Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2010, 20:34   #441
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Men moet het van antisemitische cartoons hebben om een punt te maken, zie ik.
Liberalist, waar staat die antisemitische totaal primaire en zelfs primitieve cartoon? Ik weet wel wat daarmee gedaan.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 20:34   #442
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Ach, Liberalist.. roodharigen zijn vaak dol op posts met dat soort zaken: voortdurend quoten en herhalen van één dingetje. Triest hoor. Maar toch zal ik roodharigen niet discrimineren en ze in mijn posts Venitiaans blond noemen indien ze dat wensen.
U heeft net mensen met rood haar veralgemeend. U bent werkelijk een liberaal.
Oud 29 mei 2010, 20:37   #443
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Ach, Liberalist.. roodharigen zijn vaak dol op posts met dat soort zaken: voortdurend quoten en herhalen van één dingetje. Triest hoor. Maar toch zal ik roodharigen niet discrimineren en ze in mijn posts Venitiaans blond noemen indien ze dat wensen.
²
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 20:38   #444
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
U heeft net mensen met rood haar veralgemeend. U bent werkelijk een liberaal.
Haar comment gold net zo goed voor rode lantaarns.
Oud 29 mei 2010, 20:40   #445
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ik blijf liever koppig en onwetend.
Dacht ik wel...

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 20:41   #446
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik heb geen respect voor mensen die hun kinderen haat bijbrengen voor andere mensen, ongeacht wat voor situatie ze in zitten.
En hoe valt dat te rijmen met je verering voor Israel?

Oud 29 mei 2010, 20:42   #447
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Klopt, en Israël doet dat dan ook niet.
Ooit gehoord van Gaza?

Oud 29 mei 2010, 20:43   #448
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haar comment gold net zo goed voor rode lantaarns.
Liever zo, dan feiten bewust negeren of niet willen onder de ogen zien. En veralgemenend denken dat u ook maar over iets van inzicht beschikt.
Oud 29 mei 2010, 20:43   #449
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
En hoe valt dat te rijmen met je verering voor Israel?
Ik zie geen tegenstelling.
Oud 29 mei 2010, 20:44   #450
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Liever zo, dan feiten bewust negeren of niet willen onder de ogen zien. En veralgemenend denken dat u ook maar over iets van inzicht beschikt.
Als u inzicht had was u niet links.
Oud 29 mei 2010, 20:44   #451
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet om. Het ging om ouders die hun kinderen opvoeden.

Hetzelfde zegt u over de Amerikanen in Afghanistan. Ik ben van dat argument niet zo onder de indruk.

De Palestijnen hebben hun recht verspeeld toen zij de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog uitlokten.
Uitlokten??
Sorry, maar was het niet Ben Gurion en zijn crew die de eenzijdige onafhankelijkheid van Israel in de eerste plaats uitriepen?

Oud 29 mei 2010, 20:45   #452
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Ik zie geen tegenstelling.
De haat jegens de Arabieren, moslims en Palestijnen die de Israelische kinderen wordt bijgebracht? De verplichte legerdienst in de IDF voor deelname aan offensieve oorlogen?

Oud 29 mei 2010, 20:46   #453
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Als u inzicht had was u niet links.
Wat een geweldig argument. Ik vraag me af hoe we dat ooit zouden kunnen weerleggen...

Oud 29 mei 2010, 20:47   #454
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uitlokten??
Sorry, maar was het niet Ben Gurion en zijn crew die de eenzijdige onafhankelijkheid van Israel in de eerste plaats uitriepen?
Citaat:
Direct na het aannemen van resolutie 181 gingen de Arabische Palestijnen in groten getale de straat op om ertegen te protesteren. Joodse bussen, winkelcentra en een synagoge werden vernield. Als vergelding hiervoor vielen Joodse milities Palestijnse dorpen en stadswijken aan en dreven bijna 75.000 mensen op de vlucht. Tot april 1948 lag het initiatief in de strijd aan Arabische kant. De Arabieren legden met gerichte aanvallen het verkeer in Palestina grotendeels lam. De verspreid liggende Joodse landbouwnederzettingen waren voor de verdediging op zichzelf aangewezen. De stad Jeruzalem, waar een zesde deel van de Joden in Palestina woonde werd goeddeels van de buitenwereld afgesneden en was alleen met gewapende konvooien bereikbaar. De voedselsituatie in Jeruzalem werd precair. De Hagana beperkte zich in deze periode tot het verdedigen van Joodse nederzettingen en het uitvoeren van vergeldingsaanvallen. De Joodse terreurorganisaties Lechi en Irgun voerden diverse grote bomaanslagen uit in Tel Aviv, Jaffa, Haifa en Jeruzalem. Hierbij vielen honderden slachtoffers.
In januari 1948 kwam een Arabisch vrijwilligerslegioen de Palestijnen te hulp. Het was de bedoeling de Joodse aanwezigheid in Palestina te elimineren. De moefti Amin al-Hoesseini van Jeruzalem riep openlijk op tot uitroeiing van alle Joden in Palestina.[7]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisc...orlog_van_1948

De Arabieren hebben dankzij hun antisemitisme de huidige situatie aan zichzelf te danken. Ondertussen heeft Israël meer geduld gehad dan ik me ooit zou kunnen voorstellen.
Oud 29 mei 2010, 20:49   #455
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De haat jegens de Arabieren, moslims en Palestijnen die de Israelische kinderen wordt bijgebracht? De verplichte legerdienst in de IDF voor deelname aan offensieve oorlogen?
Israël leert kinderen juist een pro-vrede politiek. Dat stond in de Oslo-akkoorden en uit alle peilingen onder kinderen blijkt dat dit beleid effect had.
Oud 29 mei 2010, 20:52   #456
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar ging het niet om. Het ging om ouders die hun kinderen opvoeden.
Het ging om 'doen alsof er niets aan de hand is' waarop u repliceert 'ja dat doen mensen in het westen ook'. Maar in het westen is ook niets aan de hand dat de vergelijking met Gaza kan doorstaan. Dan is het makkelijk praten om je kind ver te houden van geweld. Misschien och de reportage over kinderen in Gaza eens bekijken zodat je kan vaststellen wat voor trauma's de Israëlische oorlog daar veroorzaakt heeft.

Citaat:
Hetzelfde zegt u over de Amerikanen in Afghanistan. Ik ben van dat argument niet zo onder de indruk.
1) Ik geef geen argument maar feiten. Dat zijn twee verschillende zaken. Over mijn argumentatie kan je van mening verschillen. De feiten zijn onbetwistbaar.
2) Ik schrijf over Afghanistan helemaal niet hetzelfde. De situatie is ook niet dezelfde.

Citaat:
De Palestijnen hebben hun recht verspeeld toen zij de Israëlische onafhankelijkheidsoorlog uitlokten.
1) Ga jij zo om met rechten? 'Verspeel' je die alsof het om een soort gunst gaat? Iets in de zin van 'opgestaan is plaats vergaan'? Het niveau van de Kindergarten, als het ware?
2) Het zijn niet de Palestijnen die de oorlog hebben uitgelokt, het is de eenzijdige uitroeping van de staat Israël op Palestijns grondgebied.
3) Rechten worden gedefinieerd volgens internationale maatstaven. Ook als je bezet wordt, heb je principieel nog steeds rechten. Israël is gehouden die rechten te eerbiedigen. Het recht van de Palestijnen om zich gewapenderhand te verdedigen tegen elke vorm van militaire bezetting, werd internationaal gedefinieerd en geldt voor alle volkeren en landen die het slachtoffer zijn van een bezetting.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 20:52   #457
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Israël leert kinderen juist een pro-vrede politiek. Dat stond in de Oslo-akkoorden en uit alle peilingen onder kinderen blijkt dat dit beleid effect had.
Kinderen in Israel leren liederen met Shalom erin. Ziehier het prachtige Shir Lashalom.

http://www.youtube.com/watch?v=loEjCbSPNjw
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2010, 20:52   #458
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Arabisc...orlog_van_1948

De Arabieren hebben dankzij hun antisemitisme de huidige situatie aan zichzelf te danken. Ondertussen heeft Israël meer geduld gehad dan ik me ooit zou kunnen voorstellen.
Ik heb er vertrouwen in dat je weet wat Resolutie 181 inhoudt? De oprichting van een zionistische staat, bewoont door kolonisten, op Palestijnse grond?
Daar is het mee begonnen, dat geef je zelf toe.

En noem jij 60 jaar van continue offensieve oorlogsviering, slachtpartijen, invasies in Palestina, Libanon, Syrië, Egypte en Jordanië, genocide, kolonisatie, onderdrukking, rassenscheiding en religieus extremisme "geduld"?

Oud 29 mei 2010, 20:53   #459
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oh ja, want we hebben gezien wat zestig jaar akkoorden sluiten onder supervisie van de VN heeft bereikt...

Oud 29 mei 2010, 20:56   #460
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb er vertrouwen in dat je weet wat Resolutie 181 inhoudt? De oprichting van een zionistische staat, bewoont door kolonisten, op Palestijnse grond?
Daar is het mee begonnen, dat geef je zelf toe.
De vraag naar een ''zionistische staat'' kwam pas door oproep van Arabieren tegen Joden, aangezwengeld als zij waren door Adolf Hitlers pro-Arabische politiek. Daarvoor zagen de meeste Joden Palestina gewoon als een veilige thuishaven. Israël is een Palestijnse creatie.
Citaat:
En noem jij 60 jaar van continue offensieve oorlogsviering, slachtpartijen, invasies in Palestina, Libanon, Syrië, Egypte en Jordanië, genocide, kolonisatie, onderdrukking, rassenscheiding en religieus extremisme "geduld"?
Ja, Israël is ondanks het niet nakomen van beloftes door de Palestijnen altijd bereid geweest (en nog steeds bereid!) om te onderhandelen. Ik kan me voorstellen hoe Nederland gereageerd zou hebben in dezelfde situatie. We zouden ze allang naar Jordanië hebben gestuurd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be