Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 26 oktober 2012, 15:20   #441
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Uiteraard.
Raar dat er nog mensen zijn die daar aan twijfelen...

Maar wat nog erger is...hij heeft dat op voorhand aan de sossen, urbi et orbi, verkondigd...

Stel u een generaal voor die voor een veldslag in de pers en aan de vijand laat weten...
"Onze rechterflank heeft geen kogels, geen geweren en geen kannonnen. Ze hebben daar geen bevelstruktuur en iedereen heeft het vliegend schijt...maar morgen trekken wij gezwind ten aanval"...

Of hoe een jager met de fanfare voorop gaat jagen...
"Ik, Bart De Wever, ben met de NVA de grootste van De Stad. De Stad is van mij en IK beslis dus wat er gaat gebeuren.
Ik heb dus besloten dat ik enkel met de Stadslijst, en eventueel de OVLD, zal besturen. Zij MOETEN "ja" zeggen en gehoorzamen!"

En daarna in Calimeromodus gaan vertellen "het is de schuld van die stouterikken van de Stadslijst dat ik er niet in slaag een meerderheid te vormen. Zij willen mijn bevelen niet opvolgen, wèèèh wèèèh wèèèh"
Oud 26 oktober 2012, 15:24   #442
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De voorstanders van het cordon die nu tegen elke prijs een coalitie met het VB willen zien...

Over ongeloofwaardigheid gesproken...
Je moet eens leren begrijpen wat er geschreven staat.
Oud 26 oktober 2012, 15:24   #443
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
"Ik, Bart De Wever, ben met de NVA de grootste van De Stad. De Stad is van mij en IK beslis dus wat er gaat gebeuren.
Ik heb dus besloten dat ik enkel met de Stadslijst, en eventueel de OVLD, zal besturen. Zij MOETEN "ja" zeggen en gehoorzamen!"

En daarna in Calimeromodus gaan vertellen "het is de schuld van die stouterikken van de Stadslijst dat ik er niet in slaag een meerderheid te vormen. Zij willen mijn bevelen niet opvolgen, wèèèh wèèèh wèèèh"
- lol -

Het zit precies redelijk diep.
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:24   #444
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou BDW in de dwaze en voorspelbare spelletjes van PJ moeten trappen?
Dat was van in het begin mijn gedacht. Hij had gewoon direct moeten gaan voor een coalitie met het Vlaams Belang.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:25   #445
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je moet eens leren begrijpen wat er geschreven staat.
Misschien moet je het eens duidelijker schrijven, want iedereen is verkeerd en jij bent juist, wie denk je dat je bent, Galileo?
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:26   #446
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Is er dan al een coalitie
Welke ?
Dat moet Bart De Wever uitmaken welke coalitie hij gaat leiden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 oktober 2012 om 15:26.
Oud 26 oktober 2012, 15:26   #447
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom zou BDW in de dwaze en voorspelbare spelletjes van PJ moeten trappen?
Omdat hij de democratische realiteit ontkent en weigert vast testellen dat er op rechts nog genoeg zetels liggen om hem een meerderheid te schenken?
Hij wil dat niet?
Dat is zijn goed recht maar dan moet hij niet komen janken dat hij overgeleverd is aan de "dwaze en voorspelbare spelletjes van PJ" hé...

Wiskundig heeft PJ toch een punt hoor.
Hijzelf kan met PVDA, groen en zelfs blauw en tjeef uit één mond spreken.
BDW stript zichzelf van elke rechtse medewerking.

Is dat de fout van Onderlijfke?
Neen: dat is de fout van BDW.

Het is niet onderlijfje die de arithmatic heeft uitgevonden hé...
Oud 26 oktober 2012, 15:26   #448
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat was van in het begin mijn gedacht. Hij had gewoon direct moeten gaan voor een coalitie met het Vlaams Belang.
Dat mag niet van de "democratische" partijen.
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:27   #449
Fieseler

Standaard

Citaat:

2!

Hetgeen ik hier al een week sta te zingen...inderdaad..
Oud 26 oktober 2012, 15:28   #450
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat hij de democratische realiteit ontkent en weigert vast testellen dat er op rechts nog genoeg zetels liggen om hem een meerderheid te schenken?
Hij wil dat niet?
Dat is zijn goed recht maar dan moet hij niet komen janken dat hij overgeleverd is aan de "dwaze en voorspelbare spelletjes van PJ" hé...

Wiskundig heeft PJ toch een punt hoor.
Hijzelf kan met PVDA, groen en zelfs blauw en tjeef uit één mond spreken.
BDW stript zichzelf van elke rechtse medewerking.

Is dat de fout van Onderlijfke?
Neen: dat is de fout van BDW.

Het is niet onderlijfje die de arithmatic heeft uitgevonden hé...
Tegen mij moet je het niet zeggen, ik beweer hier al jaren dat de strijd van BDW niet tegen Belgie is maar tegen het VB.

En daar staat hij nu.

Langs de andere kant probeert PJ van de N-VA in het cordon te krijgen, om hem met de volgende federale kiezing hem gelijk aan de kant te kunnen zetten, dat BDW daar niet intrapt begrijp ik ook. Want die denkt nog dat hij met de traditio's de confederatie gaat regelen.

Ikzelf zou het graag zien gebeuren zodat we zeker zijn dat we Di Rupo II krijgen en de sociale zekerheid op termijn in elk geval instort.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 oktober 2012 om 15:35.
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:29   #451
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je hiermee zeggen dat de mensen niet mogen kiezen op het Vlaams Belang ?

Oud 26 oktober 2012, 15:31   #452
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien moet je het eens duidelijker schrijven, want iedereen is verkeerd en jij bent juist, wie denk je dat je bent, Galileo?
Er is een heus verschil tussen begrijpen en gelijk geven, hoor.
Oud 26 oktober 2012, 15:33   #453
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wil je hiermee zeggen dat de mensen niet mogen kiezen op het Vlaams Belang ?
Neen, dat wil ik niet zeggen. wat ik wel zei, was dat een coalitievorming met het VB van de traditio's niet mag.

Begrijp je het nu?
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:34   #454
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een heus verschil tussen begrijpen en gelijk geven, hoor.
Ja, daar twijfelt niemand aan, maar het heeft er nu niets mee te maken, probeer nog eens.
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:35   #455
Fieseler

Standaard

Citaat:
Dat weet idereen Xeno...dat is ook zo...u heeft hier groot gelijk...daar is geen discussie over.

Maar:
- het VB heeft hem al tienmijlenlaarzen tegemoet gekomen door hem een onvoorwaardelijke gedoogconstructie aan te bieden
- er is nog zoiets als de democratische realiteit*

*/ Bart De Wever stapt hier al jaaaaren mee in de ziekelijke dogmatiek van pocolinkieworld dat de democratie enkel en alleen van toepassing is als dat in hun kraam past. Als de democratische beslissing van het volk zich niet naar hun ideologische portefolio (en vooral postjepakkerij) ontwikkelt dan is de democratie plotseling onbestaande.

Welnu: ik heb het hier al tientallen keren ontwikkeld. Ik moet niet hebben van valsspelers...ook niet als ze Bart De Wever heten...
Oud 26 oktober 2012, 15:35   #456
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat wil ik niet zeggen. wat ik wel zei, was dat een coalitievorming met het VB van de traditio's niet mag.

Begrijp je het nu?
Neen. Ik begrijp het niet. Waarom zou dat niet mogen ? Als het niet mag, dan moeten ze maar ineens die politieke formatie bij wet verbieden.

Oud 26 oktober 2012, 15:39   #457
Fieseler

Standaard

Citaat:
Tegen mij moet je het niet zeggen, ik beweer hier al jaren dat de strijd van BDW niet tegen Belgie is maar tegen het VB.

En daar staat hij nu.

Langs de andere kant probeert PJ van de N-VA in het cordon te krijgen, om hem met de volgende federale kiezing hem gelijk aan de kant te kunnen zetten, dat BDW daar niet intrapt begrijp ik ook. Want die denkt nog dat hij met de traditio's de confederatie gaat regelen.

Ikzelf zou het graag zien gebeuren zodat we zeker zijn dat we Di Rupo II krijgen en de sociale zekerheid op termijn in elk geval instort.
Eerst en vooral weet ik maar al te goed dat ook u een hyperdemocraat bent die het goed voor heeft met zijn volk hé Xeno.
Als ik op een posting van u reageer is dat een beetje alsof ik, de handen ten hemel, mijn frustratie exclameer...nothing personal..

Maar: BDW is naar eigen zeggen tegen het "ondemocratische cordon".
Dit wil dus zeggen dat zijn weigering om in dit specifieke en overduidelijke geval samen te werken met de rechtse verkozenen des volks een openlijke daad van lafheid is.
Oud 26 oktober 2012, 15:41   #458
Fieseler

Standaard

Citaat:
Neen. Ik begrijp het niet. Waarom zou dat niet mogen ? Als het niet mag, dan moeten ze maar ineens die politieke formatie bij wet verbieden.
ahum...er is wel iemand die een paar jaar geleden opgeroepen heeft om die formatie, zonder vorm van proces, botweg te verbieden...zijn naam is "Geert Bourgois"...komt die naam u bekend voor?...
Oud 26 oktober 2012, 15:46   #459
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, maar je bent tegen de verkeerde bezig daarover, u moet u - zonder dat het daadwerkelijk verplicht is van mij, wenden tot de anti-Vlaamse traditio's daarvoor.
Xenophon is offline  
Oud 26 oktober 2012, 15:54   #460
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar: BDW is naar eigen zeggen tegen het "ondemocratische cordon".
Dit wil dus zeggen dat zijn weigering om in dit specifieke en overduidelijke geval samen te werken met de rechtse verkozenen des volks een openlijke daad van lafheid is.
Eerder een politiek spelletje: De Wever weet dat, indien hij met het VB in het Antwerps bestuur gaat, hij op zijn bakkes gaat krijgen in 2014. Hetzelfde zou trouwens gelden indien hij met PVDA een coalitie zou vormen.

En, wat mij betreft, het zou verdiend zijn.

En voor Xeno: neen, ik ben hier niet aan het pleiten voor een coalitie NVA-VB. Ik stel enkel vast dat BDW, door het VB aan de kant te schuiven, zichzelf in een zeer zwakke onderhandelingspositie heeft genesteld en dus eigenlijk verplicht zal zijn om een zware prijs te betalen wilt hij de Stadslijst in het bestuur meetrekken. PJ heeft zeer goed begrepen dat HIJ, ondanks het verlies, de beste onderhandelingspositie heeft, en hij is van plan om dat maximaal te verzilveren. Op een bepaald ogenblik zal De Wever zelf moeten beslissen of hij betaalt of niet...

En ergens is het zelfs de "schuld" van De Wever niet. Hij zit vooral met het probleem dat hij geen enkele rechtse coalitie kan vormen zonder het VB, dit omdat de OVLD veel te klein is. En door het cordon kan er geen meerderheid zonder hem gevormd worden, hij kan dus zelfs niet "weglopen". De Wever zit gewoon geklemd tussen hamer (het cordon doorbreken) en aambeeld (toegeven aan PJ).

Ik zou bijna medelijden met hem krijgen.

ps: het zou ook gewoon kunnen dat, zoals sommigen het hier voorspellen, PJ zijn broek afdoet en voor de postjes gaat, hé. Dat is voor BDW eigenlijk de enige uitweg.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 26 oktober 2012 om 15:56.
Bad Attila is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be