Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juli 2010, 14:50   #441
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mooi argument, wij waren minder racistisch..slavernij is racisme avant la lettre..zouden de palestijnse gastarbeiders in Arabië nu beter behandeld worden ?...in ieder geval worden allochtone gastarbeiders hier veel méér in de watten gelegd..

De koran wordt nog steeds aanbeden als gods woord..slavernij is volgens de seculiere overtuiging een walgelijke misdaad tegen de menselijkheid
De koran is dus GEEN boek voor alle tijden omdat NIEMAND DURFT te raken aan het antiek gebrabbel dat daar in staat...en bijgevolg een gevaarlijk geantidateerd boek is..
Het is niet omdat sommige landen de mensenrechten niet respecteren dat de islam dat niet doet. Gastarbeiders in belgie zijn het vuil werk komen opknappen in de jaren 60 belgie heeft voornamelijk analfabete mensen binnengehaald en ze aan hun lot overgelaten in een maatschappij die ze niet begrepen. Ondertussen zijn er geen gastarbeiders meer, u zou uw woede naar de belgische staat moeten richten ipv tov de moslims.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:50   #442
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mag je ook andere moslims als slaven houden ?
Ook slaven hebben rechten ?...wat vriendelijk van u
Slavernij een islamitische uitvinding ?..hoogstwaarschijnlijk niet..slaven bestonden al voordat Mohammed en allah geboren waren...
Tjah, ook Romeinse slaven hadden rechten. Ze mochten niet vermoord worden.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:51   #443
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
neen; u schreef over homo's in naar ik vermoed een latere reactie maar soit;
Ik schreef al eerder; u keurt het ( stenigen of agressie vanwege homosekualiteit) niet goed maar accepteert het wel wanneer u in Iran woont! Wat daar kunt u er niets aan doen dat het tegen de wet is..ik zou zeggen" dan ga je dus nooit in Iran wonen omdat je niet wilt leven in een land wat op de meest grove manier mensenrechten schendt, ookal zijn dit moslims!"
Dat sta je ergens voor, het is nogal lauw te zeggen" persoonlijk keur ik dit af" om vervolgens te zeggen" maar wanneer de wet het voorschrijft..die wet is de sharia, uw rechtssyteem en dat is het verschil tussen u en mij, voor mij zijn mensenrechten universeel en bij u ondergeschikt aan uw geloof, kun je dat even weerleggen, Denk het niet!
We leven toch niet in Iran? We keuren ook niet goed wat daar gebeurt, toch? Dus zie ik het probleem niet in. Ik ben niet verplicht de samenleving te organiseren volgens de sharia wetgeving. Wat is er verkeerd aan 'ik keur het af' en 'wanneer de Iraanse wet het toe schrijft dan heb ik me daar niet in te mengen'?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 18 juli 2010 om 14:52.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:55   #444
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Het is niet omdat sommige landen de mensenrechten niet respecteren dat de islam dat niet doet. Gastarbeiders in belgie zijn het vuil werk komen opknappen in de jaren 60 belgie heeft voornamelijk analfabete mensen binnengehaald en ze aan hun lot overgelaten in een maatschappij die ze niet begrepen. Ondertussen zijn er geen gastarbeiders meer, u zou uw woede naar de belgische staat moeten richten ipv tov de moslims.
En u zou wat meer naslagwerken moeten lezen ipv oude verzen..er waren evenveel belgen die dat 'vuile' werk deden, de gastarbeiderskregen goedkope woningen en gratis onderwijs voor hun kinderen..niks aan hun lot overgelaten...buiten de palestijnen die de melagomane drang van de golfstaten met hun zweet verwezenlijkt hebben door in krotten te leven met een aalmoes...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 14:56   #445
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Tjah, ook Romeinse slaven hadden rechten. Ze mochten niet vermoord worden.
Ach laat maar..ze willen/kunnen daar niet meer op ingaan..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 15:00   #446
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De wetten hebben trouwens geen bal meer te maken met bijbelse verzen of interpretaties...

Mensen die zoals u ongenuanceerd geschriften als het ontwijfelbare woord gods beschouwen noemen we sekteleden...
Een terecht gevaar voor onze seculiere maatschappij..
In welk opzicht ben ik een gevaar voor de seculiere maatschappij en van welke sekte maak ik dan deel uit? U doet wel straffe uitspraken maar ik ben ongenuanceerd?
Oud 18 juli 2010, 15:02   #447
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
En u zou wat meer naslagwerken moeten lezen ipv oude verzen..er waren evenveel belgen die dat 'vuile' werk deden, de gastarbeiderskregen goedkope woningen en gratis onderwijs voor hun kinderen..niks aan hun lot overgelaten...buiten de palestijnen die de melagomane drang van de golfstaten met hun zweet verwezenlijkt hebben door in krotten te leven met een aalmoes...
ah u weet ook wat ik wel en niet lees chapeau, kheb gewoon een andere mening maar dat is blijkbaar gevaarlijk
Oud 18 juli 2010, 15:12   #448
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Wel grappig dat in het Ottomaanse Rijk zwarte slaven gecastreerd werden en blanke niet. Dat is zeker niet racistisch? In de moderne Westerse beschaving wordt slavernij tenminste in alle vormen afgekeurd, een uitzondering daarbij niet gelaten uiteraard.
De islam verbiedt zulke mishandelingen en ik kan er toch niets aan doen als dat heeft plaatsgevonden. Natuurlijk is dat racistisch ik beweer toch het tegendeel niet. Ik zeg alleen dat de slaven beter afzijn onder de sharia. De islam keurt slavernij af, maar het ontkent het bestaan er niet van en geeft een beschrijving van hoe ze moeten behandeld worden.
Oud 18 juli 2010, 15:21   #449
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De islam verbiedt zulke mishandelingen en ik kan er toch niets aan doen als dat heeft plaatsgevonden. Natuurlijk is dat racistisch ik beweer toch het tegendeel niet. Ik zeg alleen dat de slaven beter afzijn onder de sharia. De islam keurt slavernij af, maar het ontkent het bestaan er niet van en geeft een beschrijving van hoe ze moeten behandeld worden.
Oké, dat klinkt al duidelijker. Slavernij was inderdaad jammer genoeg eigen aan die tijd. Goed te praten is het alleszins niet, maar het heeft plaatsgevonden. De ene slaaf leefde beter dan de andere wellicht. Zo ook keurt het Nieuwe Testament slavernij af, maar wrongen bepaalde Europese machthebbers en handelaars zich in bochten om het goed te praten door het Oude Testament te misbruiken (omdat in het bronzen tijdperk slavernij normaal was, maar ook in Jezus' tijd).
Jammer dat Nederland pas in 1864 de slavernij officieel afschafte, dat terwijl de Europese slavenhandel in 1814 ophield. Dat is een zwarte pagina in de geschiedenis.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 juli 2010 om 15:25.
Oud 18 juli 2010, 15:26   #450
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Mag je ook andere moslims als slaven houden ?
Ook slaven hebben rechten ?...wat vriendelijk van u
Slavernij een islamitische uitvinding ?..hoogstwaarschijnlijk niet..slaven bestonden al voordat Mohammed en allah geboren waren...

In het westen dweept niemand meer met een geschrift waar slavernij in wordt geregeld als zijnde 'gods letterlijke woord'..begrijp je ?
Ja moslim slaven hebben ook bestaan, het is het westen die rechten aan slaven ontkent heeft niet de islam. Maar ik woon ook in het westen, ik ben hier geboren dus ik ben een westerling, dus ik ben die niemand samen met al die andere moslims dan? Ben ik volgens u niet waardig genoeg om hier te leven enkel en alleen omdat ik de Koran als het woord van Allah beschouw? In brussel is ongeveer 20procent dacht ik moslim, tegen 2030 is dat een meerderheid volgens demografische gegevens, indien u en andere hier op het forum de islam enkel als gevaarlijk en een ver van mijn bed show blijft beschouwen dat hebben u nakomelingen wel een probleem... Zo haatdragend zijn mens toch... Bovendien is dat niet waar eh er zijn genoeg joden en christenen die dagelijks de bijbel als het woord van God beschouwen.
Oud 18 juli 2010, 15:29   #451
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja moslim slaven hebben ook bestaan, het is het westen die rechten aan slaven ontkent heeft niet de islam. Maar ik woon ook in het westen, ik ben hier geboren dus ik ben een westerling, dus ik ben die niemand samen met al die andere moslims dan?
Die benaming Westerling voor autochtoon (iemand met eeuwenlange wortels in Europa) is inderdaad een beetje verouderd geworden, maar op zich doet men het kind een naam te geven. Daar vallen ook niet-Moslims van niet-Westerse afkomst onder uiteraard, maar bij mij impliceert het alvast geen uitsluiting uit de maatschappij en besef ik dat cultuur geen statisch verschijnsel is.
Oud 18 juli 2010, 15:32   #452
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De islam keurt slavernij af, maar het ontkent het bestaan er niet van en geeft een beschrijving van hoe ze moeten behandeld worden.

Islam keurt slavernij duidelijk niet af. Kan ook moeilijk anders. 'profeet' mohammed zelf was een slavendrijver en had zelf slaven. Vrouwelijke sexslavinnen waren onderdeel van de oorlogsbuit. Het zette (samen met het beeld van de hoeris (72 maagden in het 'paradijs')) de volgelingen van de criminele bendeleider roverhoofdman 'profeet' mohammed aan om deel te nemen aan de talrijke rooftochten/plundringen. Profeet mohammed heeft de wereld het slechte voorbeeld gegeven en daar zien wij, tot op de dag vandaag, nog steeds de gevolgen van.
Oud 18 juli 2010, 15:36   #453
smiley

Standaard

Citaat:
Maar ik woon ook in het westen, ik ben hier geboren dus ik ben een westerling,
Neen u bent geen westerling. u bent immers als een buitenlander (moslim) opgevoed en aldus tegen het westen
Oud 18 juli 2010, 15:38   #454
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Slavernij heeft er mede toe bijgedragen dat de veroverende, moordende, plunderende en brandschattende islamitische hordes vanaf de oprichting van die sekte als kool konden groeien.

Afgezien van het feit dat het een moslim toegestaan was, en is, er vier vrouwen op na te houden, die dus allemaal extra jihadi's mogen, neen moeten, baren, mocht hij er een onbeperkt aantal slavinnen op na houden om zijn sexuele lusten op bot te vieren. Kinderen die uit zo'n meester-slavin verhouding geboren werden, waren automatisch moslims, zodat het geloof ook automatisch verzekerd was van nog meer nieuwe strijders om datzelfde geloof met het zwaard te helpen verbreiden.
Toegegeven, een redelijk geniale streek van krijgsheer en karavaanrover Mohammed.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 15:42   #455
smiley

Standaard

ISLAM en SLAVERNIJ

The Arab Muslim Slave Trade Of Africans, The Untold Story
http://www.youtube.com/watch?v=8zM_MzkLKPY
Oud 18 juli 2010, 15:52   #456
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jesus, in de North American Standard Bible, volgens Lucas12:

43 “Blessed is that slave whom his master finds so doing when he comes.
44 “Truly I say to you that he will put him in charge of all his possessions.
45 “But if that slave says in his heart, ‘My master will be a long time in coming,’ and begins to beat the slaves, both men and women, and to eat and drink and get drunk;
46 the master of that slave will come on a day when he does not expect him and at an hour he does not know, and will cut him in pieces, and assign him a place with the unbelievers.
47 “And that slave who knew his master’s will and did not get ready or act in accord with his will, will receive many lashes,
48 but the one who did not know it, and committed deeds worthy of a flogging, will receive but few. From everyone who has been given much, much will be required; and to whom they entrusted much, of him they will ask all the more.

http://nasb.scripturetext.com/luke/12.htm
In andere versies wordt dat dan weer "servant". Echt gemakkelijk, zo'n bijbel waar je alle kanten mee uit kan...

Laatst gewijzigd door filosoof : 18 juli 2010 om 15:53.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2010, 15:53   #457
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
In andere versies wordt dat dan weer "servant". Echt gemakkelijk, zo'n bijbel waar je alle kanten mee uit kan...
Zweverige taal is inderdaad een zegen wanneer we te maken hebben met versteende moraal. Goed, het Nieuwe Testamant was misschien niet afkeurig voor de slavernij, maar het Oude Testament is toch een beetje bloederiger.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 18 juli 2010 om 15:54.
Oud 18 juli 2010, 15:56   #458
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Zweverige taal is inderdaad een zegen wanneer we te maken hebben met versteende moraal. Goed, het Nieuwe Testamant was misschien niet afkeurig voor de slavernij, maar het Oude Testament is toch een beetje bloederiger.
D�*t wél, en hoe. Maar de regels vh OT blijven van kracht, volgens diezelfde Jezus.
Oud 18 juli 2010, 16:08   #459
Moslim!
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Neen u bent geen westerling. u bent immers als een buitenlander (moslim) opgevoed en aldus tegen het westen
volgens van dale ben ik toch westerling hoor,  

wes·ter·ling de; m,v -en 1 iem uit het westen 2 blanke

Hoe weet u of ik een buitenlander ben? hoe weet u dat ik als moslim ben opgevoed? En ik ben niet tegen het westen ik maak immers zelf deel uit van het westen of u dat nu wilt of niet. Maar ik vind uw houding behoorlijk discriminerend. En hoe ziet u bekeerlingen? Een westerling die zich tot de islam bekeerd is geen westerling meer? En diens kinderen die als moslim worden opgevoed zijn die dan systematische tegen het westen?
Ik vrees dat u (en niet ik die de islam volg) een bedreiging vormt voor de democratie. U meent mij te mogen beoordelen op basis van mijn godsdienst en dat is bij wet verboden.
Oud 18 juli 2010, 16:13   #460
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Voil�*!
Wat kan de wereld toch eenvoudig zijn voor sommige mensen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be