![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Abortus na 14 weken zwangerschap moet kunnen. | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 40,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 34,55% |
Ja, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
Neen, maar ... |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
4 | 7,27% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Banneling
|
![]() Op sommige eilanden in de pacific wordt al 3000 jaar zonder problemen infanticide gepleegd om de bevolking op peil te houden wanneer onthouding, terugtrekken, anticonceptie of abortus hebben gefaald.
Men moet dat niet voor het plezier doen natuurlijk maar er is niets onnatuurlijks of onmenselijks aan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach, er is zo veel dat jij niet weet en nog veel meer dat je niet begrijpt. Dit kan er ook nog wel bij zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#403 |
Banneling
|
![]() Ik heb eigenlijk begrip voor Paulus wanneer hij zegt dat hij tegen abortus, ik zelf en mijn vriendin zouden het bijvoorbeeld niet kunnen.
Maar dat geldt dan ENKEL voor ons. Waar ik het moeilijk blijf hebben is het steeds willen universaliseren, het opdringen van zijn eigen ethiek aan anderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Paulus geeft het al goed aan, de argumenten tegen abortus zijn filosofisch van aard.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
men wil het verbieden en hoopt dan maar dat vrouwen braaf dat ongewenste kind uitdragen. hoe naief kun je zijn? en of ge die foetus nu kind, hoopje cellen of wens in wording noemt doet er eigenlijk niet toe. Een vrouw heeft tot op zekere hoogte zelfbeschikkingsrecht. Je kunt en zult ze niet dwingen broedmachine te spelen omdat de pil een keertje niet gewerkt heeft. Geef mij dan maar een legaal kader en dat er misschien vrouwen rondlopen die abortus als een anticonceptiemiddel zien is jammer maar dat aantal weegt niet op tegen de vrouwen die echt in de shit zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() wat opvalt is dat diegenen die tegen abortus pleiten vrouwen precies enkel maar zien als gebruiksvoorwerpen zonder eigen wil. Beetje triest toch.
![]() |
#409 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, die stomme vrouwen hadden zich maar niet moeten laten verkrachten en bezwangeren. Zulke vrouwen moeten dan maar levenslang gestraft worden en hun kinderen ook. "Zelfbeschikkingsrecht"? Gaa zaa zot zekers?
![]() |
![]() |
![]() |
#410 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs al breng je een embryoloog aan die het argument dat het om een mens in wording gaan onderstreept.... .... en zelfs al krijgen we, zelfs na het herhaaldelijke keren te hebben gevraagd, nog steeds geen bron die de stelling "klompje cellen" fundeert.... Dan nog wordt hiet vol gehouden dat... Wie reageert hier rationeel en wie emotioneel? Of: hoe blind kan men zijn voor de werkelijkheid? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() who gives a shit of het over een mens in wording of een hoopje cellen gaat?
Het gaat om de vrouw die zelfbeschikking heeft over haar eigen lichaam.
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het moreel onverantwoord. De vader en vooral het kind zouden ook rechten moeten hebben met betrekking tot de beslissing. Ook zij zijn betrokken partij. Bovendien gaat het meer dan over enkel haar lichaam. Het lichaam van het kind is niet van haar. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 24 augustus 2009 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#416 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat een normaal persoon praat, bij een wederzijds aanvaarde coïtus met de mogelijke vader lijkt mij ook normaal. Wat minder aanvaardbaar is, is haar lichaam en alles wat daarin beweegt niet als van haar zien.
![]() |
![]() |
#417 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste vriend. Ik weet ook wel wat de wetgeving is in ons land. En ik respecteer dat ten volle.
Neemt niet weg dat ik daar geen mening zou mogen over hebben en deze ook ventileren en bediscuteren in fora zoals deze. Daar dient ons forum namelijk voor. Mijn mening is geen misdaad. En als jij problemen hebt met bepaalde meningen, dan zullen daar wel redens voor zijn. Paulus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#418 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar mijn normen heeft dat kind ook zijn rechten. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() eigenlijk is de keuze simpel
A) ofwel in de illegaliteit afschuiven met alle gevolgen vandien (financieel, druk, gezondheid vrouw, achterkamertjes, ...) B) ofwel gecontroleerd en wettelijk kaderen. abortus is zo oud als de mens zelve. wat is jouw keuze Paulus? |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
het groeit binnenin haar, iets kan moeilijk meer van u zijn dat zaken die binnenin zitten.
![]() |