Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2009, 01:14   #441
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

En God sprak tot de mensheid bij het sluiten van de poorten van het aardse paradijs: "Tot slot geef Ik elk van jullie vrije wil"

Met dit korte zinnetje vervloekte God zijn kinderen en al hun nakomelingen...de oorlog werd geboren. Elke mens zou nu zijn dagen slijten tot grote ergernis van zijn medemens.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 01:17   #442
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maar ge rookt nog ?
Niets, geen tabak, niets anders.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 09:23   #443
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Van daar is wel de hetze tegen het roken in cafe's begonnen, althans daar zou het moeten beginnen.
Idd G, een "hetze".
Geen weloverwogen maatregel met de vrijheid van het individu als grondwettelijk uitgangspunt.
Oud 21 december 2009, 12:11   #444
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dus, als ik bij jou thuis uitgenodigd ben, mag ik kenbaar maken dat ik niet goed tegen tabaksrook kan;
Natuurlijk, als ik je uitnodig of je hier moet zijn om beroepsredenen.

Citaat:
maar als ik in een kaffee ben, dan moet ik maar oprotten ??
In een kaffee waar gerookt mag worden wel ja, maar stel dat we samen uit zouden gaan komen we overeen en ben ik best bereid om naar een rookvrij kaffee te gaan. Als ik met mensen op kaffee ga die ook roken of ik alleen ga wil ik over de mogelijkheid beschikken om naar een rookkaffee te gaan. Dat is nu net de onverdraagzaamheid. Jij gunt, ook al heb je er zelf totaal geen last van rokers om op kaffe te roken.

Citaat:
Jouw pleidooi voor verdraagzaamheid staat bol van de onverdraagzaamheid.
Oh ja? Nochtans geef ik graag toe aan de wensen van niet rokers. Ik ben het niet die voorstander is van wetten die van rokers criminelen wil maken, die hen niets meer gunnen. Mijn recht om te roken is ondergeschikt aan jou recht om rookvrij te leven maar dat wil niet zeggen dat ik totaal geen rechten meer mag hebben. Ik hou gewoon rekening met andere mensen, van mens tot mens. Ik hoef geen wetten die die me criminaliseren, die verder het sociaal overeenkomen tussen mensen onderling verder beknotten, onmogelijk maken en zelfs tegengesteld gaan werken.

Natuurlijk kun je nog afkomen met de hinder die je ondervind door de kostprijs aan de sociale zekerheid van rokers maar die nadelen heb je evengoed van mensen die teveel alcohol nuttigen, teveel ongezond eten en/of te weinig bewegen.

Ik vind dat een niet roker overal waar hij of zij MOET zijn rookvrij moet kunnen blijven. Dat zij OOK moeten kunnen uitgaan in rookvrije kaffees, dancings of whatever. Ik gun u dit alles maar u gunt mij niets meer. Wie is hier dan de onverdraagzame?

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:38   #445
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Nee, serieus. Anti-rokers zijn de egoïsten.

Mensen die terecht niet passief willen meeroken maar enkel aan zichzelf denken.

Op bureaus, werkplaatsen, ganse bedrijven mag men niet meer roken, in je vrije tijd mag men al lang niet meer roken in winkel, shopping centra en al enige tijd in restaurants. Binnenkort ook niet meer in cafe's, geen enkel cafe meer.

Men denkt hierbij enkel aan zichzelf en zogezegd aan het horecapersoneel, de collega bedienden en arbeiders in binnendienst. Consequent zijn, solidair zijn, ho maar. Het is voldoende dat jullie zelf rookvrij kunnen leven. Met mensen die beroepshalve ook bij rokers thuis moeten komen, daar denken jullie natuurlijk niet aan.

Wie is hier de egoïst. De roker zoals ik die steeds rekening houd met z'n omgeving met alle respect voor de gezondheid en de hinder van niet-rokers of de niet roker die alles waar enkel hij of zij last van hebben willen verbieden voor de rokers.

Als ik bij mij thuis iemand ontvang vraag ik of het stoort dat ik rook, uit respect, ook voor zijn statuut. Het gelijkheidsbeginsel. Voor mij heeft ELKE werknemer recht op een rookvrije werkomgeving.

Ik kan me als roker dus goed vinden met reglementeringen die mijn rookgedrag beperken ten behoeve van mensen die gezond willen leven. Ik heb dar geen wetten voor nodig maar begrijp wel dat het nodig is. Om echter zo ver te gaan dat men roken totaal verbied op plaatsen waar men uit vrije wil naartoe gaat, gaat mij te ver. Alle maatregelen om roken te beperken zijn toe te juichen maar er zijn nu eenmaal nog rokers en dat zijn ook mensen. Als je uitbater bent een privézaak moet het echter mogelijk blijven zelf te beslissen.

Maar anti-rokers zijn nu eenmaal egoïsten. Zij gunnen niemand anders dan zichzelf, zelfs niet de niet-rokende werknemers die bij rokers thuis dienen te werken een rookvrij leven en de rokers zelf gunnen ze zelfs niets. Of de roker in kwestie rekening houdt met z'n omgeving of het een egoïstische roker is die naar niets of niemand kijkt maakt niet uit.
Roken of niet roken het kan me eigenlijk geen bal schelen, maar als ik dit egocentrisch relaas lees dan ben ik, alleen al om jouw een kloot af te trekken, super blij dat jij straks niet meer mag roken op café.

Laatst gewijzigd door speurneus : 21 december 2009 om 12:41.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 12:45   #446
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Idd G, een "hetze".
Geen weloverwogen maatregel met de vrijheid van het individu als grondwettelijk uitgangspunt.
Je kan de zaak ook omdraaien, nu hebben de niet rokers de vrijheid om OVERAL een rookvrij café te vinden. De vrijheid om niet in een verstikkende rook terecht te komen als ze een pintje willen drinken.

Ook dit mes snijdt aan twee kanten.
Oud 21 december 2009, 12:50   #447
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Roken of niet roken het kan me eigenlijk geen bal schelen, maar als ik dit egocentrisch relaas lees dan ben ik, alleen al om jouw een kloot af te trekken, super blij dat jij straks niet meer mag roken op café.
Weer een mooi voorbeeld van (on)verdraagzaamheid. Ik gun iedere niet-roker terecht een rookvrij leven en daarom wil men mij, en elke andere roker "een kloot aftrekken".

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 15:45   #448
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Weer een mooi voorbeeld van (on)verdraagzaamheid. Ik gun iedere niet-roker terecht een rookvrij leven en daarom wil men mij, en elke andere roker "een kloot aftrekken".
Wel, dan zult ge hem dan toch moeten gunnen, door niet te roken in publieke/openbare plaatsen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 16:40   #449
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Rokers zijn dikke egoisten en onverantwoordelijk
Rokers zijn de meest sociale mensen in België.

-Rokers betalen voor úw gezondheidszorg. Zonder rokers hebt gij niks, en sterft gij van vreselijke pijnen en ziekten. Zonder rokers, geen gezondheidszorg. Rokers sterven ook 10 �* 20 jaar vroeger, waardoor ze bijna niks consumeren qua gezondheidszorg of pensioen.

-Rokers verzorgen immers ook dat pensioen van u. Zonder rokers hebt gij niks, en slaapt gij als bejaarde in een kartonnen doos. Zonder rokers, geen pensioen voor u.

Kortom, rokers zijn de redders van het vaderland. Bij elk pakje sigaretten dat ze roken, geven ze maar liefst 4 euro aan u. De meeste rokers geven u dat elke dag!

-Per jaar krijgt gij van de gemiddelde roker maar liefst 1460 euro! Alstublief!
-En gedurende zijn hele arbeidscarrière, betaalt de roker volle belastingen voor pensioen en gezondheidszorg, zonder daar zelf van te genieten. Gij geniet daar wel van. Elke dag betaalt hij aan u. Duizenden euros per jaar! Alstublieft!

Dus, gij stuk ondankbaarheid, in plaats van ons te schofferen, zoudt ge beter voor ons een standbeeld oprichten. Zonder rokers is uw leven één grote miserie.

Laatst gewijzigd door C2C : 21 december 2009 om 16:43.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 16:53   #450
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht

-Rokers betalen voor úw gezondheidszorg. Zonder rokers hebt gij niks, en sterft gij van vreselijke pijnen en ziekten. Zonder rokers, geen gezondheidszorg. Rokers sterven ook 10 �* 20 jaar vroeger, waardoor ze bijna niks consumeren qua gezondheidszorg of pensioen.

-Rokers verzorgen immers ook dat pensioen van u. Zonder rokers hebt gij niks, en slaapt gij als bejaarde in een kartonnen doos. Zonder rokers, geen pensioen voor u.

Kortom, rokers zijn de redders van het vaderland. Bij elk pakje sigaretten dat ze roken, geven ze maar liefst 4 euro aan u. De meeste rokers geven u dat elke dag!

-En gedurende zijn hele arbeidscarrière, betaalt de roker volle belastingen voor pensioen en gezondheidszorg, zonder daar zelf van te genieten. Gij geniet daar wel van. Elke dag betaalt hij aan u. Duizenden euros per jaar! Alstublieft!

Dus, gij stuk ondankbaarheid, in plaats van ons te schofferen, zoudt ge beter voor ons een standbeeld oprichten. Zonder rokers is uw leven één grote miserie.
blijkbaar rook jij nog ander spul dan tabac,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 17:53   #451
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.... Duizenden euros per jaar! Alstublieft!

Maar ik ben al rijk genoeg. Ik moet geen geld van iemand anders, toch niet als de staat dat ongevraagd pikt van die mensen.

Waarom ben ik al rijk genoeg, terwijl ik toch niet veel €'s heb ?
Vlaams spreekwoord: arm maar proper ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2009, 18:36   #452
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Het fanatisme van de anti-rokenactivisten in dit topic is overweldigend.
Oud 21 december 2009, 18:51   #453
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doet het pijn?
Oud 21 december 2009, 21:28   #454
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zal dan wel mijn slecht karakter zijn. Maar als ge rokers vervangt door allochtonen, lijkt het wel op boodschap van de gesubsidieerde media
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 11:16   #455
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andro Bekijk bericht
Verwondert je dat, na desennia van Oost-Indisch doof blijven vanwege de rokers, voor de last die zij ongenadig oplegden aan niet-rokers ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 22 december 2009, 11:27   #456
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Kreperen

Citaat:
Heb jij al eens een roker-longkankerpatient zien KREPEREN in een kliniek ?
Onvoorstelbaar !
(Ik heb dat gezien)
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2009, 11:46   #457
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heb jij al eens een roker-longkankerpatient zien KREPEREN in een kliniek ?
Onvoorstelbaar !
(Ik heb dat gezien)
Yep,
hij/zij krijgt onvoldoende zuurstof binnen en begint te piepen om toch maar beter te ademen.
Zo krijgt hij net genoeg zuurstof om niet te sterven, maar toch onvoldoende om te leven.

Een trage wurging, die weken kan duren, heel de tijd balanserend tussen sterven en net niet sterven ...
wat slijm dat moet opgehoest worden, kan iedere keer het einde echt inluiden, maar wat harder piepen, en 't gaat weer net ...

ook lekker lang waken voor de dichte familie ... plezant dat dat is om te zien omdat ge u tenminste herinnert hoeveel deugd hij/zij had toen hij/zij verslaafd aan zijn sigaretje zoog, ongelooflijk ...

Oud 22 december 2009, 12:12   #458
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Heb jij al eens een roker-longkankerpatient zien KREPEREN in een kliniek ?Onvoorstelbaar !
(Ik heb dat gezien)
Ja, mijn vader. En ook een niet rookster mijn tante.
Oud 22 december 2009, 12:21   #459
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verwondert je dat, na desennia van Oost-Indisch doof blijven vanwege de rokers, voor de last die zij ongenadig oplegden aan niet-rokers ?
Fanatisme heeft een averechts effect, ik hou jullie niet tegen.
Oud 22 december 2009, 17:58   #460
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Mijn tante...

Citaat:
Ja, mijn vader. En ook een niet rookster mijn tante.
Hét typische kinderachtige argument v.d. karakterloze rookverslaafde: een niet-rookster kan ook sterven van longkanker! Daarvoor moet je écht een genie zijn.
Einstein was , hierbij vergeleken, een kleuter !

Laatst gewijzigd door Boduo : 22 december 2009 om 17:59.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be