![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Moslims gewenst? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 32,35% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
46 | 67,65% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Minister
|
![]() Onder de huidige omstandigheden waarin ze zich profileren moet ik nee zeggen.
Echter wil ik de niet onbelangrijke kanttekening maken dat ik op zich niets heb tegen moslims of hun geloof. Ik sta achter vrijheid en dus ook vrijheid in geloof en de beleving ervan maar als deze met maatschappelijke afspraken botst of de individuele vrijheid beperkt of nullificeerd dan heb ik er een probleem mee. Daar zou trouwens iedereen die op deze golflengte zit een probleem met moeten hebben.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Probleem met fundireligies is dat ze niet 'flexibel' willen zijn..ze gaan akkoord met de wetten van een land zolang dat niet botst met hun overtuigingen en niet andersom.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is daarmee niet gezegd.
Maar denk je niet dat de moslims dat wel zouden zien zitten indien ze geen schrik zouden moeten hebben van de militaire macht van Israël? Ze hebben het ongeveer een halve eeuw nog eens geprobeerd en hebben flink en vlug op hun broek gekregen. Hoe noemde die oorlog weer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb me nooit gehinderd gevoeld door mensen die me eraan herinneren dat ik geen geboren Vlaming ben. Ik onderscheid me dan ook niet van Vlamingen, dat helpt een pak. Wanneer jij ( maar je zegt toch jezelf wel Belg te voelen?) jezelf niet erkend voelt heeft dit mogelijk met je eigen instelling en vooral opstelling te maken. Wanneer jij beslist dat je identiteit niet Vlaams is, kun je moeilijk verwachten dat dit anderen niet opvalt en dan zeggen" het ligt aan de ander". Neem nu Marokkaanse jongeren, hier geboren, die met een accent spreken alsof ze halve Arabieren of Berbers zijn. Die aanstellerij dient om zichzelf te onderscheiden, het anders zijn naar voren te schuiven. Of de eis altijd aparte verenigingen te hebben, voor sport, voor jeugd, voor mannen, voor vrouwen...daarmee zeg je vooral" wij zijn anders" en samen kan voor ons niet omdat het anders zijn ons scheidt. Dat doe je ook met hoofddoeken,djellabah's, nihaabs...het weigeren van mannelijke artsen,afwijzen van evolutieleer, rel over cartoons, tentoonstellingen, lezingen..kun je dan anderen verwijten dat je anders bekeken wordt vanuit negatieve beeldvorming? Nergens is zoveel vrijheid als in deze samenleving waar het individu centraal staat, nergens is zoveel respect voor de persoonlijke leefsfeer...maar wanneer dit gebruikt wordt om enkel jezelf te onderscheiden en geen Vlaamse identiteit te laten zien ben je toch fout bezig? Wie is SDG? En wat moet ik lezen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zelfs al hadden de Moslim Staten State of the Art VS oorlogstuig gehad, en de Israëlies het hadden moeten doen met Sovjet materiaal, dan had het enige verschil geweest dat de oorlogen daar wat langer en bloederiger werden. Woeste hordes die hun militaire hoogstandjes afmeten aan de acties van een woestijnrover tegenover moegetergde , goed getrainde moderne tactigen gebruikende legereenheden... We weten waar dat eindigd. Nu de Sovjets er niet meer zijn, is het enige moslimland met enige echte militaire capaciteit Iran. De Pakistaanse kernwapens zijn wel een gevaar, maar uiteindelijk een zelfmoord wapen. 1 gebruiken 25 terug krijgen. India zou bijna smeken voor zo'n opportuniteit.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 22 december 2011 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#448 |
Banneling
|
![]() Burgemeester Mondelaers , al 24 jaar burgemeester in een mijngemeente over de allochtonen :
"Als je alles omfloerst zegt en hen behandeld als slachtoffer zullen ze altijd slachtoffer blijven en nooit aan werk geraken. Is het normaal dat er in geen enkele stadsdienst turkse mensen werken ? Ze komen niet eens opdagen voor examens omdat ze de taal niet (willen leren) spreken..." bron : gedrukte versie HBVL Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 22 december 2011 om 15:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De topicstarter werd gebannen. De equête is suggestief en racistisch. Waarom wordt deze draad dan niet ineens gesloten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of passen er teveel van die meningen en uitspraken niet in uw multicul-kraam?
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie niet in waarom de vraag suggestief of racistisch zou zijn: moslim zijn is geen ras, en men kan met ja of neen antwoorden. Of wil U de mogelijkheid tot ja of neen zeggen laten verbieden zoals de grote leider Kim Il Jung? Indien er iets fout was aan de vraagstelling, konden de mods nog steeds hun knip hebben toegepast. Beetje ridicule gevolgtrekking op het feit dat TS gebanned is dus. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 december 2011 om 17:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom ik mij niet "iets' niet moet al voelen al zeker niet. Ben donker van tint, zwartharig, bruine ogen en voel mij Vlaming. Wellicht hebt ge het al begrepen, ik heb wel niet de minste behoefte om mijn mogelijke voorvaders te verdedigen. Gemakkelijk weet je. Laatst gewijzigd door Bobke : 22 december 2011 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moslima van securitybedrijf verliest rechtszaak over hoofddoek
http://www.gva.be/antwerpen/wilrijk/...hoofddoek.aspx Dat zijn nu eens zaken die op de duur uitermate belachelijk worden, als iets niet mag moet je niet klagen dat jij het ook niet mag. Geen religieuze tekens is voor iedereen 't zelfde. Toch zijn er geen rechtszaken over Kerstbomen of borden spaghetti. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
igranten gewenst zijn. Bv Zijn subsaharianen gewenst? etc.... Zijn Roma gewenst? Zijn Peruanen gewenst? Aangezien de hoeveelheid vreemdelingen in Belgie zullen ALLE scores in ALLE gevallen wel behoorlijk tegen zijn. Jouw antwoord weet ik in elk geval al: uit vliegtuigen dumpen, boven de sahara, boven de pampa, boven de Balkan. Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2011 om 13:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moet ik nu noteren dat U het ook racistisch vindt als de vraag zou zijn: Nazi's opnieuw gewenst of niet? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 23 december 2011 om 14:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wanneer een bepaalde godsdienst niets meer is dan een totalitair machtssysteem, een tirannie, dat het begrip "godsdienst" gebruikt als drukmiddel en misleiding van het volk... dan moeten we onze echte godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, onze democratie enz beschermen tegen een kwaadaardig virus, islam genoemd! Daarvoor hebben zoveel mensen zo lang gevochten: niet om door de islam onderworpen en monddood te worden gemaakt! Nu nog sterven er dagelijks mensen door hun strijd tegen dat virus! Hoeveel moordpartijen, bomaanslagen, gevangeniscellen gevuld enz overal ter wereld, te danken aan dat virus? Ik denk niet dat Voltaire aan de islam dacht toen hij dat zei. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islammers die hier rondlopen weten ook wel dat in hun eigen islamregio andere godsdiensten niets in de pap te brokken hebben! Maar "op bezoek" bij een ander hebben ze de pretentie hun achterlijke -godsdienstgewoontes te willen opdringen en daarvoor te goochelen met begrippen zoals "godsdienstvrijheid"! Iets waar ze zelf op spuwen als het om andere godsdiensten en hun "ongelovige honden" gaat! Dringend meer rechterlijke beslissingen die dat boeltje volledig opkuisen aub! |
|
![]() |
![]() |