![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zoals?
als je beseft dat abortussen er altijd zullen zijn heb je niet zoveel keuzes. ofwel ben je tegen abortus en dan veroordeel je die vrouw tot illegaliteit (achterkamertjes, ongeschoold personeel, verroest materiaal, infecties, ziekte,...) ofwel aanvaard je dat er altijd vrouwen zullen zijn die om welke reden ook niet zwanger willen zijn en schep je een kader met regels, geschoold personeel, medische verzorging edm. je kunt nog tot sint-juttemis discussiëren over welke naam we nu aan een foetus geven maar de essentie verdwijnt niet. wat doe je met vrouwen die ongewild zwanger zijn geworden en geen kind willen? hebben zij rechten of zijn ze vanaf zwangerschapsdag 1 gewoon veredelde broedmachines? |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vrijwel geen enkele vrouw neemt lichtvaardig het besluit tot zwangerschapsafbreking.
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat staat natuurlijk weer helemaal los van het feit dat een kind rechten heeft, of het nu slachtoffer is van een pedofiel of van een efebofiel. En dat alles staat al helem�*�*l los van het onderwerp van deze dicussie, waar je als een olifant in een poreseleinwinkel komt binnenvallen met je ad hominems, want hier gaat het namelijk helemaal niet over kinderen. Hier gaat het over embryo's en die hebben vooralsnog hoegenaamd geen enkel recht. Zo duidelijk genoeg voor je, of ga je binnen een week of twee nog eens met hetzelfde gezeik komen aandraven?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Komaan zeg.... Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
|
![]() Het kwam anders over.
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, Paulus, als een moeder erin slaagt om de handjes van haar ongeboren vrucht (want daar gaat het in deze discussie toch over) af te knijpen, zonder daarbij zelf het loodje te leggen, dan zal ik dat een puike prestatie vinden!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blij te zien dat je er problemen mee hebt. Blijkbaar is het voor jou ook meer dan een klompje cellen waar de moeder mee mag doen wat ze maar wil. ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2009 om 19:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ben jij hier nu nog?
![]() |
![]() |
![]() |
#452 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij kan niet goed lezen zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En als je toch zo wil mierenneuken: een embryo kan geen rechtssubject zijn, enkel een rechtsobject. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach sorry,
Je hebt er dus geen problemen mee dat een krankzinninge moeder de handjes van haar ongeboren kind zou afknijpen? Tenminste als je consequent de redenatie doortrekt dat het slechts over een klompje cellen zou gaan waar alleen de moeder het beschikkingsrecht over heeft. Waar zie ik het verkeerd? Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is juist. Zelfs meer dan maar wat cellen.
Citaat:
Ben ik nu een misdadiger? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Banneling
|
![]() Eerder hopeloos, zwaar gefixeerd op kinderen, lichtjes geobsedeerd?
Wellicht te wijten aan het zelf geen kinderen kunnen krijgen, u hebt als pleegouder gekozen voor placebo-kinderen. En dat is eigenlijk wel nobel van u, want het kan erger: andere kinderloze koppels werken dat gemis uit door bijvoorbeeld, huisdieren als kind te beschouwen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 24 augustus 2009 om 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Andro : 24 augustus 2009 om 20:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |