Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2009, 09:00   #441
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
willen is niet hetzelfde als plannen maken / plannen uitvoeren.

in een slechtgezinde bui wou ik onlangs ook dat die tr*t die me voorstak in den delhaize een gruweldood zou sterven, maar dat maakt me nog geen crimineel.
't is wel helemaal niet mooi van me om zoiets te denken.
Dat zijn zaken die gebeuren in een opvlieging, niet een diepgewortelde haat die zich al jaren opstapelt.
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:05   #442
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
tja, zoals te verwachten bij de aanklevers van bepaalde extremismen wordt de verheerlijking van een van de grootste misdadigers tegen mensheid en volk hier goedgepraat...
tja, er zijn geen waarden meer...
men heeft de wanhopige tranen in de ogen van een kindje waarvan de ouders door de horden van Hitler afgeslacht werden niet gezien...
of er over heen gekeken omdat het niet in de kraam past van de verheerlijkers van die smeerlap met zijn snorreke en zijn trawanten...
tja, het zal wel aan mij liggen dat ik hier geen begrip voor kan opbrengen...
moet ge een zakdoekske hebben?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:11   #443
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
tja, zoals te verwachten bij de aanklevers van bepaalde extremismen wordt de verheerlijking van een van de grootste misdadigers tegen mensheid en volk hier goedgepraat...tja, er zijn geen waarden meer...
men heeft de wanhopige tranen in de ogen van een kindje waarvan de ouders door de horden van Hitler afgeslacht werden niet gezien...
of er over heen gekeken omdat het niet in de kraam past van de verheerlijkers van die smeerlap met zijn snorreke en zijn trawanten...
tja, het zal wel aan mij liggen dat ik hier geen begrip voor kan opbrengen...
idd, om braakneigingen van te krijgen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:19   #444
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
idd, om braakneigingen van te krijgen.
Zolang ze maar geen hoofddoek draagt is het goed. Want dat is pas gevaarlijk.
Oud 10 september 2009, 09:35   #445
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kay_ Bekijk bericht
Eerder je wil dat ze nog een aantal miljoenen mensen vermoorden.
Ik heb liever iemand die 1 miljoen mensen dood wenst dan iemand die 1 persoon effectief dood maakt. Zoals Nynorsk zegt: willen is niet hetzelfde als uitvoeren. Anders kunnen we meteen alle mannen opsluiten voor verkrachting.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:36   #446
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn zaken die gebeuren in een opvlieging, niet een diepgewortelde haat die zich al jaren opstapelt.
Zoals de haat voor mensen die niet denken hoe jij denkt?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 10 september 2009, 09:37   #447
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Weiße Rose's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Omwille van het "foute" gedachtegoed. Het marginaliseren en isoleren van politieke dissidenten gaat meestal vooraf aan de systematische uitroeiing ervan.
Kan u bewijzen (liefst met een objectieve bron) dat de bovengenoemde zaak de reden is voor die sancties?
Weiße Rose is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 09:39   #448
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar niet omwille van de reden die jij sugereert.
Hoe weet u dat zo zeker? U mag mij altijd een bron geven van de "echte" reden... .
Oud 10 september 2009, 09:41   #449
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weiße Rose Bekijk bericht
Kan u bewijzen (liefst met een objectieve bron) dat de bovengenoemde zaak de reden is voor die sancties?
Citaat:
De omstreden onthaalmoeder bleek te weinig respect te hebben voor het eigen ritme van jonge kinderen. Ze is daarvoor toen op de vingers getikt.

Gisteren trok Kind & Gezin de erkenning van de onthaalmoeder in, nadat er een golf van protest was ontstaan door een undercoverreportage van Terzake. Daarin bleek dat er onder andere een portret van Hitler in het huis hing. Nu blijkt dat in 2003 al eens een klacht werd ingediend over racistische uitlatingen van de vrouw. Een vrouw van Jamaicaanse oorsprong klaagde over xenofobe uitingen van de man van de onthaalmoeder en het feit dat het huis vol met naziprullaria hing.

Kind & Gezin besloot toen een inspectie uit te voeren, maar vond naar eigen zeggen "onvoldoende bewijzen om de erkenning in te trekken". Pas na een crisisvergadering met minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) besloot men gisteren om het attest van toezicht van de onthaalmoeder in te trekken. De vrouw mag nu wel nog kindjes opvangen, maar dan enkel als zelfstandige.
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...erpen/1.594211

De vergunning werd dus niet ingetrokken na een nieuw onderzoek, of na het vaststellen van feiten door K&G. Het werd ingetrokken onder externe druk, niet in het minst uit politieke hoek.
Oud 10 september 2009, 09:46   #450
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb liever iemand die 1 miljoen mensen dood wenst dan iemand die 1 persoon effectief dood maakt. Zoals Nynorsk zegt: willen is niet hetzelfde als uitvoeren. Anders kunnen we meteen alle mannen opsluiten voor verkrachting.
Heb ik dat gezegd dan?
Overigens als je hoort van vroegere klachten hebben haar nazistische ideeën wel degelijk een invloed op haar werk. En dat is hetgeen dat telt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door distel
Zoals de haat voor mensen die niet denken hoe jij denkt?
Of jouw haat tegen mensen die niet denken als jij en daarbij je partner in de discussie maar onmiddellijk beticht van haat te hebben tegen andersdenkenden?

Het is niet omdat je van mening verschilt dat ik daarom een 'haat' zou creeëren tegen mensen die anders denken.
Als je dat kan aantonen, doe het maar.
Oud 10 september 2009, 09:46   #451
Weiße Rose
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/re...erpen/1.594211

De vergunning werd dus niet ingetrokken na een nieuw onderzoek, of na het vaststellen van feiten door K&G. Het werd ingetrokken onder externe druk, niet in het minst uit politieke hoek.
Dat is mogelijk. Doch zijn er ook verschillende getuigenissen van ouders geweest die spraken over 'racisme', 'lijfstraffen' (=mishandeling) e.d. Dat kan evengoed de reden zijn geweest van het intrekken van die vergunning.
Oud 10 september 2009, 09:51   #452
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is mogelijk. Doch zijn er ook verschillende getuigenissen van ouders geweest die spraken over 'racisme', 'lijfstraffen' (=mishandeling) e.d. Dat kan evengoed de reden zijn geweest van het intrekken van die vergunning.
Citaat:
Het door de onthaalmoeder in historische zowel als actuele context gepropageerde ideeëngoed, is onaanvaardbaar in een door de Vlaamse Overheid geattesteerde kinderopvang .
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...lmoeder_attest
Oud 10 september 2009, 09:52   #453
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik dat gezegd dan?
Overigens als je hoort van vroegere klachten hebben haar nazistische ideeën wel degelijk een invloed op haar werk. En dat is hetgeen dat telt.
vreemd dat er toen, na inspectie, geen reden werd gevonden om de erkenning toen in te trekken
Oud 10 september 2009, 10:00   #454
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
vreemd dat er toen, na inspectie, geen reden werd gevonden om de erkenning toen in te trekken
Tja, Kind en Gezin kan fouten maken hé.
Oud 10 september 2009, 10:01   #455
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik dat gezegd dan?
Het is de logische verderzetting van de gedachtenpolitie-retoriek.

Citaat:
Klachten die onderzocht en niet ontvankelijk verklaard werden. Of gaan we het principe van onschuld tot het tegendeel is bewezen nu ook al buitengooien?

Citaat:
Of jouw haat tegen mensen die niet denken als jij en daarbij je partner in de discussie maar onmiddellijk beticht van haat te hebben tegen andersdenkenden?

Het is niet omdat je van mening verschilt dat ik daarom een 'haat' zou creeëren tegen mensen die anders denken.
Als je dat kan aantonen, doe het maar.
Ik haat mensen niet omdat ze anders denken dan ik, ik pleit niet voor hun opsluiting of broodroof. Maar ik mag dan concluderen dat jij tegenstander bent van de negationismewet, en zonder bewijs dat de klachten gegrond zijn geen reden ziet om in dit geval de vergunning in te trekken?
Oud 10 september 2009, 10:02   #456
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, want dat is destijds onderzocht door K&G zonder enig gevolg.
Oud 10 september 2009, 10:03   #457
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, Kind en Gezin kan fouten maken hé.
Barbertje moet hangen.
Oud 10 september 2009, 10:05   #458
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het is de logische verderzetting van de gedachtenpolitie-retoriek.
Nee, dat is jouw eigen verderzetting. Weinig logisch aan.

Citaat:
Klachten die onderzocht en niet ontvankelijk verklaard werden. Of gaan we het principe van onschuld tot het tegendeel is bewezen nu ook al buitengooien?
Nee, heb ik dat gezegd. Het is mogelijk dat Kind en Gezin toen een fout heeft gemaakt.

Citaat:
Ik haat mensen niet omdat ze anders denken dan ik, ik pleit niet voor hun opsluiting of broodroof.
Ik ook niet. Waar heb ik gezegd dat ze opgesloten moet worden of gezegd dat ze haar beroep niet meer mag uitvoeren.
En waar haal jij ergens uit dat ik mensen wel haat met een andere mening?

Citaat:
Maar ik mag dan concluderen dat jij tegenstander bent van de negationismewet,
Ja

Citaat:
en zonder bewijs dat de klachten gegrond zijn geen reden ziet om in dit geval de vergunning in te trekken?
Ik neem aan dat Kind en Gezin nu beter op de hoogte is van de zaken. De vrouw heeft nog altijd de mogelijkheid om naar de rechtbank te stappen uiteraard.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 10 september 2009 om 10:06.
Oud 10 september 2009, 10:07   #459
smokey
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nog een uıtspraak van deze ''onthaalmoeder'' :

In de reportage stelde de onthaalmoeder onder andere dat de raciale theorieën van het naziregime in de hedendaagse samenleving moeten worden toegepast tegenover Turken en Marokkanen.

Als dıe uıtspraak klopt, volstaat dat voor mıj al voor een dagvaardıng.

Of behoort dat soort uıtspraken ook tot de ''vrıje menıngsuıtıng'' ???
ik vind van wel, hoe wansmakelijk ook, ze heeft het recht zo een dinges te zeggen, en had vrt daar geen journalist binnen gebracht had ze dit niet op tv kunnen zeggen

dit is een van de redening waarom ik exteem links vaarwel gezegd heb, jaaaaren terug, luid roepen voor vrije mening maar als extreem rechts iets zegt willen ze erop slaan, vrije mening is absolut of onbestaand er is geen middenweg

maar ja, gans de hetze helpt de joden natuurlijk bij het instand houden van hun kalimero imago

Laatst gewijzigd door smokey : 10 september 2009 om 10:08.
smokey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2009, 10:09   #460
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smokey Bekijk bericht
ik vind van wel, hoe wansmakelijk ook, ze heeft het recht zo een dinges te zeggen, en had vrt daar geen journalist binnen gebracht had ze dit niet op tv kunnen zeggen

dit is een van de redening waarom ik exteem links vaarwel gezegd heb, jaaaaren terug, luid roepen voor vrije mening maar als extreem rechts iets zegt willen ze erop slaan, vrije mening is absolut of onbestaand er is geen middenweg
Tja, er zijn genoeg undercover-reportages geweest in extremistisch moskeeën.
Toen kraaide geen haan over de schending van privacy, verdraaide woorden, slechte interpretaties,...

Laatst gewijzigd door Kay_ : 10 september 2009 om 10:10.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be