Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2023, 08:41   #45621
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Durft er iemand te voorspellen wat de situatie zal zijn binnen 6 maanden? Herovert oekraine meer terrein of net Rusland? Of blijft het ren statisch front? Stuikt Zelensky in of stort het Putin regime in?

Wat denken jullie?
Ik weet niet of gij u nog durft aan voorspellingen wagen na uw debacle (er resten enkel nog nucleaire wapens voor Rusland) van vorig jaar. Ik zou toch voorzichtig zijn de continue "Oekraïne is aan het winnen" groep te vervoegen. Hun voorspellingen over het lente offensief zaten er nogal ver naast.

Als u mij vraagt zou ik zeggen dat we binnen 6 maand even ver staan als nu. Met meer doden en meer destructie. Dit is in overeenstemming met bepaalde stemmen in westerse machtcentra die een lange oorlog voorspellen en waarschijnlijk ook willen. De angst voor vrede en het verlangen naar oorlog zijn nog groot lijkt het. Maar eigenlijk weet niemand dat hier. Sommigen pretenderen alleen het te weten.

Putin zelf waagt zich wel aan voorspellingen las ik deze morgen via VK

Citaat:
President Putin: The first step towards peace talks with Ukraine should be the lifting of Zelensky’s ban. As is known in February 2022 there was a document for a peace agreement between Russia and Ukraine, but the West, meaning the US didn't want peace and ordered Zelensky to destroy it. US and the West wants war, that must be clear for all! Also, because they want to wage their war on Russia, the Western-led economic order is being dismantled and replaced by a new model of relations for a multipolar world. With other words the West will be destroyed economically, which is already happening for instance in Germany.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 08:45.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 09:03   #45622
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Onder de navolgende link wat meer uitleg omtrent de dreigende taal van 'The Economist' aan het adres van Europa:

LINK
12 sep 2023

Het gearchiveerde artikel van 'The Economist' is in onderstaande link te vinden, zonder muur:

LINK
10 sep 2023

Ook alle andere links in het eerder geciteerde artikel kunnen geraadpleegd worden. Het is onbegrijpelijk dat 'The Economist' toelaat dergelijke zaken te publiceren. Dit is een verdekte bedreiging t.a.v. de Continentaal Europese hoofdsteden. Zouden ze het nog publiceren mocht de bedreiging geuit worden t.a.v. Londen?
Onthou: door de brexit is het VK UIT de EU.
Vandaar...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 09:08   #45623
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ik weet niet of gij u nog durft aan voorspellingen wagen na uw debacle (er resten enkel nog nucleaire wapens voor Rusland) van vorig jaar. Ik zou toch voorzichtig zijn de continue "Oekraïne is aan het winnen" groep te vervoegen. Hun voorspellingen over het lente offensief zaten er nogal ver naast.

Als u mij vraagt zou ik zeggen dat we binnen 6 maand even ver staan als nu. Met meer doden en meer destructie. Dit is in overeenstemming met bepaalde stemmen in westerse machtcentra die een lange oorlog voorspellen en waarschijnlijk ook willen. De angst voor vrede en het verlangen naar oorlog zijn nog groot lijkt het. Maar eigenlijk weet niemand dat hier. Sommigen pretenderen alleen het te weten.

Terwijl Putain & Kim zaten taartjes eten & champagne drinken, voerden de Oeks 2 suksesvolle aanvallen uit op de Krim.
De Kriminwoners krijgen het steeds moeilijker.

Oud 15 september 2023, 09:21   #45624
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Terwijl Putain & Kim zaten taartjes eten & champagne drinken, voerden de Oeks 2 suksesvolle aanvallen uit op de Krim.
De Kriminwoners krijgen het steeds moeilijker.

Hoe meer censuur er is in het westen (en de tendens is onmiskenbaar) hoe meer je zal horen over de 'successen' van Oekraïne. Dag in dag uit zal Oekraïne aan het 'winnen' blijven. Desnoods jaren aan een stuk. Zo lang men de oorlog wil laten duren. Mijn bewondering voor de voorspellende kracht van Orwell stijgt.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 09:23.
Oud 15 september 2023, 09:22   #45625
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 09:23.
Oud 15 september 2023, 09:31   #45626
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Zullen er ons enkel nog de muren resten als canvas voor de vrijheid van meningsuiting?

Naam: IMG_20230915_102848.jpg
Bekeken: 131
Grootte: 247,6 KB
Oud 15 september 2023, 09:49   #45627
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

14 Sep, 2023
Via RT

Citaat:
Russia responds to transgender Ukrainian official’s death threats to journalists
Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova says Sarah Ashton-Cirillo’s remarks reveal the true nature of the Kiev regime

Threats aimed at Russian journalists by an American transgenger who has been appointed as a Ukrainian military spokesperson will be referred to international organizations as an example of the terrorist nature of the Kiev regime, Moscow’s Foreign Ministry spokeswoman Maria Zakharova has said.

On Wednesday, Sarah Ashton-Cirillo issued a threat to kill Russian “propagandists” and claimed that “next week, the teeth of the Russian devils will gnash even harder, and their rabid mouths will foam in uncontrollable frenzy as the world will see a favorite Kremlin propagandist pay for their crimes.”

“Russia’s war criminal propagandists will all be hunted down, and justice will be served as we in Ukraine are led on this mission by faith in God, liberty and complete liberation,” the transgender military spokesperson pledged.

“A zombie apocalypse,” Zakharova wrote in response to the threat. “We will be sending this further evidence of the terrorist nature of the Kiev regime and its sponsorship by Washington to all international organizations and NGOs,” she said.

The first deputy of the Russian State Duma’s culture committee, Elena Drapenko, claimed Ashton-Cirillo’s words were within the logic of the “terrorists and fascists” in Kiev and supported Zakharova’s suggestion that the threat be referred to international institutions.

“There are international conventions, there are obligations that Ukraine has assumed. We must demand that they be fulfilled,” Drapenko said.

The head of Russia’s Human Rights Council, Valery Fadeev, has also stated that he would contact the Investigative Committee and the Federal Security Service (FSB) to investigate the threats in light of the “sad experience” of previous assassination attempts on Russian journalists and public opinion leaders.

Investigative Committee chairman Alexander Bastrykin has confirmed that he has already instructed his service to investigate and provide a legal assessment of Ashton-Cirillo’s statements.

Meanwhile, Russia’s Journalist Union (SJR) has cautioned that Ashton-Cirillo’s threats may be quite real in light of previous terrorist attacks on Russian media representatives.

“It is probably pointless to talk about the moral qualities of representatives of the Kiev leadership. These threats should be taken seriously,” said SJR president Vladimir Solovyov, urging fellow journalists to be careful.

He added that he hoped Ashton-Cirillo would be appropriately punished as soon as they fall into the hands of Russian law enforcement agencies.

The first deputy chairman of the Duma Defense Committee, Alexei Zhuravlev, also noted that “Ukrainian terrorism is gradually degrading” and taking on an “increasingly uglier face” in the form of Ashton-Cirillo, whom he called a “pervert-satan.”
Past deze figuur in de weaponization of trans ideology waarvan soms sprake is in de VS? Maakt deze figuur niet de steeds groter wordende proxy aard van het Oekraïense leger duidelijk?

Naam: IMG_20230915_104407.jpg
Bekeken: 115
Grootte: 32,9 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 09:51.
Oud 15 september 2023, 10:08   #45628
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

In Juli 2022 argumenteerde Biden's national security advisor Jack Sullivan nog dat de levering van lange afstandsraketten aan Oekraïne tot een rechtstreekse VS Rusland confrontatie zouden kunnen leiden. “the road towards a third world war.” werd gezegd. Ook Blinken was die mening.

Nu echter haar de VS toch die rakett systemen leveren, zeggende dat het bepalen van de doelwitten aan Oekraïne is. Het gevolg zal zijn dat Army Tactical Missile Systems van de VS op Doelwitten in Rusland zullen vallen.

Ondertussen komt Putin meer en meer onder druk (las ik in Responsable Statecraft) om de Russische rode lijnen ook effectief te implementeren. Men ziet hem als zwak ten opzichte van wat als VS aanvallen op Rusland gezien wordt. En eerlijk gezegd. Moest de situatie omgekeerd zijn zouden de VS niet tot een andere conclusie komen, wie dat uiteindelijk de trekker ook overhaalt.

De escalatie gast verder en de warmongers zijn verheugd. Ik niet. De dwazen hebben dringend behoefte aan een goede kursus psychologie.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 10:10.
Oud 15 september 2023, 10:10   #45629
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe meer censuur er is in het westen (en de tendens is onmiskenbaar) hoe meer je zal horen over de 'successen' van Oekraïne. Dag in dag uit zal Oekraïne aan het 'winnen' blijven. Desnoods jaren aan een stuk. Zo lang men de oorlog wil laten duren. Mijn bewondering voor de voorspellende kracht van Orwell stijgt.
Aangezien het DE BEDOELING is dat de oorlog in Oekraine lang duurt, is dat HET SUCCES waarover sprake he. Je kan toch moeilijk ontkennen dat de blijvende oorlog een succes is, als de bedoeling een blijvende oorlog is, nee ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 10:13   #45630
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Juli 2022 argumenteerde Biden's national security advisor Jack Sullivan nog dat de levering van lange afstandsraketten aan Oekraïne tot een rechtstreekse VS Rusland confrontatie zouden kunnen leiden. “the road towards a third world war.” werd gezegd. Ook Blinken was die mening.

Nu echter haar de VS toch die rakett systemen leveren, zeggende dat het bepalen van de doelwitten aan Oekraïne is. Het gevolg zal zijn dat Army Tactical Missile Systems van de VS op Doelwitten in Rusland zullen vallen.

Ondertussen komt Putin meer en meer onder druk (las ik in Responsable Statecraft) om de Russische rode lijnen ook effectief te implementeren. Men ziet hem als zwak ten opzichte van wat als VS aanvallen op Rusland gezien wordt. En eerlijk gezegd. Moest de situatie omgekeerd zijn zouden de VS niet tot een andere conclusie komen, wie dat uiteindelijk de trekker ook overhaalt.

De escalatie gast verder en de warmongers zijn verheugd. Ik niet. De dwazen hebben dringend behoefte aan een goede kursus psychologie.
Ik begrijp niet waarom de voorzichtigheid van 1 kant moet komen he

Het zou willen zeggen dat wie zich als waanzinnige zot voordoet, extra voordelen krijgt omdat de anderen "voorzichtig" moeten zijn. We gaan ook eens de waanzinnigen uithangen zie. En loopt het slecht af, dan trekken we ons dat even weinig aan als aan de andere kant.

Chiche, niewaar. Als de Russen geen wereldoorlog willen, ma foi, dat ze het dan afbollen he. En als ze er wel een willen, ma foi, waarom zouden wij dat dan niet willen ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 15 september 2023 om 10:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 10:29   #45631
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Aangezien het DE BEDOELING is dat de oorlog in Oekraine lang duurt, is dat HET SUCCES waarover sprake he. Je kan toch moeilijk ontkennen dat de blijvende oorlog een succes is, als de bedoeling een blijvende oorlog is, nee ?
Rusland is Afganistan of Vietnam niet. Ik denk niet dat Rusland bluft als ze zeggen dat deze oorlig 'existentieel' voor hen. Ik denk ook dat Rusland (net als Israël) nog steeds lijdt onder een collectief trauma ten gevolge van WO2. Ik vermoed dat men wel eens verkeerd de Russische psyche zou kunnen inschatten en dat het voor hen wel degelijk gaat om een grote patriotische oorlog 2.0. waar ze zich slachtoffer voelen van een demonische kracht.

Dit is wat Rusland ziet, en ondertussen ook echt gelooft mijns inziens. Recente Europese recistische maatregelen tegen Russische burgers doen er alles aan om dat geloof te versterken. Ik zie niet in hoe dat in het voordeel van Europa kan zijn. Sowieso is een ijzeren gordijn niet in het voordeel van Europa, noch Rusland.

Naam: IMG_20230915_112618.jpg
Bekeken: 583
Grootte: 133,1 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 10:32.
Oud 15 september 2023, 10:38   #45632
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
geef eens 10 voorbeelden met verifieerbare gegevens van censuur.

als RU zegt dat ze 7 drones neerhalen, en vergeten te vertellen dat er 3 doorstoten, is dat geen censuur veronderstel ik

als UKR vertelt dat er 700 RU afgeknald zijn, en 1 volledug S400 systeem opgeblazen is, dan is gehypte info, veronderstel ik

en als UKR vergeet te vertellen dat ze 350 doden hebben, is dat de censuur die je bedoelt hé
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 10:41   #45633
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik begrijp niet waarom de voorzichtigheid van 1 kant moet komen he

Het zou willen zeggen dat wie zich als waanzinnige zot voordoet, extra voordelen krijgt omdat de anderen "voorzichtig" moeten zijn. We gaan ook eens de waanzinnigen uithangen zie. En loopt het slecht af, dan trekken we ons dat even weinig aan als aan de andere kant.

Chiche, niewaar. Als de Russen geen wereldoorlog willen, ma foi, dat ze het dan afbollen he. En als ze er wel een willen, ma foi, waarom zouden wij dat dan niet willen ?
'Wij'? Stop beter met roulette te spelen met het leven van anderen. Verveelt ge u misschien?
Oud 15 september 2023, 10:44   #45634
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
geef eens 10 voorbeelden met verifieerbare gegevens van censuur.
Er gaat geen lichtje branden als ge dag in dag uit hoort over de successen van Oekraïne en dan naar de landkaart kijkt nee? Of naar de economische cijfers.
Oud 15 september 2023, 10:52   #45635
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rusland is Afganistan of Vietnam niet. Ik denk niet dat Rusland bluft als ze zeggen dat deze oorlig 'existentieel' voor hen. Ik denk ook dat Rusland (net als Israël) nog steeds lijdt onder een collectief trauma ten gevolge van WO2. Ik vermoed dat men wel eens verkeerd de Russische psyche zou kunnen inschatten en dat het voor hen wel degelijk gaat om een grote patriotische oorlog 2.0. waar ze zich slachtoffer voelen van een demonische kracht.

Dit is wat Rusland ziet, en ondertussen ook echt gelooft mijns inziens. Recente Europese recistische maatregelen tegen Russische burgers doen er alles aan om dat geloof te versterken. Ik zie niet in hoe dat in het voordeel van Europa kan zijn. Sowieso is een ijzeren gordijn niet in het voordeel van Europa, noch Rusland.

Bijlage 118374
die oorlog kan niet existentieel zijn voor RU, aangezien EU op geen enkele wijze RU wil aanvallen
trouwens het woord existentieel is maar van belang vanaf de NATO binnen rijdt in RU...

aangezien hier nog altijd het omgekeerde het geval is, is de oorlog existentieel voor UKR, en op geen enkele manier existentieel voor RU

de existentiele aanval op UKR geeft in de RU doctrine het recht om met atoomwapens terug te slaann, maar blijkbaar heeft RU permanent een eenzijdige doctrine en een slachterofferrolletje te spelen

Uiteindelijk graven ze gewoon hun eigen put
vernielen ze volledig hun eigen leger en botsen ze tegen de muur van UKR die weigert nog te functioneren onder RU
worden ze gesteund door EU uit vrees dat die existentiele verovering van buurlanden niet een domino cascade wordt van landen die veroverd worden

en al het racisme , nazisme, zeonisme dialogen zijn geinspireerd op godwin argumentatie

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 september 2023 om 10:56.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 11:18   #45636
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er gaat geen lichtje branden als ge dag in dag uit hoort over de successen van Oekraïne en dan naar de landkaart kijkt nee? Of naar de economische cijfers.
Landkaart: hoever zijn de R vooruitgegaan sedert een half jaar ?
Oorlogsekonomie kán je niet vgl met een "gewone" ekonomie.
(Ter herhaling: de Navo heeft al van in begin berekend dat de oorlog MINSTENS 3 jaar duurt.)
Oud 15 september 2023, 11:21   #45637
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
die oorlog kan niet existentieel zijn voor RU, aangezien EU op geen enkele wijze RU wil aanvallen
trouwens het woord existentieel is maar van belang vanaf de NATO binnen rijdt in RU...

aangezien hier nog altijd het omgekeerde het geval is, is de oorlog existentieel voor UKR, en op geen enkele manier existentieel voor RU

de existentiele aanval op UKR geeft in de RU doctrine het recht om met atoomwapens terug te slaann, maar blijkbaar heeft RU permanent een eenzijdige doctrine en een slachterofferrolletje te spelen

Uiteindelijk graven ze gewoon hun eigen put
vernielen ze volledig hun eigen leger en botsen ze tegen de muur van UKR die weigert nog te functioneren onder RU
worden ze gesteund door EU uit vrees dat die existentiele verovering van buurlanden niet een domino cascade wordt van landen die veroverd worden

en al het racisme , nazisme, zeonisme dialogen zijn geinspireerd op godwin argumentatie
Correct !
Oud 15 september 2023, 12:13   #45638
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Foei Westen! De verdelging van dat ongedierte had inderdaad kwalitatief veel beter verfilmd kunnen worden.
Oliver Stone was echter niet ingehuurd als verantwoordelijke film-director toendertijd.

Anderzijds, jouw gepost snapshot is wel beeldig.
Prachtig hee ? Je zou bijna denken dat dit van de regie van Francis Ford Coppola is, uit 'The Godfather'.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 12:16   #45639
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oekraine stelde een zeer duidelijk plan voor om de oorlog te beëindigen, het is rusland die dat eenzijdig en hooghartig van tafel veegde. Jij draait hier de rollen om...

Het is niet de agressor die moet dicteren wat er moet gebeuren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2023, 12:31   #45640
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Oekraine stelde een zeer duidelijk plan voor om de oorlog te beëindigen, het is rusland die dat eenzijdig en hooghartig van tafel veegde. Jij draait hier de rollen om...

Het is niet de agressor die moet dicteren wat er moet gebeuren.
Het plan dat Rusland eerst de Krim dient terug te geven bedoelt u? Dat lijkt me eerder een recept voor veel bloedvergieten. Niet uw bloed uiteraard.

Laatst gewijzigd door Bach : 15 september 2023 om 12:33.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be