Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2012, 21:58   #441
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Iemand ligt ook aan de bron van die twee artikels in HLN.
Het kan natuurlijk zijn dat de journalist liegt.
Maar in ieder geval is het zo dat ofwel er iemand liegt ofwel dat de verbalisanten hun boekje te buiten zijn gegaan.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 06:41   #442
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Twee meerderheidspartijen ondervragen op kritische wijze de premier over de zaak.
In de repliek maakt één regeringspartij zich redelijk boos op de premier, wat een 'minutenlang' applaus van de Kamer oplevert. (minutenlang, zo stond het in het krantenartikel)

Een flik van Zaventem gaf een verklaring op tv en sprak over bijkomend nutteloos geweld nadat mevr. de senator zich kenbaar had gemaakt, en o.a. in het Arabisch met de crimineel had gesproken ...

Maar volgens de filo is er niets gebeurd.

Ik blijf bij mijn stelling: ik wens een betere en meer democratische overheid dan zoals het nu blijkbaar draait, waar iemand in het parlement zomaak stokken in de wielen kan steken van ambtenaren die hun werk doen in moeilijke omstandigheden, met veel bijkomende kosten dan nog (de gevangenissen zitten al vol ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 08:41   #443
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Twee meerderheidspartijen ondervragen op kritische wijze de premier over de zaak.
In de repliek maakt één regeringspartij zich redelijk boos op de premier, wat een 'minutenlang' applaus van de Kamer oplevert. (minutenlang, zo stond het in het krantenartikel)

Een flik van Zaventem gaf een verklaring op tv en sprak over bijkomend nutteloos geweld nadat mevr. de senator zich kenbaar had gemaakt, en o.a. in het Arabisch met de crimineel had gesproken ...

Maar volgens de filo is er niets gebeurd.

Ik blijf bij mijn stelling: ik wens een betere en meer democratische overheid dan zoals het nu blijkbaar draait, waar iemand in het parlement zomaak stokken in de wielen kan steken van ambtenaren die hun werk doen in moeilijke omstandigheden, met veel bijkomende kosten dan nog (de gevangenissen zitten al vol ...)
Ze hebben zich dus redelijk belachelijk gemaakt.
Vooraf een belletje naar Filo zou nochtans volstaan om op de hoogte te zijn van de ware toedracht.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2012, 10:48   #444
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

En wat zien we nu?

Citaat:
De ‘Dame’ die zich inzet voor uitgewezen asielzoekers, maar minder voor haar eigen kinderen!

Madame la sénatrice, SAIDA Fatiha van de PS, in een vorig leven verkozen voor ECOLO, is ook nog schepen van de Brusselse gemeente Evere. Zij is bevoegd voor Stedenbouw-Ruimtelijke ordening, Leefmilieu, Duurzame ontwikkeling, Ontwikkelingssamenwerking, Gelijke kansen.

Men zou zo denken dat een senator/schepen een voorbeeld voor de maatschappij zou moeten zijn.

In belgië hoeft dat niet!

Een senator die het hoederecht over haar kinderen verliest, het kan in dit land !

Via een gunstige wind, zoals men dat zegt, kwam ik destijds in het bezit van dit document (vonnis).

Ze verloor het hoederecht in verband met artikel 36.2 van de Wet op de Jeugdbescherming van 8 april 1965;

Wet op de jeugbescherming van 8 april 1965

De gevaartoestand (art 36.2) = kind in gevaar

omschrijving:

De Jeugdrechtbank neemt kennis van de vordering van het Openbaar Ministerie betreffende minderjarigen wier gezondheid, veiligheid of zedelijkheid gevaar loopt wegens het milieu waarin hij leeft of wegens zijn bezigheden of wanneer de omstandigheden waarin hij wordt opgevoed door het gedrag van degenen die hem onder hun bewaring hebben gevaar opleveren.
voor een kopie van het vonnis zie:
http://www.bloggen.be/roeland/
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 06:59   #445
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We zijn er van af !!

Van onze niet-crimineel:

de standaard zegt:

Citaat:
Na 16 jaar illegaal te verblijven in België, 42 arrestaties en 20 bevelen om het grondgebied te verlaten, is M.C. donderdagmiddag dan toch uitgewezen naar Marokko.
En nog altijd van zijn gat maken:
Citaat:
De man schopte nog keet en schreeuwde de boel bijeen, maar dat verhinderde de uitzetting niet, aldus de krant. 'Ditmaal was er gelukkig geen PS-senator aan boord', hekelt N-VA-Kamerlid Theo Francken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 13 april 2012, 10:01   #446
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Weer een verarming.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:09   #447
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
We zijn er van af !!

Van onze niet-crimineel:

de standaard zegt:

Ik vind wel dat u wel wat verdraagzamer zou mogen zijn. Er moeten minstens 100 arrestaties en 1000 bevelen geweest zijn om het land te verlaten vooraleer men echt tot zulke draconische maatregelen mag overgaan.
Die man verdient alle kansen om zich te integreren in de maatschappij. Kan hij er aan doen dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad ?
Ik vind zelfs dat we hem een deftige uitkering moeten geven en een job aan de overheid waar hij in de watten gelegd kan worden door het andere personeel om zijn integratie met de volle 100% te steunen. En als dat allemaal blijkt te mislukken is het in feite de maatschappij en de overheid die daar falen, .... dan hebben ze niet genoeg hun best gedaan. In dat geval verdient hij toch op zijn minst een eerste klasse ticket naar een land naar keuze.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 13 april 2012 om 10:09.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 10:29   #448
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik vind wel dat u wel wat verdraagzamer zou mogen zijn. Er moeten minstens 100 arrestaties en 1000 bevelen geweest zijn om het land te verlaten vooraleer men echt tot zulke draconische maatregelen mag overgaan.
Die man verdient alle kansen om zich te integreren in de maatschappij. Kan hij er aan doen dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad ?
Ik vind zelfs dat we hem een deftige uitkering moeten geven en een job aan de overheid waar hij in de watten gelegd kan worden door het andere personeel om zijn integratie met de volle 100% te steunen. En als dat allemaal blijkt te mislukken is het in feite de maatschappij en de overheid die daar falen, .... dan hebben ze niet genoeg hun best gedaan. In dat geval verdient hij toch op zijn minst een eerste klasse ticket naar een land naar keuze.
Ik buig nederig het hoofd natuurlijk ...

en doe daar bovenop nog eens een suggestie aan onze kwaliteitsjournalistiek: ga die man eens opzoeken in zijn thuisland, en heb daar eens een grondig gesprek mee. Ik denk dat dat stukken informatiever zal zijn, dan hetgeen de regering over immigratie en veiligheid al gezegd heeft in het parlement, want dat was echt tweemaal niets.

Oud 13 april 2012, 11:16   #449
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom hebben die flikken zich laten doen door die politica? Ze hadden haar ook in de boeien moeten slaan: ongehoorzaamheid aan het wettelijk gezag enzo, he. Die trees staat niet boven de wet, dus moet niemand haar daarboven plaatsen, he.
Nogal populistisch, dit soort praat.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 11:18   #450
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind dat madame de senatrice hem moet aanwerven als kabinetschef.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 11:19   #451
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Nogal populistisch, dit soort praat.
Waarom ? De wetten zijn er toch voor iedereen? Was het geen belemmering van een ambtenaar in functie ? Dus als we de wetten willen laten naleven dan is dat populisme.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 13:58   #452
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:
De man schopte nog keet en schreeuwde de boel bijeen, maar dat verhinderde de uitzetting niet, aldus de krant. 'Ditmaal was er gelukkig geen PS-senator aan boord', hekelt N-VA-Kamerlid Theo Francken.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 14:46   #453
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Wat bedoelt ge ?

Oud 13 april 2012, 15:08   #454
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom ? De wetten zijn er toch voor iedereen? Was het geen belemmering van een ambtenaar in functie ? Dus als we de wetten willen laten naleven dan is dat populisme.
Belemmering? Voor zover ik weet stelde ze vragen en lichtte ze de houding van anderen toe. Weet jij méér?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 april 2012 om 15:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 15:10   #455
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn er van af !!

Van onze niet-crimineel:

de standaard zegt:

Prachtig!
Weg ermee!
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 15:12   #456
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

'n Druppel op 'n hete plaat, en blij zijn met 'n dooie mus.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 15:14   #457
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt ge ?
Geen argumenten meer, dus trekt hij maar wat smoelen.
Oud 13 april 2012, 15:15   #458
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Druppel op 'n hete plaat, en blij zijn met 'n dooie mus.
Laat ons de grenzen dan maar opensmijten...
Oud 13 april 2012, 15:18   #459
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Laat ons de grenzen dan maar opensmijten...
Nee, laat ons eens iets anders doen, iets grootschaliger.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 15:20   #460
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Nee, laat ons eens iets anders doen, iets grootschaliger.
De sociale zekerheid afschaffen voor nieuwkomers bvb.
De tamtam in de landen van herkomst zal snel zijn werk doen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be