Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel?
Ja 37 45,12%
Nee 45 54,88%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 september 2010, 23:26   #441
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Gewoonlijk maakt men er Eddy Bally van Maar als volkslied zie ik dat ding niet zitten
het surealisme, het carvnavaleske, het geografische, het artistieke. het zou wel mooi kunnen zijn, maar ik ben natuurlijk niet ernstig.
Miguelito is offline  
Oud 24 september 2010, 00:40   #442
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik volg de interessante posts van de deze thread met méér dan een half oog, zij het van op enige afstand en zonder mij te willen bemoeien.

Zo nu en dan haakt mijn ene hersencel evenwel af bij het lezen van sommige ogenschijnlijke evidenties, en dan volstaat mijn andere hersencel niet om één en ander te vatten.

Allez, één voorbeeldje :

Met mijn zwart-gele - of is het geel-zwarte? - 'arafat-sjaal' in combinatie met mijn 'mediterraan' uiterlijk maak ik hier nogal indruk, hoor

OK, dat begrijp ik best.

Het allerergste wat ik tot nu toe ten gevolge van het dragen ervan te incasseren kreeg, was een verongelijkte blik van een burgertrutje dat blijkbaar last kreeg van een kortsluiting in de hersenen: " sèkwassa, un arabe flaminguant ?" Ik heb er dagen van kunnen nagenieten

Bon, ook dat kan ik mij goed inbeelden. Het nagenieten is u overigens gegund.
Maar nu :

Op die "Place des Martyrs" verwacht ik heus niks erger.
Mocht het toch beginnen spannen, dan haal ik gewoon mijn GSM boven

Huh ? Hoezo, dan haal ik gewoon mijn GSM boven ? Wat gaat u dan wel doen met die GSM ? Zal het dan plots minder spannen ? Is een GSM dan misschien een afschrikkingsmiddel cq. een verdedigingswapen in Brussel ?

Of lees ik dat weer allemaal met véél te weinig gevoel voor humor ?
Hallo Gwylan,

ik weiger te geloven dat u over slechts twéé hersencellen beschikt, maar daar zullen we het wel een andere keer over hebben.

Dat van die 'GSM bovenhalen' kan ik u gemakkelijk verklaren: het is hier in het Brusselse 'algemeen geweten' dat dit wondertje van technologie ondermeer, en zeker in bepaalde kringen, onder meer kan worden gebruikt om een belaagd persoon binnen de kortste keren van 'hulptroepen' te voorzien: oudere broers, neven, ooms, vrienden, ...

Ik meen me te herinneren dat u niet in een grootstad woont, vandaar wellicht dat de inhoud van deze 'knipoog' u ontging.

Nu is het uiteraard NIET zo dat ik op dergelijke manier van mijn mobieltje gebruik zou maken, maar voor de op de "Place des Martyrs" verzamelen blazende nationalistes Bruxellois zal dat gebaar ongetwijfeld het sein zijn voor het blazen van de aftocht

Vriendelijke groet van uw penvriend,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 24 september 2010, 01:02   #443
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Hallo Gwylan,

ik weiger te geloven dat u over slechts twéé hersencellen beschikt, maar daar zullen we het wel een andere keer over hebben.

Dat van die 'GSM bovenhalen' kan ik u gemakkelijk verklaren: het is hier in het Brusselse 'algemeen geweten' dat dit wondertje van technologie ondermeer, en zeker in bepaalde kringen, onder meer kan worden gebruikt om een belaagd persoon binnen de kortste keren van 'hulptroepen' te voorzien: oudere broers, neven, ooms, vrienden, ...

Ik meen me te herinneren dat u niet in een grootstad woont, vandaar wellicht dat de inhoud van deze 'knipoog' u ontging.

Nu is het uiteraard NIET zo dat ik op dergelijke manier van mijn mobieltje gebruik zou maken, maar voor de op de "Place des Martyrs" verzamelen blazende nationalistes Bruxellois zal dat gebaar ongetwijfeld het sein zijn voor het blazen van de aftocht

djimi
Oprechte dank voor de uitleg, mijnheer djimi.

Wel, daar had ik dus echt niet aan gedacht, maar inderdaad, dat is een zeer aannemelijke verklaring. En een pientere tactische zet bovendien.

Voil�*, ik heb andermaal iets bijgeleerd, zie.
Gwylan is offline  
Oud 24 september 2010, 11:59   #444
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoe lang het ook moge duren en hoeveel bloed, zweet geld en tranen het ook mag kosten; zaken als verfransing, vervreemding, corruptie en verpaupering zijn altijd nog terug te draaien. Afstand doen van grondgebied of de aanspraken daarop laten vallen daarentegen zijn onherroepelijk.
Ja ja, allemaal goed en wel, maar heb je ook aan de gevolgen gedacht voor de rest van Vlaanderen?
Garry is offline  
Oud 24 september 2010, 12:02   #445
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar je hoeft het niet voor mij te doen, Garry, echt niet.

Doe het voor de Brusselse Vlamingen/Vlaamse Brusselaars, en diegenen die beginnen te beseffen dat ze niks te winnen hebben bij een Bruxelles Francophone, zoals bijvoorbeeld de vele allochtonen die allang doorhebben dat ze voor de 'solidaires' alleen als kiesvee enig nut hebben.

Dat ik werk zal hebben, weet ik. Ik ben daar niet bang voor. Ik kom tenslotte uit West-Vlaanderen, hé
West Vlaminge, dat zijn harde werkers, dat weet ik. Stoere doorzetters. Mogen z' allemaal eens een puntje aan zuigen.

Allee, ge hebt geluk, ge krijgt er al een flinke helper bij met zwartengeel.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2010 om 12:05.
Garry is offline  
Oud 24 september 2010, 12:06   #446
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja ja, allemaal goed en wel, maar heb je ook aan de gevolgen gedacht voor de rest van Vlaanderen?
Heb jij al gedacht aan de gevolgen voor de rest van Vlaanderen als Brussel daar middenin blijft liggen als een plaats waar verfransing, vervreemding, corruptie en verpaupering hoogtij vieren en Vlaanderen tegelijkertijd over Brussel niets meer te zeggen zal hebben? Geloof jij echt dat alle negatieve uitwassen van Brussel ineens aan de grens gaan stoppen?
Zwartengeel is offline  
Oud 24 september 2010, 12:13   #447
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo Gwylan,

djimi
als als dat niet werkt kunt u altijd nog uw wel zeer afschrikwekkende (ja zelfs afschuwwekkende, voor sommigen) aansteker tevoorschijn toveren.
Hollander is offline  
Oud 24 september 2010, 12:16   #448
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Heb jij al gedacht aan de gevolgen voor de rest van Vlaanderen als Brussel daar middenin blijft liggen als een plaats waar verfransing, vervreemding, corruptie en verpaupering hoogtij vieren en Vlaanderen tegelijkertijd over Brussel niets meer te zeggen zal hebben? Geloof jij echt dat alle negatieve uitwassen van Brussel ineens aan de grens gaan stoppen?
Daar heb ik over nagedacht, inderdaad. En wat ik daaruit kan afleiden is, dat Brussel in dat geval juist zo zou zijn als Vaticaanstad binnen romen. En wat mij daarbij opvalt is dat, ook al bevat Vaticaanstad bevolking van anderstalige, men daar Italiaans spreekt. Normaal, want de buitenwereld rond Vaticaanstad is eentalig Italiaans.

Overigens, als Brussel bij Vlaanderen blijft behoren, zal door bemoeienis van EU, Vlaanderen verplicht worden van faciliteiten te blijven verstrekken, daar waar , wanneer Brussel geen deel meer uit maakt van Vlaanderen, Vlaanderen vrij zal zijn zijn eigen taalwetten te hanteren die een verdere verfransing zullen tegen gaan.

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2010 om 12:27.
Garry is offline  
Oud 24 september 2010, 12:33   #449
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar heb ik over nagedacht, inderdaad. En wat ik daaruit kan afleiden is, dat Brussel in dat geval juist zo zou zijn als Vaticaanstad binnen romen. En wat mij daarbij opvalt is dat, ook al bevat Vaticaanstad bevolking van anderstalige, men daar Italiaans spreekt. Normaal, want de buitenwereld rond Vaticaanstad is eentalig Italiaans.

Overigens, als Brussel bij Vlaanderen blijft behoren, zal door bemoeienis van EU, Vlaanderen verplicht worden van faciliteiten te blijven verstrekken, daar waar , wanneer Brussel geen deel meer uit maakt van Vlaanderen, Vlaanderen vrij zal zijn zijn eigen taalwetten te hanteren die een verdere verfransing zullen tegen gaan.
En als Vlaanderen nu eens zegt tegen europa: "wij wensen géén deel uit te maken van uw geldverslindend monster, en blijven, net als Zwitserland, op ons eigen." ?
We kunnen leveren aan de EU, want onze producten voldoen aan de normen, net als, of meer nog dan, de Zwitserse. Onze wegen zullen echter, net als Zwitserland, niet meer tolvrij zijn voor buitenlanders, behalve eventueel voor landen waar we speciale akkoorden mee sluiten. (NL bvb)

Wees gerust, het zou een schok geven, en misschien een aanzet tot de eindelijke scheuring binnen de EU tussen noord en zuid, west en oost. En mogelijk de geboorte van een unie die de dingen beter aanpakt, zonder teveel binnenlandse inmenging.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 12:50   #450
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als Vlaanderen nu eens zegt tegen europa: "wij wensen géén deel uit te maken van uw geldverslindend monster, en blijven, net als Zwitserland, op ons eigen." ?
We kunnen leveren aan de EU, want onze producten voldoen aan de normen, net als, of meer nog dan, de Zwitserse. Onze wegen zullen echter, net als Zwitserland, niet meer tolvrij zijn voor buitenlanders, behalve eventueel voor landen waar we speciale akkoorden mee sluiten. (NL bvb)

Wees gerust, het zou een schok geven, en misschien een aanzet tot de eindelijke scheuring binnen de EU tussen noord en zuid, west en oost. En mogelijk de geboorte van een unie die de dingen beter aanpakt, zonder teveel binnenlandse inmenging.
Heb ik eerder ook al zo geformuleerd. Wil er direct voor tekenen. En al die zever over Nederland nodig te hebben, al was het maar voor de uitdieping van de Schelde, zoals velen hier steeds willen doen uitschijnen, is grote lulkoek. België en vooral dan Vlaanderen, is een transitland. Kansen ten over om onderlinge akkoorden met Nederland te onderhouden. Geen schelde, geen vrije doorgang. Dan mogen ze rond rijden langs Wallonië. Ik wens ze veel succes

Laatst gewijzigd door Garry : 24 september 2010 om 12:51.
Garry is offline  
Oud 24 september 2010, 13:08   #451
Hollander

Standaard

Citaat:
Heb ik eerder ook al zo geformuleerd. Wil er direct voor tekenen. En al die zever over Nederland nodig te hebben, al was het maar voor de uitdieping van de Schelde, zoals velen hier steeds willen doen uitschijnen, is grote lulkoek. België en vooral dan Vlaanderen, is een transitland. Kansen ten over om onderlinge akkoorden met Nederland te onderhouden. Geen schelde, geen vrije doorgang. Dan mogen ze rond rijden langs Wallonië. Ik wens ze veel succes
Het lijkt me een fantastisch idee als we de Schelde helemaal dichtbaggeren en dan daar één gigantische zeppelinhaven van maken. Dan vliegen we al die containers over jullie hoofd naar Wallonië en mogen zij het overnemen richting het zuiden.
Hollander is offline  
Oud 24 september 2010, 13:56   #452
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Het lijkt me een fantastisch idee als we de Schelde helemaal dichtbaggeren en dan daar één gigantische zeppelinhaven van maken. Dan vliegen we al die containers over jullie hoofd naar Wallonië en mogen zij het overnemen richting het zuiden.
Alsof je zomaar internationale verdragen aan je broek kan lappen. Maar als je echt oorlog wil... we hoeven maar enkele dijken te bombarderen he, en Nederland is nog half zo groot
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 13:58   #453
Hollander

Standaard

Citaat:
Alsof je zomaar internationale verdragen aan je broek kan lappen. Maar als je echt oorlog wil... we hoeven maar enkele dijken te bombarderen he, en Nederland is nog half zo groot
Ik wil je gezicht wel eens zien als die 10 miljoen Nederlanders van onder de zeespiegel zich noodgedwongen in Vlaanderen komen vestigen.

mensen als jij zouden de vurigste verdedigers van ons dijkenstelsel moeten zijn
Hollander is offline  
Oud 24 september 2010, 14:00   #454
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ik wil je gezicht wel eens zien als die 10 miljoen Nederlanders van onder de zeespiegel zich noodgedwongen in Vlaanderen komen vestigen.

mensen als jij zouden de vurigste verdedigers van ons dijkenstelsel moeten zijn
Mensen die onze Schelde eerst afpakken en dan dichtgooien mogen de grens niet over Verplicht in Wallonië vestigen. Kan je daar de taal gaan aanpassen... of die van jullie natuurlijk

Laatst gewijzigd door EddyBal : 24 september 2010 om 14:02.
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 14:27   #455
Hollander

Standaard

Citaat:
Mensen die onze Schelde eerst afpakken en dan dichtgooien mogen de grens niet over Verplicht in Wallonië vestigen. Kan je daar de taal gaan aanpassen... of die van jullie natuurlijk
Ja, ik denk dat met 10 miljoen vuile Ollanders in Wallonië wij allemaal Waals gaan leren....
Hollander is offline  
Oud 24 september 2010, 15:12   #456
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als als dat niet werkt kunt u altijd nog uw wel zeer afschrikwekkende (ja zelfs afschuwwekkende, voor sommigen) aansteker tevoorschijn toveren.

Uitstekend idee!

Ik heb bovendien ook nog een paraplu in dezelfde angstaanjagende kleur, en het toeval wil toch wel dat het een regenachtig weekend wordt, zeker

djimi is offline  
Oud 24 september 2010, 15:19   #457
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Euh, Garry, die 'anderstalige bevolking' van Vaticaanstad, dat is toch hoop en al een paar ouw peekes die wat Latijn kunnen prevelen, niet?

In Brussel loopt wel wat volk van een heel ander kaliber rond, hoor.

Het is niet vanwege Albert II dat de dappere Vlamingen zich hier nauwelijks durven laten zien, hé.

djimi is offline  
Oud 24 september 2010, 16:48   #458
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja, ik denk dat met 10 miljoen vuile Ollanders in Wallonië wij allemaal Waals gaan leren....
Tja, ze gaan dat minstens proberen he
EddyBal is offline  
Oud 24 september 2010, 16:51   #459
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

De kampings schieten nu al als paddestoelen uit de grond, niet naar de zin van de plaatselijke bevolking, evenwel.
Scarabaeida is offline  
Oud 24 september 2010, 22:31   #460
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Euh, Garry, die 'anderstalige bevolking' van Vaticaanstad, dat is toch hoop en al een paar ouw peekes die wat Latijn kunnen prevelen, niet?

In Brussel loopt wel wat volk van een heel ander kaliber rond, hoor.

Het is niet vanwege Albert II dat de dappere Vlamingen zich hier nauwelijks durven laten zien, hé.
djimi, Gij in Brussel en ik in Romen hé, dat was de afspraak. Ge hebt het gewille, ge hebt het, houd het.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be