![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat klopt. Deze discussie overtuigt me des te meer dat dat geen overbodige bescherming is.
![]() |
![]() |
#442 | |||
Banneling
|
![]() Ik vetrouw een beperkte groep mensen, niet alle mensen inderdaad. ook dat laatste zou nogal naïef zijn...
Citaat:
Citaat:
Jij gaat er verkeerdelijk van uit dat iedereen die hier jouw mening niet deelt een groot zelfzuchtig zwijn is, terwijl je al verschillende keren is aangegeven dat dat niet per se zo is. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#444 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik snap echt niet dat je Percalion z'n uitleg niet (goed) begrijpt, want zowat alles wat hij hier verkondigt vind ik bijzonder eenvoudig en helder uitgelegd. ![]() ![]() Citaat:
![]() Tof é. En zelfs áls het zou werken: wat is er mis met werken om je eigen studie te betalen? Hoe ga je dat doen? Desnoods in pm.
![]() |
![]() |
#445 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zorgen voor een laag belastbaar inkomen.
![]() |
#446 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Een beetje off-topic.... hoewel....
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...22783133080320 Citaat:
Citaat:
Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 20 maart 2008 om 07:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ga hier ook niet praten in mijn vakjargon, zonder een beetje uitleg te geven bij de woorden die ik gebruik, teneinde geen illustratie te geven van wereldvreemdheid. ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
|
![]() Citaat:
Overigens, ik studeer ook geen TEW.
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() maar zo waar ![]()
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat solidariteit d�*n ineens moet ophouden te bestaan?
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik kom van een stuk verder dan jij, want ik had nog nooit van afnemend grensnut gehoord voor dit topic.
![]() |
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof niet in een 'rechtvaardig' iets voor zover het niet aan mij als 'rechtvaardig' verschijnt. Wat daarbuiten ligt zijn idee-fixen, illusies, dingen die een vorm van zelfstandigheid poneren --- los staan van het reële.
Het is wel zo dat het tof zou zijn - dat ik het amusant zou vinden - om rijken neer te halen. Niets behoort hen toe, op zich en praktisch gezien, waar ze geen macht over kunnen uitoefenen. Maar het verloopt wat slapjes. Voor wanneer het uiteenslaan van de rijkdommen aan de Bredabaan te Brasschaat, bijvoorbeeld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op meta-niveau wordt deze, volgens mij aan de natuur van de 'mens' gebonden, patstelling dankbaar uitgespeeld door Grote Heren --- oorlog, vernieling, despotisme &c. vloeien er uit voort. * De theorie van vervreemding is hierbij interessant. Laatst gewijzigd door lombas : 20 maart 2008 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
als beide evenveel belastingen moeten betalen en dit is rechtvaardig volgens u dan moeten beiden ook evenveel inkomen hebben en anders is er van rechtvaardigheid geen sprake als de ene 100 euro verdient en de andere 1 miljoen euro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() Nee hoor, dat maak jij ervan...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Staatssecretaris
|
![]() mensen die kritiek hebben op de grote inkomens en de rijkere in onze wereld zijn jaloerse mensen die enkel een afgunst hebben tegenover deze rijken.
Dit is wat hier althans maar al te dikwijls word gezegd maar vele vergeten niet hoe sommige aan die rijkdom zijn geraakt? Het kapitalisme dat er voor zorgt dat iemand mega rijk kan worden is ook de oorzaak achter de wereldwijde onrechtvaardigheid, de voedingsbron voor criminelen, de grote volksverhuizingen met mens en kinderhandel tot gevolg alsook slavenarbeid en uitbuiting. de natuur op planeet aarde word aan een vrij snel tempo vernietigd om de grote consumerings economie te voeden en zo het kapitalisme en de rijken rijk te houden. dat hier zowat de hele toekomst voor elke soort op aarde word bedreigd heeft voor velen hier geen belang want kritiek hebben op het kapitalisme is afgunst van jaloerse mensen. hoe idioter kan men zijn als men zijn eigen noodlot nog niet meer kan zien voor een paar miljoen euro op de bank te kunnen hebben staan. je gaat mij niet vertellen dat de mensheid geen economisch systeem kan bedenken dat in harmonie gaat met het milieu en sociale rechten voor de mensen alsook de gelijkwaardigheid en rechtvaardigheid zal bevorderen tussen mensen. het kapitalisme is zoals een sprinkhanen plaats overal waar het komt vernietigd het zijn omgeving en laat het dood en verderf achter. want denk nu niet dat het westen altijd zo comfortabel zal kunnen consumeren, de gouden jaren 60 en 70 zijn allang voorbij en de levensduurte is zo serieus aan het stijgen door de hoge energieprijzen, hoge voedselprijzen, onrechtvaardige belastingen en een slechte sociale zekerheid dat de armoede ook hier elk jaar groter word. Wanneer gaan we eens snappen dat niemand het recht heeft om zich beter of rijker te mogen voelen enkel alleen omdat hij een goed idee heeft gehad of omdat hij een groot risico heeft gelopen. want als een groot risico lopen recht heeft op enorme rijkdom waarom zijn brandweermannen, politieagenten, enz geen miljonair????????? En waarom moeten leiders veel geld verdienen als zij juist een voorbeeld moeten zijn voor de samenleving. Verhofstad zit maar te zagen over CO2 uitstoot maar zelf rijd hij met ene dikke audi rond die meer CO2 uitstoot dan de meeste middenklasse wagens van de gewone mensen die juist de dikke belastingen moeten betalen. dus stop met die zever want onze wereld is belange niet rechtvaardig en zal het ook nooit zijn en rijken verdienen het niet om rijk te zijn net zoals armen het niet verdienen om arm te zijn |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
Banneling