Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Conner Rousseau uit zich als niet zuivere hetero.
1. Onzin, hij is 100% niet hetero en verzwijgt voor de stemmen. 7 16,67%
2. Onzin, hij is 100% hetero maar doet voor de stemmen. 7 16,67%
3. Hij had beter gewacht met publiek te gaan tot na de verkiezinge. 9 21,43%
4. Hij gaat nu publiek in aanloop van de verkiezingen. 16 38,10%
5. Prins Laurent for president. 20 47,62%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 42. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 mei 2024, 09:42   #4561
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind uw houding in deze nogal bizar. U als eenzame ridder in de strijd tegen racisme bent nu plots voorstander van het blauw blauw laten ervan. Persoonlijk vind ik het belachelijk, maar van u had ik toch wel een wat forsere reactie verwacht. Is zijn partijlidkaart de reden van uw incosequente houding?
Ongetwijfeld.
De man die overal racisme ziet, doet er nu plots alles aan om de zaken te minimaliseren, en aan victim blaming te doen.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:43   #4562
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Rousseau´s uitspraken zijn duidelijk materie voor een racismeproces. Oproepen tot racistisch geweld is geen kleinigheid. Dat dat proces er nog niet gekomen is, was een corrupte beslissing van het gerecht. Nu kunnen ze niet anders dan met lange tanden toch een proces in te spannen. Op 10 juni weliswaar, alweer een corrupte beslissing.
Yep, en afhankelijk van de uitslag van de verkiezingen gaan ze beslissen of ze hun mateke kunnen laten vrijuit gaan of niet.
Belgisch 'gerecht'...
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:44   #4563
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Over DVL heb ik u niet zo weten fulmineren. Twee maten, twee gewichten?

In mijn mening moet je voor "racistische" uitspraken niet voor het gerecht komen. Maar als DVL voor het gerecht moet, dan CR ook.
Inderdaad, en DVL heeft niet opgeroepen om op brave punkers te kloppen omdat hij ze lelijk vond, of om op de Roma te gaan kloppen.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:47   #4564
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 15.481
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat er gezegd is heeft allemaal in de krant gestaan en wie die vriendin is hebt gij of ik geen zaken mee.
Jamaar als die echt zo goed is al Conner aanbeveelde...
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:48   #4565
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Van de toren blazen dat iemand buitengewoon goed kan pijpen is inderdaad een ernstig vergrijp. Ik herhaal, zéér ernstig!
En Xeno zou er niks op tegen hebben moest dat in de gazet komen als iemand dat van u zegt op café.
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 17 mei 2024 om 09:48.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:51   #4566
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Van de toren blazen dat iemand buitengewoon goed kan pijpen is inderdaad een ernstig vergrijp. Ik herhaal, zéér ernstig!
Die "iemand" aanbieden voor seksuele activiteiten is inderdaad souteneurschap, wat nog steeds, volgens het Belgische strafwetboek, een met gevangenisstraf en boetes bestrafbare criminele activiteit is.

Om over het aanzetten tot haat en geweld tegen minderheden nog te zwijgen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:53   #4567
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En Xeno zou er niks op tegen hebben moest dat in de gazet komen als iemand dat van u zegt op café.
Als ik daarvoor voor een rechtbank moet verschijnen op een openbare zitting dan zou dat in detail in de krant staan, ik heb u dat in een eerdere post al eens uitgelegd.

Doen alsof je me niet begrijpt of u van den domme houden bevorderd uw uitleg hier niet
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:56   #4568
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 72.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ik daarvoor voor een rechtbank moet verschijnen op een openbare zitting dan zou dat in detail in de krant staan, ik heb u dat in een eerdere post al eens uitgelegd.

Doen alsof je me niet begrijpt of u van den domme houden bevorderd uw uitleg hier niet
Ik heb nooit de namen van de Reuzegommers in HLN gelezen, gij wel?
__________________
Maar telkens als Rousseau op haast Steve Stevaert-achtige manier zijn punt maakte – ‘Iemand die geen geld heeft om zijn energiefactuur te betalen heeft zeker geen geld om zonnepanelen te kopen’ – begon diezelfde De Wever opzichtig goedkeurend te knikken. Die twee hebben elkaar gevonden.
https://www.knack.be/nieuws/belgie/p...t-oog-op-2024/
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:58   #4569
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Van de toren blazen dat iemand buitengewoon goed kan pijpen is inderdaad een ernstig vergrijp. Ik herhaal, zéér ernstig!
Hij moet zich vooralsnog niet gaan verantwoorden voor pooierschap hoor, enkel voor zijn oproep tot geweld. Oproepen tot geweld is nu eenmaal strafbaar.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 09:59   #4570
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 99.857
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik heb nooit de namen van de Reuzegommers in HLN gelezen, gij wel?
Ik niet nee, maar ik lees dan ook geen Belgische kranten.

Ik kan u wel de podcasts van Acid aanbevelen om alle details te weten te komen. Je weet, eens het op het net staat blijft het er ook op staan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:04   #4571
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Over DVL heb ik u niet zo weten fulmineren. Twee maten, twee gewichten?
Ik ken niet alle details van de zaak Dries Van Langenhove. Ik had nooit verwacht dat hij tot aan deze verkiezingen van zijn rechten ontzegd zou zijn. Hij heeft, net als Connor Rousseau, vrijwillig afstand gedaan van zijn politieke onschendbaarheid als parlementslid om het proces niet op de lange baan te schuiven.

Uiteraard zijn er veel verschillen tussen de zaken ( besloten chatgroepen versus marktplaats, ...) maar het kan er bij mij niet bij waarom Dries Van Langenhove zo zwaar door justitie wordt aangepakt.

Waarom mag Dries niet op een stemlijst staan en Connor wel ?
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:06   #4572
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat er gezegd is heeft allemaal in de krant gestaan en wie die vriendin is hebt gij of ik geen zaken mee.
Is dat zo?
Mag ik twijfelen?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:07   #4573
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 73.502
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik ken niet alle details van de zaak Dries Van Langenhove. Ik had nooit verwacht dat hij tot aan deze verkiezingen van zijn rechten ontzegd zou zijn. Hij heeft, net als Connor Rousseau, vrijwillig afstand gedaan van zijn politieke onschendbaarheid als parlementslid om het proces niet op de lange baan te schuiven.

Uiteraard zijn er veel verschillen tussen de zaken ( besloten chatgroepen versus marktplaats, ...) maar het kan er bij mij niet bij waarom Dries Van Langenhove zo zwaar door justitie wordt aangepakt.

Waarom mag Dries niet op een stemlijst staan en Connor wel ?
Goede vraag.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:45   #4574
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vind uw houding in deze nogal bizar. U als eenzame ridder in de strijd tegen racisme bent nu plots voorstander van het blauw blauw laten ervan. Persoonlijk vind ik het belachelijk, maar van u had ik toch wel een wat forsere reactie verwacht. Is zijn partijlidkaart de reden van uw incosequente houding?
Uiteraard!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 10:45   #4575
fransV
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 juni 2007
Berichten: 1.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Goede vraag.
Bij Connor was het voor de grap , bij Dries niet .....
Wat zou het bij die "radiomedewerker " geweest zijn ?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 11:26   #4576
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 46.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneaky Bekijk bericht
Over DVL heb ik u niet zo weten fulmineren. Twee maten, twee gewichten?

In mijn mening moet je voor "racistische" uitspraken niet voor het gerecht komen. Maar als DVL voor het gerecht moet, dan CR ook.
Inderdaad !
Iedereen gelijk voor de wet.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 11:36   #4577
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 39.507
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/05...brusselse-vzw/

De Brusselse vzw zei in het begin dat ze pas betrokken wilde zijn bij gesprekken als ze inzage kreeg in het strafdossier. Dat zegt de advocaat van de vzw, Abderrahim Lahlali. "Het standpunt van mijn cliënt is heel duidelijk. Je kan pas deelnemen in gesprekken als je kennis hebt van de juiste context en de zaken die hebben plaatsgevonden."

"Initieel heeft het parket ons een gedeeltelijke toestemming gegeven voor inzage in het strafdossier. Nadien heeft het parket plots het geweer van schouder veranderd. Dit is voor mijn cliënt onbegrijpelijk."
KIES24
Van racistische uitspraken tot comeback: hoe Conner Rousseau wel opstapte, maar nooit helemaal weg was
wo 10 apr
12:47

Lahlali zegt dat de vzw Kham dus nooit heeft samengezeten met Rousseau. "Het is voor de duidelijkheid niet de schuld van Rousseau dat mijn cliënt het dossier niet heeft kunnen inkijken, maar dat neemt niet weg dat de vzw het gevoel heeft dat het leed van de gemeenschap niet erkend wordt."

Daarom heeft de vzw de Vooruit-politicus nu rechtstreeks gedagvaard voor de rechtbank van Dendermonde. Rousseau moet op 10 juni voor de rechter verschijnen, een dag na de verkiezingen. De rechter zal dan bekijken of hij nog vervolgd kan worden - en waarvoor - en of er verder een proces komt. Het parket zal ook aanwezig zijn, omdat het voor een correctionele rechtbank plaatsvindt. "Maar voor ons is het duidelijk dat de strafvordering vervallen is", zegt Baeyens.
"Traject afgerond"

Rousseau reageert verbaasd op de dagvaarding. "Ik heb wél al samengezeten met de vzw Kham. Het is een pertinente leugen dat dat niet gebeurd zou zijn. Ik ben de vzw ook blijven uitnodigen, ook toen ze het gesprek annuleerde." De Vooruit-politicus bezorgde onze redactie een document waaruit moet blijken dat Rousseau en de vertegenwoordiger van de vzw, Biser Akelov, inderdaad samen hebben gezeten.

Lahlali reageert daarop dat de bijeenkomst waar Rousseau het over heeft geen bemiddelingsgesprek was in deze zaak, maar een gesprek over beleidsmaatregelen.

"Iedereen heeft het recht om juridische stappen te blijven ondernemen en boos te zijn, dus ik respecteer dat", gaat Rousseau verder. "Maar voor mij is het onduidelijk wat de bedoeling is."


Vooruit voorzitter Mellissa Depraetere op X.com:

Het is genoeg geweest.

Conner heeft zijn excuses aangeboden, ontslag genomen en heeft een heel traject doorlopen met een positief eindrapport.

Dit heeft niets meer met die avond in september te maken. Dit is puur en alleen reputatieschade toebrengen.

Alle steun voor jou…


Als Melissa het meent dat vzw Kham uit is op reputatieschade dat ze tegen hen dan een proces aanspant.

Ze heeft al een juridische procedure aan haar rok aangespannen door Tom Van Grieken door haar lichtzinnige uitspraken.

Als voorzitter van een politieke partij kan ze beter haar communicatie laten doorlichten door een juridische dienst.

Ik hoop dat de vzw Kham een procedure opstart tegen Melissa De Praetere voor lasterlijke aantijgingen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:03   #4578
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 37.667
Standaard

Een nieuwe naam voor Connard:

Mr euhm.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:06   #4579
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Als iemand op café zegt dat ge dikke tetten hebt en goed kunt muilen, zoudt gij dan met uw volledige naam in Het Laatste Nieuws willen staan?
Wel als voorzitter van een zelfbenoemde progressieve partij.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2024, 12:11   #4580
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 22.148
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Van de toren blazen dat iemand buitengewoon goed kan pijpen is inderdaad een ernstig vergrijp. Ik herhaal, zéér ernstig!
Voor de voorzitter van een zelfbenoemde progressieve partij is dat doodzonde. Ge leert zo wat iemand waard is als mens. En juridisch gaat het op zijn minst over het beschadigen van iemands reputatie.
__________________
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be