![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ok; Averroes kan dus een aap zijn die met klavier in de wasmachine zit!
Of een computerprogramma wat automatisch reageert op woorden uit berichten. Of een klavier in de dierentuin waar lukraak beesten overheen lopen. Of gewoon een mens met een missie uiteraard die via dit forum anderen van het grote gelijk probeert te overtuigen. En om dit te weten te komen moeten we eerst ALLE MOGELIJKHEDEN onderzoeken, we moeten TWIJFELEN of Averroes wel ene mens is en geen aap in ene wasmachine bijvoorbeeld! Dat is blijkbaar les A; ga niet uit van logica; onderzoek niet eerst de meest waarschijnlijke hypothese maar eerst wat absoluut niet waarschijnlijk is! Met andere woorden; laat logica achter u als eerste voorwaarde voor een absoluut geloof in..wat eigenlijk? God? Het brein achter' alles?' Goed; iedereen die logica opgeeft en daarna onder leiding van Averroes 'de juiste stappen' zet komt uit bij...laat me raden; Allah? Gelukkig zijn er nog andere gelovigen; dit is regelrechte brainwash wat eerder aan een sekte dan aan belijders van welk geloof ook doet denken! |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij zegt dus dat de schepper alles is. En dat je dat kan omvatten. Wel, waarom zou ik dat niet kunnen tot op dezelfde hoogte? Ik hoef me daar geen schepper bij voor te stellen. Ik kan inderdaad niet bewijzen wat de mens overstijgt. Maar ik kan wel bewijzen dat de god uit de koran, de bijbel, de thora of whatever, een puur verzinsel is. No problem! Waar ben je dus mee bezig? Je gelooft in iets? In alles? Smijt de koran dan maar weg! Da's nogal kortzichtig als ik u mag geloven. Ik zit m'n tijd te verspillen met iets wat ik niet kan begrijpen? Wel, beste Averroes, als jij het allemaal zo goed begrijpt, wil je dan misschien zo vriendelijk zijn om het mij eens uit te leggen? Of ben jij degene die z'n tijd verspilt? Laatst gewijzigd door Dycore : 15 april 2008 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#444 |
Europees Commissaris
|
![]() Geloof krijgt subsidies.
![]() |
#445 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geloof is géén simpele aangelegenheid. Het is me enige moeite waard. Als jij het al teveel vindt om mijn bescheiden bijdrage te lezen, dan maak ik me weinig illusies over de aandacht die jij besteedt aan het lezen van de véél complexere Koran, het interpreteren ervan, kortom: aan de inhoud van jouw geloofsbeleving. En dan zwijg ik nog over de wijze waarop jij je een beeld vormt van anders- en niet-gelovigen. Neem me niet kwalijk, maar ik loop niet hoog op met jouw aanpak. Kort en simpel genoeg zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe wil je dat ik jou ga antwoord terwijl niemand van jullie mijn argumenten probeerde te ontkrachten:
1) onmogelijkheid van eeuwig opeenvolgen van de oorzaken .. 2) het leven, liefde, hoop, blijheid, wil en intellect .. uit levenloze, irrationele, doelloze en blinde materie. Dit is gewoon niet waar. Ik ‘probeer’ juist die twee vragen te beantwoorden hier:http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=262 |
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Sommige mensen kunnen niet eens logisch nadenken, ze zeggen : "ik kom u vast pakken" ![]() Dus je mag niet geloven dat de persoon "averroes" bestaat totdat je hem vast pakt .. dit is echt lekker grappig!
![]() |
![]() |
#449 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb met lombas een paar stappen besproken om de waarheid te kunnen vinden. Stap 1: twijfelen (aan u geloof, overtuiging, kennis, bronnen van kennis,..) Stap 2: zich afvragen Stap 3: nadenken (over de antwoorden die je vindt, vergelijkingen, probabiliteit, ..) .. en dan beslissen of de stappen blijven herhalen totdat je je eigen overtuiging neemt. De vraag die je stelt is gewoon nietszeggend, respect voor u mening, maar weet je waarom? .. als atheist die filosofisch materialisme of dialectisch materialism aanhangt, ga je zeggen : "het is alles gewoon materie" .. en hier ga ik komen zeggen maar hoe komt dat je dat kan omvatten en ik niet en dus wij gaan nooit iets bereiken. De oplossing ?? Argumenten als bewijs halen, ik heb tot nu toe twee: 1) onmogelijkheid van eeuwig opeenvolgen van oorzaken 2) leven, emoties, wil en rede uit levenloze, doelloze, irrationele en blinde materie. En jij ? wat heb je voor: - Toeval - Eeuwigheid van materie - Materie kan scheppen wat ze zelf niet heeft zoals bijvoorbeeld "rede" en "wil". Dat is de weg!
Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je zegt "God laat zich niet bewijzen" en je kwam met dat nieuw liedje "geloven" vs. "weten". Dus ik stel de vraag of u bewering een "geloof" of een "weet" is ? ![]()
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat de poster Averroes weldegelijk bestaat is bewijs-baar, dat heeft dus niks met een geloof te maken. Dat uw maangod bestaat is niet bewijsbaar, daarom heet het geloof. Dat mijn Flying Spaghetti Monster bestaat is evenmin bewijsbaar, daarom is ook d�*t een geloof.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 15 april 2008 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Beste vriend, ik heb wel gereageerd maar niet op alles .. weet jij waarom ?? Je begon u reactie met deze bewering: Je kan het bestaan van God niet bewijzen m.i. Dus hier moet ik stoppen , wanneer jij dit beweert dan heeft het geen zin niet meer om verder te lezen maar eerst de vraag stellen: Je kan het bestaan van God niet bewijzen m.i. = kun je dit dan bewijzen? .. PAS OP! Ik bedoel hier niet God bewijzen maar uw bewering bewizen. Wie beweert, bewijst. Ik ben iemand die punt per punt discussieert en niet alles in eens.
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel andere opties zijn er niet hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik herhaal mijn punt Averroes: U praat over zaken waarvan u zelf de inhoud niet kent. U geeft een term ('god') aan zaken die u zelf niet kan omvatten. Hoe kan u dan een antwoord verwachten van een ander? En waar bent u nu eigenlijk mee bezig? Zeg het eens... Ik zeg simpelweg dit: ik weet het niet. Ik ben maar een mens. In tegenstelling tot u heb ik mijn bescheiden plaatsje op deze aarde gevonden. Ik pretendeer niet te weten wat de mens overstijgt. Maar dit weet ik wel: de god uit de koran is een puur verzinsel. Wilt u de bewijzen even op een rijtje zien? Laatst gewijzigd door Dycore : 15 april 2008 om 14:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je vertrekt vanuit een beweging Je kan het bestaan van God niet bewijzen m.i. .. dus de rest doet er niet toe .. er is geen begin in het ontkrachten van mijn twee agrumenten. Dus je reageert met een bewering en dat is : Je kan het bestaan van God niet bewijzen m.i.Ok bewijs eerst wat je hier beweert en dan pas ga ik de rest lezen.
![]() |
![]() |
#457 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#458 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nee .. ik kan God waarover ik het hier heb PERFECT omvatten en als je die kunt opvatten dan is het u probleem .. niet de mijne.!! God in de koran is religie en deze topic is niet religie maar atheisme vs. deisme en ook atheisme vs. theisme maar zeer zeer bepaald over het leven zin geven. Citaat:
Als agnost ben je iemand die (het) niet weet inderdaad .. dus de persoon "averroes" misschien bestaat en misschien ook niet, je moet twijfelen en geloven dat je niet kan weten of persoon "averroes" bestaat. Ik ben hier nog steeds met mijn twee argumenten als bewijs voor het bestaan van de schepper aan het wachten op tegenbewijzen: 1) onmogelijkheid van eeuwig opeenvolgen van de oorzaken. 2) leven, emoties, rede en wil uit levenloze, irrationele, doelloze en blinde materie.
Laatst gewijzigd door Averroes : 15 april 2008 om 16:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb er geen enkel probleem mee dat jij in iets gelooft, en doe geen enkele moeite om mijn geloof aan u op te dringen door discussie over dat punt.
Ik ben er verder zeker van dat als jij hetzelfde doet, we nooit problemen zullen hebben aangaande geloofsovertuigingen. Dat is zowat het enige dat moet gezegd worden over religie.
![]() |
#460 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. Aankondiging: Bedoeling van dit forum 16 juli 2004 Maarten Malaise (Administrator) Aub meneer TomB. Wij zijn mensen en wij zijn broeders en wij moeten elkaar beter leren kennen (persoon, geloof, cultuur, taal, filosofische en politieke overtuigingen, .. etc ![]() Religie is een verdere stap .. met atheisten eerst over de oorsprong van het bestaan, het leven en de mens discussieren. Schepper of eeuwige materie. Oorzaak en doel of toeval. .... etc; Bedankt
![]() |