![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#441 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Al zegt u het tegendeel, u pleit gewoon voor wraak, niks meer, niks minder. De ouders doen dat ook, en hebben dat recht. Ik, en anderen, zoals de Nonnen, hebben het recht om hier niet mee in te stappen. En de strafuitvoeringsrechtbank, die heeft de PLICHT om hier niet mee in te stappen.
|
|
|
|
#442 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Pas op, ik vind het concept klooostergemeenschap heel interessant. Vorige week zag ik twee films waarin een klooster een tegengestelde rol speelde: 'Papillon' waarbij hp als onterecht veroordeelde door een klooster uitgeleverd wordt aan de autoriteiten van het land met de uitspraak 'God zal over je waken' of zoiets. (boek van Henri Charriière 1968) EN 'Les Misérables' waar HP, veroordeeld voor het stelen van een brood, ontsnapt, zich bekeert en zich opwerkt in de maatschappij tot burgemeester, en het dochtertje, Cosette, kind van de hoer Fantine redt van misbruik en toevlucht vindt in een Parijs klooster. (boek van Victor Hugo, 1862) Twee verschillende benaderingen. Bekijk dan nog eens 'The sound of music' waar een klooster toch een heel romantische hoofdrol speelt. Oh ja, en een vriendin van mij is in een Frans klooster bevallen op haar achttiende van een ongelukje. Het kind (inmiddels volwassen) kan nooit nagaan wie zijn ouders zijn. Het is geweten dat Franse kloosters dat garanderen, daar ze vrij autonoom kunnen werken. Het zijn alleen welgestelden die hun dochter zoiets kunnen aandoen. Maar ja. Vier verschillende benaderingen. En er zijn er ws nog meer. Maar ingaan op een vraag van MM en zodoende geen rekening houden met de realiteit en de context van MM, is alsof ze iemand een lesje willen leren. En het staat vast dat het niet MM is aanwie ze een lesje willen leren. |
|
|
|
|
|
|
#443 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#444 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En de overheid heeft DE PLICHT om eerst te denken aan de slachtoffers en geen salondiscours te houden in het voordeel van de daders. Ik bedoel ook salonjurisdictie. Ik heb de indruk dat de overheid (waaronder de jurisdictie) vooralsnog een steentje wilt bijdragen tot het imago van 'doodscultus'. En 'martelarendom' hoog in het vaandel wilt blijven dragen. Het katholicisme is nooit ver weg. Als je het verschil niet kan maken tussen wraak en practisch handelen volgens een gezonde evenredigheid, dan kan het zijn dat je nog niet genoeg deze wereld kent en hebt geanalyseerd. |
|
|
|
|
|
|
#445 |
|
Banneling
|
verjaart op de dag van mijn zoon
|
|
|
|
|
|
#446 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#447 | |
|
Banneling
|
DE Kerk loopt gewoon 200 jaar achter en dat zeg ik niet alleen maar ook de Kardinaal Martini
Citaat:
"De kerk is 200 jaar achter" Een maand voor zijn dood, kardinaal Martini, een Jezuïet die leiding gaf aan een progressieve stroming, zijn diepe teleurstelling over het Vaticaan bekend. "De kerk is 200 jaar achter onze tijd." Corriere della Sera publiceerde het interview nu ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 1 september 2012 om 22:28. |
|
|
|
|
|
|
#448 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de conservatieve vleugel bloeit als nooit tevoren. Talrijke priesterroepingen en een maand na maand stijgend aantal centra en parochies waar de traditionele Latijnse mis weer in ere wordt hersteld. En met gelovigen, veel jonge mensen. De huidige paus is zich daar meer dan zijn voorgangers van bewust. V |
|
|
|
|
|
|
#449 | |
|
Banneling
|
Citaat:
![]() Ga maar contraproductief door ![]() Ik beschouw jullie als halve criminelen |
|
|
|
|
|
|
#450 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#451 |
|
Banneling
|
Dat klopt niet helemaal. Mijn persoonlijke morele en sociale waarden worden voor een niet helemaal onbelangrijk deel gesteund door het christelijke gedachtengoed. Ik denk meer bepaald aan het gebied van de sociale strijd en in bELGIË AAN een zeer nuttig een effectieve progressieve sociale beweging als het ACV-ACW
|
|
|
|
|
|
#452 |
|
Europees Commissaris
|
Het zijn net die progressieve katholieken die de mening van Martini deelden die het seksueel misbruik pleegden. In ons land bijvoorbeeld Vangheluwe, en ook Versteylen die jouw favoriete partij opgericht heeft.
|
|
|
|
|
|
#453 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#454 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Versteylen bleek inderdaad ook niet al te zuiver op de graad te zijn... |
|
|
|
|
|
|
#455 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ze zijn nu eenmaal progressief. |
|
|
|
|
|
|
#456 | |||
|
Banneling
|
[quote]
Citaat:
Alsof alle katho-pedo's progressieven zijn...Heb je daar wel onderzoek naar gedaan? Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#457 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ben dus als door jou doodgeverfde katholiekenhater een trouwe volgeling van een partij opgericht door een katholiek....en voor een deel bevolkt door katholieken...en deel heel wat sociaal-humanistische waarden met katholieken. Mijn naaste verwanten waren allemaal katholiek (de meesten hebben hun jasje gedraaid) Laatst gewijzigd door eno2 : 1 september 2012 om 23:23. |
|
|
|
|
|
|
#458 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
http://www.nationalcatholicreporter....word112103.htm Citaat:
Versteylen heeft trouwens aan Vangheluwe onderdak aangeboden, in diezelfde Brouwerij. |
|||
|
|
|
|
|
#459 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jazeker, heel modernistisch zelfs. Merkwaardig dat u dit niet weet.
Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 1 september 2012 om 23:26. |
|
|
|
|
|
#460 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|