Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2011, 06:16   #441
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Inderdaad; maar het is de moeite niet waard verder op in te gaan, want er komt met Arti gewoon geen einde aan dat gedraai.
Kan je nu al toegeven? :
dat er islamitische landen zijn waar homoseksualiteit verboden is; er zijn ook niet-islamitische landen waar homoseksualiteit verboden is. Er zijn ook islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is en niet-islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is.

Of wens je eerst nog een rondje te draaien?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 07:33   #442
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Het atheisme dwingt mensen een pak minder in een 'onnatuurlijk keurslijf van regeltjes en moraliteiten' en bijgevolg is er dus minder hypocrisie (nodig)..dat is pure logica..
Hier wil ik toch even een zijstap maken in de discussie, want dit is wetenschappelijk niet helemaal juist denk ik.

Mocht religie onnatuurlijk zijn, zou evolutie er dan niet al lang voor gezorgd hebben dat religie er uit gekweekt is?

Duidt het feit dat het grootste deel van de bevolking gelovig is er eerder niet op dat geloof eigenlijk natuurlijk is?

Kunnen we uit het feit dat gelovige gezinnen over het algemeen groters zijn niet afleiden dat dit een voordeel is en de evolutie er voor zal zorgen dat het natuurlijk blijft?
Oud 13 januari 2011, 12:30   #443
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Kan je nu al toegeven? :
dat er islamitische landen zijn waar homoseksualiteit verboden is; er zijn ook niet-islamitische landen waar homoseksualiteit verboden is. Er zijn ook islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is en niet-islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is.

Of wens je eerst nog een rondje te draaien?
U bent echt vervelend, maar draai gerust nog wat verder, hoeveel keer post u nog hetzelfde?
Ik geef helemaal niets toe; maar merk op dat u niet weerlegt wat mijn opmerking was, tussen het Westen en islam zijn wat homoseksualiteit betreft geen enkel raakvlak ondanks uw overloze herhaling die op spam begint te kijken, kun je daar nu mee ophouden?
Fijn voor iedereen!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 12:32   #444
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Hier wil ik toch even een zijstap maken in de discussie, want dit is wetenschappelijk niet helemaal juist denk ik.

Mocht religie onnatuurlijk zijn, zou evolutie er dan niet al lang voor gezorgd hebben dat religie er uit gekweekt is?

Duidt het feit dat het grootste deel van de bevolking gelovig is er eerder niet op dat geloof eigenlijk natuurlijk is?

Kunnen we uit het feit dat gelovige gezinnen over het algemeen groters zijn niet afleiden dat dit een voordeel is en de evolutie er voor zal zorgen dat het natuurlijk blijft?
Dat denk ik niet; religie wordt vaak desnoods met geweld mensen opgelegd, kijk maar naar de middeleeuwen hier, naar de islamitische wereld en zelfs recent nog in landen zoals Ierland.
Hoe hoger scholing, hoe beter de leefomstandigheden, hoe minder geloof!
Oud 13 januari 2011, 12:46   #445
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klik op de link die ik je gaf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksueel
en scroll naar beneden tot je de wereldkaart ziet.
Lukt dat?

Bijlage 77462

Daar merk je dan dat er islamitische landen zijn waar homoseksualiteit verboden is; er zijn ook niet-islamitische landen waar homoseksualiteit verboden is. Er zijn ook islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is en niet-islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is.

Maar over welke niet-islamitische landen heb jij het toch? Nooit geweten dat de oranje gekleurde delen van Afrika OOK islamitisch zijn zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 18:50   #446
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat denk ik niet; religie wordt vaak desnoods met geweld mensen opgelegd, kijk maar naar de middeleeuwen hier, naar de islamitische wereld en zelfs recent nog in landen zoals Ierland.
Hoe hoger scholing, hoe beter de leefomstandigheden, hoe minder geloof!
Your missing the point.

Zijt ge een beetje op de hoogte van de evolutietheorie?
Oud 13 januari 2011, 19:01   #447
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Het grootste deel van de bevolking heeft een gsm,auto,tv,koelkast..
Geloof is een consumentenproduct als een ander..geen genetisch geprogrammeerde behoefte..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 19:03   #448
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent echt vervelend, maar draai gerust nog wat verder, hoeveel keer post u nog hetzelfde?
Ik geef helemaal niets toe; maar merk op dat u niet weerlegt wat mijn opmerking was, tussen het Westen en islam zijn wat homoseksualiteit betreft geen enkel raakvlak ondanks uw overloze herhaling die op spam begint te kijken, kun je daar nu mee ophouden?
Fijn voor iedereen!
Waarom zou ik je bemerking moeten weerleggen? Daar ging het niet over.

Jij schreef dat mijn bewering "van de pot gerukt is".
Je eiste een kaart die mijn bewering ondersteunde; anders was mijn bewering van de pot gerukt.

Je kreeg je kaart; maar kan nog altijd niet toegeven dat mijn bewering klopt.
Mocht je eindelijk toegeven; dan hoef ik dit niet meer herhalen :
Oud 13 januari 2011, 19:03   #449
Alboreto

Standaard

Citaat:
Het grootste deel van de bevolking heeft een gsm,auto,tv,koelkast..
Geloof is een consumentenproduct als een ander..geen genetisch geprogrammeerde behoefte..
Interessante mening, maar ik denk niet dat het zo eenvoudig ligt.
Oud 13 januari 2011, 19:08   #450
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Your missing the point.

Zijt ge een beetje op de hoogte van de evolutietheorie?
Ja, welk punt mis ik?
Oud 13 januari 2011, 19:10   #451
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik je bemerking moeten weerleggen? Daar ging het niet over.

Jij schreef dat mijn bewering "van de pot gerukt is".
Je eiste een kaart die mijn bewering ondersteunde; anders was mijn bewering van de pot gerukt.

Je kreeg je kaart; maar kan nog altijd niet toegeven dat mijn bewering klopt.
Mocht je eindelijk toegeven; dan hoef ik dit niet meer herhalen :
Neen, ik kreeg geen kaart waaruit blijkt dat het Westen homo's vervolgd, en neen, u kunt dus niet repliceren op de repliek die uw beweringen krijgen, nog één keer en ik meld aan de moderatie dat je spamt!
Je post nu al meer dan tien keer hetzelfde, dat is knap irritant!
Oud 13 januari 2011, 19:11   #452
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Interessante mening, maar ik denk niet dat het zo eenvoudig ligt.
Ja en nee..
Leergierigheid en de behoefte naar 'wetenschap', het besef van eindigheid,het zoeken naar remedies voor fysieke en geestelijke pijnen dat is natuurlijk..het geloof is een antwoord/product/poging om die behoeften te kunnen bevredigen.
Geloven is een gevolg van bepaalde natuurlijke behoeften en niet op zichzelf een natuurlijke behoefte..
Oud 13 januari 2011, 19:14   #453
Alboreto

Standaard

Citaat:
Ja, welk punt mis ik?
Wel:

"religie wordt vaak desnoods met geweld mensen opgelegd"

Denkt ge dat evolutie in de natuur geweldloos gaat?

Hoe de evolutie van de mensheid is gebeurd is irrelevant.
Mochten gelovigen niet 'best fitting' geweest zijn in de omgeving, ze zouden al lang uitgestorven zijn.
Oud 13 januari 2011, 19:20   #454
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik kreeg geen kaart waaruit blijkt dat het Westen homo's vervolgd, en neen, u kunt dus niet repliceren op de repliek die uw beweringen krijgen, nog één keer en ik meld aan de moderatie dat je spamt!
Citaat:
Tunnelvisie:
het bezien van alle aanwijzingen vanuit één als juist aangenomen hypothese, waardoor andere verklaringen over het hoofd worden gezien, bijvoorbeeld bij het oplossen van misdrijven of het verdedigen van zijn geloof
Oud 13 januari 2011, 19:30   #455
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook knap irritant dat je afwisselend over iets anders begint, en dan doet alsof je de kaart niet ziet.

Meldt gerust die "spam". Maar als jij ontkent wat er staat, zie ik me verplicht dit te herhalen.

Citaat:
Klik op de link die ik je gaf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Homoseksueel
en scroll naar beneden tot je de wereldkaart ziet.
Lukt dat?

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  strafhomoseksualiteit.JPG
Bekeken: 172
Grootte:  38,7 KB
ID: 77474

Daar merk je dan dat er islamitische landen zijn waar homoseksualiteit verboden is; er zijn ook niet-islamitische landen waar homoseksualiteit verboden is. Er zijn ook islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is en niet-islamitische landen waar homoseksualiteit niet verboden is.
Oud 13 januari 2011, 19:33   #456
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel:

Mochten gelovigen niet 'best fitting' geweest zijn in de omgeving, ze zouden al lang uitgestorven zijn
.
onzin, gezien van zodra de mens door zijn beter inzicht/grotere hersninhoud de natuur naar zijn hand ging zetten speelde natuurlijke selectie al lang geen rol meer.
Religie is een van de bijwerkingen daarvan.

Laatst gewijzigd door Caligula : 13 januari 2011 om 19:34.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 19:57   #457
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

Maar over welke niet-islamitische landen heb jij het toch?
Bhutan, Guyana, India, Nepal, Singapore en Oeganda zijn toch geen islamitische landen. 6 van de 8 landen met een levenslange straf voor homoseksualiteit zijn geen islamitische landen.

Citaat:
Nooit geweten dat de oranje gekleurde delen van Afrika OOK islamitisch zijn zeker?
Toch wel. Een deel van de oranje gekleurde landen van Afrika is islamitisch; een deel is niet islamitisch.
Oud 13 januari 2011, 19:58   #458
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het ook knap irritant dat je afwisselend over iets anders begint, en dan doet alsof je de kaart niet ziet.
Meldt gerust die "spam". Maar als jij ontkent wat er staat, zie ik me verplicht dit te herhalen.
Je ziet in die kaart wat je wil zien...u ziet 2 islamlanden die geen noemenswaardige vervolging kennen en 2 niet-islamlanden ( stadsstaten) die wel vervolgen..

Terwijl de opmerkzame kijker wel de duidelijke trend ziet..bijna alle islamatische landen vervolgen streng tot zeer streng en zo goed als alle westerse landen vervolgen helemaal niet maar geven zelfs gelijke rechten..
Oud 13 januari 2011, 22:02   #459
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ziet in die kaart wat je wil zien...u ziet 2 islamlanden die geen noemenswaardige vervolging kennen en 2 niet-islamlanden ( stadsstaten) die wel vervolgen..
Waar heb je dat gelezen?

Citaat:
Terwijl de opmerkzame kijker wel de duidelijke trend ziet..bijna alle islamatische landen vervolgen streng tot zeer streng en zo goed als alle westerse landen vervolgen helemaal niet maar geven zelfs gelijke rechten..
"bijna", "zo goed als". Dat is al een stapje verder dan Alice.

p.s. Ik schreef over islamitische landen en niet-islamitische landen.
Jij komt af met westerse landen. Bedoel je met "westerse landen" de niet-islamitische landen?
Oud 14 januari 2011, 00:24   #460
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel:

Mochten gelovigen niet 'best fitting' geweest zijn in de omgeving, ze zouden al lang uitgestorven zijn.
Religie heeft niets met evolutie te maken, maar is niets anders dan machtsmisbruik tegenover zwakkeren, vaak ongeletterden.

Gelovigen gaan net zo goed dood, met " best fitting" heeft dat totaal niets te maken, wel met het" recht" van de sterkste! Mohammed zelf is daar een prachtig voorbeeld van; maar evengoed de macht van de Katholieke kerk in het verleden..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be