![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb dus besloten dat ik enkel met de Stadslijst, en eventueel de OVLD, zal besturen. Zij MOETEN "ja" zeggen en gehoorzamen!" En daarna in Calimeromodus gaan vertellen "het is de schuld van die stouterikken van de Stadslijst dat ik er niet in slaag een meerderheid te vormen. Zij willen mijn bevelen niet opvolgen, wèèèh wèèèh wèèèh"
![]() |
#442 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je moet eens leren begrijpen wat er geschreven staat.
#443 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zit precies redelijk diep. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#444 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat was van in het begin mijn gedacht. Hij had gewoon direct moeten gaan voor een coalitie met het Vlaams Belang.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#445 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet Bart De Wever uitmaken welke coalitie hij gaat leiden.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 oktober 2012 om 15:26. |
![]() |
![]() |
#447 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Hij wil dat niet? Dat is zijn goed recht maar dan moet hij niet komen janken dat hij overgeleverd is aan de "dwaze en voorspelbare spelletjes van PJ" hé... Wiskundig heeft PJ toch een punt hoor. Hijzelf kan met PVDA, groen en zelfs blauw en tjeef uit één mond spreken. BDW stript zichzelf van elke rechtse medewerking. Is dat de fout van Onderlijfke? Neen: dat is de fout van BDW. Het is niet onderlijfje die de arithmatic heeft uitgevonden hé...
![]() |
#448 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#449 | |
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik hier al een week sta te zingen...inderdaad..
![]() |
#450 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En daar staat hij nu. Langs de andere kant probeert PJ van de N-VA in het cordon te krijgen, om hem met de volgende federale kiezing hem gelijk aan de kant te kunnen zetten, dat BDW daar niet intrapt begrijp ik ook. Want die denkt nog dat hij met de traditio's de confederatie gaat regelen. Ikzelf zou het graag zien gebeuren zodat we zeker zijn dat we Di Rupo II krijgen en de sociale zekerheid op termijn in elk geval instort. Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 oktober 2012 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
#451 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je hiermee zeggen dat de mensen niet mogen kiezen op het Vlaams Belang ?
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#453 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#454 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 |
|
![]() Dat weet idereen Xeno...dat is ook zo...u heeft hier groot gelijk...daar is geen discussie over.
Maar: - het VB heeft hem al tienmijlenlaarzen tegemoet gekomen door hem een onvoorwaardelijke gedoogconstructie aan te bieden - er is nog zoiets als de democratische realiteit* */ Bart De Wever stapt hier al jaaaaren mee in de ziekelijke dogmatiek van pocolinkieworld dat de democratie enkel en alleen van toepassing is als dat in hun kraam past. Als de democratische beslissing van het volk zich niet naar hun ideologische portefolio (en vooral postjepakkerij) ontwikkelt dan is de democratie plotseling onbestaande. Welnu: ik heb het hier al tientallen keren ontwikkeld. Ik moet niet hebben van valsspelers...ook niet als ze Bart De Wever heten...
#456 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. Ik begrijp het niet. Waarom zou dat niet mogen ? Als het niet mag, dan moeten ze maar ineens die politieke formatie bij wet verbieden.
![]() |
![]() |
#457 | |
|
![]() Citaat:
Als ik op een posting van u reageer is dat een beetje alsof ik, de handen ten hemel, mijn frustratie exclameer...nothing personal.. Maar: BDW is naar eigen zeggen tegen het "ondemocratische cordon". Dit wil dus zeggen dat zijn weigering om in dit specifieke en overduidelijke geval samen te werken met de rechtse verkozenen des volks een openlijke daad van lafheid is.
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#459 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar je bent tegen de verkeerde bezig daarover, u moet u - zonder dat het daadwerkelijk verplicht is van mij, wenden tot de anti-Vlaamse traditio's daarvoor.
|
![]() |
![]() |
#460 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En, wat mij betreft, het zou verdiend zijn. En voor Xeno: neen, ik ben hier niet aan het pleiten voor een coalitie NVA-VB. Ik stel enkel vast dat BDW, door het VB aan de kant te schuiven, zichzelf in een zeer zwakke onderhandelingspositie heeft genesteld en dus eigenlijk verplicht zal zijn om een zware prijs te betalen wilt hij de Stadslijst in het bestuur meetrekken. PJ heeft zeer goed begrepen dat HIJ, ondanks het verlies, de beste onderhandelingspositie heeft, en hij is van plan om dat maximaal te verzilveren. Op een bepaald ogenblik zal De Wever zelf moeten beslissen of hij betaalt of niet... En ergens is het zelfs de "schuld" van De Wever niet. Hij zit vooral met het probleem dat hij geen enkele rechtse coalitie kan vormen zonder het VB, dit omdat de OVLD veel te klein is. En door het cordon kan er geen meerderheid zonder hem gevormd worden, hij kan dus zelfs niet "weglopen". De Wever zit gewoon geklemd tussen hamer (het cordon doorbreken) en aambeeld (toegeven aan PJ). Ik zou bijna medelijden met hem krijgen. ps: het zou ook gewoon kunnen dat, zoals sommigen het hier voorspellen, PJ zijn broek afdoet en voor de postjes gaat, hé. Dat is voor BDW eigenlijk de enige uitweg.
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul. Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 oktober 2012 om 15:56. |
|
![]() |