Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 november 2010, 20:13   #441
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wanneer beginnen de echte formatiebesprekingen?
Jij bent nog altijd een onverbeterlijke optimist. In ieder geval is de eerste discussie al gestart, via de pers natuurlijk: al dan niet terugtrekken uit Afghanistan. CD&V tegen PS/SP.A
fonne is offline  
Oud 20 november 2010, 20:31   #442
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Jij bent nog altijd een onverbeterlijke optimist. In ieder geval is de eerste discussie al gestart, via de pers natuurlijk: al dan niet terugtrekken uit Afghanistan. CD&V tegen PS/SP.A
We zijn goed op weg:

+ Frank VDB die intern in de spa stokken in de wielen steekt.
Dat zijn er dan al twee...

Boduo is offline  
Oud 21 november 2010, 09:22   #443
Sidharta
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Wanneer beginnen de echte formatiebesprekingen?
Belgie maken duurde een week.Belgie afmaken/hervormen duurt 100 jaar.

Laatst gewijzigd door Sidharta : 21 november 2010 om 09:23.
Sidharta is offline  
Oud 21 november 2010, 10:52   #444
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
La Libre Belgique is meestal iets beter geïnformeerd dan de Standaard.

johan vandelanotte est dos au mur.
Nu nog iemand vinden om het doodsschot te lossen.
Ik zou dit anders willen formuleren. De Standaard (en andere Belgisch -Nederlandstalige bronnen) verkiezen om de Vlaming slechter te informeren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 november 2010, 19:36   #445
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

VDL komt dinsdag met zijn voorstel en wil woensdag plenair onderhandelen. Zijn alle partijen daartoe bereid? Komt er nog een evaluatiemoment?
fredo2008 is offline  
Oud 22 november 2010, 10:11   #446
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
VDL komt dinsdag met zijn voorstel en wil woensdag plenair onderhandelen. Zijn alle partijen daartoe bereid? Komt er nog een evaluatiemoment?
Wel met zijn planning, met wat op papier staat misschien iets minder
Oud 22 november 2010, 10:47   #447
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Wel met zijn planning, met wat op papier staat misschien iets minder
Misschien?
IETS?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 11:20   #448
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ha, nog ene die het licht gezien heeft. Ik zeg dat al meer dan een maand.

Het parlement staakt de werkzaamheden tot 9 januari met nieuwjaar. Dus de eerste plenaire die eventueel zal samenkomen is de 13de.
Maar in die week gaan ze nog wat rekken en redens zoeken om nog door te gaan. Dus in de plenaire van de 20 ste laten ze de boel springen. 40 dagen erbij dan kom je uit op 20 a 27 februari.
ik zal mezelf citeren om mijn voorspelling wat bij te stellen. Ik begin te denken dat februari een beetje veraf is.

Laat er ons midden januari van maken.
vrijevlaming is offline  
Oud 22 november 2010, 11:23   #449
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zal mezelf citeren om mijn voorspelling wat bij te stellen. Ik begin te denken dat februari een beetje veraf is.

Midden januari kan niet. Ze gaan de boel nooit laten springen voor het beeindigen van het Europees voorzitterschap. En je met 40 dagen hebben voor de verkiezingen.

Het zal februari worden.
giserke is offline  
Oud 22 november 2010, 11:27   #450
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Midden januari kan niet. Ze gaan de boel nooit laten springen voor het beeindigen van het Europees voorzitterschap. En je met 40 dagen hebben voor de verkiezingen.

Het zal februari worden.
als deze week VDL komt met zijn voorstel, gaan we rap weten hoe het zit hé. Als dit niet aanvaardbaar is voor een van de onderhandelende partijen, kan ik mij moeilijk inbeelden dat ze nog meer dan een maand erover gaan zeveren.

Dus, enigzins volg ik u over februari, maar ik zou het straf vinden dat indien blijkt dat het compromisvoorstel niet te pruimen is, ze daar eerst nog 40 dagen over gaan zeveren om pas dan de stekker eruit te trekken.
vrijevlaming is offline  
Oud 22 november 2010, 11:30   #451
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
als deze week VDL komt met zijn voorstel, gaan we rap weten hoe het zit hé. Als dit niet aanvaardbaar is voor een van de onderhandelende partijen, kan ik mij moeilijk inbeelden dat ze nog meer dan een maand erover gaan zeveren.

Dus, enigzins volg ik u over februari, maar ik zou het straf vinden dat indien blijkt dat het compromisvoorstel niet te pruimen is, ze daar eerst nog 40 dagen over gaan zeveren om pas dan de stekker eruit te trekken.

Ze kunnen officieel nog eens gaan kijken of ze toch niet met de blauwen iets kunnen doen natuurlijk.
sjarel is offline  
Oud 22 november 2010, 11:31   #452
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

het is per definitie onaanvaardbaar voor 1 van de partijen. Ofwel helt het voorstel naar de Vlaamse kant en dan gaan de Franstalige partijen op de rem staan, ofwel omgekeerd.

maar ondertussen is het toch duidelijk dat er gewoon akkoord mogelijk is, gewoon omdat de standpunten te ver uit elkaar liggen.
Oud 22 november 2010, 11:38   #453
vrijevlaming
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Ze kunnen officieel nog eens gaan kijken of ze toch niet met de blauwen iets kunnen doen natuurlijk.
kan natuurlijk ook.
En hopelijk maken ze dan een tripartite. Dat wordt lachen dan.
vrijevlaming is offline  
Oud 22 november 2010, 13:35   #454
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sidharta Bekijk bericht
Belgie maken duurde een week.Belgie afmaken/hervormen duurt 100 jaar.
Kosovo maken, duurde 4 maanden
Tsjechië en Slovakije maken 2 jaar.
Vlaanderen en Wallonie maken ook 2 jaar...
Boduo is offline  
Oud 22 november 2010, 13:40   #455
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ze zullen waarschijnlijk de boel rekken tot de laatste dag v.h. EU-voozitterschap. D�*t kunnen ze in de wetstraat wel regelen hoor !
Dan na 9 januari verkiezingen aankondigen.

Boduo is offline  
Oud 22 november 2010, 13:42   #456
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht

voorstel principieel binnen het uur compleet afschieten.

dat is me dunkt de enige houding die Vlaamse partijen aan de dag kunnen leggen na de laatste PS capriolen.

Di Rupo moet zelf zijn nek maar eens uitsteken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 november 2010 om 13:43.
Anna List is offline  
Oud 22 november 2010, 13:49   #457
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voorstel principieel binnen het uur compleet afschieten.

dat is me dunkt de enige houding die Vlaamse partijen aan de dag kunnen leggen na de laatste PS capriolen.

Di Rupo moet zelf zijn nek maar eens uitsteken.
Di Rupo heeft al getoond wat hij (niet) kan.
Verkiezingen in februari komen er aan...(?)
Boduo is offline  
Oud 22 november 2010, 14:00   #458
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Neen, dat kunnen ze niet. Aangezien Bart daar niet mocht over reppen, en Di Rupo alle duivels ontketende toen hij te weten kwam dat Bartje eens was gaan eten met die blauwen, kunnen ze daar moeilijk mee afkomen om Bartje buiten te zetten he. Daarmee schoten ze in hun eigen voet, en sneden ze die oplossing zelf de pas af.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 19:56   #459
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Wat mij mateloos ergert en waarover ik eigenlijk NERGENS iets lees, noch in de pers, noch in fora is de ronduit schaamteloze houding die zowat ALLE volksverkloters van ALLE partijen aannemen in 't parlement. Wie is er immers op de hoogte van het feit dat er in 't parlement zo goed als geen wetgevend werk meer wordt gedaan? Wie is er op de hoogte van 't feit dat in 't parlement op een ronduit debiele manier de tijd wordt gevuld met vragenstellerij, de ene al zinlozer en zwakzinniger dan de andere? Zo blijft men de indruk wekken dat er in 't parlement toch wordt gewerkt terwijl er in feite niets gebeurd en alles dan ook verdomd sterk lijkt op een beschutte werkplaats (en laat dit laatste dan vooral een belediging zijn voor zij die daadwerkelijk in zo'n beschutte werkplaats werken!). Iedereen zou zijn vertegenwoordiger hierop moeten aanspreken of aanschrijven en hem erop wijzen dat hij niet verkozen is om zijn tijd te doden met wat vrijblijvende vragenstellerij. Zichzelf respecterende volksvertegenwoordigers zouden hiertegen moeten protesteren, in 't parlement en daarbuiten. Met vlammende bijdragen zouden ze in de pers moeten protesteren tegen deze negatie van de democratie! Oppositiepartijen zouden moeten weigeren om in deze mallemolen mee te draaien!
Helaas... ik hoor of zie hier niets van. Iedereen draait mee in 't gekkenspelletje dat wordt opgevoerd om de kiezer een rad van drukdoenerij voor de ogen te draaien.
Wie van onze verkozenen wordt de eerste om hiertegen te protesteren?
den ambetantsten is offline  
Oud 22 november 2010, 20:01   #460
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Wat mij mateloos ergert en waarover ik eigenlijk NERGENS iets lees, noch in de pers, noch in fora is de ronduit schaamteloze houding die zowat ALLE volksverkloters van ALLE partijen aannemen in 't parlement. Wie is er immers op de hoogte van het feit dat er in 't parlement zo goed als geen wetgevend werk meer wordt gedaan? Wie is er op de hoogte van 't feit dat in 't parlement op een ronduit debiele manier de tijd wordt gevuld met vragenstellerij, de ene al zinlozer en zwakzinniger dan de andere? Zo blijft men de indruk wekken dat er in 't parlement toch wordt gewerkt terwijl er in feite niets gebeurd en alles dan ook verdomd sterk lijkt op een beschutte werkplaats (en laat dit laatste dan vooral een belediging zijn voor zij die daadwerkelijk in zo'n beschutte werkplaats werken!). Iedereen zou zijn vertegenwoordiger hierop moeten aanspreken of aanschrijven en hem erop wijzen dat hij niet verkozen is om zijn tijd te doden met wat vrijblijvende vragenstellerij. Zichzelf respecterende volksvertegenwoordigers zouden hiertegen moeten protesteren, in 't parlement en daarbuiten. Met vlammende bijdragen zouden ze in de pers moeten protesteren tegen deze negatie van de democratie! Oppositiepartijen zouden moeten weigeren om in deze mallemolen mee te draaien!
Helaas... ik hoor of zie hier niets van. Iedereen draait mee in 't gekkenspelletje dat wordt opgevoerd om de kiezer een rad van drukdoenerij voor de ogen te draaien.
Wie van onze verkozenen wordt de eerste om hiertegen te protesteren?
Iedereen zit daar gewoon te wachten op de verkiezingen. Du welke initiatieven kunnen nog afgerond worden?
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be