![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met belachelijke papzakken als Picqué en Moureaux zullen we bloed-serieus beginnen worden, T'serclaes.
Wat gisteravond en deze morgen vroeg in Molenbeek gebeurde was een aperitiefje. Maak u maar al klaar voor de hoofdschotel.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2009 om 10:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zal wel.
Waarom gaan de Bruxellois dan zo graag in de - volgens u ongetwijfeld niet-multiculturele, ja zelfs xenofobe - Vlaamse Rand wonen? Bruxelles doet vooral graag alsof. Anders was het Nederlands hier wel degelijk de alom geliefde tweede taal.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2009 om 10:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heel veel inwoners van Rijsel voelen zich nog stééds erg Vlaams, zelfs al wordt daar nauwelijks Vlaams gesproken.
Kijk zie, met zo'n mensen wil ik best wel landgenootje spelen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Europees Commissaris
|
![]() De belangstelling voor het Nederlands is in Rijsel overweldigend; kinderen leren het graag op school en volwassenen doen avondcursussen. Niet alleen uit belangstelling, maar - zeker - ook vanwege de economische motieven. Het beheersen van Nederlands vergroot de kans op werk aanzienlijk in het aangrenzende Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volstrekt normaal! Er is gewoon een grens tussen Vlaanderen en Brussel, en ik snap dat je dat niet zo leuk vind. Maar die grens is er dus. Dat wéét je toch als je naar Vlaanderen verhuist? Maar wat is er precies mis met een Vlaams ziekenhuis? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 september 2009 om 11:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op zaterdag en zondag hoor je in vele straten van Rijsel meer Vlaams/Nederlands dan Frans. Gele vlaggen met zwarte leeuw kan je doorheen de hele streek zien wapperen. En inderdaad, het succes van de leergangen Nederlands valt niet te ontkennen. De taal van Harry Mulisch, Kader Abdolah, Cees Nooteboom, ... heeft in ieder geval in Noord-Frankrijk de wind in de zeilen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2009 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de VRT betreft heb je dus gelijk. De RTBF pakt het helemaal anders aan. Minstens 50 minuten durend politiek debat én slechts één thema, afhangend van de politieke actualiteit. Een tiental deelnemers, waaronder regelmatig een paar Vlamingen. Soms nogal hectisch, maar iedereen krijgt ruim de tijd zijn/haar standpunten te vertolken. Dus, de RTBF geeft hier het goede voorbeeld. Ik mag dan wel een zeer slechte belg zijn, maar ik hanteer zoveel als mogelijk het motto : juist is juist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Mijn perspectief lijkt een sentiment gedeeld door de meeste andere Vlamingen. In andere grootsteden waar mensen van buitenaf gaan werken, verhuist men meestal naar de stad zelf. Vlamingen zien dat helemaal niet zitten, ze staan nog liever met z'n 300.000 elke dag 2u in de file. De bedrijven bieden daar zelfs premies aan om alstublieft in Brussel te komen wonen, maar niemand gaat daar op in. Ik kan die mensen perfect begrijpen. Bref, Vlamingen zouden heel graag willen houden van Brussel, maar u maakt het ons verdomd moeilijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daadkrachtig beleid tegen de economische crisis? Herenig de Nederlanden! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. Ik krijg net dezelfde reacties van al diegenen die zich nog niet aan de francofone propaganda verslaafd lieten maken. 2. Ik ging aan een andere school studeren, maar had wel gelijkaardige ervaringen met de autochtone Bruxellois. Door de Marokkanen daarentegen werd ik met open armen ontvangen, en zelfs 'geadopteerd'. Er zal heel veel geld nodig zijn om mij hier nog te laten opkrassen! Al moet ik toegeven dat het lawaai mij hier soms horendol maakt. Oordopjes verdraag ik helaas niet zo goed. Ik zal er wel mee leren leven, vermoed ik. 3. Ik heb nooit premies gekregen, maar mij krijgen ze hier voorlopig niet weg. Daar zullen de fransdolle keffertjes toch echt wel wat vroeger voor moeten opstaan. 4. Nogal wat Bruxellois doen inderdaad erg hun best om de Vlamingen/Nederlandstaligen hier weg te krijgen/houden. Pech voor hen dat hun gedoe bij mij niet meer pakt. In dezen reageer ik zo'n beetje als die moslima's die bij steeds meer tegenwind steeds koppiger aan hun hoofddoek gaan vasthouden. ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 18 september 2009 om 12:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Limburg heeft een toeristische troef in handen en dat moete we economisch uitbouwen: natuur, wandelen, veel groen rustige plekjes en culinair ook nog wat.
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 18 september 2009 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kijk sowieso weinig TV, maar ik vroeg het net nog aan mijn man : neen, de Belgische zenders behoren niet tot deze die wij hier kunnen ontvangen. Bij de "pourquoi ?" die zijn antwoord op mijn vraag afsloot merkte ik overigens een soortement lichte paniek in zijn gelaatsuitdrukking, evenals een groot gevoel van opluchting nadat ik "non non, rien..." repliceerde. Bref. Ik ben gemiddeld slechts een paar dagen per jaar in België, dus mijn ervaring met debatprogramma's op de Belgische TV is uiterst beperkt, en mijn persoonlijke indruk desbetreffend is gebaseerd op al te schaarse informatie opdat deze enige wetenschappelijke waarde zou kunnen hebben. U zult dus, gezien uw grotere ervaring terzake, ongetwijfeld gelijk hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is geen rap. Is R&B. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 september 2009 om 13:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=twzZm...eature=related |
|
![]() |
![]() |