Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 10:27   #441
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dat is dus een contradictie. Wat jij beschrijft gebeurt slechts in de 1ste fase van gebruik. Daarna treed er gewenning op en ga je steeds meer gebruiken
Neen, je bent verkeerd.

Ervaren wietrokers gebruiken veel minder om het effect te verkrijgen. Raar he?
Oud 30 mei 2010, 10:28   #442
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Bottenskrapet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dus een contradictie. Wat jij beschrijft gebeurt slechts in de 1ste fase van gebruik. Daarna treed er gewenning op en ga je steeds meer gebruiken
Vreemd, veel mensen die ik ken die al lang heel regelmatig gebruiken zeggen net hetzelfde. Ik doe het ook al een flink aantal jaartjes en ik moet zeggen dat ik gisteren flink ingedommeld ben van een half jointje.

Daarnaast probeer ik er mentaal ook wel wat voor te zorgen dat ik niet teveel nodig heb om eens door te zakken. Ik zou graag op mijn 70ste ook nog eens één opsteken zonder dat ik te hard ben toegetakeld door mijn gebruik voor die leeftijd. Vroeger rolde ik met meer en meer, nu probeer ik er steeds minder en minder in te doen, werkt perfect en de effecten zijn hetzelfde.

Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 30 mei 2010 om 10:32.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 10:37   #443
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Waarom niet uitsluitend de kweek voor eigen gebruik tolereren en de verkoop ervan losrukken? Want straks is ons groen topje belast en die belastingen zakken er niet op he
Prijs blijft gelijk voor de consument.

Citaat:
Ik denk dat ge nog zou verschieten van de wereld als mensen zouden mogen telen hoor Zoiets is al een mooi begin om direct om te zetten in daad. De verkoop gaat een hele organisatie worden waaraan geen enkele partij zich zal durven wagen denk ik.
Onbegrijpelijk dat een gebruiker niet weet dat dit reeds JAREN gebeurt. In Nederland EN de US wordt medicinale weed verstrekt via de apotheek.

Zelfs Southpark maakte er een afl over : Scrotie Mc Boogerballs.

http://www.cannabisbureau.nl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis
http://www.southparkstudios.com/guide/1402/

Laatst gewijzigd door Cdude : 30 mei 2010 om 10:38.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 10:45   #444
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Onbegrijpelijk dat een gebruiker niet weet dat dit reeds JAREN gebeurt. In Nederland EN de US wordt medicinale weed verstrekt via de apotheek.
Medicinale weed, dus voor een beperkte groep.
En ik denk niet dat elke gebruiker bereid is om zijn ballen in de microgolf te steken voor een beetje weed die hij zonder die omslachtigheden ook kan krijgen.
Oud 30 mei 2010, 10:45   #445
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Prijs blijft gelijk voor de consument.

Zelfs Southpark maakte er een afl over : Scrotie Mc Boogerballs.

http://www.cannabisbureau.nl/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicinale_cannabis
http://www.southparkstudios.com/guide/1402/
Ook in vele andere landen; en zelfs in België is het toegestaan om cannabis medicinaal te gebruiken. In theorie; in de praktijk schiet België nog ruim te kort. Maar dat wist je ongetwijfeld.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 10:51   #446
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Onbegrijpelijk dat een gebruiker niet weet dat dit reeds JAREN gebeurt.
Waaruit leid je dit af?
Mocht je al wat langer posts lezen; dan zou je weten dat die gebruiker daarvan wel degelijk op de hoogte is.

Citaat:

- Ofwel BEN je dom.
- Ofwel DOE je dom

Aangezien je "programmeur" bent, is optie 2 de enige overblijvende.

Subroutine : Why?
Oud 30 mei 2010, 11:42   #447
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Medicinale weed, dus voor een beperkte groep.
En ik denk niet dat elke gebruiker bereid is om zijn ballen in de microgolf te steken voor een beetje weed die hij zonder die omslachtigheden ook kan krijgen.
Nu nog wel maar het systeem is er en kan dus makkelijk vergroot worden bij een legalisering.
Waar ik voor pleit.

Nu even naar wat jij en Xeno zeggen. Volgens jullie theorie zou je steeds minder gaan gebruiken. Kan best zo zijn als je er bewust mee bezig bent maar dit geldt niet voor de overgrote meerderheid.
De joints die ik in mijn omgeving zie gerold worden durf ik echt niet aan trekken.
Oud 30 mei 2010, 11:46   #448
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu nog wel maar het systeem is er en kan dus makkelijk vergroot worden bij een legalisering.
Waar ik voor pleit.

Nu even naar wat jij en Xeno zeggen. Volgens jullie theorie zou je steeds minder gaan gebruiken. Kan best zo zijn als je er bewust mee bezig bent maar dit geldt niet voor de overgrote meerderheid.
De joints die ik in mijn omgeving zie gerold worden durf ik echt niet aan trekken.
Jij hebt nogal rap schrik he?
Oud 30 mei 2010, 11:47   #449
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor een onderzoek naar drugs, of eender wel onderzoek, is één individu waardeloos.
Maar dat wist jij toch?
Oud 30 mei 2010, 12:05   #450
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Jij hebt nogal rap schrik he?
Schrik of gebruikservaring?

Nog niet gelezen over mijn 4hr plat na 2 trekken? Daar is mijn tijd te kostbaar voor. Ik slaap zo ook wel goed.

Als ik zo rap plat ga vind ik er niks aan dus ik laat het aan me voorbij gaan. Droog bakkes en vreetkicks, been there , done that, no fun.
Oud 30 mei 2010, 12:15   #451
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schrik of gebruikservaring?

Nog niet gelezen over mijn 4hr plat na 2 trekken? Daar is mijn tijd te kostbaar voor. Ik slaap zo ook wel goed.

Als ik zo rap plat ga vind ik er niks aan dus ik laat het aan me voorbij gaan. Droog bakkes en vreetkicks, been there , done that, no fun.
Tja, als je niet tegen twee trekken kan dan zou ik zeggen, begin met een klein trekje.
Oud 30 mei 2010, 12:19   #452
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Waar ik voor pleit.

Hoe hard ik er ook van houd, ik ben absoluut tegen legalisering/gedoogbeleid.
Wat ik wel vind dat er moet komen is gewoon toelating tot gebruiken en op kleine schaal kweken. Dus een gram of 2-3 bijhebben en 2-3 plantjes hebben staan moet gewoon kunnen. Zonder dat er belastingen op komen weliswaar.

Welja, ik ga ook niet ontkennen dat er mensen zijn die wel degelijk verslaafd zijn en echt zichtbaar vermeerderen. Als ik er niet op zou letten zou ik het eigenlijk ook doen. Hoe meer en intensiever ge het doet, hoe meer ge nodig hebt om het gevoel in stand te houden en hoe korter het duurt. Het gevoel is er wel sneller na vaak gebruiken.
Vroeger kon ik daar ook helemaal niet tegen, 1 joint of ietwat meeroken en ik liep de rest van de dag niet meer recht (nu is dat ook soms het geval na een tijdje vasten, aangezien ik aan een enorm goed kwaliteitsproduct ben weten te raken). Kwam ook door mijn ingesteldheid, ik sloot mezelf liever af om te gebruiken. Nu gebeurt het hier altijd gezellig in de salon met vrienden en familie en dat is gewoon pure fun, dus het is iets sociaals geworden.
Oud 30 mei 2010, 12:22   #453
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat denk ik niet, de meeste alcoholverslaafden blijven bij alcohol. Ze zullen eerder overstappen van bier naar wijn of van cocktails naar pure alcoholdranken.
Ik ken meerdere dronkelappen, die nog steeds zuipen, maar ondertussen ook aan heroïne verslaafd zijn geworden. Eén van hen is zelfs van mijn familie. De anderen zijn diens vrienden.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 12:23   #454
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Tja, als je niet tegen twee trekken kan dan zou ik zeggen, begin met een klein trekje.
Maar meestal is een klein trekje niet genoeg, dan neemt ge meer en zit ge er plots keihard in.
Met LSD is dat ook zoiets, een kwart tripje is net niet goed, dan neemt ge nog eens dezelfde dosis en ge hebt het zitten voor heel de dag.
Oud 30 mei 2010, 12:24   #455
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat ik wel vind dat er moet komen is gewoon toelating tot gebruiken en op kleine schaal kweken. Dus een gram of 2-3 bijhebben en 2-3 plantjes hebben staan moet gewoon kunnen. Zonder dat er belastingen op komen weliswaar.
Zucht ...denk nu toch een NA voor je "spreekt"
Het is OF gedogen OF legalisering als je wil wat jij beschrijft.

Leg jij het wett kader anders maar eens uit waarin dit moet plaatsvinden.
Oud 30 mei 2010, 12:31   #456
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar meestal is een klein trekje niet genoeg, dan neemt ge meer en zit ge er plots keihard in.
Met LSD is dat ook zoiets, een kwart tripje is net niet goed, dan neemt ge nog eens dezelfde dosis en ge hebt het zitten voor heel de dag.
Compléét fout. !!!!

Net als met XTC heeft LSD een treshhold amount. Dwz onder een bepaalde hoeveelheid voel je niks, vanaf een bepaalde "ga je"voor een aantal uur. Bijnemen heeft geen zin. Dit is NIET het geval bij weed.
Bij LSD komt dan ook nog het feit dat de druppel niet steeds in het midden viel waardoor de dosis kan variëren naargelang het stukje dat je neemt. Heb je pech, ligt er niks op , heb je "pech" heb je de volle bij een kwartje. (een vd redenen waarom ik er vééééééér van afblijf. Ben al gek genoeg.

Voor je komt discussieren : ik weet het uit de med literatuur EN jaren eigen ervaring dus zonder die achtergrond,science links.....forget it
Oud 30 mei 2010, 12:31   #457
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Welja, ik ga ook niet ontkennen dat er mensen zijn die wel degelijk verslaafd zijn en echt zichtbaar vermeerderen. Als ik er niet op zou letten zou ik het eigenlijk ook doen. Hoe meer en intensiever ge het doet, hoe meer ge nodig hebt om het gevoel in stand te houden en hoe korter het duurt. Het gevoel is er wel sneller na vaak gebruiken.
Vroeger kon ik daar ook helemaal niet tegen, 1 joint of ietwat meeroken en ik liep de rest van de dag niet meer recht (nu is dat ook soms het geval na een tijdje vasten, aangezien ik aan een enorm goed kwaliteitsproduct ben weten te raken). Kwam ook door mijn ingesteldheid, ik sloot mezelf liever af om te gebruiken. Nu gebeurt het hier altijd gezellig in de salon met vrienden en familie en dat is gewoon pure fun, dus het is iets sociaals geworden.
Waarom ben jij absoluut tegen legalisering/gedoogbeleid?

Laatst gewijzigd door artisjok : 30 mei 2010 om 12:31.
Oud 30 mei 2010, 12:32   #458
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Zucht ...denk nu toch een NA voor je "spreekt"
Het is OF gedogen OF legalisering als je wil wat jij beschrijft.

Leg jij het wett kader anders maar eens uit waarin dit moet plaatsvinden.
Ge hebt mijn post gelezen, dus ge weet - ondanks mijn klein foutje - wat ik bedoel. Waarschijnlijk zei ik ook "legalisering" omdat ik weet dat van het één het ander zal komen. Het is moeilijke materie als je wilt dat het op legale wijze aan de man kan gebracht worden, maar niet wil dat de overheid ermee gemoeid raakt. Dus laat het ons dan gewoon bij de legalisering van die aantallen houden en zorgen dat het zo blijft.
Oud 30 mei 2010, 12:33   #459
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; daar ben jij niet naar op zoek; jij bent op zoek naar een bewijs voor de step-stone theorie; en als je die niet vindt fabriceer je die maar.

Je stelt dat de meesten die harddrugs gebruiken eerst cannabis gebruikten; wat voor jouw een bewijs is voor de step-stone theorie.
Ik ben niet op zoek naar bewijs, wel naar evidentie voor de theorie.

Citaat:
Ik stel dat de meesten van die gebruikers eerst (moeder)melk; suikerwater en alcohol gebruikten. De theorie zou dan evengoed kunnen zijn dat gebruik van suikerwater tot gebruik van alcohol en tot andere harddrugs leidt.
Nope, dat is compleet irrelevant. Zowel leden van groep 1 als groep 2 gebruiken dat zonder dat er significante verschillen zijn. Als we gaan kijken naar het cannabisgebruik stellen we echter vast dat het gebruik in groep 1 meer aanwezig is dan in groep 2.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2010, 12:34   #460
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik van een joint geen 2 trekken kan nemen blijf ik er af. Zo simpel is het.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be