![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou ja...het is niet omdat je vader pas is komen aanwaaien dat je niets zou kunnen betekenen voor ene politieke partij!
Dat hier een schoentje wringt ligt niet alleen aan de SPA. Politici die het 'maken' zoals een Naima Langri, ook in de Antwerpse gemeenteraad, is in de eerste plaats politica en geen allochtoon. Beroepsallochtonen, ookal staan ze op lijsten moeten gewoon meer en beter kunnen dan opkomen voor de Marokkaanse of Turkse zaak. Anders kunnen ze beter zoals Ergun Top doet een vak geleerd hebben en dit goed uitoefenen, Top is behalve politicus ook een goed advocaat. Net zoals Langri toont Ergun Top aan dat allochtonen met politiek talent ruimte krijgen maar daarom stemmentrekkers nog niet. Dat hun vader mogelijkerwijze pas is komen aanwaaien betekent voor mij niet dat mensen niet mee mogen beslissen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus u bent een meeloper eigenlijk! Als de man in de straat A zegt dan zegt u ook A zonder daar zelf eens over na te denken en u eigen besluit daar uit te trekken. ![]() Wel gemakkelijk! Als u te veel tegenstand krijgt kan u nog altijd zeggen dat de man in de straat het gezegd heeft en niet u. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar dit neemt niet weg dat het wel een symbool is, geen authentiek religieus iets, maar een politiek-islamistisch symbool. Dragen uit vrije wil of niet, is dat nu wel de juiste vraag die men moet stellen, bij het overwegen om het al dan niet te tolereren? Laatst gewijzigd door Centaurea Lycia : 2 november 2008 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Banneling
|
![]() Het volk stemde dus verkeerd?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er zijn in het verleden al moslimpartijtjes opgericht, in Antwerpen en Brussel: ze haalden amper stemmen. Denken dat dit zich nu wel voor zal doen is wishful thinking. Droom verdre en ... vooral houd die oogkleppen aan.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Zo denigrerend doen slaat op niets en is kinderachtig. De schijn geven dat de allochtone kandidaat voorgetrokken wordt is belachelijk en gewoonweg de waarheid verdraaien. Je hebt ongelijk circe.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
probeer te begrijpen, dat je als kandidaat op een lijst staat en het erop aankomt dat je zelfs zichtbaar wordt. Als de ene kandidaat meer stemmen haalt dan een ander is gewoonweg eigen aan verkiezingen. Er worden geen goocheltrucs uitgehaald, zoals jij graag wenst weer te geven. Dat 'die Youssef op de lijst vand e moslimpartij zal staan' is gewoonweg natte vinger-werk en een loze insinuatie. Cirke, wanneer ga je gewoonweg objectief de feiten weergeven, in plaats constant met modder te gooien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als één derde van de stemmers beslissen om enkel op "blondines met blauwe ogen" te stemmen en er staan slechts 5 blondines met blauwe ogen op de lijst, dan zijn die blondines zéker van een zetel, ook al staan ze als 43ste op de lijst en zijn er maar 24 zetels gewonnen. Misschien begrijpt ge het beter met het voorbeeld van "blondines met blauwe ogen".... De 24 zetels worden dus verkregen door zowel de blondine-stemmers als door de kopstemmers, de blondines halen hun zeteltje door de voorkeurstemmers. Niks foefelare niks in de mouwen, niks in de handen. Ge moet enkel een publiek hebben dat énkel op blondines stemt. Zoals vb. allochtonen die énkel op allochtonen zullen stemmen. Bovendien weet iedereen dat de Sp.allochtonen expliciet allochtone kandidaten gaat ronselen, nét om die allochtone stemmen te kunnen bijeengraaien. En het is hen gelukt ook. ------------ en verder nog één keer een belediging en ik druk op het rode knopje! Het is niet omdat ge moslim zijt dat ge vrouwen of medeposters moogt beledigen jongen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 3 november 2008 om 11:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goodwill, zou je mensen zoals Circe als volwassenen kunnen behandelen?
Het heeft iets kleinerend hoe je haar aanspreekt met verkleinwoordjes, zou jij het prettig vinden als we je "Willie" gaan noemen of zo? Circe heeft vaak een boeiende mening en goed onderbouwd, als u daar geen argumenten tegenover kunt zetten speel dan niet constant op de vrouw. |
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zet een aantal allochtonen op de lijst. Het loopt hier toch vol met allochtonen volgens hen. ![]() Ps: Dat van die allochtone stemmen ronselen is stierenkak hoor. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 november 2008 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Droom =/ werkelijkheid voor VB'ers
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 3 november 2008 om 13:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Iedereen die niet VB stemt is verkeerd volgens circe.
Of wist u dat nog niet. ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer is het commentaar geven op een zienswijze een belediging ? Je overdrijft hier wel. Het volstaat om je eigen posts te herlezen om te zien hoe je de 'ander' weergeeft. Ik persoonlijk zie veel denigrerende beschrijvingen: dit is mijn mening; iemand ziet dat niet zo. Als ik ergens onrecht zie of opmerk dan treed ik op, of het nu een allochtoon of een autochtoon die er aan schuldig is, maakt niet uit. Btw, stellen dat ik vrouwen zou viseren, is belachelijk en kan ik als beledigend zien naar mij toe. Niemand houd je tegen om op het rood knopje te drukken. Doe maar. Het enigste wat ik doe is jouw mening of die van iemand anders te weerleggen als blijkt dat je bepaalde groepen constant viseert. Ps: het is niet omdat ik opkom voor de modale moslim, die niets verkeerd doet, dat ik zelf moslim ben. Voor het geval je het niet weet: ik kom op voor iedereen die belaagd wordt en onredelijk en onjuist bejegend wordt. Kijk maar naar mijn ondertrekking om een samenvatting te krijgen van mijn principes. Terug on topic: jij schrijft: 'Bovendien weet iedereen dat de Sp.allochtonen expliciet allochtone kandidaten gaat ronselen, nét om die allochtone stemmen te kunnen bijeengraaien. En het is hen gelukt ook.' Dit is niet zo. ik ken genoeg allochtonen kandidaten die wel degelijk voor niet-allochtonen kiezers gaan.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 3 november 2008 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fallen Angel, er werden wel degelijk mensen op lijsten gezet enkel en alleen om bij allochtonen stemmen te ronselen.
Patrick Janssens ging persoonlijk moskees in om te overtuigen op zijn partij te stemmen. Dat hebben mensen gedaan maar desondanks werd bijvoorbeeld Fauzia niet gekozen tot schepen terwijl ze meer voorkeurstemmen had dan Verbist die wel een schepenplaats kreeg. Maar zoals de burgervader toelichtte, de 'ploeg' was al voor verkiezingen samengesteld en dus ging met met dat 'team' verder. Janssens is een uitgekookte reclamejongen, allochtonen werden gewoon gebruikt om stemmen te lokken maar het ligt ook aan allochtonen zelf, je moet meer bieden dan het 'beroepsallochtoon' zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() Partijen die stemmen ronselen, waar gaat dat toch naartoe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wat bedoel je met 'beroepsallochtoon ' ?
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 3 november 2008 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Minister
|
![]() Goodwill, je hebt vast en zeker vele allahtone vriendjes. En ik heb vrouw en kinderen.
Dus wil ik je even duidelijk maken dat ik het voor 110 procent met je eens ben. Wil je dit eventjes duidelijk noteren? En voor Circe: gezien vanuit het multikul standpunt is jouw vergelijking met de blauwogige blondines onjuist. Blauwogig en blond zijn is iets waar je niets aan kunt doen. En als je dus op een blauwogige gaat stemmen omdat die blauwe ogen heeft dan ben je racistisch bezig. Daarentegen als Marokkanen op iemand stemmen met een Marokkaanse naam en Turken op iemand met een Turkse naam dan zijn ze nationalistisch bezig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
het is je goed recht om het met mij eens te zijn... maar dan is het nog geen reden om de denigrerende term 'allahtonen' te gebruiken.
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen - Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen - Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening! - Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden) - Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...) Laatst gewijzigd door goodwill : 3 november 2008 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |