![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wij wonen in Belgïe ! Ik heb niks tegen een Vlaamse ziekenhuis maar wel iets tegen het feit dat een zieke, volgens taalredenen moet verhuizen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Hoe de leerachterstand bij allochtone leerlingen aanpakken? Racisme is een gevoelig thema in Vlaanderen. Er bestaat racisme in Vlaanderen en in heel Europa. Daar is voldoende literatuur en onderzoek over. Er is een verruwing en verrechtsing, los van extreem-rechts of Vlaams Belang. Het is een cultuurracisme, gericht op herkomst, op moslims. Het anti-isamisme is even sterk als het antisemitisme. In het onderwijs, een deel van onze samenleving, is er dikwijls een verbod op hoofddoeken. Dat is cultuurracisme. Op school mag je je eigen taal niet spreken. De schooltaal is het Nederlands. Daar kan je extreem in zijn. Jouw taal is minder waard en wordt met een neerbuigende houding bekeken. De Nederlandse taal is de beschaving, de standaard. Toch zijn alle andere talen ook belangrijk om te leren. In Antwerpen stemt 33 % extreem-rechts, dat is een racistische stem, een stem tegen de Marokkanen. Er is een verkilling in de samenleving.Scholen die afspreken om kinderen die niet van EU-afkomst zijn te weren, handelen racistisch. Allochtone leerlingen vragen veel aandacht en werk van de leerkrachten. Tegen racisme kan je je heel moelijk verdedigen. Guy Verhofstadt heeft een tijd geleden opgeroepen om lessenpaketten te ontwerpen tegen antisemitisme, maar hetzelfde is nodig tegen antiracisme. Racisme kent geen kleur. Ik ben vroeger nog veel gaan spreken voor ‘School zonder Racisme’. Men zegt soms : Marokkaanse ouders kunnen ook racistisch zijn. Zo’n kritiek is beledigend. Die mensen voelen zich vooral schuldig. Welke opvoeding moeten ze hun kinderen geven ? Het is moeilijk om kritiek te geven op de opvoeding van Marokkaanse ouders. Ze krijgen dikwijls de kritiek dat ze ‘afwezig’ zijn, op oudercontact met de school. Maar die school is hun vreemd, het is de school van de Vlamingen. Het is niet hun school. Racisme versterkt die vervreemding. Concentratiescholen zijn bewust gecreëerd voor de Marokkanen. Ouders zijn wanhopig op zoek naar een goede school voor hun kinderen. De Islam, de nieuwe godsdienst. Vlaanderen is vrijzinnig geworden - onze waarden komen uit de Verlichting - , en nu komt die nieuwe religie hier onze waarden bedreigen ! Maar hoe kan een zwakke minderheidsgroep voor de Vlamingen een bedreiging vormen Zie een opiniestuk van Geert van Istendael waar men spreekt over een ‘vijfde kolonne’, een ‘paard van Troje’. Dat is ongelooflijk kwetsend...In Antwerpen roept men om ‘minder moskeeën’. Er zijn er vandaag 36, naast 50 synagogen en 150 zwarte kerken ! In heel Europa wil men meer grenzen opleggen aan Marokkanen. Karin Heremans |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, dat zult u als goede multi-culturalist wel niet kunnen geloven, hé. Kalispera, stitou.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mag u in België niet opgenomen worden in eender welk ziekenhuis ? Voorbeeld : als u als Franstalige Belg gekwetst wordt bij een verkeersongeval in Oostende, moet men u dan naar een ziekenhuis in bijvoorbeeld Luik brengen om u te verzorgen ? Indien dat zo is, is het hoogst eigenaardig. Ik kan u verzekeren dat indien een Belg, van welke taalgroep ook, hier in een ziekenhuis dient opgenomen te worden, hij echt niet eerst naar Frankrijk zal moeten verhuizen om verzorgd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Zoals kinderen die in het Nederlandstalig onderwijs ingeschreven zijn en kunnen niet profiteren van parascolaire activiteiten georganisseerd door de communauté française ... en de tegenkant ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bovendien gaat de helft van uw betoog over talenkennis, niet over BHV.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wil iemand anders de juistheid van deze stelling eveneens bevestigen aub ? Dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.n-va.be/sos-mug/getuigeni...evevanlinthout Graag gedaan,
![]() |
![]() |
#451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- revalidatiecentra Aan elkaar geschreven en meervoud zonder s.
Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 19 september 2009 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
october 2006 - Ukkel- dringende ziekenhuisopname zoon Mijn zoon werd ernstig ziek en moest met urgentie naar het ziekenhuis gebracht worden. Over de kwaliteit van de zorgen kan ik niets negatief melden, maar het gebrek aan kennis van de Franse taal van de verpleegsters was wel erg storend. Het was voor ons een groot geluk dat ikzelf arts ben en de medische terminologie niet vreemd in de oren klinkt, want het medisch personeel van het ziekenhuis kon ons geen franse uitleg geven. In zo'n stressvolle situatie is het noodzakelijk dat mensen in hun moedertaal kunnen geholpen worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Parlementslid
|
![]() Bedankt, altijk klaar om iets te lerevn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uw ervaring toont dus aan wat Nedelandstaligen al zo lang (moeten) meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Banneling
|
![]() Vermits één en ander rechtstreeks te maken heeft met een mogelijke flagrante schending van allerhande internationale verdragen (om slechts d�*t te vernoemen), zult u mij toestaan van even te recapituleren.
Het begon met de stelling van T’serclaes in post 441 : “Ik heb niks tegen een Vlaamse ziekenhuis maar wel iets tegen het feit dat een zieke, volgens taalredenen moet verhuizen !” Waarop mijn vraag volgde (post 442) : “Wil dat eens uitleggen, svp.”, doelend op het gedeelte “dat een zieke, volgens taalredenen moet verhuizen” Als antwoord verwijst T’serclaes naar zijn post 398, die stelt : “Dus, jouw vrouw zit in een van de beste neurologische centra's van Belgie sinds 3 jaar voor verlamming, afasie, enz ... maar als jij verhuist naar Vlaams Brabant, vindt jij normaal dat jouw vrouw ook verhuist om naar een vlaams ziekenhuis te gaan. En binnen 5 jaar zal jij weer verhuizen naar Brussel of Waals Brabant en dan zal jouw vrouw weer naar een franstalige ziekenhuis moeten gaan ...” Het gaat hier dus om het “moeten verhuizen” om “naar een Vlaams ziekenhuis te gaan”. Derhalve is mijn vraag in post 446 : “Dat begrijp ik even niet. Mag u in België niet opgenomen worden in eender welk ziekenhuis ? Voorbeeld : als u als Franstalige Belg gekwetst wordt bij een verkeersongeval in Oostende, moet men u dan naar een ziekenhuis in bijvoorbeeld Luik brengen om u te verzorgen ? Indien dat zo is, is het hoogst eigenaardig. Ik kan u verzekeren dat indien een Belg, van welke taalgroep ook, hier in een ziekenhuis dient opgenomen te worden, hij echt niet eerst naar Frankrijk zal moeten verhuizen om verzorgd te worden.” De ontwijkende reactie daarop van T’serclaes in post 447 is : “Zeker, eigenaardig ... Zoals kinderen die in het Nederlandstalig onderwijs ingeschreven zijn en kunnen niet profiteren van parascolaire activiteiten georganisseerd door de communauté française ... en de tegenkant !” Waarop ik in post 449 repliceer : “Dus volgens u is het zo dat als een Franstalige Belg gekwetst wordt bij een verkeersongeval in Oostende, men deze moet naar een ziekenhuis in bijvoorbeeld Luik brengen om er verzorgd te worden, tenzij betrokkene eerst naar Vlaanderen verhuist ? Wil iemand anders de juistheid van deze stelling eveneens bevestigen aub ? Dank bij voorbaat. » Waarop de gewaardeerde reacties volgen van koppijn en Ernst Niessen, maar deze gaan niet over het aspect “moeten verhuizen om naar een Vlaams ziekenhuis te gaan” (of vice-versa, naargelang het geval), doch slechts over de Nederlandse taalonkunde van Franstalige interventieteams en dokters, en de schrijnende gevolgen daarvan. Dan volgt enkel nog de enigmatische reactie van T’serclaes in post 452 : “Nee, dit betreft specifieke zorgen is revalidatie centra's.” Nu ben ik dus nog geen millimeter wijzer geworden omtrent de vraag of je in België, tot een bepaalde taalgroep behorend, inderdaad moet verhuizen vooraleer je in een ziekenhuis van de andere taalgroep kunt opgenomen worden, zoals de aanvankelijke stelling van T’serclaes impliceert. Ofwel is de stelling van T’serclaes een grof staaltje van desinformatie, ofwel heeft hij gelijk, en is die verplichting tot verhuizen vooraleer men medisch kan verzorgd worden, een flagrante schending van de meest elementaire rechtsregels. Ik zou graag weten wat er van aan is. Wil iemand een duidelijk antwoord geven op mijn vraag : “als een Franstalige Belg gekwetst wordt bij een verkeersongeval in Oostende, moet men deze naar een ziekenhuis in bijvoorbeeld Luik brengen om er verzorgd te worden, tenzij betrokkene eerst naar Vlaanderen verhuist ?” Dank bij voorbaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() En ik heb hetzelfde verhaaltje aan het lokket in Brussel-stad, bij Facq Elsene, enz ... ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Europees Commissaris
|
![]() Hallebarde, ik denk oprecht dat T'serclaes zich in een spagaat bevindt. Hij wordt heen en weer geslingerd tussen zijn redelijkheid als arts en zijn compromisloze houding als francofoon. Dientengevolge laat hij zich in deze medische kwestie prêteren door de Franstalige belangen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ter informatie : ik heb mij inmiddels persoonlijk laten inlichten (door een confrater uit Luik) nopens het juiste antwoord op mijn vraag. Dat enige juiste antwoord is : NEEN, u moet niet eerst verhuizen vooraleer u, om welke medische reden ook, in een ziekenhuis van een andere taalgemeenschap kunt opgenomen worden. De stelling van T'serclaes was en is niets anders dan grove desinformatie. Waarvan akte. |
|
![]() |
![]() |