Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2012, 17:42   #441
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Er zijn Vlamingen die Vlaanderen verdedigen en ondersteunen en er zijn Vlamingen die Vlaanderen boycotten en afbreken. je mag kiezen wie de 'echte' en de 'valse' zijn.
Beiden zijn Vlamingen. Er zijn dus geen "echte" en "valse" Vlamingen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 18:01   #442
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
... Elke domme idioot kan een eigen staatje krijgen, ...
Zijn de Catalanen, de Basken, de Koerden, ... dan nog dommer dan domme idioten, of zou het misschien toch mogelijk zijn dat er ook andere factoren meespelen?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 18:02   #443
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik begrijp het. Zo moet er dus ook een onderscheid gemaakt worden tussen bijvoorbeeld Vlamingen of Walen en Vlaams-Walen of Waals-Vlamingen. En tussen Belgen of Nederlanders en Belgo-Nederlanders. En tussen Fransen of Britten en Frans-Britten.

Ten bewijze :
http://archief.nrc.nl/index.php/2010...esties/check=Y
http://marktforschung.ftd.de/265/?xtypocommerce[product]=3320&xtypocommerce[cat]=151&cHash=d1e94962d9766e1f97d449bd75c1bb5d
http://www.conseil-etat.fr/fr/commun...tanniques.html

Tenzij “Vlaams-Waalse ruzie” op de aard van de ruzie zou slaan, "Belgo-Dutch region" op de regio of “Relations franco-britanniques” op de aard van de relaties, en "Nieuw-Vlaamse Alliantie" op de aard van de alliantie.

Maar dat is een beetje te ver gezocht, natuurlijk.
Als je een beetje het Vlaams Nationalisme in ons land bestudeerd dan weet je dat de N-VA geen Nieuwe Vlaamse Alliantie is. Ze zal dat ook nooit worden met de kernleden die er bij waren bij de start van de N-VA. Dergelijke allianties kan je terugvinden in de andere ( gewezen) partijen net als de N-VA afgescheurd zijn van de Volksunie

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 18:05   #444
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Beiden zijn Vlamingen. Er zijn dus geen "echte" en "valse" Vlamingen.
Absoluut akkoord. Dat vind ik net zo lekker, dat de Vlaamsheid van de meeste belgicisten afdruipt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2012, 19:32   #445
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
irrelevant, het zijn allemaal Vlamingen, punt. ook al spreken ze bv Frans...
Oud 2 juni 2012, 19:44   #446
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Absoluut akkoord. Dat vind ik net zo lekker, dat de Vlaamsheid van de meeste belgicisten afdruipt.
Hoe bedoelt u? 75% van de Belgen zijn niet eens Vlamingen.
Oud 2 juni 2012, 20:12   #447
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Hoe bedoelt u? 75% van de Belgen zijn niet eens Vlamingen.
Dezelfde logica toepassend is een groot aandeel van de bevolking evenmin Belgisch, je logica doortrekken he.
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 20:11   #448
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als je een beetje het Vlaams Nationalisme in ons land bestudeerd dan weet je dat de N-VA geen Nieuwe Vlaamse Alliantie is. Ze zal dat ook nooit worden met de kernleden die er bij waren bij de start van de N-VA. Dergelijke allianties kan je terugvinden in de andere ( gewezen) partijen net als de N-VA afgescheurd zijn van de Volksunie
Ik bestudeer niet zozeer het nationalisme, noch het Vlaams, noch het Waals, noch het Belgisch. Als er iets is wat ik in verband met België met enige koppigheid bestudeer (nou ja) is het de taal van de bevolkingsmeerderheid, met name het Nederlands. Zo weet ik bijvoorbeeld dat “bestudeerd” in uw eerste zin met een “t” moet geschreven worden. Maar dat terzijde.

Men kan zich in de algemeenheid afvragen hoe precies de naam die politieke partijen voor zichzelf bedenken de lading dekt : bijvoorbeeld hoe “nieuw” de N-VA is, of hoe “anders” de SPa (en ten opzichte van wat), of hoe “Vlaams” de CD&V of de OpenVLD is, maar dat geldt voor de meeste partijnamen, en niet enkel in België.

Ach, het is slechts een naam, denk ik.

Nu, als u dan toch zo diep wil spitten in de “juistheid” of zin van een partijnaam, kunt u misschien beter beginnen bij de B.U.B., vaststellend dat de “Unie” tussen de bevolkingsgroepen in België in de meeste opzichten eenvoudigweg niet blijkt te bestaan en dat, mocht het woord “Unie” slechts op een oogmerk van die partij duiden, dit oogmerk vanzelfsprekend nooit kan bereikt worden gezien bedoelde partij de belangen van de meerderheidsbevolkingsgroep in België volkomen ontkent wijl er zonder die bevolkingsgroep uiteraard geen Belgische unie mogelijk is, zelfs niet indien de minderheidsbevolkingsgroep in dergelijke unie zou geïnteresseerd zijn (quod non, klaarblijkelijk).

Laatst gewijzigd door Gwylan : 3 juni 2012 om 20:12.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2012, 20:22   #449
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik zal je politiek incorrecte culturele ongevoeligheid deze keer vergeven, maar ik verkies de term 'Vlaamsman', met 'Belgman' ben ik niet gediend. Eventueel zou ik zelfs 'Vlaamsvrouw' nog willen aanvaarden.
Ik ben graag bereid het door u voorgesteld compromis te aanvaarden, in de hoop dat mijn culturele ongevoeligheid erdoor politiek correcter wordt. Vanaf dit ogenblik hou ik het bij Vlaamsman en Vlaamsvrouw : u zult mij nooit(*) meer Belgman zien gebruiken.

(*) Tenzij ik één of andere belgicist wil plagen, natuurlijk.
Oud 4 juni 2012, 13:33   #450
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer eens lezen en kom dan nog eens meebabbelen.
Wat een sterke argumentatie zet jij toch altijd neer...
Oud 4 juni 2012, 13:51   #451
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Zijn de Catalanen, de Basken, de Koerden, ... dan nog dommer dan domme idioten, of zou het misschien toch mogelijk zijn dat er ook andere factoren meespelen?
Je kan die situatie toch niet vergelijken. Het Vlaams Gewest is ééntalig Nederlands, Vlaanderen heeft een eigen parlement en regering én levert de meerderheid in het federaal parlement.
Dat is iets waar de Catalanen, Basken en Koerden nog in de verste verte niet aan toe zijn.

Vlaanderen heeft maar één echte vijand meer en dat is zichzelf.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 16:10   #452
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Je kan die situatie toch niet vergelijken. Het Vlaams Gewest is ééntalig Nederlands, Vlaanderen heeft een eigen parlement en regering én levert de meerderheid in het federaal parlement.
Dat is iets waar de Catalanen, Basken en Koerden nog in de verste verte niet aan toe zijn.

En toch wordt Vlaams-nationalisme als minder vanzelfsprekend gevonden door sommige belgo-fanaten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 16:12   #453
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Wat een sterke argumentatie zet jij toch altijd neer...
Tja, je moet mensen op hun niveau aanspreken: dan kunnen ze volgen, zei mijn oma altijd. Ik heb dat goed onthouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 16:35   #454
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Vlaams nationalisme als dusdanig heeft dan ook nauwelijks aanhang hier, evenmin als Belgisch-nationalisme. De meeste Vlamingen kan het gewoon geen zak schelen in welke natie ze leven. Of zelfs maar welke taal ze spreken. Er is helemaal geen Vlaams nationaal project, enkel een afkeer van de Belgische staat, wat niet hetzelfde is.

Als je wil weten wat nationalisme is, zal je dat in andere landen moeten gaan zoeken.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 17:21   #455
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is overdreven.

Jij eist van een kind dat het zich als een ervaren volwassene gedraagt.
Oud 4 juni 2012, 17:42   #456
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is overdreven.

Is dat sarcasme E. Gidius ?
Of is het een gebrek aan zelfrespect ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2012, 18:04   #457
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dat is overdreven.

Je hebt het natuurlijk over jezelf. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 4 juni 2012, 18:13   #458
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men kan zich in de algemeenheid afvragen hoe precies de naam die politieke partijen voor zichzelf bedenken de lading dekt : bijvoorbeeld hoe “nieuw” de N-VA is, of hoe “anders” de SPa (en ten opzichte van wat), of hoe “Vlaams” de CD&V of de OpenVLD is, maar dat geldt voor de meeste partijnamen, en niet enkel in België.
Dank U om te wijzen op de dt-fout. Het forum biedt me niet meer de mogelijkheid om dergelijke ergerlijke taalfout recht te zetten.

Doch dit ter zijde.

Als U zichzelf de moeite had getroost om ook een poging te doen om inhoudelijk mijn schrijfsel te begrijpen dan had U niet de kemel begaan door Uzelf af te vragen hoe nieuw de N-VA wel is. De vraag is wat de N-VA begrijpt onder Nieuw-Vlaams en Nieuw-Vlaamse Vlamingen.

Oud 4 juni 2012, 19:48   #459
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dank U om te wijzen op de dt-fout. Het forum biedt me niet meer de mogelijkheid om dergelijke ergerlijke taalfout recht te zetten.

Doch dit ter zijde.

Als U zichzelf de moeite had getroost om ook een poging te doen om inhoudelijk mijn schrijfsel te begrijpen dan had U niet de kemel begaan door Uzelf af te vragen hoe nieuw de N-VA wel is. De vraag is wat de N-VA begrijpt onder Nieuw-Vlaams en Nieuw-Vlaamse Vlamingen.
Ik vraag mezelf niets af voor wat de naam van de N-VA of welkdanige andere partij betreft, vandaar dat ik stel "men kan zich afvragen …" waarbij, vermits u het in post 443 over het naar uw mening geenszins “nieuwe” van de N-VA hebt, de "men" eerder op u slaat. Als er een kemel is, is het dus de uwe. Ik ben evenwel steeds zeer vergevensgezind ten aanzien van kemels, want ik hou van dieren.

Inmiddels is het, mede door uw typische manier van ad hominem reageren en het met de meest onzinnige argumenten voor de dag komen als uw stellingen worden weerlegd, ongetwijfeld voor iedereen duidelijk dat ViveLaBelgique slechts een zoveelste alias is van iemand die hier al vele jaren onder een welhaast onuitputtelijk aantal verschillende forumnamen doch steeds op ongewild clowneske wijze de standpuntjes van het B.U.B.-groepje voorstaat.

Bedoeld groepje is dus zo mogelijk nog kleiner dan iedereen al wist. Ik schat de effectieven op twee man die zich wel eens aan de Nederlandse taal durven wagen, plus nog een tweetal anderen die geen woord Nederlands begrijpen.
Oud 4 juni 2012, 19:54   #460
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... de standpuntjes van het B.U.B.-groepje ...

Bedoeld groepje is dus zo mogelijk nog kleiner dan iedereen al wist. Ik schat de effectieven op twee man die zich wel eens aan de Nederlandse taal durven wagen, plus nog een tweetal anderen die geen woord Nederlands begrijpen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be