![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wat weet jij van de raad van Europa?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() http://www.coe.int/
dus zo zwak zijn die niet. als ik het goed begrijp: Raad van Europa -> Commissie van Venetië -> Europees Hof van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door Shadowke : 12 mei 2012 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#443 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest moeten we vaststellen dat de man vooral massa's publiciteit kreeg in de Vlaamse pers. Die vonden dat wel interessant, één van hen die zo goed in 't Frans kon. En wéér dat etnocentrisme. Citaat:
Enig idee, hoeveel Vlamingen blij zijn als ze van Brussel eo af zijn? En ook heel wat VL nationalisten ja. Citaat:
Sommige partijen verplichten deze mensen overigens met forum-activiteiten te stoppen omdat dat de partij mogelijkerwijze schade kan aanrichten. Zo staan de NVA en CD&V gaan forum deelname toe bij zeteling in het parlement. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 mei 2012 om 22:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, de Raad van Europa heeft niet de macht iets tegen te houden. Voor Di Rupo zou een negatief advies wel een zeker gezichtsverlies betekenen, meer niet echter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#445 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik stelde is er een samenhang tussen Arno zijn verhuis en zijn zangtaalwijziging. Voor mij is dat van hetzelfde allooi dan Nederlandstaligen die naar Brussel uitwijken en hun kinderen naar een Franstalige school sturen. ![]() Citaat:
![]() Citaat:
Met die Vlaams-nationalisten wil ik natuurlijk NIETS te maken hebben. Maar, Nederlands-nationalisme klinkt dat nu niet een beetje bizar.... Citaat:
Wat gij allemaal niet weet..... Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 00:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 01:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik dacht eerder weer aan Bismarck. Als koesteraar van het immaterieel kultureel patrimonium der dialekten denk ik, mooi dat Luxemburg gescheiden is van Duitsland, daardoor is ten minste d�*�*r het dialekt gered. Maar als het zo zit zal ik mijn mening moeten herzien. Cruciaal lijkt mij te zijn wat de taal van het onderwijs is. Hoe zou de procentuele verdeling D/F daar zijn? Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 02:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
Europees Commissaris
|
![]() Weg met de eeuwenoude aarts- erfvijand. Een 'nation' van geannexeerde volkeren ja....
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoop het ook maar vrees des te meer voor het tegendeel.... Bij alle grenswijzingingen en staatshervormingen moet het Leitmotiv natuurlijk zijn:Wat is de bonus voor de Nederlandstaligheid? Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 02:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#450 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Van west naar oost: Komen Moeskroen Vloesberg Edingen Waterloo, Eigenbrakel, Brussel Op- en Neerheylissem... De Jekervallei De Platdietse streek. Een lijst die al lang genoeg is...veel te lang.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En bovenal een waarschuwing voor sommige politici voor wie de centen belangrijker zijn dan de taal. Waarom gebeurt er onder impuls van vd. NVA, die toch ook in de Vl. regering zit, geen vlotte verdubbeling van het aantal NL-scholen in BXL, in een poging om de Kulturele Reconquista te bewerkstelligen? Omdat het teveel kost misschien? Omdat de prioriteiten elders liggen.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
Europees Commissaris
|
![]() Van dat eerste ben ik nog niet zo dadelijk overtuigd en vandat tweede eigenlijk helemaal niet. Hij legt wel op een intrigerende manier de vinger op de zere plek....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
Europees Commissaris
|
![]() En de grondwettelijke indeling der gewesten?
Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 13 mei 2012 om 03:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#456 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige kans om hen te stoppen is de gewone Brusselse man M/V te laten begrijpen dat dit voor hem een ramp wordt. En die is in casu vooral een allochtoon. Kiezen of delen!
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#458 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Te veel gedronken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
|
![]() Lyon is altijd een 'centrumstad' geweest in Frankrijk, al van in de Middeleeuwen. Denk je dat een enclave of een 'schiereiland' ergens in het noorden gelegen achter 'les petits Wallons-belges' plots dezelfde status zal verwerven in het grote Frankrijk, denk je? Broekzele was nog een strontdorp toen Lyon al een grootstad was op het kruispunt van vele belangrijke wegen in Europa.