Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2010, 08:03   #441
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
"overmatig" gebruik is altijd slecht. Zelfs overmatig gebruik van water. Het is gewoon de betekenis van het woord "overmatig".
Overmatig betekent: die hoeveelheid die te mijden is.
Ja, maar ik had toch graag geweten of dit voor alle drugs geldt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:02   #442
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Tenzij hij oprecht berouw getoond heeft en gebiecht heeft, is hij volgens het kerkelijk recht geëxcommuniceerd. Niet alleen door zijn pedofilie, maar ook door zijn ketterij.
Waar is dat dan gebeurd? Of worden volgens u priesters automatisch geëxcommuniceerd als ze volgens u hun boekske te buiten gaan? Zoiets als een magische onzichtbare regel die alle christenen in uw ogen buitenkiepert?

Citaat:
Waarom noem je hen ketters? Homoseksuelen zijn niet de enige ketters hoor...
De kern van dat stukje was dat gay parades even vermijdbaar zijn als processies, en aldus even onschadelijk als elkander.

Jij beweert dat gay parades schadelijk zijn, enkel en alleen omdat het u stoort.

Citaat:
Overmatig gebruik van alchohol en nicotine is af te raden, zeker voor priesters.
Beetje naast de feiten eh, jij vergeleek homoseksualiteit met drugsgebruik, wat absurd is.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:04   #443
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De kans dat hij oprecht berouw zal hebben is heel klein. Oprecht berouw betekent ook dat hij zijn verantwoordelijkheid zal opnemen.

De Kerk kan hem toch niet op de brandstapel gooien. Moest jouw overheid nu eens hem echt aanpakken in plaats van dwaze wetten te hebben die het toelaat zo'n soort krapuul vrij te houden.
Ook het kerkelijk recht kent verjaringen, en verjaringen vind ik persoonlijk verwerpelijk
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 26 september 2010, 11:04   #444
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik ben zelf tegen roken. Een priester moet gezond zijn om zijn taak optimaal uit te voeren, en slechte longen kunnen enkel maar last bezorgen.
Een gezonde man blijft niet maagd voor de rest van zijn leven....
Oud 26 september 2010, 11:29   #445
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is een groot verschil tussen een processie en een homo parade. Die parade is op zich al een verdorven verheerlijking van promiscuïteit en sodomie.

En dan wordt de rest van de stad ook nog helemaal verminkt door die obscene horde.

De homo's van die parades geven gewone homo's een slechte naam.
Face it, een processie is een reli-gay parade.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 11:38   #446
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw stelling klopt niet.

Alle priesters zijn personeel van de staat.
helaas, maar dat geldt enkel voor hun rechten, niet voor hun plichten helaas.
Citaat:

Al die kinderverkrachters zijn geen priesters meer. Door hun driedubbele zonde zijn ze geëxcommuniceerd, en zodus zijn ze totdat ze berouw tonen en hun zonden biechten, geen geldig priester meer.
Danneels, Bony en Léonard vergaten dat wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De kans dat hij oprecht berouw zal hebben is heel klein. Oprecht berouw betekent ook dat hij zijn verantwoordelijkheid zal opnemen.

De Kerk kan hem toch niet op de brandstapel gooien. Moest jouw overheid nu eens hem echt aanpakken in plaats van dwaze wetten te hebben die het toelaat zo'n soort krapuul vrij te houden.
moest de RKK zo'n soort krapuul niet blijven verbergen (cfr. Dejaegher, jaren lang verborgen door de Oblaten ipv hem aan het gerecht uit te leveren en opnieuw bij inderen te zetten, cfr. de commissie adriaenssens die enkel diende om de slachtoffers uit hun kot te lokken en hen te overtuigen geen klacht in te dienen tegen dat priesterkrapuul) dan zou het gerecht iets kunnen doen.

ik ben zeker dat Dutroux al dikwijls gezucht heeft "was ik maar pastoor geworden".

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2010 om 11:43.
Oud 26 september 2010, 12:12   #447
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Alle priesters die ik gekend heb rookten. Dikke sigaren.
En de misdienaars pijpen?
Oud 26 september 2010, 12:15   #448
filosoof
Banneling

Standaard

Een pastoor in een boerendorp wordt ontzet omdat hij pinten pakt met de parochianen :
Citaat:
STABROEK/ZANDVLIET - Kris Smet moet eind augustus zijn functie van pastoor in Zandvliet en Stabroek neerleggen. Smet betreurt die beslissing van de bisschop Johan Bonny, maar legt zich erbij neer
http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=H52T4RIT
Maar een pastoor of bisschop die kinderen pakt, Oh, Néé, d�*�*r kan de RKK niets aan doen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2010 om 12:24.
Oud 26 september 2010, 12:20   #449
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als er ooit een jezus bestond, en als die 12 mannelijke volgelingen koos, dan is dat omdat in die tijd vrouwen niks voorstelden. Dat wil niet zeggen dat we die traditie in stand moeten houden.
Jezus droeg ook sandalen (beweren ze), dat is ook geen gebod waar we ons nu aan moeten houden. We mogen tegenwoordig ook brood snijden en wijn bewaren in flessen. En als we ergens naartoe willen, moeten we niet te voet.
"Laat de kinderen tot Mij komen" zou die Jesus gezegd hebben en sommige priesters pakken dat wel héél letterlijk op.

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2010 om 12:25.
Oud 26 september 2010, 12:32   #450
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Een gezonde man blijft niet maagd voor de rest van zijn leven....
Discussie over het celibaat? Ik zal het even kort samenvatten. Celibaat kan men gerust afschaffen, maar het is wel heel praktisch.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Danneels, Bony en Léonard vergaten dat wel.
Danneels en Bonny hebben ook al veel ketterij gepleegd, van Léonard weet ik nog niet genoeg.
Citaat:
moest de RKK zo'n soort krapuul niet blijven verbergen (cfr. Dejaegher, jaren lang verborgen door de Oblaten ipv hem aan het gerecht uit te leveren en opnieuw bij inderen te zetten, cfr. de commissie adriaenssens die enkel diende om de slachtoffers uit hun kot te lokken en hen te overtuigen geen klacht in te dienen tegen dat priesterkrapuul) dan zou het gerecht iets kunnen doen.
De Kerk verbergt dat krapuul niet. Het zijn corruptie clerici die misbruik maken van hun macht.
Citaat:

Photoshops met pedo-beer zijn echt overtuigende argumenten.
4channers zouden je een "newfag" noemen..

Je bent echt een zielig, verbitterd jongetje, fily. Speel liever nog wat Chrono Trigger i.p.v. discussies te verstoren.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 12:34   #451
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Discussie over het celibaat? Ik zal het even kort samenvatten. Celibaat kan men gerust afschaffen, maar het is wel heel praktisch.
Danneels en Bonny hebben ook al veel ketterij gepleegd, van Léonard weet ik nog niet genoeg.

De Kerk verbergt dat krapuul niet. Het zijn corruptie clerici die misbruik maken van hun macht.

Photoshops met pedo-beer zijn echt overtuigende argumenten.
4channers zouden je een "newfag" noemen..

Je bent echt een zielig, verbitterd jongetje, fily. Speel liever nog wat Chrono Trigger i.p.v. discussies te verstoren.
Wééral een ad hominem en met termpjes die je niet kent. Zwak (en onjuist gebruik:37.218 hier )

Wil je een spelletje?

Operation pedopriest

Laatst gewijzigd door filosoof : 26 september 2010 om 12:40.
Oud 26 september 2010, 12:38   #452
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Wééral een ad hominem.
Wil je een spelletje?

Operation pedopriest
Dit is geen ad hominem, want dit is geen argument.

Aangezien jij enkel afkomt met flauwe beledigingen en belachelijke foto's gestolen van 4chan, kaats ik de bal terug.
Oud 26 september 2010, 18:48   #453
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op uitleg in hoe een gay parade schade brengt aan uw persoon, en waarom een gay parade niet te ontwijken zou zijn...
Ik wacht ook nog steeds op enige argumentatie van je waarom volgens jou homoseksualiteit vergelijkbaar zou zijn met drugsgebruik...

Citaat:
Op de man spelen ipv de inhoud?
Oud 26 september 2010, 18:50   #454
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Dit is geen ad hominem, want dit is geen argument.

Aangezien jij enkel afkomt met flauwe beledigingen en belachelijke foto's gestolen van 4chan, kaats ik de bal terug.
Zijn argument draait om het feit dat de kerk de pedofielen beschermde, terwijl bv een pinten pakkende priester zijn spullen mocht pakken & het afbollen.
Oud 26 september 2010, 18:53   #455
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog steeds op uitleg in hoe een gay parade schade brengt aan uw persoon, en waarom een gay parade niet te ontwijken zou zijn...
Ik specifiek krijg er geen schade van. Ik kan me wel verweren tegen die sodomitische propaganda. Maar kleinere kinderen niet.

Als je in de stad woont, is die niet te ontwijken. Die parade in Antwerpen werd een echte orgie tot in de vroege uurtjes.

Citaat:
Ik wacht ook nog steeds op enige argumentatie van je waarom volgens jou homoseksualiteit vergelijkbaar zou zijn met drugsgebruik...
Hard drugs gebruiken is een gevaarlijke verslaving die schade aan jezelf doet, homoseksuele daden ook.

Citaat:
Op de man spelen ipv de inhoud?
Enkele foto's van pedobear noem jij inhoud?

Laatst gewijzigd door Albrecht : 26 september 2010 om 18:53.
Oud 26 september 2010, 19:18   #456
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik specifiek krijg er geen schade van. Ik kan me wel verweren tegen die sodomitische propaganda. Maar kleinere kinderen niet.

Als je in de stad woont, is die niet te ontwijken. Die parade in Antwerpen werd een echte orgie tot in de vroege uurtjes.

En jij of die kleine kinderen staan vast aan de straat met de voeten in een betonnen schoen? Onmogelijk om weg te wandelen, alsof je in een pre-2000 RPG leeft?

Citaat:
Hard drugs gebruiken is een gevaarlijke verslaving die schade aan jezelf doet, homoseksuele daden ook.
Alle ziektes die homo's kunnen krijgen kan jij ook krijgen, moeten we daarom heteroseksuele daden verbieden? HA.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2010, 19:30   #457
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Niets belet u om met uw kleine kindjes op stap te gaan.

Citaat:
Volgens mij besef je niet wat en orgie is, maar nogmaals, wat belet U om een uitstap te maken de dag dat er een gay parade is? Wat belet U om gewoon thuis binnen te blijven de dag dat er een gay parade is?

Nogmaals, in welke manier is een gay parade niet te vermijden terwijl een processie dat wel zou zijn?

Citaat:
1) Homoseksuele daden zijn even verslavend als heteroseksuele daden
Uw vergelijking is absurd en bekrompen.

Kijk, ik heb er ook geen behoefte aan om twee mannen elkaar in de aars te zien pakken, maar ik ga het hen niet verbieden, ik ga het ook niet verwerpelijk vinden, wat iemand doet in de privaat is hun zaak.

En nee, op een gay-parade zitten ze niet in elkanders aars.

Citaat:
Enkele foto's van pedobear noem jij inhoud?
Jij bent blijkbaar niet instaat om de tekst te zien die de foto's vergezelde...
Oud 26 september 2010, 19:31   #458
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
En jij of die kleine kinderen staan vast aan de straat met de voeten in een betonnen schoen? Onmogelijk om weg te wandelen, alsof je in een pre-2000 RPG leeft?
Rondlopende NPC's bestaan al langer dan dat hoor

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 26 september 2010 om 19:31.
Oud 26 september 2010, 19:41   #459
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Propaganda is pas propaganda als ge denkt dat homofilie een keuze is, maar dat is het niet.

Christelijke propaganda zoals bloedprocessies kunnen kinderen echter wel proberen te winnen om de keuze tot een geloof te maken.

Ge maakt een sterk punt om godsdienstige processies te verbieden.
Oud 26 september 2010, 19:47   #460
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Rondlopende NPC's bestaan al langer dan dat hoor
NPC's ja, Quest-givers minder. Zelfs tegenwoordig zijn er nog die zich daaraan schuldig maken.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be