Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2012, 21:48   #421
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
In Nederland hebben VVD en CDA gedoogsteun van Wilders. Dit maakt deze 2 partijen niet racistisch. N-VA gaat dit ten alle prijzen vermijden, daar ben ik mee akkoord.

Enerzijds, zal met 1 of ander racistisch parcour, de N-VA massaal stemmen verliezen.

Maar wat zullen ze doen als in 2014 het cordon eliotair gewoon verder gezet wordt tot 2019. Concreet wil dit zeggen, dat de huidige coalitie CD&V, Open-VLD, sp.a en ev. Groen, gewoon wordt verder gezet.

Dus anderzijds kunnen ze dan op federaal vlak niets verwezenlijken en staan ze voor een gigantisch dilemma. Gaan ze dan instappen in een coalitie in de Vlaamse regering met 1 of meerdere van bovenstaande partijen?

Over de nota Di Rupo is grondig nagedacht, hoor. En Elio heeft toen een zeer goede zet gedaan voor de PS.
Je vergeet de rol van de Vlaamse regering.
Pas als de som van N-VA en Vlaams Belang groter is dan pakweg 70% zouden ze kunnen samenwerken. Maar ik denk dat VB nog verder gaat krimpen en dat een samenwerking niet nodig gaat zijn.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 21:49   #422
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Om het huidige België op te blazen moeten ze samenwerken! Voor de rest mogen hun belangen totaal verschillen!
Als ze dat doen is het gedaan met N-VA en dat weten ze verdomd goed.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 21:56   #423
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Pas als de som van N-VA en Vlaams Belang groter is dan pakweg 70% zouden ze kunnen samenwerken. Maar ik denk dat VB nog verder gaat krimpen en dat een samenwerking niet nodig gaat zijn.
Ik denk dat VB niet gaat krimpen. Het zou best kunnen dat ze eindigen als 2de of 3de grootste Vlaamse partij. Het probleem met de huidige strategie van de N-VA, is dat ze gedwongen worden om onder de voorwaarden van de PS de regeren. Sommigen zullen hierdoor kiezen voor een hardere strategie.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier

Laatst gewijzigd door Dirk A : 26 februari 2012 om 21:56.
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:00   #424
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze kunnen, zoals in Nederland, een gedoogregering maken. Als VB een hoge score haalt, is dit realistisch. Ze zullen dan wel afspraken moeten maken, voor wat betreft bepaalde punten die onverzoenbaar zijn met het programma van N-VA, zoals anti-moslim standpunten. Het lijkt me onmogelijk voor de N-VA om een anti-moslim of anti-eenofanderegemeenschap te gaan voeren. Het VB zal alleszins veel water bij de wijn moeten doen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:01   #425
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

De N-VA gaat - naar mijn eigen mening - nooit het cordon sanitair ondertekenen. Ze zitten zelf in het cordon eliotair.
De belangrijkste politieke gebeurtenis vorig jaar, vond ik de oproep van Elio Di Rupo om door te regeren tot 2019 en “een verdere doorbraak van de N-VA tot elke prijs te vermijden”. Het ondertekenen van het cordon sanitair zou de N-VA in niemandsland plaatsen tussen cordon sanitair en cordon eliotiair.

Ik denk wel dat, als in 2014 Elio zijn plannetje gaat uitvoeren en de V-partijen halen meer dan 50% van de zetels, dat de N-VA wel verplicht zal zijn om met het VB te gaan praten. En dit zeg ik als potentieel nieuwe kiezer van de N-VA (heb nog nooit op een V-partij gestemd).
Leuke woordspeling, cordon eliotaire.

Wees er maar zeker van dat de avond van de verkiezingen iedereen met iedereen zal praten.

Maar degene die een akkoord zou sluiten met het blok, zal het achteraf nog jaren mogen horen van zijn kiezers + de rest van het politieke speelterrein.

We zien wel.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:03   #426
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou men niet op communautair vlak kunnen samenwerken, samen stemmen? Bijvoorbeeld de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen als ze samen meer dan 50% van de zetels in het Vlaams Parlement halen. Dat heeft niets met racisme en dus ook niets met de gefakete oorzaak van het cordon sanitair te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:07   #427
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zou men niet op communautair vlak kunnen samenwerken, samen stemmen? Bijvoorbeeld de Vlaamse onafhankelijkheid uitroepen als ze samen meer dan 50% van de zetels in het Vlaams Parlement halen. Dat heeft niets met racisme en dus ook niets met de gefakete oorzaak van het cordon sanitair te maken.
Er is niemand die VB kan verbieden voor een voorstel te stemmen. Zo stemde VB ook de interne staatshervorming van de Vlaamse regering, omdat de Ø-VLD te hoge eisen stelde voor het leveren van een 2/3 meerderheid.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:35   #428
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs in dat geval zal de N-VA liever aan de Belgische leiband lopen dan met het VB wat dan ook maar samen te doen.

De strijd van de N-VA top is niet tegen Belgie maar tegen het VB.

Als Belgie ophoudt met bestaan, dan zal dat zijn omdat de Walen het opgeven omdat er uit Vlaanderen niets meer te halen is omdat het een economisch kerkhof geworden zal zijn, en eerder niet.

Iedereen heeft toch wel gezien dat zelfs nadat de N-VA op federaal niveau belogen, bedrogen en totaal belachelijk is gemaakt door de traditio's, ze op Vlaams niveau mooi aan de leiband zijn blijven lopen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 februari 2012 om 22:36.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:41   #429
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Met 51% in het Vlaams Parlement kan het regime de arm omgewrongen worden. In de huidige peilingen zijn N-VA en VB daar nog slechts enkele procenten van verwijderd. Maar zolang de N-VA'ers hun haat voor het VB belangrijker vinden dan Vlaamse onafhankelijkheid, zal er inderdaad niets veranderen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 22:47   #430
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Inderdaad! N-VA en VB moeten het helemaal niet over alles eens zijn, verre van zelfs, maar samenwerking kan en moet toch mogelijk zijn wanneer het over het eerste punt van hun beider statuten gaat?
Oud 27 februari 2012, 05:26   #431
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De N-VA gaat - naar mijn eigen mening - nooit het cordon sanitair ondertekenen. Ze zitten zelf in het cordon eliotair.
De belangrijkste politieke gebeurtenis vorig jaar, vond ik de oproep van Elio Di Rupo om door te regeren tot 2019 en “een verdere doorbraak van de N-VA tot elke prijs te vermijden”. Het ondertekenen van het cordon sanitair zou de N-VA in niemandsland plaatsen tussen cordon sanitair en cordon eliotiair.

Ik denk wel dat, als in 2014 Elio zijn plannetje gaat uitvoeren en de V-partijen halen meer dan 50% van de zetels, dat de N-VA wel verplicht zal zijn om met het VB te gaan praten. En dit zeg ik als potentieel nieuwe kiezer van de N-VA (heb nog nooit op een V-partij gestemd).
Ik denk het niet.
in 2003, N-VA heeft één verkozene, reikt Dewinter de hand, N-VA weigerde die.

Dus toen het slecht ging en N-VA de steun kon gebruiken ...
Oud 27 februari 2012, 09:08   #432
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Onzin. Met 51% in het Vlaams Parlement kan het regime de arm omgewrongen worden. In de huidige peilingen zijn N-VA en VB daar nog slechts enkele procenten van verwijderd. Maar zolang de N-VA'ers hun haat voor het VB belangrijker vinden dan Vlaamse onafhankelijkheid, zal er inderdaad niets veranderen.
Daarom begrijp ik het discours van FDW op dit moment niet. Die paar procenten gaat men niet bijwinnen met de andere V-partijen aan te vallen. Dat VB'ers voor N-VA opteren op dit moment zegt ofwel iets over hun opportunisme ofwel over hun geloof dat via N-VA het doel waarvoor zij streven en streefden eer kan bereikt worden dan via het VB. Eén sterke Vlaams-nationale partij, die kan gedragen worden door een brede laag van de Vlaamse bevolking en die wars is van het racistisch etiket dat nu te pas en te onpas wordt gebruikt om het Vlaams-nationalisme te fnuiken, is de grootste nachtmerrie van de traditio's. De Vlaams-nationalisten moeten elkaar niet bekampen. Ze hebben beide andere tegenstanders. Ik heb hier nog eens de oproep gedaan aan het VB om zich tijdelijk terug te trekken uit de politiek (en dat kan bv. alleen voor de Vlaamse verkiezingen terwijl men voor de federale wel een lijst indient om een stok achter de deur te hebben) met als doel zijn kiezers de vrijheid te laten om op één partij te stemmen. Dit alles uit puur tactische overwegingen. Die partij zou zo veel makkelijker de meerderheid halen dan wanneer die stemmen over twee partijen zouden verdeeld zijn. Men kan de mogelijke VB-kiezers dan niet verwijten dat ze voor N-VA stemmen en N-VA niet verwijten van in een racistisch discours te stappen. Het zou de traditio's de wind uit de zeilen nemen. Het zou het Vlaamse zelfstandigheidsstreven ten goede komen. Natuurlijk moeten daar ego's voor sneuvelen. Dat is misschien het grootste probleem. Maar dit is de vlugste zoniet de enigste weg om op democratische manier de Vlaamse zelfstandigheid op korte termijn te bereiken.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 27 februari 2012, 14:07   #433
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daarom begrijp ik het discours van FDW op dit moment niet. Die paar procenten gaat men niet bijwinnen met de andere V-partijen aan te vallen. Dat VB'ers voor N-VA opteren op dit moment zegt ofwel iets over hun opportunisme ofwel over hun geloof dat via N-VA het doel waarvoor zij streven en streefden eer kan bereikt worden dan via het VB. Eén sterke Vlaams-nationale partij, die kan gedragen worden door een brede laag van de Vlaamse bevolking en die wars is van het racistisch etiket dat nu te pas en te onpas wordt gebruikt om het Vlaams-nationalisme te fnuiken, is de grootste nachtmerrie van de traditio's. De Vlaams-nationalisten moeten elkaar niet bekampen. Ze hebben beide andere tegenstanders. Ik heb hier nog eens de oproep gedaan aan het VB om zich tijdelijk terug te trekken uit de politiek (en dat kan bv. alleen voor de Vlaamse verkiezingen terwijl men voor de federale wel een lijst indient om een stok achter de deur te hebben) met als doel zijn kiezers de vrijheid te laten om op één partij te stemmen. Dit alles uit puur tactische overwegingen. Die partij zou zo veel makkelijker de meerderheid halen dan wanneer die stemmen over twee partijen zouden verdeeld zijn. Men kan de mogelijke VB-kiezers dan niet verwijten dat ze voor N-VA stemmen en N-VA niet verwijten van in een racistisch discours te stappen. Het zou de traditio's de wind uit de zeilen nemen. Het zou het Vlaamse zelfstandigheidsstreven ten goede komen. Natuurlijk moeten daar ego's voor sneuvelen. Dat is misschien het grootste probleem. Maar dit is de vlugste zoniet de enigste weg om op democratische manier de Vlaamse zelfstandigheid op korte termijn te bereiken.
De zaken moeten nu ook niet omgekeerd worden. Het is de N-VA die het VB brandmerkt als extremistisch, het is de N-VA die keer op keer de uitgestoken hand van het VB geweigerd heeft, het is de N-VA die de facto blijft vasthouden aan het cordon sanitaire. Maar als Filip Dewinter die houding bekritiseert, heet het ineens dat hij een V-partij 'bekampt'. Een beetje intellectuele eerlijkheid mag wel. Als het VB kritiek uitoefent op de N-VA, dan is dat vooral omdat die partij een compleet verkeerde strategie hanteert, die de Vlaamse onafhankelijkheid geen stap dichterbij brengt.

Dat idee van die ene, sterke Vlaams-nationale partij lijkt in theorie goed, maar is het in de praktijk niet. Als het VB (al dan niet tijdelijk) wordt opgeheven en ik als VB-stemmer word opgeroepen om op de N-VA te stemmen, dan zal ik dat pas doen wanneer ik garanties heb dat de N-VA haar mogelijke absolute meerderheid effectief zal gebruiken om de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen, in plaats van nogmaals eens mee te draaien in het Belgische circus. Ik betwijfel dat de N-VA mij die garanties kan geven. We zouden teruggekatapulteerd worden naar de tijd van de Volksunie, waar er ook slechts één grote Vlaams-nationale partij was. Het bestaan van één Vlaams-nationale partij zonder radicale tegenhanger is de beste garantie op opnieuw maar eens voor een communautaire capitulatie te tekenen. Zonder die tegenhanger is er geen enkele incentive die de partijtop tegenhoudt om voor de makkelijke weg te kiezen en de Vlaamse onafhankelijkheid nog maar eens uit te stellen in ruil voor een zoveelste heilloze staatshervorming.

Neen, het VB hoeft helemaal niet opgeheven te worden; het enige wat vereist is, is dat het VB en de N-VA hun mogelijke absolute meerderheid valoriseren door op het juiste moment op het groene knopje te drukken. Die absolute meerderheid van V-partijen is evenzeer mogelijk dan een absolute meerderheid van slechts één grote Vlaams-nationale partij; meer nog: doordat elke partij haar afzonderlijk ideologisch accent kan leggen, kan men bredere lagen van de Vlaamse bevolking aanspreken. Met name kunnen dan substantiële delen van de Vlaamse arbeidersklasse aan boord gehouden worden, die mogelijk zouden afhaken indien de enige Vlaams-nationale partij een (klein)burgerlijk karakter zou hebben.
Oud 27 februari 2012, 14:45   #434
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De zaken moeten nu ook niet omgekeerd worden. Het is de N-VA die het VB brandmerkt als extremistisch, het is de N-VA die keer op keer de uitgestoken hand van het VB geweigerd heeft, het is de N-VA die de facto blijft vasthouden aan het cordon sanitaire. Maar als Filip Dewinter die houding bekritiseert, heet het ineens dat hij een V-partij 'bekampt'. Een beetje intellectuele eerlijkheid mag wel. Als het VB kritiek uitoefent op de N-VA, dan is dat vooral omdat die partij een compleet verkeerde strategie hanteert, die de Vlaamse onafhankelijkheid geen stap dichterbij brengt.
Ik begrijp u frustratie maar ik denk dat u het bij het verkeerde eind hebt als u zegt dat dit de Vlaamse onafhankelijkheid in de weg staat.

Het VB is momenteel zeer belangrijk voor de N-VA. De tradionele partijen zullen er alles aan doen om de N-VA in het hoekje van 'extremisten' te duwen om de verdere doorbraak te voorkomen. Door het VB als 'bliksemafleider' te gebruiken kan het N-VA makkelijker de gematigde kiezer voor zich winnen en zich verdedigen tegen de beschadigingstactieken van de traditio's. Ondertussen raapt het VB de stemmen op van de 'hardliners' die niet akkoord zijn met dat gematigd discours van de N-VA.

Het is alleszins geen goed idee om het VB (tijdelijk) op te heffen. Als N-VA stemmen verliest (denk bvb. aan het incident Muyters, en wees maar zeker dat er nog veel meer met modder zal gegooid worden tegen 2014) dan kan het VB een deel van die verloren stemmen recupereren.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 17:29   #435
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ik begrijp u frustratie maar ik denk dat u het bij het verkeerde eind hebt als u zegt dat dit de Vlaamse onafhankelijkheid in de weg staat.

Het VB is momenteel zeer belangrijk voor de N-VA. De tradionele partijen zullen er alles aan doen om de N-VA in het hoekje van 'extremisten' te duwen om de verdere doorbraak te voorkomen. Door het VB als 'bliksemafleider' te gebruiken kan het N-VA makkelijker de gematigde kiezer voor zich winnen en zich verdedigen tegen de beschadigingstactieken van de traditio's. Ondertussen raapt het VB de stemmen op van de 'hardliners' die niet akkoord zijn met dat gematigd discours van de N-VA.
Dat zou een juiste analyse kunnen zijn, als de N-VA effectief van plan zou zijn om na het behalven van een absolute meerderheid met het VB ook daadwerkelijk de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. Ik meen echter dat de haat tegenover het VB bij bepaalde geledingen van de N-VA groter is dan het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid - die gematigdheid die u hierboven beschrijft, is niet slechts een tijdelijk discours, maar ook en vooral een nefaste politieke houding. Maar ik hoop nog steeds dat ik mij vergis - in dat geval staan we dichter bij de onafhankelijkheid dan ooit.

Citaat:
Het is alleszins geen goed idee om het VB (tijdelijk) op te heffen. Als N-VA stemmen verliest (denk bvb. aan het incident Muyters, en wees maar zeker dat er nog veel meer met modder zal gegooid worden tegen 2014) dan kan het VB een deel van die verloren stemmen recupereren.
Inderdaad.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 28 februari 2012 om 17:37.
Oud 28 februari 2012, 18:30   #436
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zou een juiste analyse kunnen zijn, als de N-VA effectief van plan zou zijn om na het behalven van een absolute meerderheid met het VB ook daadwerkelijk de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen.
Bij de N-VA top zullen ze na de afgelopen regeringsonderhandelingen ook wel inzien dat er binnen een Belgische context niets meer mogelijk is. Het lijkt mij gewoon niet verstandig om nu al openlijk voor de onafhankelijkheid te pleiten.

Citaat:
Ik meen echter dat de haat tegenover het VB bij bepaalde geledingen van de N-VA groter is dan het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid - die gematigdheid die u hierboven beschrijft, is niet slechts een tijdelijk discours, maar ook en vooral een nefaste politieke houding.
Die afkeer is niet voor het communautaire programma van het VB maar migratiestandpunten e.d. Men hoeft geen dikke vrienden te zijn om voor één stemming samen te werken.

Als N-VA en VB eens meerderheid zouden halen en N-VA zou weigeren met VB samen te werken om de onafhankelijkheid te stemmen zijn ze mijn stem alleszins kwijt.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2012, 18:53   #437
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou een juiste analyse kunnen zijn, als de N-VA effectief van plan zou zijn om na het behalven van een absolute meerderheid met het VB ook daadwerkelijk de Vlaamse onafhankelijkheid uit te roepen. Ik meen echter dat de haat tegenover het VB bij bepaalde geledingen van de N-VA groter is dan het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid - die gematigdheid die u hierboven beschrijft, is niet slechts een tijdelijk discours, maar ook en vooral een nefaste politieke houding. Maar ik hoop nog steeds dat ik mij vergis - in dat geval staan we dichter bij de onafhankelijkheid dan ooit.
Inderdaad.
Als dat zo is dan is het wel héél erg gesteld.
Oud 28 februari 2012, 21:46   #438
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als dat zo is dan is het wel héél erg gesteld.
Het probleem zit mijns inziens niet bij de gewone N-VA-militant (die hoogstens een te groot gehalte aan politieke naïviteit bezit), maar eerder bij (delen van) de N-VA-top. Waarom die top zich halstarrig wilt blijven vastklinken aan de traditionele partijen is onduidelijk, al deed Xenophon al een suggestie: het geld, de macht, de postjes. Mij doe je in ieder geval niet geloven dat figuren als Siegfried Bracke uit idealisme aan politiek doen.

Men kan blijven hopen dat een zoveelste vernedering door de traditionele partijen de N-VA-top zal doen bijdraaien om eindelijk eens naar (al dan niet minimale) samenwerking met het VB te streven. Echter, de N-VA (en voor haar de Volksunie) is al zoveel malen bedrogen door het regime dat onwetendheid geen excuus meer is.
Oud 28 februari 2012, 21:49   #439
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik meen echter dat de haat tegenover het VB bij bepaalde geledingen van de N-VA groter is dan het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid
Reken maar!
Die N-Va'ers lusten het VB rauw.
Ze hebben zelfs liever de BUB.
Dat zeggen ze me toch.
Oud 28 februari 2012, 21:51   #440
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Reken maar!
Die N-Va'ers lusten het VB rauw.
Ze hebben zelfs liever de BUB.
Dat zeggen ze me toch.
Wie zijn die "ze"? En ga je generaliseren of ken je één vermeende N-VA'er die zo denkt?

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be