Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 oktober 2011, 19:42   #441
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Niet dat ik het echt verwacht had hoor... maar ook jij reageert niet op wat ik schreef in mijn post : dat BDW zijn nota op vlak van bhv bijna copy/paste was aan het uiteindelijke akkoord, inclusief en in het bijzonder zijn regeling voor de zes. Voor de senaat is nu zelfs een beter akkoord dan in BDW zijn nota.
En toch doen jullie hier op de meest depri achtige manier alsof de onderhandelende partijen "het grote verraad" organiseren. De laatste nieuwe mode is zelfs dat er geen splitsing is...
Wees toch eens wat kritischer in plaats van zomaar iemand achterna te lopen...
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=12

Jij loopt alvast "de echte politieke partijen" na.....
Care to reply ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 27 oktober 2011, 20:22   #442
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Niet dat ik het echt verwacht had hoor... maar ook jij reageert niet op wat ik schreef in mijn post : dat BDW zijn nota op vlak van bhv bijna copy/paste was aan het uiteindelijke akkoord, inclusief en in het bijzonder zijn regeling voor de zes. Voor de senaat is nu zelfs een beter akkoord dan in BDW zijn nota.
Als jij mij vraagt of ik een Porsche wil kopen voor 100.000 euro dan zeg ik ja. Als je daarna dezelfde deal voorstelt voor een Citroën, en ik weiger, is het dan een argument om te zeggen dat ik zonet toch nog bereid was om 100.000 euro te betalen? Nee toch?

Waarom blijven jullie dezelfde gedachtengang dan zo triomfantelijk voeren voor het BHV akkoord? Dat slaat nergens op.

Overigens waren er wel degelijk grote verschillen. De toegevingen van De Wever waren dusdanig dat de taalgrens duidelijk(er) werd afgebakend, maar de Franstaligen die in Vlaanderen woonden enkele rechten verzekerd kregen. Een duidelijke grens is de enige mogelijke inzet voor communautaire pacificatie.

De huidige regeling maakt op verscheidene manieren de taalgrens juist veel poreuzer, en het geeft de Franstaligen juist extra incentives om daar politieke strijd te gaan voeren. Als het objectief communautaire vrede was, let dan maar op wat je nog gaat zien in de rand de komende jaren.

Trouwens, de huidige regeling voor de Senaat beter? De Franstaligen hebben er nu alle belang bij gekregen om in heel Vlaams-Brabant op te komen (en dus niet enkel H-V). Hoe is dat in hemelsnaam beter?
Nyquist is offline  
Oud 27 oktober 2011, 20:31   #443
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Als jij mij vraagt of ik een Porsche wil kopen voor 100.000 euro dan zeg ik ja. Als je daarna dezelfde deal voorstelt voor een Citroën, en ik weiger, is het dan een argument om te zeggen dat ik zonet toch nog bereid was om 100.000 euro te betalen? Nee toch?

Waarom blijven jullie dezelfde gedachtengang dan zo triomfantelijk voeren voor het BHV akkoord? Dat slaat nergens op.

Overigens waren er wel degelijk grote verschillen. De toegevingen van De Wever waren dusdanig dat de taalgrens duidelijk(er) werd afgebakend, maar de Franstaligen die in Vlaanderen woonden enkele rechten verzekerd kregen. Een duidelijke grens is de enige mogelijke inzet voor communautaire pacificatie.

De huidige regeling maakt op verscheidene manieren de taalgrens juist veel poreuzer, en het geeft de Franstaligen juist extra incentives om daar politieke strijd te gaan voeren. Als het objectief communautaire vrede was, let dan maar op wat je nog gaat zien in de rand de komende jaren.

Trouwens, de huidige regeling voor de Senaat beter? De Franstaligen hebben er nu alle belang bij gekregen om in heel Vlaams-Brabant op te komen (en dus niet enkel H-V). Hoe is dat in hemelsnaam beter?
Slechter voor Vlaanderen, beter voor Belgie.
Oud 28 oktober 2011, 08:24   #444
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Slechter voor Vlaanderen, beter voor Belgie.
Wat goed is voor België is ook goed voor Vlaanderen.
Oud 28 oktober 2011, 08:49   #445
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Waar denk je dan aan?
wsl : dat het hem belangrijker is een grote volkspartij te worden dan van verdere evolutie te creëren naar Vlaamse autonomie maw dat het autonomiestreven nog maar eens gebruikt wordt voor een persoonlijke carrière (de nota BDW was uiteindelijk toch ook al een ferme capitulatie)

mogelijk : in t slechtste geval dat hij die partij (in opdracht?) zelf heeft opgericht (als ge t als complottheorie bedenkt ... ook al VU getorpedeerd) om t Vl nationalisme te kraken op een moment dat VB toch ook 'lastig' groot werd (zeker in Brussel, met mogelijks blokkeringsmacht in zicht vd Brusselse regering)

conclusie :

of hij is onwetend als nuttige idioot gebruikt en uitgespeeld
of hij is wetens willens pion geweest in een Belgische strategie
Anna List is offline  
Oud 28 oktober 2011, 08:52   #446
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik had 1 grote kritiek op de nota De Wever en dat was het statuut van de zes. Dat is zowat het enige dat terugkomt in de nota Di Rupo en we zouden nu moeten staan springen of zo?

Verder is het senaatsvoorstel van de nota Di Rupo een aanfluiting van onze democratie. Dat onding wordt niet afgeschaft, alleen de verkiezingen worden afgeschaft.

Ik loop De Wever helemaal niet achterna, want wat in zijn nota stond over de zes kon niet door de beugel. En net dat grijpen de Belgicistjes nu aan om het tot een goed akkoord te verklaren want dat elementje stond in de nota De Wever. Te zot voor woorden eigenlijk.

²
een zeer belangrijk en bizar aspect dat te weinig geanalyseerd wordt, dunkt me ...

je zou kunnen stellen dat Franstalige partijen (en ook minstens één Vl collabo partij(of meerdere?) toen al moeten geweten hebben dat er meer inzat en dat er Vl collabo partijen gingen gevonden worden om BDW eraf te rijden ...
Anna List is offline  
Oud 28 oktober 2011, 08:52   #447
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
aha, gij zijt ook voorstander dat de N-VA uit de vlaamse regering stapt.
op t gepaste moment idd.
tenzij ze in de vl reg bepaalde dingen (financiele stromen) zouden kunnen blokkeren ... dan moeten ze natuurlijk blijven zitten, maar dan zullen ze er wel uitgezet worden.

Laatst gewijzigd door Anna List : 28 oktober 2011 om 08:53.
Anna List is offline  
Oud 28 oktober 2011, 08:53   #448
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
niet altijd. het huidige voorakkoord over de staatshervorming is goed voor België, maar niet alle aspecten zijn goed voor Vlaanderen en de Nederlandstaligen.
Oud 28 oktober 2011, 09:03   #449
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik kan het uitleggen , maar laat eerst fox antwoorden...
Ok dan, waar maak je dat uit op?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is nu online  
Oud 28 oktober 2011, 09:40   #450
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correctie: Wat goed is voor Belgie, is goed voor Wallonie.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 28 oktober 2011, 09:54   #451
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de ideaalste der ideale werelden wellicht wel, ja.

In de reëelste der reële werelden - die waarin wij leven, dus - kleurt het plaatje toch wel wat minder rose

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:07   #452
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

In de reëelste der reële werelden - die waarin wij leven, dus - kleurt het plaatje toch wel inktzwart voor Vlaanderen
Beetje aangepast

Laatst gewijzigd door guido 007 : 28 oktober 2011 om 10:08.
guido 007 is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:07   #453
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

In de reëelste der reële werelden - die waarin wij leven, dus - kleurt het plaatje toch wel inktzwart voor Vlaanderen
Beetje aangepast
Oud 28 oktober 2011, 10:26   #454
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus jij vind het goed dat de franstalige meer rechten krijgen in Vlaams-Brabant en de vlamingen minder in brussel??

Correctie: Wat goed is voor België is ook goed voor Wallonie maar rampzalig voor Vlaanderen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 28 oktober 2011 om 10:36.
matthias999 is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:31   #455
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Dus jij vind het goed dat de franstalige meer rechten krijgen in Vlaams-Brabant en de vlamingen minder in brussel??

Een goed akkoord voor België is net goed voor de walen en een zwarte bladzijde voor de vlaamse geschiedenis.

Een goed akkoord voor België is niet automatisch een zwarte bladzijde voor de Vlaamse geschiedenis.

Een goed akkoord voor België zou ook moeten leiden tot een goed akkoord voor Wallonië, voor Vlaanderen, voor Brussel.

Laten we het houden dat er "een akkoord" is, voor sommigen een goed akkoord, voor anderen een slecht akkoord.
HRobin is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:34   #456
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat ze daar in Duinkerken, Rijsel, Sluis en Terneuzen van denken.
De Brabander is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:35   #457
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Correctie: Wat goed is voor België is ook goed voor Wallonie maar rampzalig voor vlaanderen.
daar is één aspect positief aan :

-Vlaanderen is Brussel helemaal, ook op papier, volledig kwijt, en Brussel was weldegelijk het laatste rationele argument tegen éénzijdige uitroeping van volledige Vlaamse onafhankelijkheid.

de 'evenwichten' worden nu, zelfs naar Belgische normen, zo vér scheefgetrokken, dat er wel een tegenreactie moet komen ... en de slinger zal ver overslaan ... in elk geval, mij heeft men nu zover gekregen van ook voor Vl onafhankelijkheid te zijn, zelfs al is het zonder Brussel.
Anna List is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:36   #458
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En dus, wat goed is voor Vlaanderen is ook goed voor Belgie?

Dan is dit toch wel een slecht akkoord voor Belgie hoor.
Nyquist is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:36   #459
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik weet niet wat ze daar in Duinkerken, Rijsel, Sluis en Terneuzen van denken.
de theorie van economische verwevenheid vindt ge uitsluitend toepasselijk rond Brussel mss ?
Anna List is offline  
Oud 28 oktober 2011, 10:39   #460
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
daar is één aspect positief aan :

-Vlaanderen is Brussel helemaal, ook op papier, volledig kwijt, en Brussel was weldegelijk het laatste rationele argument tegen éénzijdige uitroeping van volledige Vlaamse onafhankelijkheid.

de 'evenwichten' worden nu, zelfs naar Belgische normen, zo vér scheefgetrokken, dat er wel een tegenreactie moet komen ... en de slinger zal ver overslaan ... in elk geval, mij heeft men nu zover gekregen van ook voor Vl onafhankelijkheid te zijn, zelfs al is het zonder Brussel.
Ik denk eerlijk gezegd dat we nu juist meer zullen verliezen bij een onafhankelijk vlaanderen... (minstens de 6 faciliteiten gemeenten en in het slechtste geval gans vlaams brabant...)

Laatst gewijzigd door matthias999 : 28 oktober 2011 om 10:41.
matthias999 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be