![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#45921 |
Minister-President
|
![]() Is de "meer dan waarschijnlijk" uw suggestie dat de kans groter is dat het bewust was eerder dan een ongeluk, of is dit een 100% hypothetische vraag?
![]() |
#45922 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de aanval op de marktplaats moedwillig was ontstaat een heel andere logica, nietwaar mijne heren.
Ballistisch deskundige Martyanov: ... it wasn't "errand" but deliberate ... ... there was NO "tragic mishap" ...
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2023 om 10:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45923 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En waar is dat op gebaseerd?
![]() |
![]() |
#45924 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is geen zekerheid voor mij, ik ben geen ballistisch deskundige. Martyanov is dat wel en die is zeker dat de marktplaats doelbewust onder vuur genomen werd. De logica verandert in dat geval. De reclame-boodschap die Kiev brengt is dat ze het eigen volk verdedigen tegen een brutale inval. Maar als ze het eigen volk zelf onder vuur nemen, wie is dan de brutale agressor, anders dan het regime zelf?
![]() |
#45925 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#45926 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 20 september 2023 om 11:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45927 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hou u bezig met zo'n zever.. jaja... uiteraard, daarvoor moet je echt op het russische denkniveau zitten, in scene gezet door UKR om compassie los te weken in het westen, t'is zoiets hé
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45928 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik sluit me volmondig aan bij de conclusie van Voltian in #45925
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45929 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hier even over uit te wijden, de Indo-Europese talengroep bestaat echt, gevolg van de Yamanaya steppecultuur uit... Oekraïne en Zuid-Rusland... naar zowel Europa als Iran en Indië, waar ze zich met de lokale inwoners vermengden. Echter, de Europese groep die linguïstisch het dichtst bij de Indische en Iraanse talen staan zijn niet de Germaanse talen noch de Romaanse, maar wel de Slavischte talen, gesproken door degene die Hitler als Untermenschen beschouwde) ![]() En inderdaad er zijn een paar opvallende gelijkenissen, bvb. het achterzetsel "-va" betekent zowel in het Indo-Iraans als het Slavisch "-heid", land is "strana" in het Russisch en "stan" in het Iraans, veel cijfers gelijken ook op elkaar. Tenslotte de vele Goden die de Slaven aanbidden voor de komst van het christendom hebben opvallende gelijkenissen met de Godenwereld van de Indiërs en de Iraniërs, maar ook met die van de oude Grieken en de Germanen. Sommige uiterst-rechtse milities in Oekraïne zijn naar zulke Goden genoemd. Echter, de Slaven hebben ook invloed ondergaan van de meer Aziatische (van oorsprong) Oegro-Finnen en de Turkse stammen, en die aanbeden, zoals de Amerikaanse Indianen, de zon, de maan en de natuur, waarmee ze via Shamanen in contact kwamen. (de jonge nationalistische Russische zanger noemt "Shaman") De Oekraïensche nationalisten beweren dat Oekraïners de echte slaven zijn, terwijl de Russen veel meer invloed van de Oegriërs en de Turken hebben ondergaan, dus eerder Aziatisch dan Slavisch. Natuurlijk is dat grotendeels een nonsens discussie want Oekraïners en Russen zijn al eeuwenlang extreem met elkaar vermengd, en ook de Russisch hebben een stevige Slavische inbreng gehad, terwijl Oekraïne ook Turkse invloeden heeft gekend. Genetisch is er vooral een verschil tussen Noord-Russen en Zuid-Russen. Die eerste hebben duidelijk meer Oegrische invloed gehad, wat je kunt zien aan de soms licht Aziatische vorm van de ogen in het Noorden. (bvb. de voorouders van Poetin) De meest typische subgroep van etnische Russen uit het noorden zijn de Pomors. ![]() Veel etnische groepen in Noord-Rusland aanbidden nog steeds de zon en de maan, en hebben nog steeds Shamanen (hoewel de meeste Russisch-orthodox zijn of Moslim, behielden ze hun oude gebruiken) ![]() Fins-Oegrische Komi uit Noord-Rusland, waar de etnische Russen zich op grote schaal mee vermengden. ![]() ![]() Het Mari volk ten oosten van Moskou: ![]() ![]() ![]() https://goldisblood.net/post/1319643...ource-slavorum Helemaal in het noorden van Europees Rusland de Nenets, die hun traditionele levensstijl behielden, en zich het minst vermengden met de Russen in de loop der eeuwen. ![]() ![]() ![]() http://russia-ic.com/culture_art/cuisine/5046 Die volkeren vormen inderdaad het verschil tussen de Russische en Oekraïense cultuur. Toch is de grens niet duidelijk te trekken en van oorsprong Oegrische gebrukken als Maslenitsa zie je ook in Oekraïne en Belarus. Tenslotte misschien wel interessant om op te merken dat het Fins, het Ests en het Hongaars ook Oegrische talen zijn. In de loop der eeuwen werden deze volkeren echter intens geëuropeaniseerd, wat veel minder het geval was in Noord-Rusland. Toch vieren de Hongaren nog graag hun semi-Aziatische oorpsrong: ![]() Met name de partij van Orban wijst daar graag op, en hele festivals worden georganiseerd om de Aziatische roots te eren. ![]() http://kurultaj.hu/english/ Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2023 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45930 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lovenswaardig dat ge er tijd wil blijven insteken. Simpeler en effectiever blijft mijn grootmoeders remedie tegen ongedierte: ![]()
![]() |
![]() |
#45931 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij verveelt u zeker op uw appartementje van 5 meter op 5 meter.
![]() |
#45932 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huisvesting in Hong Kong.
(fig.)
![]() |
#45933 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#45934 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik wél graag zou willen doen, is de Russen zien zoals ze ZIJN, niet zoals u ze graag afschildert noch hoe ze zichzelf proberen te 'promoten'. 2) Wel ja, dat is toch exact wat ik al stelde? Wel zou ik - als het even mag - dat 'uitbuiten' een béétje willen nuanceren: de bouw van pakweg scholen en ziekenhuizen in pakweg 'Zwart' Afrika nam pas een hoge vlucht toen "Westerlingen" zich daar bezig mee begonnen te houden, hé. 3) Ja, de Japanners waren zodanig 'pro-Westers' dat ze éérst de Russen 'hun' Port Arthur afpakten, en nog geen halve eeuw later "Pearl Harbour" op poten zetten ![]() Als het overnemen van 'westerse' technologie en zo een uiting is van 'pro-Westers' zijn, dan is eigenlijk zowat de héle wereld 'pro-Westers', hé: zélfs in Iran aarzelt men geen seconde om pakweg 'elektriciteit', 'penicilline' of 'televisie' in gebruik te nemen. Alleen de inwoners van 'North Sentinel' en een handvol Indianen in het Amazonewoud ontsnappen voorlopig nog aan de 'ijzeren greep' van het vermaledijde "Westen", alhoewel ze de door "Het Westen" geïnitieerde 'klimaatverandering' ten gevolge van 1, 2, 3, ... 'industriële revoluties' wel degelijk OOK mee zullen maken; ze mogen zich in hun oerwoud naar hartenlust zo goed verstoppen als ze maar kunnen, ... 4) Louter voor uw plezier nog wat andere namen van wereldwijd zéér invloedrijke 'Westerse' 'satanisten': "Elvis Presley", "The Beatles", "David Bowie", "ABBA", "Michael Jackson", "Metallica", ... (de lijst is zéér lang). Daar kan Poetin met z'n "Shaman" nog altijd niet tegen op, hé.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 20 september 2023 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45935 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zowat alles dat ik hier schrijf wordt ondersteund door referenties, meestal naar westerse media. Bvb. dat Oekraine achter de aanval op Konstantinovka zit? Ik ben bereid tot beschaafde discussie maar ga niet akkoord met westerse axioma s onderschrijven ("de Russen zijn barbaren", "alleen de Russen hebben oorlogsmisdaden begaan", "Oekraine is een democratie", etc. ) die gewoon feitelijk onwaar zijn. Voor U aan een beschaafde discussie wil beginnen moet men dus blijkbaar die westerse onwaarheden onderschrijven zo werkt het niet. Ik ben gerust om uit de stellingenoorlog te komen en bvb. te zeggen "de Russen hebben OOK oorlogsmisdaden begaan" maar dan moet dat van 2 kanten komen. Als de andere zijde mij bij voorbaat neerbliksemd omdat ik Poetin verdedig is een beschaafde discussie onmogelijk. Subtiele en veel minder subtiele persoonlijke aanvallen moet ik hier constant verdragen. "Life is hard get a helmet". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45936 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Ik heb hier al geschreven dat ik het niet eens ben met het binnenlands beleid van Poetin. Ik moet van u nog het eerste woord van kritiek lezen op de huidige westerse elite. 3 Japan had zich geallieerd met Duitsland, ook een westers land als ik mij niet vergis? Ze trokken partij in een conflict tussen verschillende westerse naties. Het enige anti-westerse was dat ze uit opportunistische beweegredenen een alliantie aanhingen met bevrijdingsbewegingen in Vietnam, Indonesie, etc. Maar al vlug bleek dat het Japans kolonialisme en racisme minstens even erg was als het westerse, dus die alliantie duurde niet lang.. 4) De gemiddelde Laotiaan, Myanmarees, Indier, etc. heeft nog nooit gehoord van Elvis Presley, David Bowie, metallica, etc. In Rusland kent iedereen de Beatles, en vreemd genoeg "Modern talking", maar je moet al iemand vinden die geinteresseerd is in westerse muziek voor die David Bowie, Elvis Presley, Metallica kent. De meerderheid heeft daar nog nooit van gehoord. In Kenia kennen ze Michael Jackson omdat die zwart was, maar al de rest die u op somde niet, tenzij je iemand vindt die echt in westerse muziek geinteresseerd is, het is een niche. In Latijns-Amerika zijn ze voornamelijk geinteresseerd en hun salsa, merengue, reggaeton, etc. De rest interesseert de meerderheid niet. Trouwens vraag eens aan de huidige generatie tieners in Belgie of ze Metallica, David Bowie, de Beatles, Elvis Presley, etc. kennen. Ik durf wedden dat de helft daar nog nooit van gehoord heeft. Laatst gewijzigd door tomm : 20 september 2023 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45937 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tomm
kun je dat eens opvissen in uw telegram kanalen: t'is weer fake news zeker dat opblazen van het commandocenter van de russische vloot https://en.interfax.com.ua/news/general/936146.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#45938 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waar is dat op gebaseerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45939 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45940 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en Japan, heeft zijn lesje geleerd zeker, ze doen dat niet meer hé zo expantionistisch de aziatische regio terroriseren ? |
|
![]() |
![]() |