![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: ik denk dat.. | |||
creationisme juist zit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 8,20% |
het creationisme ernstig genomen moet worden |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,28% |
ik geloof in de schepping, maar niet letterlijk (specifieer hoe dan wel) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,92% |
dat de evolutie (kosmologisch, geologisch, biologisch) juist zit |
![]() ![]() ![]() |
51 | 83,61% |
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Gouverneur
|
![]() Dan had hij voor de volkstelling niet naar Bethlehem hoeven afreizen, maar naar Mars.
Handtekening tijdelijk buiten bedrijf. Onze excuses voor het ongemak. Laatst gewijzigd door okke : 26 juni 2008 om 14:58. Reden: typfout |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Off topic; er werd naar argumenten pro creationisme gevraagd.
![]() |
#445 |
Burger
|
![]() Het doet me vreemd dat zo veel mensen hierop antwoorden, terwijl het creationisme net evenveel bewijzen heeft als de oerknal. Nouja... Ik ga beide theorieën eventjes verdedigen, en dan tot mijn besluit komen.
Eerst en vooral de evolutieleer. De oerknal zou worden aangetoond doordat de hemel steeds verder uit elkaar deint. De evolutieleer, die ondertussen wel moeilijk te ondermijnen valt, geeft aan hoe prehistorische dieren doormiddel van evolutie de huidige dieren en mensen werden. Toch zijn er nog een hoop schakels van die keten zoek, en wordt de evolutie toegeschreven aan de dierlijke eigenschap 'zich aan te passen aan de omgeving'. Het probleem is, dat die aanpassingen zo geleidelijk aan gebeurden dat ik me afvraag of ze werkelijk zich aanpasten aan de omgeving, die telkens weer zo bruut verander(t)(de) van omstandigheden. Het creationisme, dat door de meesten wordt afgedaan als je reinste onzin, is ontwikkeld tijdens de ballingschap in Babylonië, om het geloof van de Joden weer wat op te krikken. Het is een illustratie van de macht van God. En zoals van de meeste Bijbelse geschriften, ga ik ervan uit dat men dat niet letterlijk dient te nemen. Laat ons deze twee dingen nu eens samennemen. Hoe kan het dat die oerknal plots plaats heeft gevonden? Door chemische reacties die steunen op chemische reacties and so long. Maar ooit moet er een eerste reactie geweest zijn, en moet er 'bepaald' zijn hoe die chemische reacties tot stand kwamen (let op mijn aanhalingstekens) hetzelfde geldt voor de evolutie. Ik denk dus dat er een soort van kruising tussen de twee heeft plaatsgevonden.
![]() |
#446 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Creatie is een verklaring zonder enig bewijs of aanduiding. Het steunt maar op één statement: alles heeft een begin en een einde, maar spreekt dat weer tegen door het begin te verklaren dat met een schepper die géén begin of einde heeft.
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven. "The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor Laatst gewijzigd door rikbe : 28 juni 2008 om 09:36. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#447 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iets heeft dit alles gemaakt daar ben ik zeker van,en jullie theorietjes over dit en dat bewijzen gewoonweg niets nadda
Zeveren kunnen jullie ![]()
![]() |
#448 | ||||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
(en wat ik nog eventjes vergat.. Probeer maar eens te leven buiten een universum...). Het komt erop neer dat de niet-creationistische tegenganger van deze regels uit genesis, de oerknal is... Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#449 | ||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De tegenstellingen liggen hierin dat het Creationisme beweert dat de Bijbel letterlijk moet genomen worden, dat het universum niet meer dan 6000 jaar oud is en alle leven van nu precies zo was als toen het werd geschapen. Om het scheppingsverhaal dat je citeert letterlijk te nemen moet je zowat elke wetenschap verwerpen. Ik geloof niet dat je kan stellen dat de wetenschap iets tegenover het creationisme plaatst. De wetenschap zoekt logische verklaringen voor waarnemingen, maakt theorieën op en probeert deze te bewijzen. WOrden er tegenbewijzen gevonden, dan wordt de theorie verworpen. Als de wetenschap toevallig aantoont dat het Creationisme fout is, dan is dat pech voor de Creationisten. Ceationisme zegt: zo is het en niet anders. ALs wetenschappen en logica het creationisme tegenspreekt, dan zijn wetenschap en logica verkeerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het is moeilijk om een proces dat miljoenen jaren in beslag genomen heeft, te reproduceren in 100 jaar. Maar er wordt wel aan gewerkt.
![]() |
![]() |
#450 | |||||||
Burger
|
![]() Eerst en vooral, haal ik uit uw antwoord dat u me verkeerd begrijpt: ik verdedig nog creationisme, en ben zeker geen creationist, maar ook de bb verdedig ik niet. Ik hou mogelijkheden open, en probeer door redenering tot een antwoord te komen
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
PS: dit is een aangenaam debat, het is altijd leuker debatteren met iemand die deftige argumenten aanhaalt ![]()
http://www.stevenverschoot.tk De democratie vecht steeds met een hand op de rug gebonden, doch haalt immer de overhand Laatst gewijzigd door bridgeton : 28 juni 2008 om 12:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar wie heeft dat 'iets' dan gemaakt? En als dat 'iets' gewoon 'steeds bestaan' heeft, kan je dan niet evengoed zeggen dat dat wat het 'iets' gecreerd zou hebben steeds bestaan heeft? Kwestie van eenvoudigheidsprincipe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wat denk je van dit scheppingsverhaal: Citaat:
Wat ik bedoel is dat ik niet "geloof" in de BB, een eeuwige cyclus. Ik vind het gewoon de meest logische. Ik zal er mijn soep niet voor laten koud worden als iemand met iets beters afkomt.
![]() |