Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 februari 2012, 09:15   #441
Modjo
Parlementslid

Modjo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Het probleem zit mijns inziens niet bij de gewone N-VA-militant (die hoogstens een te groot gehalte aan politieke naïviteit bezit), maar eerder bij (delen van) de N-VA-top. Waarom die top zich halstarrig wilt blijven vastklinken aan de traditionele partijen is onduidelijk, al deed Xenophon al een suggestie: het geld, de macht, de postjes. Mij doe je in ieder geval niet geloven dat figuren als Siegfried Bracke uit idealisme aan politiek doen.

Men kan blijven hopen dat een zoveelste vernedering door de traditionele partijen de N-VA-top zal doen bijdraaien om eindelijk eens naar (al dan niet minimale) samenwerking met het VB te streven. Echter, de N-VA (en voor haar de Volksunie) is al zoveel malen bedrogen door het regime dat onwetendheid geen excuus meer is.
Correct maar zoals wij allen weten zal dit nooit gebeuren omdat NV-A bewust afstand wil houden van het radicale denken van VB. Hoewel ze zelf leden overnemen van VB en zo naar mijn inziens in eigen voet schieten. Indien ze zich los willen maken van VB is dit absoluut een foute strategie. Zo zullen velen nu NV-A als radicaler beschouwen... Wat misschien ook zo is.
Modjo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 februari 2012, 12:51   #442
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Reken maar!
Die N-Va'ers lusten het VB rauw.
Ze hebben zelfs liever de BUB.
Dat zeggen ze me toch.
Geloof ik niet veel van. De meeste nva kiezers (waarvan zelfs een groot gedeelte afkomstig zijn van het vb) zijn zij die streven naar verandering, en die ondemocratische uitwassingen van onze democratrie beu zijn (particratie, cordons, regeringen met vlaamse minderheid...).
Maw, ze vragen zich misschien wel af waarom het vb de populistische toer blijft opgaan, maar voor de rest is het een partij als een ander. De rest is politiek met een kleine p, zoals men deze ook tegenkomt bij sommige spa aanhangers, en zijn populistische tegenpool de pvda.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be