![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had het niet over vrouwen die totally-out-of-control jou of mij zouden bespringen waarop wij dan zouden weigeren. Ik had het over hoevér vrouwen 'mogen' gaan voordat redelijkerwijs er wordt gezegd dat de man nog moeilijk iets te verwijten viel. Zoiets is cultureel/maatschappelijk bepaalt ( zoals je in post #430 al uit de doeken deed ) En verder was m'n stelling dat wijzelf nogal van vrij vér kwamen en dat het nog niet zolang geleden is dat ook onze rechtspraak sporen had die wezen op een zeker idee dat vrouwen (deels) verantwoordelijk zijn voor het gedrag van de man. Maar blijkbaar gaat het nu over wat anders .... waarom niet ? Citaat:
Citaat:
Het 'probleem' ligt denk ik aan : 1) de onderlinge seksuele machtsituatie -> vrouw bepaalt in principe... man neemt afwchtende houding aan en zal iedere gelegenheid te baat nemen 2) de gedachte dat een man als ie niet wilt steeds verbaal of fysiek in staat is zich te weren -> ga maar eens een aangifte doen bij de flikken als volwassen man ... ze verklaren je als zot of je krijgt een rectie als : gelukzak ! en gij wou dat niet ? 3) de categorie van slachtoffers niet meteen de vreemde , en op gelijke hoogte, man zal zijn -> dus niet ik of jij maar zoonlief bv 4) ondanks de eruiming van het begrip verkrachting de nádruk nog steeds blijft liggen op vaginale penetratie door het mannelijk lid Laatst gewijzigd door praha : 29 februari 2012 om 22:50. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#442 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet jij maar zo wordt er (nog steeds) vaak gedacht door mannen. ( omgekeerd ook ) Het zal dan misschien niet de stereotype verkrachting ( met wat geweld ) worden maar men kan wel spreken van een vorm van misbruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
Minister
|
![]() Om het simpel te houden:een vrouw die NEE zegt beroept zich op de wet en iemand die weigert zijn belastingen te betalen treedt buiten de wet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Wat u aanhaalt in punt 3 lijkt me een typisch voorbeeld van handelen vanuit een machtssituatie, hoewel het ook onder pedofilie zou kunnen geklasseerd worden en dit is mi een ander debat. Vergeet tenslotte ook niet dat er mss mannen zijn die teveel schaamte hebben om klacht in te dienen. Deze schaamte kan zich echter ook voordoen bij vrouwen want ondanks het feit dat ze slachtoffer zijn kan er op hen ook een sociaal stigma worden gekleefd. Hoedanook, wat het ook zij, wie dader is in een verkrachting, of men nu man of vrouw is, kan niet als excuus inroepen dat het slachtoffer er te uitdagend gekleed bijliep, dronken was of enig ander excuus waaruit moet blijken dat het slachtoffer het zelf gewild zou hebben. Een nee is een nee. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 29 februari 2012 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Europees Commissaris
|
![]() Los van de waarde van een peiling, waarom denkt men dat een mening perse cultuurafhankelijk is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gesnopen ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Praha's gebruikelijke tactiek...Ik kots van zulke mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bedankt voor het compliment porpo.
![]() Citaat:
Je meent zo te zien (opnieuw) dat gedragswetenschappen als doel hebben om de juiste moraal te vinden; merkwaardig. In het krantenbericht wordt niet gerept over sociopsychologische wetenschappen, daarom ontgaat mij het verband tussen de eerste twee uitspraken. Maar uitspraak drie kan mijn verwarring verklaren. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |
|
![]() Citaat:
![]() Edit: Of heb jij daar misschien een neus voor? Laatst gewijzigd door Piero : 29 februari 2012 om 23:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't was in feite tweeledig hé Vrouwen kunnen daders zijn en mannen die daders zijn kunnen wel eens in een flinke schemerzone zitten tot zelfs niet meer veroordeelbaar geacht worden. Citaat:
Citaat:
Het aangiftecijfer stijgt ook jaar na jaar omdat steeds méér mensen die schaamte voorbij zijn of de moed hebben om uiteindelijk aangifte te doen. Die schaamte is ook weer een gevolg van ons niet zo fris verleden waar de eer bv van de familie voorop kwam en waar op verkrachting zelve _ als gespreksondrwerp ... blijkbaar was de daad an sich niet zoveel soeps _ een zwaar taboe rustte Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Banneling
|
![]() [quote=artisjok;6008420]Dat men in real life toch op zijn minst een ietsje beleefder is.
In de anonimiteit van fora vallen grenzen weg en doet men uitspraken die men niet zou durven doen IRL.[/QUOTE] Ik denk dat velen - waaronder jij- tevreden zouden moeten zijn, dat de discussie's niet in real life gehouden worden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De essentie van die wet bevalt je immers niet... je houdt er immers andere normen op na |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door porpo : 29 februari 2012 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |