![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen Limburger.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Moet ik nu verder raden? Of is het spelleke nu al afgelopen?
![]()
![]() |
#423 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hoop evenwel dat uw gelijk uit naslagwerken kan blijken. Mijn prilste studentenlief was een Italiaan : het heeft weliswaar niet lang geduurd, maar als u hem zou vertellen dat hij enkele maanden lang dolverliefd is geweest op een Fransman kan ik niet instaan voor de gevolgen... Het was helemaal niet het soort Di Rupo-Italiaan, ziet u. Even terzijde, ter verduidelijking : alle inwoners (m/v) van Frankrijk zijn geen Fransen, hoor. Laatst gewijzigd door Gwylan : 1 juni 2012 om 19:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Gwylan
Het grootste deel van de Franse Bevolking is Fransman. Er ziet maar hier en daar een Frans tussen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
|
![]() Citaat:
maw je kent zelfs de franse taal nog niet eens goed en je bent voor de verfransing van Vlaanderen zoals illuminatus! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
|
![]() Klopt dit wel? Een Franse vrouw (zoals jij er één bent bijvoorbeeld) zou ik toch nooit een 'Fransman' noemen. Ik zou het hebben over een 'Franse'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zal, zoals ik mijnheer of mevrouw Circe meedeelde, de taaltip onthouden. Niettemin zal ik, geheel tegen dat taaladvies in doch in overeenstemming met onder andere de Van Dale én met mijn koppig karaktertje, mezelf en elk mijner vrouwelijke Franse landgenoten ook in het Nederlands als een Française blijven omschrijven. Ik weet het, het is godgeklaagd. Maar dat is nu eenmaal de aard van de Fransen : we zijn er ons van bewust dat één en ander de Belgen (of is het Belgmannen ?) niet bevalt, maar we trekken ons daar niets van aan, en doen toch onze eigen zin. Nah ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk, een Franse vrouw kan je niet "Fransman" noemen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
|
![]() Er zijn Vlamingen die Vlaanderen verdedigen en ondersteunen en er zijn Vlamingen die Vlaanderen boycotten en afbreken. je mag kiezen wie de 'echte' en de 'valse' zijn.
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is correct,
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
|
![]()
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat de N-VA betreft maken ze wel een onderscheid tussen de Vlamingen en de Nieuw-Vlamingen. Daarom ook dat ze zichzelf de Nieuw-Vlaamse Allantie noemen. Ze willen ons dus allemaal bekeren tot Nieuwe-Vlamingen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 juni 2012 om 12:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
|
![]() Die grenzen worden enkel gegarandeerd door de Belgische Grondwet. Maar die vindt u dan weer niets waard. Dus liggen ze - ik volg even uw logica - niet vast.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
|
![]() De echte Vlamingen kiezen niet voor een separatistisch zwaktebod in een staat waarin de Nederlandstaligen een meerderheid van 60% uitmaken. Elke domme idioot kan een eigen staatje krijgen, maar de macht van het getal laten spelen en het Nederlands uitdragen over heel het zuiden van België d�*t is nog wat anders.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ten bewijze : http://archief.nrc.nl/index.php/2010...esties/check=Y http://marktforschung.ftd.de/265/?xtypocommerce[product]=3320&xtypocommerce[cat]=151&cHash=d1e94962d9766e1f97d449bd75c1bb5d http://www.conseil-etat.fr/fr/commun...tanniques.html Tenzij “Vlaams-Waalse ruzie” op de aard van de ruzie zou slaan, "Belgo-Dutch region" op de regio of “Relations franco-britanniques” op de aard van de relaties, en "Nieuw-Vlaamse Alliantie" op de aard van de alliantie. Maar dat is een beetje te ver gezocht, natuurlijk. Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 juni 2012 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn logica is hier irrelevant. Het gaat erom wat de internationale gemeenschap denkt, en die volgt de bestaande gewestgrenzen.
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#439 |
|
![]() Ik zal je politiek incorrecte culturele ongevoeligheid deze keer vergeven, maar ik verkies de term 'Vlaamsman', met 'Belgman' ben ik niet gediend. Eventueel zou ik zelfs 'Vlaamsvrouw' nog willen aanvaarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wel leuk: We hebben Italianen, Spanjaarden, Spanjolen, Fransmannen en Fransen? Engelsmannen en Engelsen, Ieren tout court, Schotten, Duitsers en Nederlanders.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 juni 2012 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |