Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 december 2010, 12:37   #441
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Tjonge jonge, zo verzuurd. Wat moet jij een leuk leven hebben.
En dan te weten dat Midgard vroeger een links pacifistisch militant was.
Ik heb het al gezegt, this precies of zijn account gehackt is door iemand. This niet meer dezelfde van vroeger.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 12:47   #442
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En dan te weten dat Midgard vroeger een links pacifistisch militant was.
Ik heb het al gezegt, this precies of zijn account gehackt is door iemand. This niet meer dezelfde van vroeger.
Daarvòòr had hij al eens een periode dat hij zich als een archetypische VB'er gedroeg, hoor.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 12:52   #443
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Helaas heb je gelijk, Pieke. Ik heb mensen al walgelijke dingen horen zeggen tegen de meest lieve mensen die op straat leven. Mensen die dingen zeggen waarbij ik me SCHAAM een 'aangepaste' te zijn met zulke rotzakken die de lakens uitdelen.

Velen op straat zijn gewoon te zacht voor deze harde wereld, en donderen snel van de molen af. En dat betekent niet altijd 'gek worden' of 'aan de harddrugs', maar deze keiharde wereld klopt niet voor hen.

Ik vind het ook niet bepaald een teken van Gezondheid om aan deze wereld aangepast te zijn.

PS: In Brussel zijn verschillende TWEETALIGE initiatieven met burgers die daklozen helpen met concrete dingen waar ik actief aan meewerk, maar ik heb nog niet gehoord van een Vlaming die een handje had toegestoken. Vlaamse daklozen, die zijn er echter wél.
En ondertussen komen bv. oude dametjes met de trein uit de Ardennen om te helpen, maar geen kip uit Leuven, Antwerpen of Bachtendekuppe.

Vreemd, ik probeer het te begrijpen maar het lukt me niet (dit "land", bedoel ik).
Ik heb je proberen duidelijk maken dat ik je initiatief leuk vind en financieel wou steunen, maar blijkbaar zoek je dus enkel naar mensen die tijd hebben om helemaal tot daar te komen. Verklaart ook waarom ik geen rekeningnummer gezien heb allicht.
Oud 22 december 2010, 13:08   #444
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Doe zoals mij en steun Z11 Z11 Z11.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 14:44   #445
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Mitgard is geen Vlaming, maar een Oude Belg.
Van een Eburoons-Germaans geslacht notabene.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 22 december 2010 om 14:44.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 11:31   #446
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de oprichters van Stubru destijds, het helemaal niet leuk vinden, van al wat er nu met die zender gebeurt

Daar diende destijds de zender niet voor
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 13:14   #447
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik heb je proberen duidelijk maken dat ik je initiatief leuk vind en financieel wou steunen, maar blijkbaar zoek je dus enkel naar mensen die tijd hebben om helemaal tot daar te komen. Verklaart ook waarom ik geen rekeningnummer gezien heb allicht.
Oeps, sorry Nyn ik heb het zo druk gehad de laatste tijd en kan me niet herinneren dat je dit zei.. maar ik wil idd geen geld inzamelen omdat ik geen vereniging ben en niet nog méér last met de fiscus wil

In principe is het idee ook dat de mensen met een zeepje of met 100 zeepjes - maakt niet uit - zelf een handeling verrichten die hen het gevoel heeft voor iemand te zorgen, waardoor ze de volgende keer misschien op een andere manier naar een dakloze zullen kijken.

Maar in elk geval bedankt voor het voorstel, erg lief van je !
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 14:13   #448
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oeps, sorry Nyn ik heb het zo druk gehad de laatste tijd en kan me niet herinneren dat je dit zei.. maar ik wil idd geen geld inzamelen omdat ik geen vereniging ben en niet nog méér last met de fiscus wil

In principe is het idee ook dat de mensen met een zeepje of met 100 zeepjes - maakt niet uit - zelf een handeling verrichten die hen het gevoel heeft voor iemand te zorgen, waardoor ze de volgende keer misschien op een andere manier naar een dakloze zullen kijken.

Is dit een uitnodiging om jou in bad in te zepen?
Oud 23 december 2010, 14:19   #449
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hoe betuttelend is me dat.
Maar goed, van mij hoef je niks te verwachten dan. Ik heb niet eens tijd om mezelf in leven te houden, laat staan dat ik tijd zou hebben om naar daar komen. Jammer dat het per sé zo moet.
Oud 23 december 2010, 14:33   #450
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Hoe betuttelend is me dat. Maar goed, van mij hoef je niks te verwachten dan. Ik heb niet eens tijd om mezelf in leven te houden, laat staan dat ik tijd zou hebben om naar daar komen. Jammer dat het per sé zo moet.
Wordt jij niet graag ingezeept?
Oud 23 december 2010, 14:40   #451
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Kost honderd keer meer dan het opbrengt.

Ik vlieg nog liever op eigen kosten naar een arm gebied om er gewoon wat geld te geven aan mensen in moeilijkheden.
En niemand houd je tegen om het ook effectief te doen. Boek in januari je reis naar een onooglijk hol ergens in Afrika en je kan misschien nog genieten van de vroegboekkorting.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 14:57   #452
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Het is gemakkelijk om vanachter je pc een actie als MFL af te breken, en bleiren dat dit het aidsprobleem niet oplost.
Maar ik heb 10.000 keer liever 3 zo'n "halve zolen" die op een ludieke manier geld inzamelen en zo de problematiek rond aids onder de aandacht brengen, dan die jaarlijkse pilaarbijters die zich opdringen als parasieten met hun 11.11.11. en vredeseilanden pamfletjes. Broederlijk delen.... ik kan die woorden zelfs niet meer horen, krijg er kotsneigingen van.

En ja je kan lacherig doen over de thema's van StuBru, water,muggen,aids....
maar vergeet niet dat deze simpele zaken als water en muggen het doodsvonnis betekenen voor miljoenen mensen over heel de wereld. En wat aids betreft, zelfs hier in Belgie is het sterftecijfer onrustwekkend gestegen de laatste jaren.

En wat gemoedsrust? Ik steun verschillende goede doelen, sommige via maandelijkse stortingen,....maar ik kies zelf aan wat en wie ik iets geef.
Ik vraag mij af wat de mensen ,die tegen de actie van MFL zijn, steunen.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 23 december 2010, 15:10   #453
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Het is gemakkelijk om vanachter je pc een actie als MFL af te breken, en bleiren dat dit het aidsprobleem niet oplost.
Maar ik heb 10.000 keer liever 3 zo'n "halve zolen" die op een ludieke manier geld inzamelen en zo de problematiek rond aids onder de aandacht brengen, dan die jaarlijkse pilaarbijters die zich opdringen als parasieten met hun 11.11.11. en vredeseilanden pamfletjes. Broederlijk delen.... ik kan die woorden zelfs niet meer horen, krijg er kotsneigingen van.

maar vergeet niet dat deze simpele zaken als water en muggen het doodsvonnis betekenen voor miljoenen mensen over heel de wereld. En wat aids betreft, zelfs hier in Belgie is het sterftecijfer onrustwekkend gestegen de laatste jaren.

En wat gemoedsrust? Ik steun verschillende goede doelen, sommige via maandelijkse stortingen,....maar ik kies zelf aan wat en wie ik iets geef.
Als je nog een goed doel zoekt, je moet het maar zeggen hé
Oud 23 december 2010, 15:37   #454
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Als je nog een goed doel zoekt, je moet het maar zeggen hé
ah, kan ik je adopteren?

Oud 23 december 2010, 15:53   #455
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat zijn allemaal linkse organisaties dioe massa's geld kosten aan werking.

Citaat:
Waarom dan geen actie voor de Aids-lijders hier? Het is zeer opvallend dat van die linkse boel nooit is een actie is voor de eigen armen of zieken. Het moet altijd over dat arm negerke gaan.

Citaat:
ik steun enkel organisatie die het geld niet bijhouden voor de werking maar alles geven en dit voor de eigen bevolking.
Oud 23 december 2010, 16:40   #456
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ah, kan ik je adopteren?
mij ook mij ook mij oooook
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 december 2010, 16:50   #457
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dat zijn allemaal linkse organisaties dioe massa's geld kosten aan werking.

Waarom dan geen actie voor de Aids-lijders hier? Het is zeer opvallend dat van die linkse boel nooit is een actie is voor de eigen armen of zieken. Het moet altijd over dat arm negerke gaan.

ik steun enkel organisatie die het geld niet bijhouden voor de werking maar alles geven en dit voor de eigen bevolking.

Voor de eigen bevolking? Zoals een 1212 actie voor die tsunamie geweest? Daar wachten ze nog achter hun geld. Of voor de overstromingen in Pakistan. Gisteren de beelden op tv gezien? Die ene man had slechts 1 voedselpakje gekregen en de cameraploeg was het eerste volk dat hij zag sinds maanden.

Laatst gewijzigd door Vlaamse Leeuwin : 23 december 2010 om 16:55.
Oud 23 december 2010, 16:52   #458
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Voor de eigen bevolking? Zoals een een 1212 actie voor die tsunamie geweest? Daar wachten ze nog achter hun geld. Of voor de overstromingen in Pakistan. Gisteren de beelden op tv gezien? Die ene man had slechts 1 voedselpakje gekregen en de cameraploeg was het eerste volk dat hij zag sinds maanden.
Z11 Z11 Z11.

Eigen bevolking = arme vlamingen of dakloze vlamingen.
Oud 23 december 2010, 17:00   #459
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Z11 Z11 Z11.

Eigen bevolking = arme vlamingen of dakloze vlamingen.
De dakloze vlamingen....terwijl de regering hele hordes buitenlandse daklozen binnenlaat. Wat gaan we dan doen? Geld inzamelen en op straat selectief kiezen wie er geld en hulp krijgt en wie niet? "Ah, gij zijt gene vlaming, no soep en koffiekoeken for you".... is het dat wat je wilt?
En met alle respect...veel daklozen van de "eigen bevolking" hebben er zelf de hand in. Niet iedereen aanvaard zomaar de helpende handen die ze aangeboden worden.

Oud 23 december 2010, 17:02   #460
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De dakloze vlamingen....terwijl de regering hele hordes buitenlandse daklozen binnenlaat. Wat gaan we dan doen? Geld inzamelen en op straat selectief kiezen wie er geld en hulp krijgt en wie niet? "Ah, gij zijt gene vlaming, no soep en koffiekoeken for you".... is het dat wat je wilt?
En met alle respect...veel daklozen van de "eigen bevolking" hebben er zelf de hand in. Niet iedereen aanvaard zomaar de helpende handen die ze aangeboden worden.
Daklozen inderdaad minder maar wie hulp nodig heeft kan altijd hulp krijgen. Voor arme gezinnen is er voedselpakketten en soms financiele steun. Zulke organisaties steun ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be