. waar ze zich slachtoffer voelen van een demonische kracht.

Dit is wat Rusland ziet, en ondertussen ook echt gelooft mijns inziens. Recente Europese recistische maatregelen tegen Russische burgers doen er alles aan om dat geloof te versterken. Ik zie niet in hoe dat in het voordeel van Europa kan zijn. Sowieso is een ijzeren gordijn niet in het voordeel van Europa, noch Rusland.

Bijlage 118374
Wat zeg je nu eigenlijk ? Dat wij in het westen, en de sukkelaars van buurlanden van rusland zich maar moeten neerleggen bij de bijeen gefabuleerde plotse delusies van een ouder wordende leider met grootsheidwaanzin en nostalgie naar het verleden ?
Dat wij ons moeten neerleggen bij de vaststelling dat in zijn rijk er geen vrije pers bestaat en dat de bevolking die enkel agitprop te vreten krijgt niet beter weet ?
Dat we moeten meegaan in jouw suggestie dat het russisch volk 'vanuit een WO II trauma" dan maar beslist om hun buurland binnen te vallen en te vernietigen ? Dat ze honderdduizenden mensen door de vleesmolen draaien omwille van de 'demonische krachten' die ze verdomme zelf organiseerden ?
En dan nog de rollen omdraaien doordat wij daar niet 'begripvol' mee omgaan ? xw

Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 12:42   #45642
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Wat zeg je nu eigenlijk ? Dat wij in het westen, en de sukkelaars van buurlanden van rusland zich maar moeten neerleggen bij de bijeen gefabuleerde plotse delusies van een ouder wordende leider met grootsheidwaanzin en nostalgie naar het verleden ?
Dat wij ons moeten neerleggen bij de vaststelling dat in zijn rijk er geen vrije pers bestaat en dat de bevolking die enkel agitprop te vreten krijgt niet beter weet ?
Dat we moeten meegaan in jouw suggestie dat het russisch volk 'vanuit een WO II trauma" dan maar beslist om hun buurland binnen te vallen en te vernietigen ? Dat ze honderdduizenden mensen door de vleesmolen draaien omwille van de 'demonische krachten' die ze verdomme zelf organiseerden ?
En dan nog de rollen omdraaien doordat wij daar niet 'begripvol' mee omgaan ? xw

Het is in ieder geval beter ervan uit te gaan wat Rusland denkt dan van wat het zou moeten denken volgens buitenstaanders.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 12:45   #45643
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is in ieder geval beter ervan uit te gaan wat Rusland denkt dan van wat het zou moeten denken volgens buitenstaanders.
Rusland moet niets denken van ons, wij zeggen gewoon dat RU niets te eisen heeft in UKR
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 12:48   #45644
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland is Afganistan of Vietnam niet. Ik denk niet dat Rusland bluft als ze zeggen dat deze oorlig 'existentieel' voor hen. Ik denk ook dat Rusland (net als Israël) nog steeds lijdt onder een collectief trauma ten gevolge van WO2. Ik vermoed dat men wel eens verkeerd de Russische psyche zou kunnen inschatten en dat het voor hen wel degelijk gaat om een grote patriotische oorlog 2.0. waar ze zich slachtoffer voelen van een demonische kracht.

Dit is wat Rusland ziet, en ondertussen ook echt gelooft mijns inziens. Recente Europese recistische maatregelen tegen Russische burgers doen er alles aan om dat geloof te versterken. Ik zie niet in hoe dat in het voordeel van Europa kan zijn. Sowieso is een ijzeren gordijn niet in het voordeel van Europa, noch Rusland.

Bijlage 118374
Inderdaad maar ik zou die Europese vlag vervangen door de Amerikaanse.
Ik denk ook dat als er onderhandelingen komen, Rusland rechtstreeks met de VS zullen willen onderhandelen en niet met hun satrapen en proxies. Voor de Russen is de VS de "evil empire", net als voor heel wat Latijns-Amerikanen.

Vergeleken met WOII, toen er 30 miljoen Sovjet-burgers sneuvelden, is dit klein bier, maar daarom niet minder essentieel. De Russen hebben nog lang niet hun hele militaire apparaat ingezet, ze houden nog heel wat achter de hand voor moest de oorlog toch escaleren naar een open oorlog met het Westen. Moest het zo ver komen dan is een vergelijking met WOII op z'n plaats. Met dat verschil dat de Russen het hele Westen in hun val zullen meesleuren, en dit onvermijdelijk op een kernoorlog zou uitdraaien. Het gigantische nucleair arsenaal van de Russen is ook een gevolg van het trauma van WOII. (ook daarvoor is het Westen regelmatig Rusland binnen getrokken, denk maar in Napoleon, telkens met zowel catastrofale gevolgen voor zowel de lokale bevolking als voor het binnenvallende leger)

Een ander, in het Westen onderschat trauma is het chaotische uiteen vallen van de Sovjet-Unie, waarin de Amerikanen ook weer een bijzonder smerige rol in gespeeld hebben.
https://www.youtube.com/watch?v=mJq7uccs7_4

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2023 om 13:10.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 12:57   #45645
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=rywbdTXnM5Y
Oud 15 september 2023, 12:59   #45646
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

zalig hoe propagandaTomm naast de pot zit te kakken terwijl het RU leger implodeert
Oud 15 september 2023, 12:59   #45647
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Rusland moet niets denken van ons, wij zeggen gewoon dat RU niets te eisen heeft in UKR
Het regime in Kiev is door het Westen aan de macht gebracht. Het Westen had toen wel heel wat eisen aan de democratisch verkozen president die ze hielpen verjagen. Het Westen denkt dat het in heel de wereld van alles te eisen heeft, maar hun rijk is bijna ten einde.
Oud 15 september 2023, 13:08   #45648
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zalig hoe propagandaTomm naast de pot zit te kakken terwijl het RU leger implodeert
Polleke gij weet blijkbaar meer dan ik?

Het gehucht van enkele huizen Andreevka ten Westen van Artemovsk (Bahmut) zou Kiev veroverd hebben, nadat het dit enkele maanden geleden al eens veroverd zou hebben. Maar he, volgens het regime in Kiev en het Oekraïense sprookjesboek is Bahmut nooit gevallen.
Zal ongetwijfeld verkocht worden als een gigantisch succes. Moet ook wel want die paar huizen samen met dat andere gehucht Robotyne hebben de westerse belastingbetaler 100'en miljarden euro gekost.
Oud 15 september 2023, 13:10   #45649
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Polleke gij weet blijkbaar meer dan ik?

Het gehucht van enkele huizen Andreevka ten Westen van Artemovsk (Bahmut) zou Kiev veroverd hebben, nadat het dit enkele maanden geleden al eens veroverd zou hebben. Maar he, volgens het regime in Kiev en het Oekraïense sprookjesboek is Bahmut nooit gevallen.
Zal ongetwijfeld verkocht worden als een gigantisch succes. Moet ook wel want die paar huizen samen met dat andere gehucht Robotyne hebben de westerse belastingbetaler 100'en miljarden euro gekost.
iedere euro gespendeerd in UKR is zijn geld 10x meer waard.. T'is beste investering ooit
Nog nooit zo'n verhouding gezien als gisteren hun S400 ter waarde van 1miljard aan diggelen met 2 raketten

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 september 2023 om 13:11.
Oud 15 september 2023, 13:11   #45650
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, natuurlijk niet. Wat de agressor 'denkt' is volkomen irrelevant. Die moet gewoon zijn agressie stopzetten en terug de soevereiniteit van zijn buurstaat erkennen en vice versa.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 13:18   #45651
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
iedere euro gespendeerd in UKR is zijn geld 10x meer waard.. T'is beste investering ooit
Nog nooit zo'n verhouding gezien als gisteren hun S400 ter waarde van 1miljard aan diggelen met 2 raketten

Het tragische is dat het ook mijn belastinggeld betreft!

Maar het kan ook anders. De persoon die hoogstwaarschijnlijk verkozen zal worden 30 september in buurland van Oekraïne Slovakije wil niet dat er nog een Slovaakse euro naar het financieren van de oorlog gaat.

https://www.nytimes.com/2023/09/06/w...a-ukraine.html

Het wordt tijd om die geldverslindende machine te stoppen, er zou ook hier een beweging op gang moeten komen die de financiering van de oorlog en het bloedvergieten wil stoppen.
Oud 15 september 2023, 13:20   #45652
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Neen, natuurlijk niet. Wat de agressor 'denkt' is volkomen irrelevant. Die moet gewoon zijn agressie stopzetten en terug de soevereiniteit van zijn buurstaat erkennen en vice versa.
JE wil zeggen dat Servië Kosovo terug moet veroveren en NAVO buiten gooien?
Oud 15 september 2023, 13:20   #45653
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het regime in Kiev is door het Westen aan de macht gebracht. Het Westen had toen wel heel wat eisen aan de democratisch verkozen president die ze hielpen verjagen. Het Westen denkt dat het in heel de wereld van alles te eisen heeft, maar hun rijk is bijna ten einde.

In het Kremlin in Moskou/Rusland zit er op z'n minst ook éne die denkt dat hij van alles te eisen heeft; het is evenwel nog niet duidelijk of zijn rijk bijna ten einde is of nog maar kort geleden en voor serieus deze keer is begonnen: is het een goed teken dat hij in Noord-Korea om hulp is moeten gaan schooien?

Den Solovyov is er alvast niet zo gerust in: er zijn - althans volgens zichzelf - in Rusland ook véél - héél véél - 'verraders' en 'een gnoom met tetten' die met de nazi's in Khokholstan meeheulen.

Zijn - intussen al behoorlijk afgezaagd geraakte - antwoord op de 'onaangename situatie' op de Krim:

"Duizend bommen en granaten godverdomme op London, Brussel, Washington en New York!"

En ja, Polen moet OOK aangevallen worden, want het wapentuig wordt langs daar naar de gretig-open armen van de Banderieten gebracht.

In de oorlog tegen het Universele Kwaad hebben de Russen immers geen andere keuze meer, zegt Vladimir Met De Vuile Muil.

Wat weet hij al dat wij nog niet weten?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 september 2023 om 13:29.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 13:23   #45654
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het tragische is dat het ook mijn belastinggeld betreft!

Maar het kan ook anders. De persoon die hoogstwaarschijnlijk verkozen zal worden 30 september in buurland van Oekraïne Slovakije wil niet dat er nog een Slovaakse euro naar het financieren van de oorlog gaat.

https://www.nytimes.com/2023/09/06/w...a-ukraine.html

Het wordt tijd om die geldverslindende machine te stoppen, er zou ook hier een beweging op gang moeten komen die de financiering van de oorlog en het bloedvergieten wil stoppen.
heeft wel geen veto hé... dus dat zal blijven lopen die geldkraan, en afhangen van RU...
Oud 15 september 2023, 13:26   #45655
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In het Kremlin in Moskou/Rusland zit er op z'n minst ook éne die denkt dat hij van alles te eisen heeft; het is evenwel nog niet duidelijk of zijn rijk bijna ten einde is of nog maar kort geleden en voor serieus deze keer is begonnen.

Den Solovyov is er alvast niet zo gerust in: er zijn - althans volgens zichzelf - in Rusland ook véél - héél véél - 'verraders' in Rusland, en 'een gnoom met tetten' die met de nazi's in Khokholstan meeheulen.

Zijn - intussen al behoorlijk afgezaagd geraakte - antwoord op de 'onaangename situatie' op de Krim:

"Duizend bommen en granaten godverdomme op London, Brussel, Washington en New York!"

En ja, Polen moet OOK aangevallen worden, want het wapentuig wordt langs daar naar de gretig-open armen van de Banderieten gebracht.

In de oorlog tegen het Universele Kwaad hebben de Russen immers geen andere keuze meer, zegt Vladimir Met De Vuile Muil.

Wat weet hij al dat wij nog niet weten?

Ik zie geen quote dus ik weet niet waar je het over hebt.
Wat ik echter zie is dat op het slagveld het "lenteoffensief" mislukt is, en dat het bijna "modderseizoen" is.

Uiteraard zal het Westen boeten, maar via proxies de Russen zullen het Westen niet rechtstreeks aanvallen. Bvb. de Noord-Koreaanse raketten zodanig verbeteren dat Kim Yong Un ook de Oostkust van de VS kan bereiken met zijn nucleaire intercontinentale raketten. En Russische raketten plaatsen op Cuba.

De VS is daar wel degelijk erg bezorgd over, het ene pleziertje is het andere waard niet waar.

Wat Europa betreft vallen de neo kolonies van Frankrijk een voor een. Gedaan met spotgoedkope uranium en andere grondstoffen. Dit is nog maar het prille begin. Samen met China gaat Rusland de hele westerse wererldorde omver gooien. Je ziet dat heel wat Afrikaanse landen lid willen worden van Brics, steeds meer landen de dollar dumpen, Indië, ondanks intense druk, nog maar net een nieuw handelsverdrag met Rusland heeft gesloten, etc. Ook westerse instrumenten als de Wereldbank worden langzaamaan overal buiten geduwd, en vervangen door Chinese banken.

De Russen en Chinezen zijn nog terughoudend, ik zou verder gaan en ook Al-Quaida bewapenen, en een deal met hen sluiten: richt jullie aandacht exclusief op het Westen en jullie krijgen alle wapens die je wil, inclusief intercontinentale raketten.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 september 2023 om 13:36.
Oud 15 september 2023, 13:34   #45656
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik echter zie is dat op het slagveld het "lenteoffensief" mislukt is, en dat het bijna "modderseizoen" is.

Uiteraard zal het Westen boeten, maar via proxies de Russen zullen het Westen niet rechtstreeks aanvallen. Bvb. de Noord-Koreaanse raketten zodanig verbeteren dat Kim Yong Un ook de Oostkust van de VS kan bereiken met zijn nucleaire intercontinentale raketten.
U begrijpt beter Russisch dan ik, en u weet ongetwijfeld waar u terecht kunt om filmpjes van Vladimir Solovyov te bekijken.

Het 'lenteoffensief' is nog steeds volop bézig, en het is nog altijd géén 'modderseizoen'.

Hoe vér precies in de toekomst laat uw kristallen bol u vooruit kijken?

Is dat iets van weken, maanden, jaren?

Of toch maar liever niet veel verder dan een halve dag?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 15 september 2023 om 13:35.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 13:34   #45657
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteraard zal het Westen boeten, maar via proxies de Russen zullen het Westen niet rechtstreeks aanvallen. Bvb. de Noord-Koreaanse raketten zodanig verbeteren dat Kim Yong Un ook de Oostkust van de VS kan bereiken met zijn nucleaire intercontinentale raketten. En Russische raketten plaatsen op Cuba.

De VS is daar wel degelijk erg bezorgd over, het ene pleziertje is het andere waard niet waar.

Wat Europa betreft vallen de neo kolonies van Frankrijk een voor een. Gedaan met spotgoedkope uranium en andere grondstoffen. Dit is nog maar het prille begin. Samen met China gaat Rusland de hele westerse wererldorde omver gooien. Je ziet dat heel wat Afrikaanse landen lid willen worden van Brexit, steeds meer landen de dollar dumpen, Indië, ondanks intense druk, nog maar net een nieuw handelsverdrag met Rusland heeft gesloten, etc. Ook westerse instrumenten als de Wereldbank worden langzaamaan overal buiten geduwd, en vervangen door Chinese banken.
en wat heeft RU veroverd met zijn 500.000 man ?
Oud 15 september 2023, 13:39   #45658
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
U begrijpt beter Russisch dan ik, en u weet ongetwijfeld waar u terecht kunt om filmpjes van Vladimir Solovyov te bekijken.

Het 'lenteoffensief' is nog steeds volop bézig, en het is nog altijd géén 'modderseizoen'.

Hoe vér precies in de toekomst laat uw kristallen bol u vooruit kijken?

Is dat iets van weken, maanden, jaren?

Of toch maar liever niet veel verder dan een halve dag?
Nog steeds geen link.
Het modderseizoen begint volgende maand. Op 3 maand tijd hebben ze 2 gehuchten van enkele huizen veroverd, dus in die ene maand zullen ze oprukken naar de Azov zee denkt U?

Nee, het is duidelijk, er is voor honderden miljarden aan westers geld verkwanseld, waarvan een niet onaanzienlijk deel op de persoonlijke bankrekeningen van Zelensky en co. zijn beland. (zie boven)
Oud 15 september 2023, 13:41   #45659
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en wat heeft RU veroverd met zijn 500.000 man ?

Een gebied zo groot als 2 keer de Benelux dat voor de volgende generaties deel zal uitmaken van Rusland. En het is nog niet gedaan, de Russen willen meer.
Oud 15 september 2023, 13:44   #45660
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...Voor de Russen is de VS de "evil empire", net als voor heel wat Latijns-Amerikanen.
...
Er is wel een migratie druk vanuit Latijns-Amerika richting de VS...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be